Gå til innhold

Ubehagelig kollega ("hvorfor så stille?")


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er selv stille. Har hatt mange ubehagelige jobbsituasjonen pga det. Var en kollega som kom med en sånn kommentar (vil ikke skrive eksakt, da jeg ikke vil kjennes igjen), men noe sånn som "vedder på at du sitter i stillesone vogn når du tar toget" og "fy faen så kjedelig verden ville blitt om alle var like stille som deg". Jeg satt sammen med disse kollegene i pausene men begynte etter hvert å grue meg til pausene fordi jeg ikke sa noe. Så begynte jeg å gå et annet sted, latte som jeg skulle noe i pausene, f.eks i telefonen, og han kollegaen sa "tror jeg ikke på, hva har du å snakke om?". Nå kan noen si "du er stille som vanlg". Sykt irriterende, og jeg hater at jeg er sånn. Men dessverre er det slik jeg er fra naturens side, og samfunnet er ikke lagt opp for oss som er slik. Det er slitsomt å forandre på slik man naturlig er. Dessuten er det deprimerende å vite at jeg for mange vil virke kjedelig...da jeg synes stille folk kan være ekstremt kjedelig selv. Jeg går over ens med de som snakker mye, men ikke det jævla humoristiske tullpratet alle skal drive med i dag. Har et par andre stille kolleger, de er stillere enn meg. Kommer ikke inn på dem... De går bare og gjør jobben, null øyekobtakt. Sier ingenting.

Anonymous poster hash: cf488...f90

Fy fader. Jeg føler sånn med deg! Jeg skjønner hvorfor enkelte barn blir mobbere. Var veldig sjenert som barn, og da fikk jeg alltid slike ubehagelige kommentarer mens alle var tilstede. Verste spørsmålet var definitivt: ''Hvorfor er du alltid så stille?''. Dette ble også kommentert av voksne personer, noe som var veldig ubehagelig for meg. Husker også en slik ''miljølærer(LOL)'' på skolen min, som gikkk tur med meg og en venninne en gang, hvor hun derav uttrykket at: Trodde ikke dere kunne snakke jeg. Utrolig hyggelig. 

 

Jeg har forandret meg vedig siden jeg var barn. Har hatt en veldig stor personlig utvikling. Når jeg møter personer som er veldig stille, så føler jeg veldig veldig med de. 

Anonymous poster hash: 89d86...fcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Det er vel neppe en egenskap som er medfødt men noe som er tillært.

 

Hva gjør du utenom jobben? Hva med fritidssysler som kor eller lokal teatergruppe? Det medfører neppe noen revolusjon men med eksponering kan små skritt til sammen bli større.

Det er en egenskap som er medfødt. Du finner den under personlighetstrekket ekstroversjon/utadvendthet i psykologien. Man kan holde på med teater så mye man vil, men man blir ikke mer pratsom av det.

Anonymous poster hash: e984f...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere på det å være stille som positivt el. Negativt? Noen pratsomme typer her som heller kunne tenke seg å være stille?

Anonymous poster hash: cf488...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere på det å være stille som positivt el. negativt? 

Hos andre: det er positivt å være stille, helt klart. Ingenting irriterer mer enn pratmakere.

Selv er jeg en mellomting - helt perfekt, m.a.o.

Anonymous poster hash: 644d5...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...