Gå til innhold

Veien til en finere kropp og et positivt sinn


Gjest Silverstream

Anbefalte innlegg

Gjest Silverstream

Hei,

Da tenkte jeg at jeg også skulle prøve å lage en dagbok. Dette blir min første digitale dagbok! Yeey!

Tenkte jeg skulle skrive om trening og kosthold, men mest kosthold da, fordi det er så kjedelig å skrive om trening. Men kan nevne noe, sikkert.

Kan starte med å skrive litt om det jeg nettopp har begynt på i dag. Det kalles juicediett og jeg fant ut av dette fra ei på forumet her. Som navnet tilsier så handler det om å bare drikke juice som du har laget selv hjemme ....Dette er ikke noe for alle, da det er litt negative vibber rundt det føler jeg? Men hos meg går det bra.

Min første juice drakk jeg i morges, den inneholdt blant annet eple, selleri, lime, agurk, spinat og noe kålgreier. Den ble gusjegrønn på fargen og smakte helt for***ævlig for å si det slik. Men da har jeg hvertfall prøvd den oppskriften.

Man skulle visstnok drikke 5dl hver gang, men det blir alt for mye for meg, måleren viste 200ml og det var mer enn nok. Ble akkurat til et stort glass. Neste skal inntas i ettermiddag :)

PS: skal bare gå på denne dietten i 1 uke fra i dag av og det anbefales ikke å strekke den lengre enn det visstnok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silverstream

Okei, da sitter jeg her og drikker middagsjuicen min. Ble visst samme som den jeg hadde til frokost allikevel. Har gått greit i dag, selv med uforutsette hendelser på skolen, men som jeg klarte å styre greit unna. Glasset jeg drikker nå vil bli min siste for i dag, da jeg må finne andre ingredienser å putte oppi. Har kjent at jeg har vært litt sulten, men man kan ikke forvente noe annet når man er vant med mye mat. På tide å bli herre over kroppen sin igjen :)

Ellers har jeg bare tatt meg en gåtur ute, det begynner å bli for kaldt i lufta til å fortsette å trene ute, så jeg vurderer å melde meg inn på treningssenter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittit! :hallo:

Håper jeg får følge med her!

Må si at en juice-diett er bedre enn 1 uke på 3-4 knekkebrød om dagen + massssse sitronvann. Jeg gjorde nemlig det i vinter, og det hjalp som pokkern.. Magen var ikke oppblåst og jeg klarte meg helt fint på jobben. Litt småsliten, men jeg var så bevisst på å gjøre det at jeg klarte det helt fint. Men jeg fikk kjeft fordi jeg gjorde noe slikt, og det skal nok ikke gjentas. I bunn og grunn var jeg lei av en konstant oppblåst mage som gjorde meg uvel, derfor ble det litt drastisk..

Men juice høres jo mye bedre ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Tittit! :hallo:

Håper jeg får følge med her!

Må si at en juice-diett er bedre enn 1 uke på 3-4 knekkebrød om dagen + massssse sitronvann. Jeg gjorde nemlig det i vinter, og det hjalp som pokkern.. Magen var ikke oppblåst og jeg klarte meg helt fint på jobben. Litt småsliten, men jeg var så bevisst på å gjøre det at jeg klarte det helt fint. Men jeg fikk kjeft fordi jeg gjorde noe slikt, og det skal nok ikke gjentas. I bunn og grunn var jeg lei av en konstant oppblåst mage som gjorde meg uvel, derfor ble det litt drastisk..

Men juice høres jo mye bedre ut :ler:

Hvor mye gikk du ned på 1 uke med knekkebrød? Og hvorfor fikk du kjeft, det hørtes litt merkelig ut. Ja, juice er bra for kroppen, men det avhenger av hva du putter oppi selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

I dag hadde jeg studiedag, så jeg slapp å gå på skolen og stresse med venner som hele tiden vil i kantina.

Lagde meg en skikkelig god frokostjuice av to epler og en appelsin. Den var så god at jeg tror at den heretter vil bli min faste juice om morgenen. Nå nettopp ble jeg ferdig med middagsjuicen som ikke var fult så god ...

Det må sies at jeg kjente en intens kvalme i går kveld, sikkert fordi kroppen fikk litt sjokk av at jeg bare drakk juice :P Men den godtok det etter hvert heldigvis. I dag har jeg fremdeles vært litt sulten, men det har gått over når den skjønner at den ikke får noe mat ved å bråke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sverger selv til hjemmelaget juice ved siden av sunn mat. Husk at de beste grønnsakene er kortreist og økologisk. Grønnsaker som er proppfulle av sprøytemiddel og giftstoffer slik at de skal holde seg ferske på en lang reise til norge er ikke like bra som økologiske og kortreiste. Og husk å ikke drikk for lite juice under fasten. Det er en veldig enkel felle å havne i. :)

Skal følge med her! Lykke til Silverstream! :)

Edit: Se fat, sick and nearly dead. Gå inn på deres hjemmeside og sjekk ut ordentlige juice oppskrifter. Litt av grunnen til å drikke slik juice er å få i seg næringsstoffene fra de mange ulike grønnsakene der ute. Ikke de samme hver dag. Juice gir en unik mulighet til å fylle kroppen med så mange vitaminer og mineraler, og næringsstoffer våre kropper trenger for å oppretthold en god helse, et godt immunforsvar og sørge for at kroppens indre prosesser virker som de skal. :blomst:

Endret av Verify
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silverstream

Hei! Sverger selv til hjemmelaget juice ved siden av sunn mat. Husk at de beste grønnsakene er kortreist og økologisk. Grønnsaker som er proppfulle av sprøytemiddel og giftstoffer slik at de skal holde seg ferske på en lang reise til norge er ikke like bra som økologiske og kortreiste. Og husk å ikke drikk for lite juice under fasten. Det er en veldig enkel felle å havne i. :)

Skal følge med her! Lykke til Silverstream! :)

Edit: Se fat, sick and nearly dead. Gå inn på deres hjemmeside og sjekk ut ordentlige juice oppskrifter. Litt av grunnen til å drikke slik juice er å få i seg næringsstoffene fra de mange ulike grønnsakene der ute. Ikke de samme hver dag. Juice gir en unik mulighet til å fylle kroppen med så mange vitaminer og mineraler, og næringsstoffer våre kropper trenger for å oppretthold en god helse, et godt immunforsvar og sørge for at kroppens indre prosesser virker som de skal. :blomst:

Hei, takk for tips! Ja, jeg drikker det jeg får til, men 5dl blir i det meste laget for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye gikk du ned på 1 uke med knekkebrød? Og hvorfor fikk du kjeft, det hørtes litt merkelig ut. Ja, juice er bra for kroppen, men det avhenger av hva du putter oppi selvfølgelig :)

Fikk kjeft for få i meg så lite næring ;)

Jeg har ikke badevekt, men du kan si at jeg fikk på meg en kjole som jeg ønsket å komme inn i, ei uke etter dette.. Magen var ikke oppblåst. Det var sabla digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Fikk kjeft for få i meg så lite næring ;)

Jeg har ikke badevekt, men du kan si at jeg fikk på meg en kjole som jeg ønsket å komme inn i, ei uke etter dette.. Magen var ikke oppblåst. Det var sabla digg!

Skjønner hva du mener, jeg føler jeg blir overvåket når det kommer til mat. Slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

I dag har det vært deilig. Har ikke vært skikkelig sulten slik som de to forrige dagene, jeg har jo selvfølgelig vært sulten i dag også, men magen har ikke bråkt av misnøye. Sulten ligger bare i bakgrunnen, om du skjønner hva jeg mener?

Største problemet mitt er faktisk ikke å leve på juice. Problemet mitt er å skjule at jeg går på dietten. Bor hos et familiemedlem som er veldig opptatt av mat og at jeg skal spise hele tiden. Så da må jeg jo lyve - eller avbryte hele forsøket. Sistnevnte er uaktuelt. Så da må jeg fortsette å lure meg unna, og lurer på hvor lenge jeg klarer å finne på nye unnskyldninger. I dag var det lett. I morgen må jeg finne på noe nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...