Gå til innhold

Tips for russetida


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dropp hele greia.

Anonymous poster hash: 24229...7db

Hvorfor? 

Anonymous poster hash: afd61...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor?  Anonymous poster hash: afd61...ed9

Det er unødvendig, vulgært, ekkelt, bortkastet og tåpelig.

Anonymous poster hash: 24229...7db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unødvendig, vulgært, ekkelt, bortkastet og tåpelig.

Anonymous poster hash: 24229...7db

 

Det er unødvendig, vulgært, ekkelt, bortkastet og tåpelig.

Anonymous poster hash: 24229...7db

Kanskje er ikke russetiden det mest fornuftige å gjøre rett oppi prøver og før eksamen, men dem som er russ velger ikke når russetiden skal være. Vulgært og ekkelt kan man vel bestemem selv om det skal være eller ei, f.eks. går jo an å være kristenruss dersom man sier nei til sex og fyll.

Personlig synes jeg at det høres ut som en morsom og sosial avslutning på 13 års skolegang, og en fin motivasjon (for enkelte) til å fullføre videregående.

 

Det blir hva du gjør det til.

Anonymous poster hash: afd61...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk for gode svar! (andre kan gjerne også komme med innspill. jeg skal være godt forberedt til russetida!) :)

 

Noen spesiell grunn til at man ikke burde ha sex i skogen? (har ingen planer, men man vet aldri)

Har aldri fått hangover eller bakruss av drikking så tror det vil gå fint, men disse fleecejakkene. Burde jeg gå for gensrene(de i grå) eller de som ser veldig fleece-aktig ut som finnes i flere farger. Synes den beige ser søt ut :)

Anonymous poster hash: afd61...ed9

 

Ta den som er varmest da vel :) Klærne varierer fra år til år, og det er lenge siden jeg var russ. :) Og det foregår mye voldtekter i skogene. Ikke ha se i skogen, og ikke gå på do i skogen, så burde du være safe på russetreff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den som er varmest da vel :) Klærne varierer fra år til år, og det er lenge siden jeg var russ. :) Og det foregår mye voldtekter i skogene. Ikke ha se i skogen, og ikke gå på do i skogen, så burde du være safe på russetreff :)

Foreldrene mine kjøpte voldtektsalarm til meg etter at jeg begynte å gå til skolen mens det fremdeles var mørkt ute om vinteren (aldri blitt voldtatt), er dette noe jeg kunne hatt med meg i lommene på russebuksa? :) 

Anonymous poster hash: afd61...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på landstreffet i kongeparken 2015, og bare det var helt magisk. Kan ikke vente til neste år når jeg selv er russ. Ville absolutt ikke gått glipp av det, men det er greit å være sammen med noen du kjenner godt.

Mange selger billetter, så det er ikke noe problem. Jeg har også en ekstra billett (fikk tilbud om VIP så endte opp med 2 :D ), men vil jo helst være anonym her på KG da..

Jeg tenker å kjøpe Redline snekker fra Russedress. Denne var den klart mest populære modellen når vi hadde russebukseprøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det spørs nå hvor i landet du studerer det, da :)

Anonymous poster hash: 37a45...1b2

 

Helt enig med deg!! Hahah russetiden min var 1000x bedre enn fadderuka :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Foreldrene mine kjøpte voldtektsalarm til meg etter at jeg begynte å gå til skolen mens det fremdeles var mørkt ute om vinteren (aldri blitt voldtatt), er dette noe jeg kunne hatt med meg i lommene på russebuksa? :)

Anonymous poster hash: afd61...ed9

 

Det hadde vært supert! JEg pleier å ha med meg forsvarsspray, men tror ikke du kommer inn på treff med en sånn  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv var jeg bare med på vrengefesten, natt til 1 og natt til 17 i fylket mitt. Det holdt i massevis for min del! Var heller sjåfør for noen som hadde van om det trengtes i ukedagene, og det gikk helt greit å være edru. Glad jeg ikke ble med på noe mer, men det jeg var med på var ganske gøy! :) Jeg tok også vaksine for hjernehinnebetennelse, kan være lurt! 



Anonymous poster hash: b0c07...e67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, skal si du planlegger! Helt utrolig!

 

Jeg var russ ca på den tiden du ble påtenkt og mine betraktninger er som følger: De vennene du trodde du hadde, er ikke like gode venner når de får på seg russedressen og synes det er viktigere å henge med de kule enn med deg. Det går avsindige mengder penger på alkohol. Russekort er noe tull i grunn. Bestill en liten skjerv til å dele med 8-åringene som spør, men ellers får du ikke bruk for dem. Du mister de du får av tilfeldige folk på byen likevel. Du kommer garantert til å drikke deg way beyond dritings, fordi du har ikke kontroll på hva du tåler etter x antall kvelder med festing på rad. Du kommer garantert til å gjøre minst -en- ting du angrer på i fylla. Fort gjort å glemme kondom. Angrepille kan være greit å ha handla inn. Nåtidens russ kan nok også risikere at bilder av deg i alskens positurer og bekledning (helst naken) ender på nett. Du kommer til å ha fylleangst i ukesvis i etterkant. Sjansene dine hos drømmetypen forspilles en natt i fylla. Du føler du stinker etter dagesvis i samme klærne. Det du sitter igjen med er en måned brukt på tull, der kanskje to fester var gøy, resten kunne man like gjerne hoppet over. Jeg er glad det er over, forbi og glemt. Hadde aldri gjort det igjen.



Anonymous poster hash: dcb69...f94
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig gadd jeg ikke å delta noe særlig i russetida, og har ikke angret siden. Skjønner ikke folk som snakker om at russetida er "den beste tiden i livet dit"...Snakker om trist liv når du når høydepunktet i en alder av 18 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du er tidlig ute, men jeg tror nok heller at du er seint ute.

Har ei datter som er russ, og de har for lenge siden kjøpt billetter til div. treff. Rett etter skolestart nå i høst så hadde de slipp av låt, navn og logo. Å de var vist seint ute. 

 

Hva med vennene dine? Kan du ikke legge noen planer for russetiden sammen med de? 



Anonymous poster hash: ee739...a5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar :)

 

Jeg er tidlig ute med tanke på at jeg skal være vandreruss, ikke er med i et "crew", ikke har planer om LS, låt, logo, osv. Er egentlig bare russ for å være sosial med vennene mine. Tror det kommer til å bli brukt nok penger på alkohol, bil og alt det andre trenger jeg jo ikke for å ha det gøy :) Vennene mine planlegger å gå ut et par torsdager, en del festing i helger, osv, ikke så mye mer enn det. 

 

Jeg tror ikke at russetida er "time of your life", men jeg koser meg på fest sammen med gode venner + litt alkohol (drikker med måte). Som sagt, det blir hva du gjør det til.

 

Du som endte opp med en litt trist russetid: Jeg håper at alt som skjedde med deg ikke vil skje med meg, for hver russetid er vel individuell(?) 



Anonymous poster hash: afd61...ed9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen etter russetiden var ferdig så var egentlig russetiden bare "meh" :vetikke: var jo gøy og sånn, men altså, ikke noe man baserer hele livet sitt på akkurat. :P før russetiden var det supervitkig og ville ikke gå glipp av et sekund osv. Men som sagt, dagen etter det var ferdig kunne jeg like så godt ha droppet hele russetiden!

Syntes egentlog man kan dele opp i to forskjellige mennesker.

1: de som var som meg, hadde det gøy, men betydde egentlig ikke stort i etterkant.

2: de som fremdels snakker om russetiden mange år senere, og lever på kåringene de vant den gang, går fremdeles med buss genseren, drar på russefester, og snakker om hvor gøy russetiden var. (Er snakk om 23 åringer her, godt gjort å være ferdig med livet som 18 åring, og leve på det resten av livet ditt :P )

Anonymous poster hash: 53dcf...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp parkas! Det blir kaldt, og rundt 4-5 om morningen er det kaldt til og med når du har på parkasen. Heller parkas enn bamsefleece. I parkasen er det også mange lommer, både inni og utenpå. Jeg hadde alt av nøkler osv i innerlomma, også alkohol i de store lommene utenpå :) 



Anonymous poster hash: d9fba...ce3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjøp parkas! Det blir kaldt, og rundt 4-5 om morningen er det kaldt til og med når du har på parkasen. Heller parkas enn bamsefleece. I parkasen er det også mange lommer, både inni og utenpå. Jeg hadde alt av nøkler osv i innerlomma, også alkohol i de store lommene utenpå :)

Anonymous poster hash: d9fba...ce3

 

Takk for tips men jeg har allerede en svært fin parkas (av god kvalitet) som jeg fint kan bruke! Men likevel takk for nyttig tips!

Anonymous poster hash: afd61...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobbet på landstreffet i kongeparken 2015, og bare det var helt magisk. Kan ikke vente til neste år når jeg selv er russ. Ville absolutt ikke gått glipp av det, men det er greit å være sammen med noen du kjenner godt.

Mange selger billetter, så det er ikke noe problem. Jeg har også en ekstra billett (fikk tilbud om VIP så endte opp med 2 :D ), men vil jo helst være anonym her på KG da..

Jeg tenker å kjøpe Redline snekker fra Russedress. Denne var den klart mest populære modellen når vi hadde russebukseprøving.

Vi prøvde russebukser i dag. Redline snekker for jenter i katalogen har "hvit snøring" ved beina, mens på nettsiden har den "stretch" ved beina. Vil ha hvit snøring, men den på russedress.no viser jo noe annet  :vetikke:

Anonymous poster hash: afd61...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Notsolonely

Haha du planlegger virkelig ja.. Jeg er vandreruss og skal bare kjøpe en bukse og vandre gjennom russetida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

En venn av meg som var på landstreff fortalte at jeg ikke gikk glipp av så mye, det var mer en rølpefest enn noe annet:)

Ellers vil jeg anbefale deg å alltid ha med vann, og ta det litt rolig med drikkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...