Gå til innhold

Mizu's kosthold&treningsdagbok


Mizu

Anbefalte innlegg

Ah, er deilig når en føler en får gjort mye:) Har tilogmed rene truser til helga nå :fnise:

Det... hørtes ikke så skittent ut i hodet mitt. Jeg mener altså at jeg har vasket klær:P

Anyway: har vært litt vanskelig å få lite nok kalorier i dag, enda jeg faktisk bare spiste en stor frokost i 10-tiden og ikke spiste middag før etter 16... Ble så oppslukt i jobbinga at jeg glemte lunsjen jeg hadde med :dry: Jaja.

post-84309-0-36848600-1409857798_thumb.p

Er vel bare å finne kveldsmat snart og legge seg. Tidlig opp i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry at jeg ikke poster, havnet i en litt vanskelig situasjon her så nå går alt til helv... Nå skal jeg poppe en ibux og legge meg i seng, og være uendelig glad for at jeg ikke har noe undervisning i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Å du deilige blodsmak i munnen, som du har vært savnet :P

I'm back. Sort of. Siste halvåret har vært helt rævva. Har vært i to begravelser, ble ringt midt på natta om at jeg mått komme meg hjemat, for det var ikke sikkert min mor kom til å leve til det ble morgen(det gikk heldigvis bra), sykdom fra min egen side, både influensa og medisiner jeg ikke tålte så jeg endte opp på legevakta, To eksamner har gått til helvette... Topp det med vinterdepresjonen jeg får på starten av hver vinter... oh joy. Så jeg sitter nå her å sparer til neste begravelse. Akk. Og bestevenninna mi sliter også, og det er en ting jeg ikke direkte kan gjøre noe med, og det er hardt å føle på:\

Men, på en annen side, så klisje som det nå høres ut, så er jeg og samboeren min nærmere enn noen gang:) Han har virkelig stilt opp for meg. Føler jeg har vunnet lotteriet :fnise:

Men nå er liksom det verste over(bank i bordet) så jeg har begynt å telle kalorier igjen, og gikk meg en times tur i dag, med litt jogging innimellom. Jeg var 66 blank i morres, litt surt siden jeg var nede i 63,5. Håper egentlig bare at jeg rekker å komme tilbake til utgangspunktet før jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare telt kalorier sånn helt grovt i helga og konsentrert meg mest om å holde vekta. Litt lysere til sinns i dag siden jeg har vært en tur hos venninna mi, ble riktig nok pizza til middag der men hun var små-syk så vi orka ikke mekke i hop noe mer fancy.

Tenker det blir strengere kaloritelling og mer joggings enn gåings til mandag. Vil virkelig komme meg ned på 60 kg så jeg kan dra på shopping, orker ikke handle klær om de bare blir for store om en liten stund. Og klesskapet mitt skriker etter påfyll. Har en eneste bukse igjen. Har nesten ikke undertøy eller gensre heller. Akk. Trenger egentlig alt foruten om jakker og sko. *fattig*:P

Men nuh blir det en runde med Arrow:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på joggetur i høstmørket i går(bruk refleks folkens!) og kjenner formen kommer fort tilbake:) Men merker også at jeg har litt for dårlige klær til å drive å jogge ute, tror jeg må se meg om etter noe før det blir for kaldt, så jeg jeg ikke ender opp med full bihulebetennelse slik jeg gjorde en annen gang. Klok av skade og alt det der...:P

Har også vært flink å planlegge og logge måltidene mine, så er spent på vekta på mandag:)

Blir nok ikke like sunn i morgen, skal treffe en venninne og vi skal ut å spise og ha spill-kveld:P Men jeg skal ta en joggetur på dagen da, så jeg ikke bare blir lat. Kanskje en runde med hoppetau også, for å terrorisere naboen litt:P Muhahaha...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, vet ikke hva som feila kroppen i dag, men joggeturen ble dårlig. Gikk mer enn jeg løp i forhold til sist, var bare så forferdelig tung i beina. Som regel er det viljen eller pusten det går på, ikke beina. Vet ikke om det var for at jeg hadde mer klær på meg siden det var kaldt, hadde spist for lite, eller rett og slett ikke hvilt nok. Gikk jo tross alt fra stillesittende til joggetur 3 ganger i uka. Skal drøye med neste tur til lørdag tror jeg og se om det hjelper.

Ble nå litt junkfood i dag, men med trimmen går jeg likevel i null mtp. kalorier, så går nå ikke opp i alle fall. Sånn i teorien:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poh, lang dag... Men en bra dag mat-messig:) Har hatt akutt lyst på sjokolade men det har jeg ikke så slapp å falle for fristelsen :laugh: Sitter nå å tenker litt på helga, både mtp. middag og snacks for å få det til å gå opp. Har tazikidipp stående, men sitter å lurer på om jeg skal dyppe gulrot og agurk eller om jeg bare skal begrense mengden potetgull. Før gikk det gjerne 100g hver kveld til filmen, men de siste 2 ukene har jeg holdt meg til maks 200g på en hel helg. Så er jo en liten forbedring i alle fall. På en side har jeg lyst å spise noe sunnere, på en annen side har jeg lyst å lære å begrense meg i større grad. Jaja, vi får se:) Var nå verre med den sjokoladen. Er visst bra det holder på å bli sjokolademangel, hehehe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, har glemt hvor frustrerende det er å prøve å gå ned i vekt... Jeg re-sjekket min BMR, den er fremdeles drøyt 1500, eller 1472,77 om dere vil ha det nøyaktig:P Og det er om jeg skulle ligget i koma på sykehuset. Har logget kaloriene kjempenøye i helga, lå på 1220 på fredag og 1272 på lørdag, og har ligget på det samme i ukedagene + at jeg har hatt tre 1-timers joggeturer. Vekta i morres var likevel 66kg. Har ikke rikket meg et gram... *frustrasjon*

Jeg har lavt stoffskifte og tar medisiner for dette, men jeg får så mange motstridende svar på hvorvidt det har noe å si for vektnedgang. Noen sier at så lenge det behandles så skal det ikke utgjøre noen forskjell, andre sier de er akkurat like plaget, andre raser ned i vekt, og ei jeg snakket med nå nylig, hun la om dietten for å unngå noen stoffer, og har nå ikke behov for å ta stoffskiftemedisin lengre. Forvirret.no:P

Tørr ikke si høyt til en eneste sjel at jeg ikke går ned når jeg tilsynelatende ligger i underskudd. Da får jeg råd om at jeg glemmer å føre noe, at jeg må huske kalorier i drikke, at mange spiser en osteskive mens det lager lasagnen som de glemmer, osv. Jeg har tatt flere runder med meg selv på akkurat dette og gjorde det til slutt til en vane å bestemme dagen i forveien hva jeg skal spise og logge det i myfitnesspal. Dermed kunne jeg sjekke at jeg holdte meg innenfor budsjettet før jeg en gang hadde spist noe. Men føler ikke det hjelper heller.

Jeg klarer ikke spise mindre enn 1200 uten å regelrett sulte meg heller, særlig nå som jeg trener igjen. Jeg har gjort det, å sulte meg altså, og da gikk jeg ned sakte men sikkert. Men det er ikke noe jeg ønsker å gjøre selv eller oppfordre noen andre til å gjøre. Men desperasjon får folk til å gjøre mye rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck this shit. Ble joggetur i dag og. Gikk veldig greit, definitiv progresjon:) Ble jogging av og på i en time, + 10 min på oppvarming og 10 min på nedtrapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en stressende dag gitt. Er altså en grunn til at jeg sitter å skriver dette klokken ett om natta når jeg må opp 07:P

Våknet i morres og trodde jeg hadde god tid. Plutselig slår deg meg at jeg har glemt av et møte som selvsagt begynte om en halvtime. Heiv på meg klær og hastet til busstoppet, sminket meg på bussen(det ble lekkert gitt! :fnise: ) og kom hesblesende 10 minutter for sent... Og beina var som å slepe på tømmerstokker! Sikkert fordi jeg løp både lørdag og søndag.

Så frokost ble det først i 13-tiden... Ikke ble det der jeg hadde planlagt heller. Men har likevel klart å holde meg innenfor de berømte 1200 kaloriene:) Score!

Nå er det vel egentlig bare å pelle seg i seng, så blir det løpetur i morra:)

Åja! Vekten viste 65,7 i morres. Ikke helt resultatet jeg hadde håpet på men resultat er resultat. Minus 300g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært effektiv i dag! Vært både på skola, fått lest masse og gjort notater, vasket klær, jogget, hentet pakke og handlet:) Bare synd både paprikan og agurken var dårlig:\ Vet ikke hva som feilet den agurken men det så ut som den hadde tørket inn rett og slett.

Nå blir det kveldsmat med gresk yoghurt, melon og kiwi og... et eller anna:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg lagde en god smoodie! 1dl appelsinjuice, en halv banan, 100g(frossen) mango, 3 ss gresk yoghurt med vanilje og kjørte det jevnt med en stavmikser. NAM! Måtte skjedne øl-glasset til samboeren min, det var det eneste som var bredt nok til at jeg fikk plass till stavmikseren, hehehe:P

I dag vanker det nudler med reker, erter, paprika, vannkastanjer og sopp til middag:) Og noe søt chillisaus. *slofs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut til at jeg må utvide ruten jeg løper, forsvant plutselig 5-10 minutter fra den:P Så antar jeg stadig løper mer enn jeg må gå, evt. løper raskere.

Ble bare kjedelige fiskepinner i dag, men i morra skal jeg ut å spise så da kan jeg vel egentlig vinke pent farvel til noe kaloriunderskudd:P Jeg drar så sjeldent ut å spiser at skal jeg først det så blir det "ordentlig" mat, ikke salater og denslags. Dessuten er det kun en plass her jeg bor som har skikkelig god salat:)

Natta!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med hjertet i halsen jeg gikk på vekta i dag, ble jo både biff, kake(den delte vi da, om noe) og snacks i går... Men hadde bare gått fra 64,7 til 65,1:) Noe er kanskje vannvekt også, er jo en del salt både i pomfrit og snacks. Er fornøyd^^, Skal å jogge i løpet av dagen når jeg finner ork til det. Ooooggg der kom jeg på jeg ikke har fått vasket tightsen enda... jaja, den får overleve en tur til:P

Er tilbake i kalori-tellingens ånd, og siden det ble så mye usunt å går, så har vi en uvanlig sunn lørdagsmiddag; kyllingquesadillas med spinat, løk, paprika, mais og uunngåelig litt ost. Nom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææævv! Wtf! Fikk vondt og ble pinne stiv i korsryggen på venstre side etter joggeturen. Å lene meg fremover er tortur... Prøvd å tøye og bøye, og fått kjæresten til å kna litt på meg, men er jo snart invalid. Kanskje jeg har løpt skjevt eller noe... Løpeturen hadde forøvrig ingen progresjon fra sist heller som jeg kunne merke. Kroppen var bare veik. Er visst en sånn dag i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jadda, veide meg jo søndag, var tilbake til start. Brukte 3 uker på å ta av meg 1,5kg, la deg på meg på 2 dager, alt fordi jeg skulle feire burdagen min med å spise biff ute, + et kakestykke. Gidamegass.

Korsryggen er fremdeles ikke helt god, men skal driste meg på en løpetur i dag, får ta det rolig. Er egentlig bare pissed akkurat nå så teller kun kalorier og jogger på trass nærmest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, var såpestykker under beina i badekaret-tilstander ute. Holdte på å slå meg forderva rett utfor døra. Fant ut da skulle jeg gå i stedet. Å neida du, etter en 15-20 minutter hadde det gått på helsa løs 2 ganger, så da gikk jeg hjem. Ble bare en 40-50 minutters gåtur, og ikke gikk jeg fort heller. *skuffa* Om jeg skal fortsette å jogge vinterstid tror jeg at jeg må ha joggesko til vinterbruk ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan jeg få lov å komme med noen innspill? Det du spiser i løpet av to dager gjør ikke at du går opp 1,5 kg. Da må du spise typ 10 000 kcal ekstra. Dessuten, 1200kcal er ekstremt lite, å legge deg såpass lavt når du beregner en BMR på 1500 og du trener kan være noe av grunnen til at du ikke går ned.

Hvis du logger deg inn på f.eks myfitnesspal.com så får du et overslag på hvordan du bør spise i forhold til fett, proteiner og karbs, og hvor mye ekstra kcal du kan spise alt etter hvor mye/hardt du har trent beregnet ut fra hva de tror du forbrenner på økta. Husk at BMR er det du minimum trenger for å holde kroppen gående, hvis du ligger rett ut uten å gjøre noe som helst, å legge deg godt under det når du trener er ikke akkurat gull for kroppen.

Trener du noe styrketrening i tillegg til all jogging/løping? Selv løpere trenger styrketrening, og uten styrketrening er det langt større mulighet for ymse skader og vondter. Noen tips for styrketrening og spensttrening for løpere:

http://iform.nu/trening/sporsmal-om-trening/i-form-ekspert-om-loping-og-styrketrening

http://www.klikk.no/helse/trening/guide/article875131.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...