Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Lite søvn i natt og, gitt... Unna meg en moccakaffe til frokost igjen i dag da, jeg ;-) Babyen har hatt full fest i magen i dag, virker som h*n jobber hardt med å ommøblere der inne, for ribbeina mine, spesielt de to nederste på høyre side, får ikke være i fred... Og innimellom tok h*n spenntak mellom ribbeina på begge sider og kylte til! Aaauuu... :overrasket: Men det er i hvertfall godt med liv i ungen, og det er jeg glad for! :tommelsmil:

Gav opp å sove når mannen dro på jobb i dag tidlig, så stod opp nesten en time før vekkerklokka. Har hatt gooood tid til å kose meg med kjøkkenoppussing, en lang dusj og en laaaang frokost ;) Så nå er jeg snart seint ute til jobb :fnise: Snart HELG!! :hoppendeglad: Og jeg har, med i dag, kun 7 arbeidsdager igjen før jeg går ut i permisjon!!! Oh joy, oh joy! Tida går fort! I morra er det 5 uker igjen til termin :hakeslepp: Og i kveld skal vi starte å legge parketten på kjøkkengulvet :bolledeig: Hehe, gleder meg til å komme meg hjem igjen fra jobb, så jeg får kommet meg videre med kjøkkenoppussinga, jeg... :fnise: Nesten så jeg håper at siste pasienten min ikke dukker opp, men ho kan jo forsåvidt gjøre det, for jeg er ferdig med ho før 1... Har 3 pasienter i dag (jobber meg nesten i hjelp her... ehm...) Så får jeg bli med på fredagskaffen før jeg stikker halv 2 ;) Diiiiigg! Har jo ikke noe mer å gjøre på jobb... Og jobba 1 time over på mandag eller tirsdag som jeg må ta igjen, for jeg er jo snart ferdig, og får ikke utbetalt overtidstimer...

Weeeeeey, om 1 uke og 2 dager har jeg bestått turnusen min, så litt før jul får jeg vel den ordinære lisensen min ;) Først må man sende inn papirene, så får man regning i posten og når det gebyret er betalt er det 4-6 ukers behandlingstid før jeg får autorisasjonen min i posten. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk malt det jeg skulle etter jobb i dag, så nå er kjøkkenveggene FERDIGE!!! :hoppendeglad: Sånn sett bort fra lister og sånt, da ;) Også kom svigerfar på overraskelsesbesøk, og blir til i morra, trur jeg. Evt søndag? Men han og mannen har i hvertfall begynt å legge parketten på kjøkkengulvet, og jeg er så fornøyd med parketten vi har valgt! Elsker fargen og overflatefinishen på den :hjerter: De har som mål å få lagt ferdig gulvet i kveld, så begynnes det på kjøkkeninnredninga i morra :biggrin: Plutselig så går det framover med kjøkkenet vårt! Og nå som svigerfar hjelper til med gulvet slipper mannen å :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Så herlig at kjøkkenet er mer eller mindre ferdige, dere har virkelig hatt mer enn nok styr med det synes jeg, så dere fortjente jo at det skull ordne seg tilslutt sånn at det er klart til baby kommer :)

Og du, send meg et bilde av kommoden på PM 'a? Den hørtes så fin ut, og du har jo hatt så mye jobb med den, så det hadde vært spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pm er sendt Macaron ;) Bildene er uten stellematta oppå, da. For kommoden står fremdeles på vaskerommet i kjelleren, og det er jo ikke der den skal stå ;) Og kjøkkenet er vel ikke heeeelt ferdig enda, men det er øyeblikkelig klart til at innredninga kan settes opp :) Også må vi få tak i rørlegger sånn at vi får kobla til vask og oppvaskmaskin. Og kjøpe inn kjøkkenvifte (den vi har sett på er vel bestillingsvare, så det er på tide å få ræva i gir og bestille den...). Men det blir vel såpass at vi kan flytte inn på kjøkkenet før ungen kommer ut! Rørleggernaboen har siste uka på ferie nå, veit ikke hvor han er, sønnen har vært hjemme hele tida, og kona kom hjem forrige helg. Men supermario har jeg ikke sett... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble ferdige med gulvet i går, og det ble SÅ FINT!!! Kunne ikke vært mer fornøyd! Og nå psyker jeg meg opp til å stå opp, og lage kakao og koke egg til frokost... Må jo kose oss litt i dette møkkaværet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Oi, er det møkkavær hos dere? Jeg trodde du bodde ikke så langt fra Oslo jeg, og her er det knallvær i dag! Men da husker jeg helt sikkert feil :)

Håper du uansett får en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor ikke såå langt unna Oslo, men langt nok unna til å ikke få finværet i hvertfall ;) Været kom seg etterhvert, men det har vært regnbyger med ujevne mellomrom hele dagen i grunn... Men hørte at det var finere vær i Oslo! Kjæresten til svigerfar skulle ut og sole seg... det har ikke vært mulig her, for å si det sånn! ;) Og dagen starta med en regnbyge som hørtes ut som store hagl, så kraftig var det!

Mamma og pappa har vært på besøk her i dag, og mamma har vaska kjøkkenet, + tak og vegger i 1/3 av stua :) Og gulvet i hele stua, da. Også har vi rydda litt, sånn at det er litt koseligere her. Men nå har det blitt rotete igjen, for jeg har lagd mat, også orker jeg ikke ta oppvaska nå. Også har de satt opp alle skrogene benkeskapa på kjøkkenet nå, og starter på overskapene nå! :) Jeg er strålende fornøyd med dagens innsats fra Mannen, pappa og svigerfar! Og mamma da ;) Synes synd på mannen min da... Han har så hard fysisk jobb, også har han jobba på kjøkkenet i tillegg på kveldene, så han er helt ødelagt nå! Men allikevel jobber han som en HELT på kjøkkenet! (Humøret er ikke alltid på topp, men han gir da ikke opp!)

Merker at ting er tyngre nå jeg og. Orker ikke stå lenge om gangen lenger, da kommer det kraftige kynnere, også får jeg vondt i ryggen... Og det er ikke snakk om at ungen skal få komme ut enda! Må få kjøkkenet ferdig først, og vil helst bli ferdig med turnusen min, sånn at jeg får tid til å vaske klær og ordne litt i stand ;)

På tirsdag kommer sannsynligvis pappa og jobber mer med det elektriske på kjøkkenet. I dag har han kobla på stikkontakter (Mannen har gjort alt det elektriske grunnarbeidet, da). Og torsdag kommer mamma og hjelper til videre med maling av barnerommet. Så i løpet av uka kommer jeg nok til å male litt på barnerommet jeg og, men må rive ned det elektriske først... for det er så stygt satt opp, også blir det mye lettere å male fint når ledninger og stikkontakter og brytere er borte fra vegger og tak ;) Kjekt når pappa er elektriker! ;)

Haha, jeg lagde pai til middag i dag, og lagde visst (bitte)litt mye eggeblanding som jeg helte over. Når jeg bar det ut til ovnen sølte jeg masse eggeblanding nedover meg og verandagulvet. Og når jeg skulle ta ut paien etter en halvtime, så det ut som om noen hadde brukt sånn ekspansasjonsskum inni ovnen! :fnise: Det lå utover stekebrettet, nede i bunnen av ovnen og oppover ovnsdøra, i tillegg til at noe hadde rent ut og under ovnen... Skrapa ut mesteparten, og får psyke meg opp til å vaske i morra, nå orker jeg ikke :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig koselig å få hjelp av familien :) Og i morra kommer nok en dag med hjelp! :) Mamma kommer og skal male barnerommet, pappa skal ta sikringsskapet, + montere stekeovnen vår, også tar han med seg polskien sin, som skal kjøre bort all søpla vår... DEILIG!!

Kjøkkenet har stått stille siden helga, i hvertfall mer eller mindre ;) Mannen prøvde seg litt på mandag kveld med å borre hull i veggen pga et eller annet pappa hadde sagt, i forbindelse med lys under overskapene. Også gikk det bittelitt skeis, så han ble så sint etter en del "borre-og-trekke-kabel-forsøk at det endte opp med at han sparka hardt i en vegg i gangen, og forstua foten... MED vernesko!! Så tirsdag var han i møkkahumør, mildt sagt. Jeg måtte bestille legetime til han, fordi han klikka når han ikke kom inn på minfastlege.no. Så jeg ringte bare til fastlegekontoret og sa at vi ikke huska hvem som var fastlegen hans, men at han trengte en time. Så var det ordna, for der hadde de jo full oversikt ;) Og da måtte jeg dra tidligere fra jobb for å få kjørt mannen til legen, også videre til sykehuset 45 minutter unna for å ta røngten. Det var heldigvis ikke noe brudd! :tommelopp: Men mannen var jo fremdeles i møkkahumør, så mandag kveld og mesteparten av dagen i går var det ikke noe særlig å være noen av oss, trur jeg... Fortalte det til pappa mandag kveld, fordi jeg ble så fortvila når mannen ble så sur og skada seg. Og ringte til mamma på vei til jobb på tirsdag og bare grein og grein. Følte meg skikkelig høy i hatten når jeg kom på jobb da, ja! :sprettoy:

Etter at vi kom hjem fra sjukehuset, så knakk jeg sammen igjen, og grein og fikk fortalt mannen åssen jeg føler det. At jeg blir redd når han blir så sint, sjøl om jeg skjønner at han blir frustrert når ting ikke går som det skal. Og at jeg ikke kjenner han igjen, fordi han blir så fort sint fortida... og at jeg trenger han, nå som det nærmer seg termin. Også kom pappa på besøk, og fikk trekt igjennom den kabelen mannen ikke fikk til på mandag, og dro igjen :gjeiper: masse hjelp å få der, ja! Men nå kommer han igjen i morra, da. Heldigvis. Og jeg fikk fortalt mannen min at jeg er stolt av alt han har gjort på kjøkkenet, han har jo gjort mesteparten selv, og det ser jo utrolig fint ut! Dessuten har han finni løsninger på ting når det har gått skeis... og prøvde å oppmuntre han så godt jeg kunne. Etter det var han stille en stund, så ble han i bedre humør. Og i dag har humøret vært godt igjen, heldigvis!!! Trur også at det hjalp at han har vært hjemme fra jobb i 2 dager nå og måttet slappe av pga foten... så på én måte kom det litt beleilig til, fordi mannen var så fryktelig sliten...

Etter jobb i dag var vi på DEN shoppingrunden :) Så nå har vi bestilt kjøkkenvifte, shoppa mat og juice på obs... og dro og spiste på dollys etterpå, før vi dro videre til et kjøpesenter og shoppa en søt, brun strikkakjole til babyen i tilfelle det er ei jente, og bryllupsgave til de vi skal i bryllup til på lørdag :) Heldigvis var melka fremdeles kald når vi kom hjem, jeg begynte å bli nervøs for sjokolademelka i morra tidlig :fnise:

Nå psyker jeg meg opp til å få det til å se litt mer levelig ut her igjen, før besøket kommer i morra i 9-tida. Men har stått på i hele dag på jobb, også ble det jo mye styr i går, også var det shoppinga i dag, så egentlig burde jeg nok ta det litt med ro i kveld...

Weeey, 1 mnd igjen til termin i dag!!! :strix: Og 3 arbeidsdager igjen! Det blir DEILIG!! Og bryllup i helga, det blir så koselig! Gleder meg masse!! Selv om det sikkert blir litt slitsomt og, ryggen min er ikke helt glad i å sitte så mye. Men svigerfar bor jo i nærheten, så kanskje jeg kan stikke innom der og slappe av litt mellom vielsen og middagen eller noe... Mannen skal være lydtekniker under middagen og festen, så det er best for brudeparet at jeg ikke føder da, eller rett før! ;) :fnise: Har innsett at jeg burde ta med meg fødebagen på tur... hehe.

Btw, de siste dagene har jeg hatt litt murring i korsryggen, og ilinger nedover lyskene. Stort sett venstre bein, men i går var det skikkelig ille i høyre beinet... i tillegg til at jeg har en del kynnere som tar pusten fra meg til tider. Men ingen slimpropp har gått, og murringa i ryggen og ilinger i lysken har ikke kommet samtidig som kynnerne. Men merker jeg er bittelitt mer spent nå... på én måte er jeg VELDIG klar for å møte den vesle skatten, men på en annen side kunne jeg godt tenke meg å drøye litt til med å føde, i og med at huset ikke ser ut for tida...

Beklager nok et langt roteinnlegg! Jeg er dårlig på å skrive strukturert når jeg ikke må... :gjeiper:

Edit: fiksa smilyer som ikke virka...

Endret av FruLilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er koselig, og bittelitt skummelt... ;) I natt har jeg nesten ikke sovet, har hatt sterke kynnere nesten hele natta, + litt murringer i korsryggen... Så i dag er jeg helt utslitt! Får sterke kynnere så fort jeg rører på meg og....Da er det godt å ha mamma her! Ho maler og maler på barnerommet, og er snart ferdig med 3 strøk i taket! Effektiv dame :-) Pappa jobber med sikringskapet, så vi har vært uten strøm i dag. Kjekt å ha mobil da, ja :fnise: Men nå er han visst snart klar til å koble på strømmen igjen. Og polski har brukt nesten 4 timer på å fylle en stor skaphenger og kasse bil med søppel og skrot, så nå er det blitt ganske pent ut igjen! Og bedre plass inne ;) Det er veldig deilig å få sånn hjelp, spesielt når jeg er så sliten som i dag... :)

Så selv om det ikke har skjedd en ting på selve kjøkkenet enda i dag, hardet jo skjedd mye ellers i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Oi, bare én måned igjen til termin ja, det går jo kjempefort!! Jeg som føler jeg har kort tid igjen når jeg er to mnd unna, liksom! Og nå kan det jo nesten virke som at du kan risikere å føde før tiden også da, så mye murringer osv som du har opplevd de siste dagene!

Hvordan ligger dere an i løypa i forhold til babyutstyr? Har dere alt klart? Vi mangler fortsatt en hel del, og kjenner jeg kommer til å bli litt stressa hvis vi ikke får det på plass i løpet av de nærmeste ukene, han kan jo komme før, og jeg kan jo også risikere å bli sengeliggende den siste tiden (selv om de forhåpentligvis ikke er så sannsynlig siden formen har vært fin til nå :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel stort sett alt vi trenger av babyutstyr. Også skal vi innom søstra mi i helga og låne/arve nyfødtklær og diverse helsetepper og mer sengetøy og sånn. Ho har jo termin bare noen uker etter meg, så det kan hende de vil ha tilbake noen av klærne i str 50-56. Det eneste jeg mangler nå, er egentlig å få vaska tingene! Prøver å ikke bli stressa med det enda, skal starte med å vaske så fort jeg går ut i mammaperm, så det blir vel oppstart på onsdag ;) Det gleder jeg meg til! :)

Hehe, Mannen syntes det er litt råflott av oss å ha en polakk til å klippe plena og rake for oss :fnise: For etter at polski var ferdig med søppelkjøringa, har han gått rundt hele tomta vår med kantklipper, og rakt opp igjen etterpå :) Det ser jo ut som en helt ny eiendom! Nå er 2 av 3 benkeplater tilpassa, pappa og polski har vært her i over 10 timer og jobba! De har så vidt hatt noen pauser, men jeg føler meg jo så lat i forhold :gjeiper: Er dødssliten uten egentlig å ha gjort noen ting i dag... hehe. Men klarer jo ikke å slappe ordentlig av når det jobbes rundt meg på alle kanter heller.

Nei, nå skal jeg nyte en kopp kakao, også burde jeg ta en tidlig kveld... kjenner at jeg nesten ikke har sovi på en uke, og for å være ærlig lurer jeg på åssen jeg skal holde ut arbeidsdagen i morra! Har ikke satt av tid til lunsjpause, og satser vel egentlig på å være på jobb fra 09.20 til ca 13.00. Men burde jo også være med på fredagskaffen, siden det er min siste fredagskaffe der? Det er jo koselig med fredagskaffe, men jeg er så sliten nå så jeg helst ikke vil være på jobb lenger enn nødvendig. Dessuten har jeg jobba overtid hver dag denne uka, så jeg vil helst ha en kortere dag i morra og... Dilemma, dilemma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt sov jeg heldigvis ganske godt :) Men våkna først av vekkerklokka til mannen halv 6, pleier jo i grunn og sovne igjen da... Men så kjente jeg plutselig et insekt drive og kravle rundt på halsen min! Fanga det og kasta det ut av senga (trodde jeg i hvertfall), men like etterpå så kravla det igjen, og jeg fanga det/et tilsvarende insekt igjen, og kasta ut av senga... ÆÆÆÆSJ!! Så da var jeg bråvåken, og fikk ikke sove igjen... :overrasket:

Nå nærmer det seg ståopptid, så da begynner jeg å bli ganske trøtt igjen, selvfølgelig :gjeiper: Så blir det spennende å se åssen det går på jobb i dag :) Har hatt noen kynnere allerede. Håper ikke at fødselen setter i gang i helga, for da må jeg føde på Ahus, også har jeg ikke vaska noen babyklær, og ikke har vi tenkt å ha med bilsetet nedover heller... Men noe av det første jeg tenkte når jeg våkna i dag var "hm, fordelen med å føde på Ahus er jo at de har isbitmaskiner på hver avdeling, så jeg kan tygge isbiter i saft!" :fnise: Er nok over gjennomsnittet glad i isbiter, noe mannen er halvt oppgitt over... :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, ekle innsekt!! :forvirret:

Herlighet, kun 26 dager igjen til termin.. Wow!! Du virker jo i ganske god form selvom du er litt sliten, og i godt humør, FruLilla? :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tickeren lyver litt, det er vel 29 dager igjen til termin. Amerikanske svangerskap er nøyaktig 40 uker, mens her regnes de som 40+3 :)

Jeg er stort sett i god form, ja :) Men merker at babyen tar mer og mer energi, og at det skal bli sinnsykt deilig å slutte å jobbe, og bare ruge framover! ;) Også gleder jeg meg til å møte babyen :) Prøver å være i godt humør og, men føler at jeg bruker dagboka her mye til å klage i... :rolleyes:

Å, forloveren min fikk ei jente i går! Ho er kliss lik storebroren da han ble født! Kjempenydelig!! Gleder meg til å se dem!

God helg, nå stikker vi snart sørover og i bryllup! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart at det blir godt for deg å få fri snart :)

Ha en strålende helg i bryllup! Så koselig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

kan tenke meg at det blir deilig å starte permisjonen nå, og bare bruke tiden på å være rugekasse, ja :fnise:

Håper dere hadde en fin helg i bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, 1 arbeidsdag igjen! I dag var jeg på jobb til halv 10, fikk unna litt papirarbeid, og chatta med nav om foreldrepenger. Det ser ut til at det ordner seg med fedrekvote og utbetalinger, selv om han begynner å studere :) Så da ser det ikke til at vi blir like i økonomisk beita som det vi har frykta en periode, noe som er veldig godt! Det blir jo dårligere økonomi enn vi har nå, men vi blir i hvertfall ikke uten inntekt i et halvt år ;)

Helga har vært helt fantastisk! Knallfint vær, koselig bryllup med et nyyyydelig brudepar! Ting gikk ikke heelt på skinner i bryllupet dems, fredag kveld fikk de beskjed fra fiolinisten som skulle spille utgangsmarsjen at vedkommende ikke kunne allikevel, så plutselig måtte de ordne med lydanlegg til kirka for å få spilt av en sang i stedet. De ville visst ikke ha orgelutgangsmarsj... Og der gikk lyden litt skeis, pga null tid til lydsjekk før bruden kom inn i kirka (de hadde 15 minutter på å rigge til). Men det ordna seg jo etterhvert i sangen ;) Så skulle brudeparet kjøre avgårde fra kirka, så ville ikke mustangen dems starte :fnise: Og etterpå, når Mannen skulle bære lydutstyret ut av kirka, så spjæla buksa hans, fra linninga og ned hele baken! :fnise: Han var ikke veldig happy da, men vi fikk dratt hjem til tanta hans som er sydame, og ho lappa sammen buksa igjen på 1-2-3 :)

På søndag fikk jeg møte forloveren min og se på den vesle, søte jenta :hjerte: Ho er såååå nydelig!! Også var vi innom søstra mi og mannen etterpå, spiste middag og fikk med litt barneklær i str 50-56 :) Så får vi se hvor mye av det jeg kommer til å bruke, sånn ut fra hva jeg liker og ikke av det ;) Gleder meg til å begynne å vaske og ordne i stand!

Ellers har jeg fått sterkere og sterkere kynnere de siste dagene, og i går starta det å murra i korsryggen og, ca halvparten av gangene. Og ca 1/4 av kynnerne blir jeg skikkelig kvalm av. Søstra mi sa at det sannsynligvis er modningsrier, ho gikk med det i 3 uker før ho ble satt igang med nr 1, og 2 uker med nr 2, trur jeg. Kynnerne/modningsriene kommer med ujevne mellomrom, alt fra 2 minutter i mellom til ca 20 minutter. Så det blir spennende å se når Mini kommer ut :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har det vært riverdanceparty i magen har det kjentes ut som... hehe. Livlig krabat, men det er jeg egentlig veldig takknemlig for :)

Oooooooooooh yeeeeeeeeaaaaaah, nå er det SISTE arbeidsdag i turnus! Og siste dag før permisjonen starter! Oh happy day! Blir jo vemodig å slutte på jobben, har jo trivdes godt. Men fy så deilig det skal bli å bruke kreftene på noe annet nå, som forberedelser til babyens ankomst :) Og kose meg ;) Og vente på at cherrytomatene mine skal bli modne så jeg kan spise dem... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...