Gå til innhold

A new beginning


Emiliania

Anbefalte innlegg

Godt å lese at det gikk fort over! :Nikke:

Ja, barn som ikke kan uttrykke det de meber, reagerer ofte på negative måter. Forståelig at de blir frustrerte av å ikke bli forstått. Men jeg håper at hun finner andre måter å håndtere det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandariner: lukten av jul..

Vesla har fått mandariner av farmor og med en gang jeg kjenner lukten av en nyskrellet mandarin tenker jeg med en gang på jula. De selger jo mandariner hele året rundt her, men vi spiser jo mer appelsin, kiwi og andre typer frukt. :fnise: Er litt rart det, er jo liksom sånn da jeg var liten at mamma kjøpte en stor boks mandariner og så spiste vi jo haugevis i løpet av jula.. :wow: Det gjør meg også litt vemodig, å tenke på at det som en gang var, ikke er slik lengre.. Lillebroren min skal ikke skyte opp raketter for Vesla

Livet går greit, har vært en uke hvor sorgen har vært litt mer tilstede, men det føles jo litt deilig ut at den er der. Siden ulykken har sorgen vært vanskelig å håndtere, så jeg har holdt meg opptatt og prøvd å studere og å jobbe med masteroppgaven. I samme slengen har jeg jo på et vis fornektet det hele, det har liksom ikke vært ekte. Etter å ha vært ved graven til broren min (etter eksamen), kjente jeg jo at sorgen forandret seg og at jeg innså at alt dette var ekte, at broren min er borte, og da løsnet et par knuter i brystet. Det har også gjort at sorgen lettere kommer fram. Savnet er der, noen ganger sterkere en andre ganger.

Men, livet går jo videre også. Har vært hos frisøren og fått klipt vekk det lange, slitte håret mitt. Har nå en kortere frisyre, noe som føles mer behagelig ut. Har lenge hatt lyst til å kvitte meg med de lange lokkene, men fant liksom aldri tid... :sjenert: Men på lørdag hadde vi barnefri og da stakk vi spontant innom en frisør.. :fnise: Mannen prater nå om å få en nummer to, men ikke enda.. Vi må liksom finne det rette tidspunktet. Er ikke sikker på om han tuller eller ei, han vingler sånn.. :fnise: Uansett haster det ikke enda, jeg er ikke babysyk helt enda.. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist med broren din :klemmer: Orker ikketenke på hvor vondt det må gjøre :( Er det lenge siden du mistet han?

Så deilig med en tur til frisøren :) Sånt er deilig når det endelig gjøres.

Oi oi oi.. Spennede å snakke om nummer to :) Dere var aldri keen på å hive dere på to-tette trenden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist med broren din :klemmer: Orker ikketenke på hvor vondt det må gjøre :( Er det lenge siden du mistet han?

Så deilig med en tur til frisøren :) Sånt er deilig når det endelig gjøres.

Oi oi oi.. Spennede å snakke om nummer to :) Dere var aldri keen på å hive dere på to-tette trenden?

Snart et halvt år siden, veldig snart faktisk. Så det er jo relativt ferskt.. Men har fokusert å gjøre ting, som studier og å løpe 5 km i et løp.. Sånne rare småting man gjør når man er redd for å ikke ha gjort noe med livet.. :sjenert:

Det var skikkelig deilig, fikk vekk de flisete tuppene og mer enn halvparten av håret. Nå lugger ikke Vesla meg ved uhell heller, det er jo egentlig også ganske greit (langt hår og barn som leker på ryggen, ikke alltid god kombinasjon).

Nei, vi har aldri vært keen på det, vi vokste begge opp som eldste og yngstemann i flokken kom etter 4 år. Det er liksom greit det også. Om vi er heldige og får sjansen til å få et nytt barn, så kommer jeg nok til å sterilisere meg etter det. Har vel alltid vært planen min hvertfall, får lufte det med mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadddaaaa! :strix: Jeg stod på siste eksamen, og har nå et C i snitt før jeg skal i gang med masteroppgaven! Føles deilig! Over 2.5 år har jeg pendlet fram og tilbake, ikke fått mulighet til å møte opp i forelesninger, hatt et lite barn å ta vare på, og jeg har greid det! C i snitt! Endelig ferdig med eksamensstress! Dog, det føles jo litt rart.. Trodde jeg skulle bli kjempeglad, føler meg mer lettet egentlig.. Nå har jeg bare masteroppgaven igjen.

Har også lyst til å feire med å kjøpe 1984 og A clockwork orange.. Should I, or not?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gratulerer så mye med eksamen! Godt å få sånne ting overstått :) Er vel kanskje derfor man blir lettet? Man slipper å tenke noe mer på det, da er det andre ting i stedet ;)

Å unne seg en film eller to etter bestått eksamen er vel ikke noe i veien for, når det i tillegg er høst og perfekt tid for film? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med vel overstått eksamen! Og veldig bra med C i snitt :Nikke: Skjønner at du er lettet, det har nok vært 2,5 slitsomme år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestått eksamen! =D

Tusen takk! :D

Så herlig med vel overstått eksamen! Og veldig bra med C i snitt :Nikke: Skjønner at du er lettet, det har nok vært 2,5 slitsomme år!

Det har vært en rar og lang reise. Okay, det er jo ikke 2.5 år, men heller 4,5 semester.. :fnise: Lenge nok egentlig. Er ganske fornøyd med snittet, med tanke på alt det jeg har måttet gjøre i tillegg. Føler også at frøkna er mer viktig enn en A i snitt. :sjenert:

:vinke:

Gratulerer så mye med eksamen! Godt å få sånne ting overstått :) Er vel kanskje derfor man blir lettet? Man slipper å tenke noe mer på det, da er det andre ting i stedet ;)

Å unne seg en film eller to etter bestått eksamen er vel ikke noe i veien for, når det i tillegg er høst og perfekt tid for film? ;)

Hei og velkommen hit! :smilyblomst:

Ja, er hovedsaklig det at jeg slipper å tenke på at jeg må holde på med mer fag. Jeg likte veldig godt det siste faget jeg hadde, så er jo også litt vemodig å være ferdig med faget. Nå må jeg bare stresse over masteroppgaven. :fnise:

Tenkte jeg skulle kjøpe bøkene, er veldig glad i å lese. Passer liksom nå siden det er storm her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit! :smilyblomst:

Ja, er hovedsaklig det at jeg slipper å tenke på at jeg må holde på med mer fag. Jeg likte veldig godt det siste faget jeg hadde, så er jo også litt vemodig å være ferdig med faget. Nå må jeg bare stresse over masteroppgaven. :fnise:

Tenkte jeg skulle kjøpe bøkene, er veldig glad i å lese. Passer liksom nå siden det er storm her.

Ah, det er jo nesten ennå bedre. En god bok, varm kopp med kakao og fyr i peisen! Go for it.

Nå fikk jeg nesten lyst til å benke meg i sofaen. Synd frøkna her ikke tillater det akkurat nå :P

Endret av Euphorbia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det er jo nesten ennå bedre. En god bok, varm kopp med kakao og fyr i peisen! Go for it.

Nå fikk jeg nesten lyst til å benke meg i sofaen. Synd frøkna her ikke tillater det akkurat nå :P

:fnise: Det er faktisk enda bedre, sitte under et teppe, med en god bok og "drømme" seg litt bort. Får se om jeg gjør det, har også snart bursdag så da har jeg flere gode grunner til å skjemme meg bort.. :fnise: Er liksom også to spill vi venter på, så pengene flyr jo nærmest ut vinduet.

:fnise: Får enda ikke satt meg ned selv, frøkna her er så aktiv at.. puuuh.. Noen ganger kan hun sitte stille, andre ganger er hu i alt og skal se på ting. Stillhet er ikke min bestevenn for å si det sånn, da er vesla opptatt med noe hu ikke skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er jeg gjerne lettet etter eksamen, men i går falt jeg litt sammen. Sorgen tok litt over igjen, så det var ikke bare lettelse, men også vemod og tristhet som kom over meg. Jeg hadde forventet at jeg nærmest skulle fly ut døra og kjøpe champagne eller noe, men.. Ble liksom ikke mer ut av feiringen. Heldigvis har jeg en mann (kjæreste) som skjønner at jeg kanskje ikke nødvendigvis reagerer helt som jeg skal når jeg går gjennom den prossessen jeg gjør nå. Han var veldig skjønn i går, kom hjem med belgisk sjokolade, for å feire at jeg hadde bestått.. :wow:

Vesla er veldig hjelpsom for tiden, vil hele tiden være med på å lage mat og slikt. :laugh: Er nesten litt voldsomt, men hun er flink. Kan bli litt mye til tider, siden jeg ikke helt får den flyten jeg gjerne har når hun ikke hjelper til. I går insisterte hun på å raspe rødbeter med meg. :fnise: Ble veldig rødt på hender og klær.

Har jo selvfølgelig også vært opptatt med å studere, å sjekke hvor godt modellen reproduserer distribusjonen av diverse ting. Er jo rimelig god modell, men må være kritisk. Resultater fra en antall eksperimenter blir også sett på. Lurer virkelig på om jeg faktisk gjør dette riktig og ikke driter meg fullstendig ut.. :fnise: Har liksom en følelse at jeg ikke greier dette i det hele tatt, og da freaker jeg litt ut. Oh well, får bare slappe av og kaste meg uti det.

Endret av Emiliania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at mannen skjønner reaksjonene dine! Det er godt å ha noen rundt seg som bare forstår :Nikke:

Koselig at jenta di hjelper til! Men jeg kan tenke meg at det blir litt uoversiktlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at mannen skjønner reaksjonene dine! Det er godt å ha noen rundt seg som bare forstår :Nikke:

Koselig at jenta di hjelper til! Men jeg kan tenke meg at det blir litt uoversiktlig :ler:

Det er kjempeflott å ha en så herlig kar som forstår at jeg enda har det vondt og sier at jeg må slutte å si "beklager" når jeg blir lei meg, jeg får liksom rom til å være trist. :jepp: Selv om jeg synes han kan være dust til tider.. :ler:

Rødbeter og hvite klær er liksom no-go! Litt min skyld egentlig, siden jeg ga henne de klærne å ha på. :P Er kjempekoselig og hu er flink. Jeg prøver å stimulere henne til å rydde opp etter seg og gjør det så positivt jeg kan, men dette med matlaging er hu generelt nysgjerrig på. Gleder meg litt til hu er større, da kan hu gjøre mer enn det hu gjør nå. Kakebaking er også kjempegøy! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masteroppgave er både artig og noe herk! Noen dager digger jeg hva jeg holder på med, det er virkelig et interessant tema. Å jobbe med modellen er også kjempegøy, og artig å ha en av programmererne som veileder. Han kjenner da modellen inn og ut. Andre dager hater jeg å holde på med oppgaven. Jeg leser og leser, men det sitter jo på en måte ikke.. Kan jo hende det har noe med at jeg har lest flere bøker og nesten 100 artikler i forbindelse med denne oppgaven, at jeg sliter med konsentrasjonen og fremdeles kjenner at hodet ikke er helt med, blir lei meg og trenger pauser.

Akkurat nå føler jeg meg egentlig litt mislykket, rett og slett fordi jeg ikke får bedre karakterer enn C, at hodet ikke henger med all teorien og at jeg glemmer mye. Nå sitter jeg og leser over en del av de hovedteoriene og jeg blir så frustrert over å ikke "huske" det (jeg husker det til en viss grad, men ikke 100%). Jeg vet også at jeg har noen problemer som gjør at det kan skje, jeg har noen forstyrrelser som gjør at jeg ikke takler stress, og som forstyrrer konsentrasjonen (heter så fint personlighetsforstyrrelse - noe jeg synes høres så rart ut, jeg er ellers "frisk", jeg har bare veldig problemer med de tingene - som gjør meg deprimert. I tillegg har jeg latterlig lav selvtillit til tider). Heldigvis har jeg Vesla, som er så skjønn og stort sett i godt humør. Som mamma har jeg jo heldigvis hatt en fin uke :fnise: Skulle gjerne gjort mer, men været har vært dritt og Vesla er forkjølet. Så da har vi også vært litt late.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med bestått eksamen :) herlig å være ferdig med det i det minste :)

Hva er egentlig denne modellen du styrer med til masteroppgaven?

Synes du gjør en god jobb jeg. Forstår godt dette med konstentrasjonen. Er en grunn til at jeg ikke er hjernekirurg :hoho:

Høres ut som du har en fin familie som holder deg oppe :) flink mann som kommer med sjokkis akkurat på riktig tidspunkt :nigo: sorgen din er jo relativ fersk enda synes jeg. Å miste noen så nær tar lang tid å komme seg over. Mamma mista sin bror for snart 20 år siden. Jeg husker det alt for godt og det var vondt som barn å oppleve. Sorgen bærer vi alle med oss enda, merker på mamma at sorgen etter onkel er der inni mellom. Spesielt på høytider og spesielle opplevelser.

Synes det høres ut som du gjør en god jobb med å holde deg selv sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye med bestått eksamen :) herlig å være ferdig med det i det minste :)

Hva er egentlig denne modellen du styrer med til masteroppgaven?

Synes du gjør en god jobb jeg. Forstår godt dette med konstentrasjonen. Er en grunn til at jeg ikke er hjernekirurg :hoho:

Høres ut som du har en fin familie som holder deg oppe :) flink mann som kommer med sjokkis akkurat på riktig tidspunkt :nigo: sorgen din er jo relativ fersk enda synes jeg. Å miste noen så nær tar lang tid å komme seg over. Mamma mista sin bror for snart 20 år siden. Jeg husker det alt for godt og det var vondt som barn å oppleve. Sorgen bærer vi alle med oss enda, merker på mamma at sorgen etter onkel er der inni mellom. Spesielt på høytider og spesielle opplevelser.

Synes det høres ut som du gjør en god jobb med å holde deg selv sammen :klemmer:

Sender deg en pm, om det gaar greit.

:fnise: Haha, godt aa se at jeg ikke er den eneste. Det er grusomt naar jeg paa en maate faar det for meg at jeg maa gjoere mange ting paa en gang. Det har blitt mye bedre enn det var foer, naa kan jeg sitte over lengre tid og konsentrere, men det sliter meg jo ut ogsaa.

Jeg har vaert veldig heldig egentlig, og han kom akkurat med det jeg trengte, selv om jeg egentlig bare ville ha m&ms.. :sjenert: Jeg kjenner meg egentlig litt nervoes for i morgen, rett og slett fordi det er min bursdag og.. Det er egentlig en spesiell anledning. Dog, det skulle liksom ogsaa vaert en hilsen fra broren min ogsaa. Synes egentlig det er litt kjipt aa ha bursdag naa.. Og om noen maaneder er det jo liksom hans bursdag.. Jeg kjenner det knyter seg litt i magen naar jeg tenker paa det.

Takk :klem: Foeles egentlig ikke slik ut oppi alt dette.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det knytter seg i magen. Det er forståelig, selv om jeg ikke kan forstå det ordentlig :klemmer:

Det er vel ingen som føler de har takla en sorg bra? :klo: for da har de kanskje ikke prosessert sorgen ordentlig. Det er aboslutt ikke en god sammenligning, men ei god venninne fra studietiden døde for et par mnd siden. Brått i en ulykke. Jeg hadde ikke sett ho på et par år fordi vi bodde langt unna hverandre og jeg har fått en unge. Men det er helt sykt at jeg aldri får se ho igjen heller, og trist. Jeg fikk ikke kommet i begravelsen og merker at jeg tenker på henne ofte for tiden, og ikke minst på familien.

Jeg "takler det bra" fordi jeg ikke har reagert noe særlig, men kjenner at jeg egentlig bare har lagt det i bakhode sammen med resten av kaoset :sjenert:

Men som sagt, ikke en god sammenligning..

Jeg håper du får en fin dag i morgen :klemmer: skal huske å inn og gratulere deg, men vil ikke jukse og gjøre det for tidlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg så at du skriver masteroppgave om havforsuring. Er du oseanograf?

Enda ikke uteksaminert, men jobber med å bli oseanograf ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...