Gå til innhold

Treningsdagboka til Violet Hill


Violet Hill

Anbefalte innlegg

Spilte squash på mandag og trent intervaller oppover på skøyteski i dag. Slitsomt!

Vi har en konkurranse på jobben hvor man må trene 30 ganger på 10 uker, også vinner den avdelingen hvor flest av de påmeldte (selvfølgelig helt valgfritt å være med) har gjennomført. Jeg ligger noen økter etter, så egentlig må jeg trene 5 ganger denne uka og neste. Blir spennende å se om jeg får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gått ca 18 km på ski med en kollega. Fin tur med lunsj i nydelig sol på Kobberhaughytta. Hardt føre og tidvis mye kvister ol i løypa. Blir nok mest skøyteski fremover om det ikke kommer mer snø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg tatt et steg jeg har tenkt på ganske lenge og meldt meg inn i vektklubb.no :) tvang meg selv på vekten i sted og den viste 63,9. Høyere enn på flere år. Nå var jeg faktisk bekymret for at det skulle være enda høyere. De siste ukene har jeg vært sulten så og si hele tiden, og ikke så flink til å kontrollere det. Nå strammer mange av buksene mine veldig og da er det på tide å ta grep.

Ellers har jeg meldt meg ut av Sats og inn på et mindre senter i nærheten uten timetilbud. Satser på å trene styrke og løpe der, og så supplere med klippekort på et eller annet yogasenter etter hvert. Det viktigste nå er å komme ordentlig i gang igjen, etter veldig ensformig trening nå i skisesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Har du testet det?

Jeg er litt usikker på om jeg får i meg det jeg trenger... jeg mener selv at jeg har et ganske sunt og velbalansert kosthold, men det har nok sporet litt av det siste halvåret. Jeg har begynt å spise brød igjen etter mange år uten og var forberedt på at det ville gi utslag på vekt og mål, men ikke at det skulle gi meg en matlyst jeg ikke føler at jeg har kontroll over. Jeg spiste da tross alt brød før og det fungerte helt fint utover det at jeg fikk vondt i magen. Men, nå får jeg bli litt mer påpasselig. Tror jeg skal spise sånn tilpasset normalt fremover og bare legge det inn i regnskapet for å se hva kaloriinntaket per i dag utgjør. Så får jeg tilpasse etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød er mitt problem også, etter at jeg sluttet å spise det i en lengre periode legger jeg på meg bare jeg ser på bakervarer. :roll: Er jo veldig merkelig siden jeg spiste masse brød før som du sier, men sånn har det tydeligvis blitt.

Forresten syns jeg ikke 63,9 høres så veldig mye ut altså ;), men skjønner at du vil ha bort litt hvis buksene strammer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Nei, jeg har ikke testet det, jeg har ikke ønske om å gå ned i vekt :) Men har hørt at det hjelper mange! :)

Visste ikke at brød var et så stort problem i forhold til matlyst! Nå har jeg kuttet brød uansett pga allergier, men det var nytt for meg! Lurer på hva som gjør det?

Er enig i at 63,9 virkelig ikke er høy vekt, tipper du ser smashing ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter :) vekten i seg selv er vel egentlig til å leve med, det er mer det at alt legger seg rundt livet.. og kanskje i økende grad rundt hofte og rumpe, det føles som at alt bare siger nedover :fnise: jeg føler rett og slett at kroppen min er lite proporsjonal, og det er ikke pent pluss at det kan være vanskelig å finne klær som sitter bra, særlig bukser.

Hittil har jeg tenkt at det ikke er så viktig hva vekten viser, og heller fokusert på å være sunn og sterk og i god "hverdagsform". Men det fungerer tydeligvis ikke for meg, siden utviklingen går den gale veien. Planen nå er å fortsette med den samme treningsfilosofien, men først etter at jeg har nådd målet mitt. Da har jeg forhåpentligvis lært en del om kosthold og trening underveis og har bedre forutsetninger for å holde vekten :)

Har lest en del i dag, og innser at jeg er altfor lite flink til å holde blodsukkeret stabilt, og det har sikkert bare blitt enda verre av brødspisingen. Jeg har nok tenkt at det er ikke så nøye når eller hvor mye man spiser bare man passer på det totale inntaket - men så har jeg ikke klart å gjøre sistnevnte. Så nå er det bare å bite i det sure eplet og begynne å planlegge og passe på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skiftet veiedag til onsdag da jeg sjelden er hjemme torsdag morgen. I dag viste vekten 62,8. Klarer ikke helt å tenke at jeg faktisk har gått ned 1,1 kg, men tar det uansett som et positivt tegn.

Har gått veldig greit å forholde seg til anbefalt kaloriinntak hittil (minus en del alkohol lørdag kveld). Blir nok litt verre nå som det ikke er ferie lenger og jeg begynner å trene igjen. Men da kan jeg jo spise mer. Har store planer om å løpe intervaller i morgen og så skeie ut med sushi etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i ferd med å bli en slankedagbok i stedet for treningsdagbok i og med at jeg trener så lite for tiden :sjenert: og en lite aktiv sådan, sien jeg prøver å holde meg til målinger en gang i uka. I dag viste vekten 61,7, og jeg har altså hatt samme nedgang som sist uke. Jeg er veldig fornøyd, men mistenker at det bare er nå i starten det går såpass fort. Det blir nok atskillig verre etter hvert. Det går også greit å forholde seg til matplanen inntil videre.

Jeg har meldt meg på et introkurs i yoga og hadde første time i går. Har gått en del på drop in timer på Sats, men har lyst til å lære det ordentlig fra grunnen av. Og timen i går var veldig bra! Jeg er veldig stiv i skuldrene og har fått en hel del å tenke på når det gjelder pusteteknikk.

Og så har jeg byttet batteri i pulsklokken. Ett skritt nærmere å komme i gang med løpingen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er innom for å shoppe litt inspirasjon! :)

Du er jammen flink, flottt nedgang du har hatt! Kan jeg spørre om hva du ligger på kalorimessig? Regner med det er Vektklubb som forteller deg hvor mye du skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg følger vektklubbs anbefalinger sånn noenlunde :) i følge planen skal jeg ligge på 1300 kalorier om dagen hvis jeg ikke trener. Hvis jeg trener kan jeg øke antall kalorier tilsvarende det jeg forbrenner, eller la være for å oppnå raskere resultat.

Jeg syntes at 1300 kalorier hørtes veldig lite ut, men det har gått overraskende greit foreløpig. Nå skal det sies at matlysten av diverse grunner ikke er på topp om dagen, så det kan nok bli vanskeligere etter hvert. Spesielt med tanke på at de siste kiloene antakelig sitter ekstra godt. Jeg får bare ta det som det kommer. Har "måldato" 27. mai og reiser på ferie 4. juni, så da har jeg all grunn til å fokusere frem til da i hvert fall! Og så blir det en ny utfordring å holde vekten etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1300 kcal er jo ikke så mye nei, men bra at det går bra da! Du blir vel slapp om du ikke øker litt de dagene du trener?

Masse lykke til, vi får backe opp og motivere hverandre :) Eyes on the goal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener ikke så mye om dagen ;) men jeg jobber med saken. Har meldt meg på et yogakurs, og byttet treningssenter. Må bare overvinne nervene det medfører å skulle trene på et helt nytt og ukjent sted :fnise:

Nå må jeg inn og titte litt hos deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt lite trening. Gikk sesongens siste skitur på lørdag, det var veldig deilig. Har vært på hyttetur i helgen, det fungerte greit sånn matmessig, men jeg har drukket ganske mye vin. To dager til veiedag, så da er det bare å skjerpe seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke så mye action i boka om dagen. Glemmer den litt, her mer enn nok med å følge opp på vektklubb :)

Ingen store nyheter å melde. Vekten viste 60,6 forrige veiedag, så har gått ned ca en kg på en drøy uke (mot svake 0,2 kg nedgang uka før). Buksene sitter litt løsere og jeg føler meg bra. Jeg er fornøyd, men regner at det bare blir vanskeligere å bli kvitt de siste kiloene.

Heldigvis har jeg overvunnet skrekken min for det ukjente og kommet meg på det nye treningssenteret :fnise: startet dagen med en løpeøkt, før jeg gikk ca 7 km i skogen. Kjenner det i beina :) nå tror jeg at jeg skal finne meg et løpeprogram, siden det er lenge siden jeg har løpt noen særlig.

5 uker og tre dager til jeg drar på ferie - her er det bare å henge i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kul ticker! Og grattis med fin vektnedgang :) Alltid morsomt når buksene sitter løsere!

Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Må innrømme at jeg sprakk skikkelig i går. Var på innflytningsfest med ost og kjeks og vin. Og så fulgte jeg opp med kaker i baby shower i dag :sjenert:

Men. Sånn ble det denne gangen. Forhåpentligvis får det ikke verre konsekvenser enn at jeg må forlenge programmet med en uke. Og nå vet jeg hvordan det føles, og tipper at det vil hjelpe i å unngå at det skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...