Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle ønske det var juni hele året! Deilig måned, selv om varmen glimrer med sitt fravær. Har heldigvis en lun krok, flere faktisk, så jeg kan sitte etter som vinden snur. Men, det er litt kaldt når sola går bak en sky og det gjør den ofte.

 

Så jeg går ut og inn, pusler litt med alt som jeg har satt i jorda og sitter litt på nett og ser litt tv innimellom. Og så legger jeg store planer sammen med en svært nær slektning.

 

Foreløpig er det småting i huset som skal ordnes, kjøpes og fikses. Jeg MÅ ha et vitrineskap. Men skal kjøpe det i pakker på ikea, siden det er et hekkan å få et helt skap inn i bilen og opp bakken. Det går simpelthen ikke.

Da jeg fikk sofaen levert, så mumlet en av de som kom med den, at dette "var helt på kanten". :-) Han sa de kunne levere ca 50 m fra hovedveien/parkering. Så vet jeg det. Men det er faktisk kortere enn 50m, bare at det er litt bratt. Så her må man være i god form!

 

God søndag, alle! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet litt lenger i planene nå. I morgen skal jeg beise ferdig den siste terrassen og forhåpentligvis henge opp hageseilet mitt- endelig.

Etter mye om og men, feilkjøp og tenking, så har jeg funnet en god løsning på festeproblemet.

 

Og så skal jeg få hjemsendt en utebenk. Orker ikke bale med den alene. Når jeg får den på plass, så er jeg berget, det vil si at jeg kan ta imot gjester an mass. Stoler og bord har jeg. Så neste helg anser jeg meg ferdig med prosjekt "terrasser".

 

Men jeg tar det rolig og har mange pauser. Sommeren er jo ikke kommet helt enda! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en arbeidssom og flott dag! Stod tidlig opp og kjørte avgårde til møbelbutikken. Var livredd at de ikke hadde flere utebenker igjen, men der stod den som jeg hadde sett meg ut. De skal kjøre den hjem i neste uke for litt over seks hundre i bare frakt da, men likevel.

Det er vel omtrent det jeg sparer hver uke på å ikke røyke, tenker jeg. :smoke:

 

Fant også noen kule sitteputer på salg.

 

Glad og fornøyd så har jeg beisa ferdig alle terrassene i ettermiddag. Litt av en jobb! Men jeg er så glad. Skal flikke litt her og der i morgen, har heldigvis mer beis igjen. Men gudamei, så flott det blir!!

 

Prøver å legge ved et bilde som ikke på noen måte yter rettferdighet, men likevel...veldig fornøyd med den fine gråfargen, litt rekvedaktig.  (noen gg så snur bildene seg automatisk, men ikke denne gangen, nei...)

post-8346-0-35846500-1434820615_thumb.jp

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er stadig fremgang! Har fått utebenken på plass i dag, og den blei kjempefin. Er også ferdig med å beise alle terrassene og de blei også helt fantastisk flotte, i alle fall sammenlignet med hvordan de var.

 

Så jeg har jobbet som en tyrk og svetten har silt, men tenker at det er god trim da. :trene: Prøvde å sole meg i dag, men det som alltid skjer, skjedde i dag også; når jeg endelig er ferdig til å sette meg ned, så skyer det over!

 

I morgen skal jeg på Ikea! Spennende å se hva jeg kommer hjem med. Skal ikke handle mye, neiiiiida. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det visstnok rett før sommeren braker løs! Og jeg er klar som et egg, har laget meg en finfin solkrok, med kort vei til alle fasiliteter. Tror neppe jeg har vært så bleik på mange, mange år. Så det er greit å sitte litt for seg sjøl inntil den blåhvite fargen er borte. :sjokkert:

 

Hagen er så godt som ferdig, det vil si at nå står nesten alt med knopper og bare venter på mer varme. Tror det skal bli flott når alt blomstrer.

Hageseilet og benken er på plass, og jeg har tatt opp det gamle bordet som stod her fra før. Det er helt ok, enkelt og hvitt. Men har veldig lyst på det bordet som hører til benken, da. Samme tresort. Menmen, jeg prøver å prioritere så godt jeg kan. Tar det viktigste først og jeg fikk ikke tak i vitrineskap på ikea, så det blir nok et annet her i området og heller få det hjemkjørt.

 

Ellers er jeg mer sosial enn det kan virke som. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hageseilet mitt ramla ned med et dask! - Men nå har jeg spikret og ordnet og styrt, så jeg tror det skal holde en kuling eller to. Ellers går jeg bare og nyter alle blomstene som nå titter fram. Spesielt en peonvalmue som står med mange svære knopper og er blitt over en meter høy.

Og så rosene da! Herregud, for et syn det blir når det rosa klatretreet springer ut i full blomst. Tror jeg har telt hundre knopper.

 

Dette er så morsomt og gøy, at jeg anbefaler hage til alle som har litt muligheten til det. Det er noe med å få lønn for strevet og utrolig spennende å se hva som kommer opp. Det blir nesten aldri slik som man forestiller seg.

 

Har kjøpt meg et solcelle springvann på Ebay for en hundrings. Vet ikke helt hvor jeg skal ha det, men jeg får bestemme det når jeg ser størrelsen etc. Tenk den lyden da! :dusje: (ikke helt likt som dusj, men mer sildrende lyd..) - Kanskje noen bilder etter hvert. :foto:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt rydde- og maledag. Det stod igjen noe på ei dør ut fra soverommet, det vil si andre strøk og rundt vinduet der. Så da kan jeg endelig henge opp gardinene skikkelig. Måtte vente på varmen, siden jeg må ha døra oppe en god stund.

 

Ellers rydda i klærne mine, vintertøy legges tilside og sommertøy fram! Noe blei pakka i poser til Fretex også. Har vært en tur nede på miljøstasjonen, med en kasse flasker/hermetikkbokser og noen poser tøy. Deilig å rydde opp!

Og så er det restavfallsdag i morgen- den biten har gått helt i vase for meg- enten så har jeg glemt det, eller så har søppelbilen glemt meg. (?)- Nå håper jeg å komme inn i tralten.

 

Har en slags plan framover, siden jeg venter besøk om en stund. Rydde opp litt her, kaste ting og fikse bilen står på priolista. Og siste uka før besøket, skal jeg til frisøren og fikse meg selv. Jepp!! Lenge siden sist. :lillesky:

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix:Fiksa bilen i dag. Ja, ikke jeg da, men verkstedet. Deilig med bil som er i orden i alle fall, selv om en hel dag går i vasken føler jeg. Leverte den inn i morges, og jaggu fant jeg en buss som skulle forbi huset mitt tilbake, verden stod ikke til påske. Eneste passasjer, jada.

 

Da jeg skulle hente bilen, så kom den annonserte (jeg sjekka på nettet) bussen forbi her og jeg spurte om han skulle i nærheten av verkstedet. Han skulle ikke det, men kunne godt ta en ekstra svingom slik at jeg kom på rett sted, sa han. Snakker om service!

 

Og siden jeg slapp unna svære taxiregninger i dag, så kjøpte jeg kjole og et par fine sandaler på nettet. Penger spart er penger tjent, som kjent. Men jeg har ikke fått verkstedregningen enda, grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag fikk jeg tak i et sementhjerte av alle ting....det er ment til å være et slags fuglebad, men passer perfekt til den lille vannfontenen min!  Fy søren, så kult det blei- men det har ikke vært nok sol til at pumpa jobber skikkelig, så det bare står der og "skvusjer"....haha, et ord jeg fant på nå!

 

Kjøpte meg også en svær blå lavendelplante som er staude. Det betyr at den kommer igjen neste år, for de som ikke visste det. Nå er jeg lei av de bittesmå lavendelplantene jeg fikk tilsendt i vår, fra et hagefirma. De har nesten ikke vokst overhode, selv om jeg har gjødslet og vannet mye. Så neste år så planter jeg selv, eller kjøper ferdig.

 

Og så blei det rosinen i pølsa i dag og; en flott rosa klematis, som skal pryde et hvitt gjerde som går oppover i skogen. Det kan bli kjempeflott, og ettersom folk skriver på Hageglede så er den lett å få til og får masse masse, blomster tidlig om våren. Gleder meg allerede.

 

 

 

 

post-8346-0-67479800-1436373128_thumb.jp

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:regn: Pleier å si at mitt humør ikke er avhengig av været, men nå tror jeg jaggu jeg tar det utsagnet tilbake. I grunnen det verste jeg vet, folk som klager på været. Kan jo ikke gjøre noe med det! Men i dag skulle jeg ønske jeg kunne danse en soldans og mane fram sol og varme. Alle blomstene mine henger med hodet! Sukk.

 

Og når jeg går over terrassene så surkler det i skoa omtrent. Liker ikke så mye regn på mine nymalte utemøbler og jeg har ikke plass til å ta dem inn heller. Prøvde å legge over en presenning her en dag, men den blåste nesten bort. :kjefte:

 

Vel, cheer up, miss Sophie, sier jeg til meg selv, dette kan vel ikke vare hele sommeren? Om to uker venter jeg besøk og har planlagt sightseeing og greier. Og sjølsagt at vi kan sitte utendørs og spise. Men det vil jo vise seg. Skal nok få det moro inne også, men rart hvor annerledes alt blir når det er godt og varmt vær.

 

:skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å si at man elsker en kantklipper? :rodmer: Jeg gjør det. Kjøpte en på tilbud i går og gikk omtrent amok. Mye høyt gress her og du verden så flott det blei! Den er så lett som ei fjær og går på elektrisitet. Heldigvis har jeg tatt vare på en kjempelang skøyteledning fra forna dar. Den har jeg slept med meg overalt jeg har bodd og endelig kom den til nytte!'

 

Så for dere som har gress rundtomkring så har jula tilbud nå og de koster 250,-. Fantastisk redskap, som føles trygt og ikke skummelt. Det har ikke kniver eller andre skumle saker, men en tråd som slår av gresset. Jeg vet enda ikke hvordan jeg får ny tråd, men den tid og sorg.

 

Her er vidunderet:

 

 

 

 

post-8346-0-51450900-1436948588_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå amok med kantklipper, straffer seg! Våkna i morges med utrolige smerter i en muskel under armen, over ribbena. Vondt å le, vondt å hoste, vondt å snu seg, vondt å ta kaffekoppen! Herregud, er det mulig liksom.

Men jeg er nokså sikker på at det ikke er noe annet, eller noe alvorlig. Det var nok bare en uvant bevegelse.

 

Så da blei det soling i stedet for jobbing! - Må jo benytte de soldagene som av og til dukker opp. Så summasummarum, en fin dag likevel! Begynner å få en brukbar brunfarge, i alle fall i fjeset og på armene. Og litt på beina, så skal ikke klage overhodet.

 

:kaffekopp::kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk plutselig lang sms fra ei venninne jeg var nokså tett med for xx antall år siden. Vi har vært opptatt på hver vår kant av landet med familie og styr, og mistet kontakten, rett og slett. Og så syns jeg at jeg husker litt ugreie også. Men pytt, det er snøen som falt i fjor.

Det var overraskende og veldig koselig. Så vi holdt på hele kvelden, snakket også en times tid i telefonen. Blei enige om å holde kontakten heretter.

Veldig artig med slike overraskelser. Jeg har kommet til at hvis man lener seg tilbake og ikke stresser, så skjer det hyggelige ting rundt deg. Det er i alle fall min erfaring.

Og det verste man kan gjøre, er å forsere ting, stresse med å få ting til å skje. Mener ikke at man skal la humla suse. Litt planlegging må til!

I dag har jeg sittet og sjekket ferjeruter og åpningstider m.m. siden jeg og ei anna venninne skal på tur til helga og neste uke. Gleder meg, men prøver å ha litt lave forventninger. Da blir det som oftest bedre enn en forestiller seg.

 

Sa jeg at det regnet i dag også? Jepp. I bøtter og spann. :dusje:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om flaks! Kom til å kikke litt på "gis bort" på Finn her en kveld, mest for moro. Så kom jeg forbi en som skulle gi bort dører og vinduer. Og der var jammen et trekantvindu, akkurat et slikt som jeg har ønska meg, men jeg har satt på ventelisten fordi de er nokså dyre.

 

  Etter et par meldinger fram og tilbake, så har fyren holdt vinduet av til meg!

Får noen til å hente det seinere. Men jeg holdt nesten på å besvime av lykke. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi kommer en dag før vi hadde avtalt, fordi hun ikke fikk fly. Men det er bare koselig, for jeg vet at hun er en hyggelig gjest å ha i huset.  Ikke storforlangendes verken i matveien eller ellers. Men vin må vi ha!

 

Da blir det sightseeing i to dager før vi skal på den store turen vår. Og mye latter og skravl, regner jeg med.

:skravle::vin:

 

Kjenner at jeg stresser ikke med noen ting nå, som jeg ellers ville gjort foran et besøk. Skal bare fikse et par småting på bilen, støvsuge, handle mat og rydde litt.

 

:reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt noen fantastisk flotte dager sammen med venninna mi. Vært turister og kost oss på hotel to dager også. Ledd masse, snakket enda mer, drukket god vin og spist herlig mat.

Og så var vi enige om at vi går godt sammen og tar gjerne flere turer sammen.

 

:fnise::vin::hug:  :ler:  :is:  :klem1:  :spise:  :reise::kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På koselig kafe med den nye venninna mi. Elsker slike lørdager der man har lunsjavtale med ei kjempekjekk venninne og vi skravler i vei og ler masse. :klem1:  :kaffekopp:

 

Hun skal for øvrig starte en liten nisjebutikk og jeg står på sidelinja og heier. Traff også en leverandør i dag. Han skal levere varer til butikken og hun har også funnet egnet lokale og har allerede god erfaring med lignende jobb.

Dette er så spennende, men jeg skal ikke involvere meg på noen måte annet enn å være moralsk støtte.

 

Og så fikk jeg melding fra reisevenninna mi, som var på date i går. Det viste seg at fyren var gjerrig på første date, kjempesjarmerende det da. :frown:

 

Holder meg unna alt dette, jeg. Så slipper jeg ergrelser og hjertesorg. :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen kommer det flere gjester! Å, dette er så gøy, selv om det kom litt brått på. Jeg må herje rundt og reie opp senger i morgen, handle, lage mat, dekke bordet, rydde og i det hele tatt.....men altså, jeg vet det blir moro når vi endelig sitter rundt bordet!'

 

Mest bekymret for pusen min, som ikke liker hunder, men han gjemmer seg slike steder han vet at hunden ikke kan komme, så det går nok bra det og. De har med seg en hund da, som er litt vill av seg. Heldigvis har jeg ikke naboer tett oppi og god plass til å løpe av seg.

 

Og så tar jeg reprise på menyen jeg hadde da venninna mi var her, det er så greit. Same procedure......tenk om vi kunne sitte ute på terrassen om kvelden og nyte månen og stjerner. Det er meldt regn, så jeg tviler på det, men det er lov å håpe. Uansett, så får vi det kjempemoro innendørs. Ja til feriegjester!

 

:buss::vin::ol:  :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back to normal. Gjestene overnattet en natt og så tok jeg dem med på sightseeing i området her neste dag. Vi koste oss masse og satt oppe og drakk rødvin halve natta. Relativt heldige med været også, siste dagen satt vi ute på terrassen og spiste, ikke verst.

 

Men jeg stresset litt før de kom, for jeg hadde lovet reker og det viste seg at ferske reker var mangelvare den dagen. Tilslutt fikk jeg tak i, men brukte mye tid på å kjøre rundt. Ellers gikk det bra med hund og katt. Heldigvis er det båndtvang og jeg har en koselig utekrok med tak over, der hunden kunne campere.

 

Så jeg håper dette kan bli en slags tradisjon framover. Kjempekos! :hug::vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...