Gå til innhold

PineNut's treningsdagbok


PineNut29

Anbefalte innlegg

Har vært litt dårlig med trening i det siste, pga hektiske dager på universitetet.

Fikk trent på mandag.

08.09.14

Tredemølle

Distanse: 6,55 km

Tid: 48 minutter

Antall kalorier:416

Deretter 10 min styrke for mage.

Har slått min personlig rekord, i antall km og tid. Godt å se at det skjer progresjon :danse:

Har ikke hatt tid til å veie meg denne helgen. Får ta det til neste helg!

Nå er det rett til sengs. Skal opp tidlig i morgen. Får håpe jeg orker å få trent litt i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Virkelig vært dårlig i det siste, men fikk trent litt i dag.

Merker jeg har fått dårlig kondisjon igjen etter en lang periode uten trening.

Dagens treningsøkt - 13.10.14

30 minutter på tredemølle

3,72 km

244 kalorier

Deretter 10 minutter på elipsemaskin.

Ikke akkurat mitt beste, men fikk trent litt hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke fått trent så mye i det siste. Jeg har det veldig hektisk i det siste på universitetet. Eksamensperioder nærmer seg.

Har også vært turbulent med min kjæreste i det siste som gjør at jeg har vært så sliten psykisk. Så trening er det siste jeg har pritoritert i det siste :(

Men nå virker det som om ting begynner å komme i orden igjen. Eller så har jeg bare vent meg til crap som foregår rundt meg at det ikke påvirker meg lenger :fnise:

Fikk kommet meg på trening på fredag, 24.10. 2014 :danse:

Merker at kondisjonen har blitt dårligere, men jeg skal jobbe meg oppover igjen.

Løp tredemølle

Distanse: 3,8 km

Kalorier: 310 kcal

Tid: 30 minutter, inkludert 3 minutter oppvarming.

Deretter litt elipsemaskin:

Distanse: 0,49 km

Kalorier: 64 kcal

Tid: 10 minutter (annenhvert minutt, 1 min fremover, 1 minutt bakover)

Fikk gjennomført litt styrketrening for mage og lår.

- Rotary torso høyre (10 kg): 20x1 repitisjoner

- -------------- venstre (10 kg): 20 x1

- Total abdominal (20 kg): 20x1, deretter (25 kg): 20x1

- Abdominal crunch (15 kg): 20x1

- Abductor - presser innover (20 kg) : 20x1

Jeg er helt amatør på trening, og har aldri trent mye før. Så jeg har ingen erfaring om hva som er bra og effektivt for å gå ned i vekt og få fastere form. Vil spesielt gå ned i mage/lår/hofte-regionen.

Tar gjerne i mot tips! :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt utført- 27.10.2014!!! :hoppendeglad:

Jeg gjør mye av det samme hver gang jeg trener. Jeg tar gjerne i mot ideer til treningsprogrammer. Pga studiet kan jeg trene 2 (max 3) ganger i uken, og jeg ønsker et program som er gode nok til å gi meg effekt i løpet av disse 2 (3) øktene. Vil fjerne komme i form til desember.

Har et liiiiiite hååp (*vil ikke at noen skal vite det enda* :Nikke: ) at jeg skal nå til 50 kg til slutten av desember, dvs -7 kg. Med tøffe eksamentider som nærmer seg må jeg se om det er noe jeg får til.

Jeg vil ikke bare ned i vekt, men jeg vil at jeg skal forbli i den vekten også.

Jogget på tredemølle

Distanse: 4,46 km

Kalorier: 306 kcal

Tid: 36 minutter (3 minutter oppvarming 5,5 km/t - 13 min jogging 8,5 km/t - 2 min 5,5 km/t - 13 minutter 8,0 km/t - deretter rolig nedttrapping)

Deretter litt elipsemaskin:

Distanse: 0,75 km

Kalorier: 117 kcal

Tid: 15 minutter (1 min fremover, 1 minutt bakover)

Nivå: 7

Styrketrening

Mage:

- Rotary torso høyre (10 kg): 20x1 rep

- Rotary torso venstre (10 kg): 20 x1

- Total abdominal (25 kg): 20x1 (+5 kg)

- Abdominal crunch (20 kg): 20x1 (+ 5 kg)

Lår:

- Abductor - presser innover (20 kg) : 20x1

- Abductor - presser utover (20 kg): 20x1

- Leg extension (10 kg): 10x2

- Legpress (30 kg): 20x1

Nå får jeg pusse tennene :tanpuss: og legge meg, skal opp tidlig i morgen
Nattaaaa :sovne:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

1. Du kan ikke punktslanke deg. Kroppen bestemmer selv hvor den ønsker å ta fettet fra først, og ingen øvelser du gjør kan gjøre noe med det, men med styrketrening kan du stramme opp hele kroppen.

2. Skal du ned i vekt så gjøres en veldig stor del av jobben på kjøkkenet, dvs. med kostholdet. Det betyr absolutt ikke at du skal spise så lite som mulig, men ca 3-500 kcal mindre pr. dag enn det du trenger. Uten å vite hva du spiser er det vanskelig å hjelpe deg.

Jeg vil anbefale deg å kjøre et helkropps styrkeprogram. Har du mer muskelmasse vil du også se strammere ut. Kjør et kort helkroppsprogram 2 ganger i uka og kondisjon etterpå, eller i tillegg til styrkeprogrammet.

Styrkeprogrammet kan f.eks se slik ut:

Beinpress: 3 sett, 8-10 reps

Leg extension: 2x10

Nedtrekk: 3 sett, 8-10 reps Her er det vktig at du ikke trekker ned bak nakken, men foran til brystet.

Sittende roing: 3 sett, 8-10 reps

Brystpress: 3 sett, 8-10 reps

Skulderpress: 3 sett, 8-10 reps

Det skal være så tungt at du absolutt ikke klarer mer enn 10 reps, og det gjør ingenting om du ikke klarer mer enn 8, men heller ikke så tungt at du ikke klarer 8 reps. ca 30-60 sekunder hvile mellom hvert sett burde holde. Dette er et helt ok program å starte med i en 4-8 ukers tid. Husk å legge på mer vekt etterhvert som det blir lettere!

Jeg ville droppet alle magemaskinene hvis jeg var deg. Det er bedre å trene magen skikkelig på egenhånd. Glute brigde, crunch, sideplanke, planke og bird dog er fine øvelser for hele core-området.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

*zooooop*

Tusen takk for så utfyllende svar. Skal prøve å få til mer effektiv trening og følge tipsene her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått trent i dag!! :danse:

Planen var å bli med på en cardio challenge, men det begynte ganske sent på kvelden. Så tenker å dra en annen dag. Har aldri vært med på fellestrening før, så det kommer til å bli gøy. Noen timer som anbefales mer enn andre for en som ikke er så godt trent fra før?

Dagens egentrening:

Tredemølle:

- 30 minutter (inkludert 3 minutter oppvarming og 3 min nedtrapping)

- 3,90 km

- 271 kcal

- Gjennomsnittelig hastighet: 8,0 km i timen.

Elipsemaskin:

- 16 minutter (et minutt fremover, et minutt bakover)

- 0, 78 km

- 104 kcal

- Nivå: 7

Var så sliten etter det at jeg klarte hverken å utføre styrketrening eller tøye ut :fnise:

Nå skal jeg slå av pcen og legge meg. Skal tidlig opp i morgen for å rekke forelesningen.

Må huske å veie meg til helgen. Har vært veldig hektisk de siste ukene, men nå tror jeg ting begynner å komme på banene igjen.

Natta :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...