Gå til innhold

Tips for russetida


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I 2016 er jeg russ  :laugh:

Jeg har hittil ikke planlagt noe spesielt i russetida (sagt nei til landstreff bla.), men vil likevel være godt forberedt.

Festing i ukedager blir nok ikke noe for meg med tanke på at jeg jobber svært målrettet for å komme inn på et bestemt studium, men likevel vil jeg ikke gå glipp av noe.

 

Hva er det dere angrer på at dere gjorde/ikke gjorde i russetida? Eventuelt noen tips når det kommer til å drasse rundt på mobil, nøkler, og penger? Tips til hvordan man klarer å komme seg opp og være konsentrert på skolen etter en lang helg? Tips som er nyttige generelt.

 

 

(Er klar over at jeg er svært tidlig ute, men nå kommer russeklær vi kan prøve ut neste uke så må dermed bestille russepakke på nettet snart. Hvis det er flere som angrer på at de ikke dro på landstreff må jeg også eventuelt tenke på å kjøpe billetter av noen andre)



Anonymous poster hash: afd61...ed9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SLAPP AV. Russetiden er ikke så bra. Og det er kjempelenge til. Lover deg at med en gang du begynner på studier, så kommer du til å angre å ha stesset så fælt over det. Fadderuken er dessuten ti ganger kulere.



Anonymous poster hash: 91851...f63
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på at eg ikkje gjekk ut i vekedagane faktisk og egentlig for at eg ikkje reste til landstreffet. 
Har kjæreste så me bestemte oss for å heller reise til London samme helg som LS. Hadde det supert i london, men blir litt kipt når alle venninene dine sitter å snakker om ting som har skjedd der og du aner ingenting liksom. Hadde ikkje bytta vekk london turen, men om eg hadde hatt muligheten til å dra på LS så hadde eg gjort da og. 



Anonymous poster hash: 55a59...640
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

SLAPP AV. Russetiden er ikke så bra. Og det er kjempelenge til. Lover deg at med en gang du begynner på studier, så kommer du til å angre å ha stesset så fælt over det. Fadderuken er dessuten ti ganger kulere.

Anonymous poster hash: 91851...f63

 

Stresser ikke så veldig fælt, er bare helt manisk når det gjelder å lage lister og finne gode tips  :fnise: Er ikke en stor fester av meg, men er glad i det sosiale. Etter det jeg har sett her inne på KG så høres fadderuken utrolig fantastisk ut! 

 

Noen som har råd angående hva slags russepakke eller hvilken modell på russebuksa man burde bestille? 

Anonymous poster hash: afd61...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde anbefalt landstreff. Var på Tryvann, og det var sinnsykt kult. Til tross for at jeg vanligvi hater slike ting. Angrer på at jeg ikke dro på flere. Ellers er jeg veldig glad for at jeg ikke hadde buss eller bil, men var gående russ. Det sparte jeg masse på, og fikk slengt meg på andre biler gratis :) Og ikke drikk deg sanseløst full, det er nok av voldtekter og tøy og tull. Ikke bryt loven når du tar russeknuter  :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

SLAPP AV. Russetiden er ikke så bra. Og det er kjempelenge til. Lover deg at med en gang du begynner på studier, så kommer du til å angre å ha stesset så fælt over det. Fadderuken er dessuten ti ganger kulere.

Anonymous poster hash: 91851...f63

 

Fadderuken er en vits  :fnise: En gjeng platinablonde frognerfruer som drikker Prosecco i Tøyenparken og griller pølser? Nei takk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bestill alt du vil ha av russeklær/ting nå. Jeg brukte masse ekstra penger på å bestille flere klær, etter-bestille russekort osv. fordi jeg ikke tenkte at det hastet. Plutselig var fristene ute, og prisene økt og alt ble litt dyrere enn jeg trodde det skulle. Prisen øker nærmere russetiden så du sparer mye der.

 

- Dra på LS hvis du har en vennegjeng som skal. Jeg og venninner fant ut to uker før LS at vi skulle dra og jeg er kjempeglad for det. Det var helt fantastisk stemning og en av høydepunktene i russetiden!! Anbefales absolutt:) Og igjen, bestill billetter og hotell nå hvis du/dere skal - så spares det masse. Prisene bare øker og det ble nok også en del dyrere enn om vi hadde vært tidlig ute...

 

- Det er tungt å gå på skolen når du har vært ute dagen før, men du kommer litt inn i en boble, så det går fint likevel. Jeg var ikke ekstremt sliten i russetiden, det var gøy hele tiden og gøy på skolen, men etter å ha vært ute hele natten natt til 17 og gått i russetoget sov jeg fra klokken 12 på formiddagen til langt ut på dagen dagen etterpå haha. Da var jeg helt utkjørt.

 

- Vær med på mest mulig, det er en gang i livet og du angrer hvis ikke. Vær heller flink å jobbe med skolen nå gjennom hele skoleåret sånn at du uansett er godt forberedt til eksamen. Jeg var mye ute i russetiden, men hadde jobbet jevnt med skolen gjennom hele året og eksamen gikk så fint så! Til og med matteeksamen som var to dager etter russetiden var slutt.

 

- Ellers er det bare å kose seg, vær med venner, bli kjent med nye mennesker, skap minner. Ikke drikk for mye, ikke gå alene, drikk vann innimellom og ikke gjør noe du kommer til å angre på. 

 

Fadderuken er bra, men russetiden er spesiell. En av de gøyeste månedene jeg har hatt :biggrin: Gled deg!



Anonymous poster hash: 401e1...513
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadderuken er en vits  :fnise: En gjeng platinablonde frognerfruer som drikker Prosecco i Tøyenparken og griller pølser? Nei takk.

Det spørs nå hvor i landet du studerer det, da :)

Anonymous poster hash: 37a45...1b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde anbefalt landstreff. Var på Tryvann, og det var sinnsykt kult. Til tross for at jeg vanligvi hater slike ting. Angrer på at jeg ikke dro på flere. Ellers er jeg veldig glad for at jeg ikke hadde buss eller bil, men var gående russ. Det sparte jeg masse på, og fikk slengt meg på andre biler gratis :) Og ikke drikk deg sanseløst full, det er nok av voldtekter og tøy og tull. Ikke bryt loven når du tar russeknuter  :glare:

Er snakk om landstreffet i Stavanger(kongeparken) i denne sammenheng. Er ikke spesielt glad i å være på at sted fullpakket med folk, men vi får se :) Foreldrene mine insisterer også på at jeg ikke burde dra dit med tanke på voldtekt.

Ellers takk for tips!

 

Har et par spørsmål:

-Hvilken russebukse sitter "finest" på? Vil ikke at all stretchen skal forsvinne før russetiden er over.

-Burde man kjøpe en sånn fleece med norgesflagg på? Synes de ser litt koselige ut.

-Eventuelt noen tips til hvor oppbevare nøkler, penger og mobil? Er det lommer på buksene?

-Går det mye penger til alkohol og blandevann?

-Går det fint å være på fest på hverdagen, men komme seg opp til skole neste dag? Isåfall noen tips? 

-Hvordan få til best mulig resultater på skolen under russetiden, er det noe jeg bør være obs på?

-Eventuelt noen tips angående sminke/hår? Er tørrshampoo noe jeg burde ha i hus?

-Er p-piller noe man _ikke_ burde fortelle gutten at man går på (i tilfelle han vil droppe kondom)?

-Er nattmat så viktig? Aldri spist noe etter fest før.

-Tips til hvordan man kan se noenlunde ok ut i en russebukse. Burde man satse på hvite tskjorter og singleter?

-Bruker man russebuksa gjennom hele russetida, også på fest?

-Andre gode tips?

Anonymous poster hash: afd61...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det spørs nå hvor i landet du studerer det, da :)

Anonymous poster hash: 37a45...1b2

 

Joda, det er sant. Men mine erfaringer fra to forskjellige skoler i Oslo er helt latterlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er snakk om landstreffet i Stavanger(kongeparken) i denne sammenheng. Er ikke spesielt glad i å være på at sted fullpakket med folk, men vi får se :) Foreldrene mine insisterer også på at jeg ikke burde dra dit med tanke på voldtekt.

Ellers takk for tips!

 

Har et par spørsmål:

-Hvilken russebukse sitter "finest" på? Vil ikke at all stretchen skal forsvinne før russetiden er over.

-Burde man kjøpe en sånn fleece med norgesflagg på? Synes de ser litt koselige ut.

-Eventuelt noen tips til hvor oppbevare nøkler, penger og mobil? Er det lommer på buksene?

-Går det mye penger til alkohol og blandevann?

-Går det fint å være på fest på hverdagen, men komme seg opp til skole neste dag? Isåfall noen tips? 

-Hvordan få til best mulig resultater på skolen under russetiden, er det noe jeg bør være obs på?

-Eventuelt noen tips angående sminke/hår? Er tørrshampoo noe jeg burde ha i hus?

-Er p-piller noe man _ikke_ burde fortelle gutten at man går på (i tilfelle han vil droppe kondom)?

-Er nattmat så viktig? Aldri spist noe etter fest før.

-Tips til hvordan man kan se noenlunde ok ut i en russebukse. Burde man satse på hvite tskjorter og singleter?

-Bruker man russebuksa gjennom hele russetida, også på fest?

-Andre gode tips?

Anonymous poster hash: afd61...ed9

 

Et par spørsmål til

 

-Er vannflaske noe man bestandig burde gå rundt med?

-LS billetter er utsolgt til kongeparken, er det isåfall mulig å få tak i andre steder?

-Er russekort noe man _må_ ha? Kan ikke fordra bilder av meg selv haha

-Hva slags russseklær burde man bestille? Har ikke planer om å bestille før prøvepakken kommer til skolen

-Tips til hva man burde drikke under russetiden? 

Anonymous poster hash: afd61...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Prøver å svare så godt jeg kan :)

 

Har et par spørsmål:

-Burde man kjøpe en sånn fleece med norgesflagg på? Synes de ser litt koselige ut.

Jeg gjorde ikke det, men knabbet kompisene mine sine gensere hele tiden. Så ja, det er et smart kjøp  :laugh: Blir fort kjølig utover kveldene.

-Eventuelt noen tips til hvor oppbevare nøkler, penger og mobil? Er det lommer på buksene?

Det skal være masse lommer på buksene, jeg hadde alltid masse i den største foran, så det trenger du ikke bekymre deg for.

-Går det mye penger til alkohol og blandevann?

Eeeh... ja. Masse. Skulle selv ønsket jeg hadde vendt med til alkoholfritt øl da jeg var russ, så jeg kunne vekslet litt på. Men lurt å spare til det.

-Går det fint å være på fest på hverdagen, men komme seg opp til skole neste dag? Isåfall noen tips? 

Jeg husker jeg kom drita full på skolen og vi hadde norskeksamen. Det ble en ganske morsom oppgave tror jeg  :laugh: Men du får bare prøve så godt du kan å ta hensyn til dette. Og ikke skulk!  :opplyser:

-Hvordan få til best mulig resultater på skolen under russetiden, er det noe jeg bør være obs på?

Unngå bakrus hvis du skal på skolen dagen derpå. Drikk mye vann (alkoholfritt) innimellom, og ikke legg deg på stigende rus. Dette gjelder vel egentlig forøvrig alltid når du drikker.

-Eventuelt noen tips angående sminke/hår? Er tørrshampoo noe jeg burde ha i hus?

Det var aldri noe problem for meg, bortsett fra russedåpen da håret ble soaket i øl  :bond: Ha med strikk!

-Er p-piller noe man _ikke_ burde fortelle gutten at man går på (i tilfelle han vil droppe kondom)?

Bruk alltid kondom når du har sex med nye gutter. Mye rartt som går ute i russetiden. Anta alltid at gutten har AIDS :D

-Er nattmat så viktig? Aldri spist noe etter fest før.

Nattmat er ALLTID viktig når an drikker. Ikke bare er det superdigg, men det er også en viktig tradisjon! (liker du ikke kebab, er falafel sykt godt som nattmat).

-Tips til hvordan man kan se noenlunde ok ut i en russebukse. Burde man satse på hvite tskjorter og singleter?

Russebukser er jo egentlig superstygge i seg selv, men jeg pleide vel egentlig bare å ha på meg hvitt over :)

-Bruker man russebuksa gjennom hele russetida, også på fest?

Regelen er at du skal ha den på hele tiden, og ikke vaske den. Men jeg måtte vaske den, er litt klumsete av meg, og sølte mye på buksa, så det ble en del vasking :)

-Andre gode tips?

Bruk kondom og les om symptomene på hjernehinnebetennelse. Og ikke ha sex i skogen!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Et par spørsmål til

 

-Er vannflaske noe man bestandig burde gå rundt med?

Veldig lurt! Blir litt mas å dra med seg det overalt, men det er likevel verdt det.

-LS billetter er utsolgt til kongeparken, er det isåfall mulig å få tak i andre steder?

Finn.no?  :vetikke:

-Er russekort noe man _må_ ha? Kan ikke fordra bilder av meg selv haha

Du trenger ikke ha bilde av deg selv, bare finn på oe morsomt. Og barnevennlig. Det er morsomt å ha sånne kort når du blir voksen.

-Tips til hva man burde drikke under russetiden? 

Hold deg til det du liker, det gikk ned masse øl for min del. Og hold deg unna sprit.

Anonymous poster hash: afd61...ed9

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tusen takk for gode svar! (andre kan gjerne også komme med innspill. jeg skal være godt forberedt til russetida!) :)

 

Noen spesiell grunn til at man ikke burde ha sex i skogen? (har ingen planer, men man vet aldri)

Har aldri fått hangover eller bakruss av drikking så tror det vil gå fint, men disse fleecejakkene. Burde jeg gå for gensrene(de i grå) eller de som ser veldig fleece-aktig ut som finnes i flere farger. Synes den beige ser søt ut :)

Anonymous poster hash: afd61...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilken russebukse sitter "finest" på? Vil ikke at all stretchen skal forsvinne før russetiden er over.

-Jeg hadde skinny stretch heldress. Den satt fint på, men utvidet seg en del, så ikke bestill en stor størrelse. Mange som angret på at de heller hadde tatt en størrelse for stor. 

 

Burde man kjøpe en sånn fleece med norgesflagg på? Synes de ser litt koselige ut.

- Ja. De er kjempegrei til kalde og sene kvelder. 

 

Eventuelt noen tips til hvor oppbevare nøkler, penger og mobil? Er det lommer på buksene?

- Det er lommer på bukse/dressen, jeg hadde bare mobil og penger der. Så slapp jeg å dra rundt på noe ekstra. 

 

Går det mye penger til alkohol og blandevann?

- JA!!  Mye mer enn du tror. Kjøpte inn en del før russetiden og trodde det fint skulle holde, men det ble en del flere turen på polet for å si det sånn. 

 

Går det fint å være på fest på hverdagen, men komme seg opp til skole neste dag? Isåfall noen tips? 

- Så lenge du er innstilt på det selv, det er nok det det går mest på. Ikke vær ute for sent eller drikk for mye, så blir det jo lettere.

 

Hvordan få til best mulig resultater på skolen under russetiden, er det noe jeg bør være obs på?

- Jobb jevnt med skolen gjennom hele året, så du slipper skippertak etter russetiden når du er utslitt. 

 

Eventuelt noen tips angående sminke/hår? Er tørrshampoo noe jeg burde ha i hus?

- Kan være greit å ha, men følte ikke det var noe problem å dusje/fikse meg. På treff bodde vi jo på hotell. 

 

Er p-piller noe man _ikke_ burde fortelle gutten at man går på (i tilfelle han vil droppe kondom)?

- Er nok smart.

 

Er nattmat så viktig? Aldri spist noe etter fest før.

- Det er vel litt opp til deg og hvordan du føler det:)

 

Tips til hvordan man kan se noenlunde ok ut i en russebukse. Burde man satse på hvite tskjorter og singleter?

- Ja, jeg hadde enkle topper, tskjorter, gensere og gikk stort sett med converse. Synes det var veldig greit å bare ta på russedressen hver morgen. Behagelig og jeg synes ikke den så for ille ut. 

 

Bruker man russebuksa gjennom hele russetida, også på fest?

- Jess!

 

Er vannflaske noe man bestandig burde gå rundt med?

- Jeg gjorde ikke det. Du får stort sett tak i vann. Synes det var best å ha minst mulig med meg.

 

LS billetter er utsolgt til kongeparken, er det isåfall mulig å få tak i andre steder?

- Mange som selger nå og frem til LS, men du er jo aldri sikker på at det er ekte og må nok mest sansynlig betale mer for den enn om du hadde kjøpt når de orginalt ble sluppet.

 

Er russekort noe man _må_ ha? Kan ikke fordra bilder av meg selv haha

- Jeg ville hatt det ja. De aller fleste har. Masse barn som spør om å få hele tiden, kanskje familie vil ha, man bytter med venner, gir ut til nye man blir kjent med osv. Da er det kanskje litt kjipt å hele tiden måtte si nei sorry, jeg har ikke. 

 

Hva slags russseklær burde man bestille? Har ikke planer om å bestille før prøvepakken kommer til skolen.

- Fleace er veldig grei å ha. Eventuelt hettegenser/tskjorter, men jeg kjøpte ikke det.

 

Tips til hva man burde drikke under russetiden? 

- Noe billig, men med mest mulig alkohol. Det blir dyrt i lengden.

 

Åhh jeg savner russetiden.. 



Anonymous poster hash: 401e1...513
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke at jeg kommer meg på landstreffet  :fnise: Bestevenninna kan ikke, og selv om jeg har mange andre gode venner blir det ikke helt det samme uten henne. Kommer nok uansett til å være opptatt de fleste helgene (+ kanskje en torsdag eller to), så å slappe av mens de andre er på landstreff går nok helt fint. Får eventuelt tatt opp litt tapt lesestoff også. 

 

Tusen takk for svar! Er det noe "morsomme hendelser" eller "nyttige tips" som jeg burde vite om? Er legetimasjon noe man burde gå rundt med hele tiden? 



Anonymous poster hash: afd61...ed9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...