Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg håper du tuller. :overrasket:

Forøvrig var jeg tolv år gammel da det gikk opp for meg at Swaziland ikke er et tulleland. :sjenert:

Jeg trodde Transylvania var et oppdikta sted veldig lenge, som bare var virkelig i Donald :fnise:

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en tendens til å lese ting litt feil, dva at jeg leser i full fart og tror ting heter noe helt annet enn det de egentlig heter :jepp:

F.eks så trodde jeg lenge at det het "kost (som i feiekost) og losj" istedenfor "kost(med å-lyd) og losji) :fnise:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 18 år innså jeg at Aprilsnarr kalles Aprils-narr, ikke April-snarr. I samme slengen innså jeg at en bjørnetjeneste ikke er det samme som en stor tjeneste.

Jeg funderte også lenge på dette, og av og til er det søren ikke lett å skjønne ut fra sammenhengen heller. Så da holdt jeg stort sett kjeft når det var snakk om sånne tjenester :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg et par a-haopplevelser med kan-skje og flode.

Husker da jeg var 18 år og ble gjort oppmerksom på poenget i vitsen om de to tomatene som gikk over en vei. Den ene ble påkjørt, og så sa den andre come on, ketchup! Min store opplevelse gikk ut på at jeg forstod at ketchup også kan tolkes som catch up!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg et par a-haopplevelser med kan-skje og flode.

Husker da jeg var 18 år og ble gjort oppmerksom på poenget i vitsen om de to tomatene som gikk over en vei. Den ene ble påkjørt, og så sa den andre come on, ketchup! Min store opplevelse gikk ut på at jeg forstod at ketchup også kan tolkes som catch up!

Haha, den aha-opplevelsen hadde jeg også for ikke så aaaltfor lenge siden :fnise: Og jeg får hele tiden nye når det gjelder ord som er slått sammen.. "Åjaaa, det er jo derfor det heter det!!!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går eller noe gikk det opp for meg at ordet yuletide ligner mistenkelig mye på juletid... Kaaaanskje ordet kommer i fra Europa, gitt!

Da jeg var lita trodde jeg alltid at "vindu" ble skrevet "Hvindu", på grunn av H-vinduet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 18 år innså jeg at Aprilsnarr kalles Aprils-narr, ikke April-snarr.

Ååå, sånn var jeg med "iaktta". Jeg ante ikke hvordan det sies! "Jakta", "Iaak-ta", "I-akk-ta"...Så skjønte jeg endelig at det hadde med ordene "i", "akt" og "ta" å gjøre, og at det var to t'er i ordet... :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går eller noe gikk det opp for meg at ordet yuletide ligner mistenkelig mye på juletid... Kaaaanskje ordet kommer i fra Europa, gitt!

Kommer nok fra Europa, men ikke akkurat fra yule. Er heller sånn at jul (jól) og yule har samme opprinnelse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller det Henning Olsen uansett jeg:p Hvem heter Hennig liksom? Aldri hørt før:p

Hennig er et etternavn, Hennig-Olsen iskremfabrikk ble startet av Sven Hennig-Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg trodde også det het HenniNg Olsen i mange år :fnise:

Og da jeg var liten og var fan av Spice Girls og andre grupper som sang på engelsk, tolket jeg teksten som jeg ville og sang liksom-engelsk av hjertens lyst. "If you wanna fjushe, forgetapæs" -> "If you want my future, forget my past". Opplever fremdeles at jeg plutselig får "Ahaaa, så det var deeet de mente!" når jeg oppdager teksten til gamle 90-tallsklassikere på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Teksten: Hei tomtegubber, ta i ring og la oss lystige være

har jeg tolket som: Hei tante gubbbe ta i ring og la oss riste i været :sjenert:

Jadda, jeg skjønte aldri helt meg på den sangen, merkelig nok :fnise:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Afrika ikke er et land... lærte det i fjor. 26 år gammel liksom, hvor var jeg i alle geografitimene?!

Da har du noe til felles med Sarah palin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Ok, ikke la dette bli en mobbetråd nå da. Hvis dere skal få folk til å føle seg dumme på grunn av sine innrømmelser kan det jo ende med at ingen tør å poste noe her.

Jeg tar det virkelig ikke ille opp altså, jeg er et nauthue til tider. Innimellom blir jeg overrasket selv over hvor dum jeg kan være :fnise:

Nei jeg trodde Afrika var et land, sånn som Russland er et land selv om det er gigastort. Og det er alltid innsamlinger til Afrika, ikke til de spesifikke landene i Afrika, og folk drar alltid på ferie til Afrika, uten å nevne hvilket land i Afrika de skal til, og noen sier at folk fra Afrika er sånn og sånn, uten å nevne at det egentlig bare f.eks er folk fra Sudan som er sånn og sånn. Så jeg har aldri tenkt over at det ikke var et land helt til jeg fikk det påpekt.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fram til jeg var rundt ti hadde jeg problemer med å holde USA og Storbitania fra hverandre. De snakka jo samme språk! Skjønte derfor ikke hvorfor jeg måtte korrigeres når jeg sa at Elvis kom fra England...

Fram til samme alder mente jeg også at India var et kontinent.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok fra Europa, men ikke akkurat fra yule. Er heller sånn at jul (jól) og yule har samme opprinnelse.

Ja? :klo: Trodde det var det jeg mente... At "yule" og "jul" har samme tippoldeforeldre. Kanskje jeg mente noe annet enn det jeg mente at jeg trodde jeg mente? :lete:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det er egentlig litt morsomt hvordan vi oppfatter ting, og selv om det virker litt usannsynlig tar vi det for god fisk fordi hjernen vår oppfattet det riktig! (så klaart gjør den alltid det) :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...