Gå til innhold

Harlekins bok


Harlekin

Anbefalte innlegg

Da er tiden inne for å starte en ny dagbok ... snuppa på 2 måneder ligger på sofaen og sover (IKKE på meg, bank i bordet!), det regner ute, og jeg har litt tid til overs. Jeg hadde en prøverdagbok, men fant ut at det kunne være kjekt å starte en ny nå som vidunderbarnet er kommet til verden wub.gif

En liten presentasjon for de som måtte kikke innom:

Jeg er 30 år gammel og samboer/forlover med mannen min på 29. Vi bor i Bergen. Mannen er selvstendig næringsdrivende innen bygg og anlegg, og har hatt det temmelig tøft i vinter og vår på grunn av finanskrisen, men nå virker det som vinden blåser i riktig retning, og han har begynt å få jobber igjen. Heldigvis! Jeg ble nemlig også oppsagt fra jobben min i vinter (jobbet med språk), og det var temmelig guffent en stund da vi begge var uten arbeid. Nå har jeg jo foreldrepermisjon en stund fremover, så jeg har litt tid på meg til å finne nytt arbeid.

Datteren vår ble født i juni og er litt over 2 måneder gammel nå. Jeg hadde en liten fødselsdepresjon og alt var ganske mørkt en stund, men det er heldigvis over nå og jeg er kjempeglad over det lille livet vi har skapt :kgbaby:

Det varierer sikkert hvor mye jeg skriver her inne, babylife er temmelig krevende til tider, men sånn er det jo med de fleste. De som stikker innom er hjertelig velkomne!

Men nå "knirker" vesla ved siden av meg, så jeg får gi henne litt oppmerksomhet!

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Caya! Velkommen hit :)

Mannen har fått det for seg at lille C (det er altså det vesla kommer til å hete her på KG) glemmer hvem han er og er redd ham, basert på et par litt skremte fjes (eller noe som lignet, det er ikke alltid så godt å si med sånne små) da han kom hjem fra jobb i går. Går rundt og synger på "cats in the cradle" eller hva den heter av Cat Stevens, den som handler om en far som mister kontakten med sønnen sin fordi han jobber så mye. Nå er han oppsatt på litt kvalitetstid sammen, bare far og datter, så nå lager de mat sammen på kjøkkenet, og han prater i vei. Så koselig å høre på! :fnise:

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fikk "fri" i dag av oppdragsgiveren (var en nabo som var uenig i noe med byggingen), så han har vært hjemme med meg og lille C. Deilig, selv om vi ofte går oppå hverandre litt fordi vi har så liten leilighet. Da har vi (ok, særlig meg) lett for å bli litt glefsete unødvendig :tristbla: Det blir kjekt når vi får så god økonomi at vi kan kjøpe en større bolig, men det blir nok noen år til.

Jeg har funnet ut at dagene med lille C er ganske like: Vi står opp, stell og mating av lille C, så avis og kaffe for meg hvis lille C vil :fnise: Ellers går dagene i bading (et par ganger i uken), bleieskift, mating, litt lek og trening av muskler, byssing og trøsting, stell og mat og så sengen. Utrolig spennende er det ikke, men kjekt, stort sett!

Tenker jeg skal ta meg en kopp :kaffekopp: til nå ... og så trøste lille C, hun klager i vippestolen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - her ønsker jeg også å være med! :klem:

Godt å se at det går så fint, og jeg syns virkelig at livet med lille C høres helt fantastisk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har venninne S gått. Kjekt med et lite kaffebesøk hjemme når man ikke ser så mange voksne om dagene! Jeg merker det er lett for å "bare" snakke baby, det må jeg passe meg for. Husker selv hvor lite interessant jeg syntes andres unger var :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med. Babysnakk eller graviditetssnakk er veldig lett å havne i, også glemmer man at man ikke var så interessert i det selv før man havnet i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chaia - hyggelig med nytt besøk i boken min! :blomst:

---------------------

Vi veide lille C på helsestasjonen i dag. Hun veier nå 4640 gram. Ved fødselen veide hun 3200 gram, så hun har da gått opp litt. Fremdeles synes jeg det er litt lite, men kanskje er hun en småspist liten frøken. Jeg er litt bekymret for om jeg har for lite melk, men jeg tror egentlig ikke det. For sikkerhets skyld har jeg kjøpt ammete som jeg skal drikke fremover. Forhåpentligvis hjelper det melkeproduksjonen enda mer!

Her har vi hatt to travle dager med mye besøk. Kjekt, men det kan bli litt i meste laget iblant også. Særlig for lille C. Jeg merker det godt når hun har fått nok og er sliten, da er hun utrøstelig og vanskelig å roe ned :( Av og til glemmer vi at hun ikke engang var i verden for litt mer enn to måneder siden.

Men vi har hatt en kjekk "familiekveld" med Mord og mysterier og hjemmelaget pizza. Lille C lå enten på fanget mitt og spiste selv, eller satt i vippestolen sin og ble vippet av pappaen sin. Jeg får nesten dårlig samvittighet når hun må sitte for seg selv, hun ser så liten ut! Hønemor, jeg? Neeeida :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, rolig lørdag med :kaffekopp: , KG, avis og baby sovende ved siden av. Det regner utenfor, men det gjør ingenting.

Ops, der våknet hun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppe høres godt ut, Chaia. Selv har jeg nå gått over til ammete - blæh! Jeg er ikke noen te-drikker, men litt må jeg jo tåle for barnet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suppe var veldig godt, hjemmelaget grønnsakssuppe. :sikle: Hva smaker ammete????

Nå sitter jeg og koser med med en bolle med eggekrem inni og sjokolade på toppen - er jo lørdag og da kan man kose seg litt ekstra. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smaker vann med urtesmak. Heldigvis er jeg ferdig med den nå! Den skal drikkes et par (det tolker jeg som 2) ganger om dagen, så jeg belager meg på en kopp i kveld også. Teen er riktignok bedre enn tran som jeg også tar daglig, så alt er relativt :ler:

Bollen din høres herlig ut :sikle: Godt det er helg, men jeg har en tendens til å la helgen vare litt lenge mht snopespising ... helgen varer fra fredag morgen til mandag kveld, ikke sant? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann med urtesmak er jo ikke så ille da, men det kommer jo selvfølgelig an på urtene da. :lol: Tran klarer jeg ikke å ta, har aldri klart det, og jeg har prøvd i flere omganger. *grøss*

Snopspising er faktisk ikke så vanskelig å la være, har nesten ikke spis noe snop siden mai - ikke fordi jeg vil kutte ut, men fordi det ikke smaker meg noe godt lenger. Men ja ellers er det helg fra fredag morgen til mandag kveld. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tar tran bare for lille C sin skyld. Kommer nok til å slutte med det når jeg slutter å amme, og vil ikke tvinge henne til å ta tran selv heller. Når hun blir eldre skal jeg prøve å gi henne tran og se om det går greit. Enn så lenge får hun D-vitamindråper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen!

Endelig fått anledning til å vimse innom den nye boka di! Koselig å høre om deg og lille C, virker som om du koser deg! :kgbaby: Og veldig glad for at det går bedre med mannens jobb!

Ha en finfin mandag, kos deg skikkelig!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Svanungen!

--------------

Uff, for en dag. Lille C er grinete og vil ingenting, og jeg har vondt i hele kroppen. I tillegg har vi nå verdensrekord i gulping, i tillegg til tissing OG bæsjing på stellebord. Suuukk ...

Ellers har vi det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen
Velkommen, Svanungen!

--------------

Uff, for en dag. Lille C er grinete og vil ingenting, og jeg har vondt i hele kroppen. I tillegg har vi nå verdensrekord i gulping, i tillegg til tissing OG bæsjing på stellebord. Suuukk ...

Ellers har vi det bra!

Huff...

Håper gårsdagen gikk greit til slutt, og at dagen i dag blir bedre! Men er vel gjerne sånn at det blir noen mindre positive dager innimellom... Sender over noen hyggelige tanker!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...