Gå til innhold

20 år og 11 sexpartnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er det omtrent bare kvinner som har skrevet, med unntak av noen få menn og de sier jo slik menn tenker. Jeg skjønner ikke at kvinner ikke forstår greia like godt. :P

Hvis jeg måtte velge mellom ei som hadde hatt 10 + sexpartnere og ei med 2, da hadde valget vært enkelt. Sistnevnte så klart.

Er forøvrig helt enig med Lincoln.

Anonymous poster hash: baeb9...660

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det tyder på at du har har dårlig selvkontroll, fordi de færreste menn har hatt så mange sexpartnere selv, og fordi mange menn ikke liker tanken på at så mange har hatt sex med dama hans.

W-R-O-N-G.

Dårlig selvkontroll er det når du egentlig ikke vil noe, og så gjør det allikevel.

Dersom du vil det så heter det ikke "dårlig selvkontroll" med andre ord.

Skal du uttale deg så negativt bør du i hvert fall passe på at det du sier er riktig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Tull og tøys. Du har kanskje ikke hatt så mange sexpartnere, men ikke dra alle over en kam og si at de færreste menn har det. Det trenger heller ikke tyde på noe form for dårlig selvkontroll, det kan hende de bare har hatt et fåtall faste forhold. Eller ingen faste forhold, fordi de ikke ønsker å hoppe fra forhold til forhold som så mange gjør i dag. Det betyr ikke at de må leve uten sex av den grunn.

Anonymous poster hash: eff85...2d8

Ifølge web-panelstudien fra 2009 blant 16–24-åringer var median antall samleiepartnere i livet 3,0 blant menn (gjennomsnitt 5,7)

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/2012/nou-2012-17/10/3/3.html?id=704994

Du ligger med andre ord langt, langt, langt over snittet for menn på din egen alder (og menn generelt).

Endret av Lincoln
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22år og hatt 1, men vi var i et forhold siden jeg var 17



Anonymous poster hash: a694e...20d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 og ingen. Heller det en 100!



Anonymous poster hash: 415f7...019
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skammer du deg?? :(

Anonymous poster hash: a6b50...ac6

Hvis man ser bort i fra det selvsagte - antallet sexpartnere så må jeg vel si at jeg skammer meg for at jeg ikke turte å si nei de gangene jeg faktisk ikke hadde lyst. Jeg skammer meg over at jeg ble like overrasket hver gang noen ville ha meg, så jeg hoppet til sengs med de uten engang å tenke. Jeg skammer meg over at jeg har tatt så lett på sex. Og jeg angrer.

Heldigvis har jeg en flott samboer nå. Så jeg har kun hatt en sexpartner de siste to årene og tenker å fortsette i dette sporet. Han vet om antallet mitt, men det tok lang tid før jeg turte å betro det til han - og bortsett fra han er det ingen som vet hvor mange sexpartnere jeg har hatt.

Det jeg vil få frem til alle dere som sier at menn ikke vil ha kvinner som har hatt mange sexpartnere : Hvordan vet dere hvor mange sexpartnere den uskyldige jenta dere liker så godt, har hatt?;) Om hun sier to, kan det godt være det er 12.

Anonymous poster hash: 7e1b4...c0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ser bort i fra det selvsagte - antallet sexpartnere så må jeg vel si at jeg skammer meg for at jeg ikke turte å si nei de gangene jeg faktisk ikke hadde lyst. Jeg skammer meg over at jeg ble like overrasket hver gang noen ville ha meg, så jeg hoppet til sengs med de uten engang å tenke. Jeg skammer meg over at jeg har tatt så lett på sex. Og jeg angrer.

Heldigvis har jeg en flott samboer nå. Så jeg har kun hatt en sexpartner de siste to årene og tenker å fortsette i dette sporet. Han vet om antallet mitt, men det tok lang tid før jeg turte å betro det til han - og bortsett fra han er det ingen som vet hvor mange sexpartnere jeg har hatt.

Det jeg vil få frem til alle dere som sier at menn ikke vil ha kvinner som har hatt mange sexpartnere : Hvordan vet dere hvor mange sexpartnere den uskyldige jenta dere liker så godt, har hatt? ;) Om hun sier to, kan det godt være det er 12.

Anonymous poster hash: 7e1b4...c0a

Du skal ikke skamme deg. Du skal være stolt over å ha blitt kjent med deg selv, dine svakheter og ikke minst, din styrke. At du ikke lar deg bryte ned, selv om du har vært svak. Fortsett slik og vær stolt av deg selv jente! :D

Anonymous poster hash: a6b50...ac6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 og har hatt 30... Wioooohoooo.... Jeg har god utdannelse, fast jobb, gode venner og familie OG fast kjæreste. Alt dette på tross av et SKREKKELIG LIVSFARLIG høyt antall partnere ;-)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge web-panelstudien fra 2009 blant 1624-åringer var median antall samleiepartnere i livet 3,0 blant menn (gjennomsnitt 5,7)

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/2012/nou-2012-17/10/3/3.html?id=704994

Du ligger med andre ord langt, langt, langt over snittet for menn på din egen alder (og menn generelt).

2009.. Det er 5 år siden.. Beklager, men den undersøkelsen er litt for gammel til å være relevant idag.. Vil råde deg til å enten komme med gode argumenter isteden for å trekke alle under en kam og få jenter til å føle seg usikre på antall sexpartnere de har hatt, eller bare tie stille. Det finnes ikke er galt eller riktig svar i denne saken her, og for å være helt ærlig, hadde jeg personlig dumpet en mann som har den holdningen til tidligere sexpartnere som du har.. Og btw, i undersøkelser er også menn som aldri har hatt sex representert, dermed blir gjennomsnittet trukket ned og det blir for dumt å trekke en undersøkelse som det inn i denne diskusjonen!

Anonymous poster hash: 73069...f00

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Jeg er 23 og har hatt mellom 40 og 50 en plass, synes det er litt for mange, men har aldri opplevd at menn har sluttet å være interessert de gangene det er kommet fram. Så lenge en tar vare på seg selv og ikke skader andre så kan man vel gjøre som man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det omtrent bare kvinner som har skrevet, med unntak av noen få menn og de sier jo slik menn tenker. Jeg skjønner ikke at kvinner ikke forstår greia like godt. :P

Hvis jeg måtte velge mellom ei som hadde hatt 10 + sexpartnere og ei med 2, da hadde valget vært enkelt. Sistnevnte så klart.

Er forøvrig helt enig med Lincoln.

Anonymous poster hash: baeb9...660

Jeg bare skjønner ikke hvorfor det fortsatt er slik at menn kan ligge rundt mens kvinner ikke kan?! Sorry, men vi er i 2014 og kvinner har sex!!

Anonymous poster hash: 73069...f00

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare skjønner ikke hvorfor det fortsatt er slik at menn kan ligge rundt mens kvinner ikke kan?! Sorry, men vi er i 2014 og kvinner har sex!!

Anonymous poster hash: 73069...f00

Helt enig. Det er rett og slett tragiske holdninger noen har.

Anonymous poster hash: 052d8...950

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Jeg bare skjønner ikke hvorfor det fortsatt er slik at menn kan ligge rundt mens kvinner ikke kan?! Sorry, men vi er i 2014 og kvinner har sex!!

Anonymous poster hash: 73069...f00

Fordi menn flest ligger ikke rundt slik som jenter gjør. Det er noe jenter innbiller seg for å rettferdiggjøre at de har et antall sexpartnere som en liten småby.

Ifølge web-panelstudien fra 2009 blant 16–24-åringer var median antall samleiepartnere i livet 3,0 blant menn (gjennomsnitt 5,7).

Endret av Lincoln
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange som ikke er interessert i et forhold med en jente som har hatt så mange sexpartnere.

Nr. 1: I hvilken setting skulle det være naturlig for meg å si dette i en datingfase? Så hvordan skulle vedkommende funnet ut dette? De fleste jeg kjenner har ingen anelse om hvor mange kjæresten har hatt før de.

Nr. 2: Har hatt 3 kjærester etter jeg bikket 20, og alle disse har visst det. Null stress.

Nr. 3: Siden jeg ikke er så veldig pertentlig føler jeg ikke det er naturlig å skulle bli sammen med en som er ekstremt pertentlig selv, og da er det kanskje ikke en så stor issue. Jeg går jo ikke på mannfolk som har spart seg på ekteskapet selv (nåværende kjæreste har ikke hatt noen før meg, dog, aldri vært et problem i disse 4 årene - han visste også dette før vi ble sammen).

Nr. 4: Nå skal jeg straks gifte meg, så håper og tror at det ikke blir behov for en ny partner. Tenker også at jeg nok finner meg en kvinnelig kjæreste evt om det blir slutt - da jeg er bifil og oftest blir forelsket i damer. :D

Anonymous poster hash: 24ff9...bc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi menn flest ligger ikke rundt slik som jenter gjør. Det er noe jenter innbiller seg for å rettferdiggjøre at de har et antall sexpartnere som en liten småby.

Ifølge web-panelstudien fra 2009 blant 1624-åringer var median antall samleiepartnere i livet 3,0 blant menn (gjennomsnitt 5,7).

For det første, ikke trekk frem den undersøkelsen mer, den er ikke korrekt!

For det andre, jeg vil gjerne høre hvorfor du tror du har grunnlag for å si at menn ikke ligger rundt? Kanskje dine kompiser ikke gjør det, men sånn seriøst, du henger på kg så hvor represetable du er for resten av den mannlige befolkningen vet jeg ikke. Jeg skal si deg at i mine kretser ligger menn mye mer rundt enn kvinner..

Anonymous poster hash: 73069...f00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si absolutt ingenting om jenta på bakgrunn av antall sexpartnere. Man må vite mer om vedkommende. Det kan blant annet dreie som ei som har en problematisk seksuell bakgrunn, eller det kan handle om ei jente som har høy sexdrift og bryr seg ikke om de kulturelle normene.

For menn handler dette om det å føle seg unik. Ettersom kvinnen fra kulturen sin side skal stå for renhet og andre dydige verdier, og det fra biologiens side er synonymt med et stort offer å velge seksual partner. Det er også slik at i motsetning til mannen (generelt) forholder det seg slik at kvinnen kan få seg et knull når de vil, og hvor ofte de vil. Dette er vel dokumentert. For menn er det status å oppnå dette, mens for kvinner medfører ikke dette noen åpenbar status, for en mann vil nesten knulle alt på to bein bare situasjonen er rett. I forlengelsen av dette er det slik at mannen som oftest må oppnå noe, i form av status eller andre måter å imponere det andre kjønn på. Det medfører en form for risiko.

Man kan også si at mannen har gjennom tidens tann utviklet en indre psykologisk mekanisme for å ikke binde seg til partnere som har hatt mange seksual partnere, men det har blitt diskutert gjentatte ganger på dette forumet. Det kan også være slik at om kvinner blir mer frifoldige vil også gjennmsnittsamannen få mer sex, men mest sannsynlig, selv om det blir en liten økning, er det slik at det er enkelte menn som vil få det meste av godene. Slik er det i dag, og slik vil det nok bli.

Men igjen, man kan si absolutt ingenting om jenta på bakgrunn av antall sexpartnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lincoln

Nr. 1: I hvilken setting skulle det være naturlig for meg å si dette i en datingfase? Så hvordan skulle vedkommende funnet ut dette? De fleste jeg kjenner har ingen anelse om hvor mange kjæresten har hatt før de.

Anonymous poster hash: 24ff9...bc6

Ja, det er slikt man bør holde munn om.

Nr. 2: Har hatt 3 kjærester etter jeg bikket 20, og alle disse har visst det. Null stress.

Anonymous poster hash: 24ff9...bc6

Men de ble visst ikke likevel ikke særlig langvarige disse forholdene.

Nr. 3: Siden jeg ikke er så veldig pertentlig føler jeg ikke det er naturlig å skulle bli sammen med en som er ekstremt pertentlig selv, og da er det kanskje ikke en så stor issue. Jeg går jo ikke på mannfolk som har spart seg på ekteskapet selv (nåværende kjæreste har ikke hatt noen før meg, dog, aldri vært et problem i disse 4 årene - han visste også dette før vi ble sammen).

Anonymous poster hash: 24ff9...bc6

OK, gratulerer. Sørg for å hold ham tilfredsstilt.

Nr. 4: Nå skal jeg straks gifte meg, så håper og tror at det ikke blir behov for en ny partner. Tenker også at jeg nok finner meg en kvinnelig kjæreste evt om det blir slutt - da jeg er bifil og oftest blir forelsket i damer. :D

Anonymous poster hash: 24ff9...bc6

Lover bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi menn flest ligger ikke rundt slik som jenter gjør. Det er noe jenter innbiller seg for å rettferdiggjøre at de har et antall sexpartnere som en liten småby.

Ifølge web-panelstudien fra 2009 blant 16–24-åringer var median antall samleiepartnere i livet 3,0 blant menn (gjennomsnitt 5,7).

Fikk du med deg at median for gruppa 18-49 år var høyest blant menn? Og at det er en høyere andel kvinner som kun har én partner gjennom hele livet? Hovedgrunnen til at jenter under 24 år i snitt har hatt en partner mer er at jenter også i snitt debuterer ett år tidligere, og denne forskjellen utjevnes, og snues, innen vi er 50. Så hvem ligger mest rundt da?

I henhold til Folkehelseinstituttets seksualvaneundersøkelse i 2002 blant personer i Norge mellom 18 og 49 år, var median antall partnere syv for menn, og seks for kvinner. Henholdsvis 10 % av mennene, og 13 % av kvinnene hadde hatt bare én partner i løpet av livet. For personer med samboende partner, var median antall partnere seks for menn og fire for kvinner. Blant disse var det 17 % av mennene og 23 % av kvinnene som hadde hatt bare én partner i løpet av livet. (Træen et al., 2003.)

Anonymous poster hash: d9192...7bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

For det første, ikke trekk frem den undersøkelsen mer, den er ikke korrekt!

For det andre, jeg vil gjerne høre hvorfor du tror du har grunnlag for å si at menn ikke ligger rundt? Kanskje dine kompiser ikke gjør det, men sånn seriøst, du henger på kg så hvor represetable du er for resten av den mannlige befolkningen vet jeg ikke. Jeg skal si deg at i mine kretser ligger menn mye mer rundt enn kvinner..

Anonymous poster hash: 73069...f00

Hvilket grunnlag har du for å si at den undersøkelsen ikke er korrekt?

At du ikke liker resultatene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Fikk du med deg at median for gruppa 18-49 år var høyest blant menn? Og at det er en høyere andel kvinner som kun har én partner gjennom hele livet? Hovedgrunnen til at jenter under 24 år i snitt har hatt en partner mer er at jenter også i snitt debuterer ett år tidligere, og denne forskjellen utjevnes, og snues, innen vi er 50. Så hvem ligger mest rundt da?

Anonymous poster hash: d9192...7bd

Men jentene i denne tråden knuser jo alle disse tallene, og de er såvidt ferdig med tenårene. Så hva forteller det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...