Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Var innom en expert butikk ca 20 min før den stengte. Surret litt rundt før jeg fant den varen jeg lette etter. Var fremdeles en titalls kunder i butikken. Kom til kassa 15 min før stenging. Mannen foran meg skulle kun ha en ting, som han ville betale kontant. Kunne høre sukket fra den ansatte i det han begynte å forklare at de hadde allerede telt opp alle kassene. Han spurte kunden om han ikke kunne betale meg kort, men kunden hadde bare med kontanter. Så faktisk den ansatte himle med øynene i det han fant frem en forseglet pose med penger og åpnet den.

Greit, jeg skjønner at de ansatte vil komme seg fortest mulig hjem når butikken stenger, og derfor begynner på tellingen før det. Men denne butikken hadde totalt fire kasser, de kunne virkelig tatt seg tid til å utsette tellingen på en av dem til butikken var tom for kunder. :opplyser:

Trodde ikke det var lov å telle opp kassen med mindre kundene var ute og butikken var stengt? Det skal helst foregå på bakrommet, og om det mangler skal man gjøre det diskret bak kassen med gitter nede. Igjen: Når butikken er stengt. De kan ikke himle med øynene og skape seg når det er et kvarter igjen? Jeg mister serviceinnstillingen så fort klokka sier meg at NÅ har vi stengt, men før den tiden får man bare bite det i seg og smøre på seg "faenjegvilhjemmenbutikkenerfremdelesåpen" smilet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde ikke det var lov å telle opp kassen med mindre kundene var ute og butikken var stengt? Det skal helst foregå på bakrommet, og om det mangler skal man gjøre det diskret bak kassen med gitter nede. Igjen: Når butikken er stengt. De kan ikke himle med øynene og skape seg når det er et kvarter igjen? Jeg mister serviceinnstillingen så fort klokka sier meg at NÅ har vi stengt, men før den tiden får man bare bite det i seg og smøre på seg "faenjegvilhjemmenbutikkenerfremdelesåpen" smilet :fnise:

Tror nok det er lov. Jeg jobber på en døgnåpen bensinstasjon, vi teller kassa ved diksen når det er vaktskifte, samme om det er kunder i butikken eller ikke. Er det mange kan det nok bli utsatt noen minutter, så jeg slipper å starte på nytt 20 ganger. Men jeg kjenner følelsen av og nesten være ferdig med tellinga hvorpå det dukker opp kunder, men det er det bare å bite i seg med et smil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Tror nok det er lov. Jeg jobber på en døgnåpen bensinstasjon, vi teller kassa ved diksen når det er vaktskifte, samme om det er kunder i butikken eller ikke. Er det mange kan det nok bli utsatt noen minutter, så jeg slipper å starte på nytt 20 ganger. Men jeg kjenner følelsen av og nesten være ferdig med tellinga hvorpå det dukker opp kunder, men det er det bare å bite i seg med et smil :)

Da kan det bare være at det "ikke er anbefalt" fremfor "ikke lov". Burde ikke være et problem om det er en butikk med lite kunder og aktivitet, men om det er en plass med mye kunder som fremdeles surrer rundt i butikken sier det seg selv at det er lite vits :P Godt at jeg ikke er den eneste som kjenner igjen det der smilet man klistrer på seg på slutten av dagen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var sånn at om kassen er talt, så hører betalingen til morgendagens kasse. Sånn var det ihvertfall et sted jeg jobbet der vi talte kassen innen halvtimen før vi stengte (når det passet med kunder osv.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var sånn at om kassen er talt, så hører betalingen til morgendagens kasse. Sånn var det ihvertfall et sted jeg jobbet der vi talte kassen innen halvtimen før vi stengte (når det passet med kunder osv.).

Bare hvis man har kjørt kasseoppgjøret, noe de fleste kjeder kjører en ekstremt streng linje på at ikke får gjøres før stengetid.

Uansett hadde både telling av kasse før stengetid, eller kjøring av oppgjøret, ført til skriftlig advarsel der jeg har jobbet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi denne er ikke dum..
Men det var jeg som var den ansatte..
For noen år tilbake på Halloween -samme som idag-
Var det ei jente som hadde kledd seg ut som en bie..
Hun kom i kassa, og jeg sier "Du...Honningen står DER borte *peker*

Hun ble stående å se litt dumt på meg før hun utbrøt "Åjaa.. jeg er jo en bie!! bzzzzt" :fnise:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Var innom en Spaceworld butikk istad. Skulle kjøpe en ny iPad. Kommer inn i butikken og går å ser meg litt rundt etter noe annet jeg også skulle ha. Var kanskje tre andre kunder i butikken og to ansatte. Mens jeg leter etter det andre jeg skulle ha, så hører jeg de to ansatte le relativt høy bak meg, begge står ved den ene kassa/dataen og er tydelig veldig konsentrert. Hadde anelse om hva de drev med, så jeg gikk bort til et stativ litt bakenfor kassa. Derfra ser jeg skjermen på kassa, og sant nok de spiller spill. Ikke snakk om å ofre kundene noe oppmerksomhet her nei. Gikk istedet til nabobutikken og kjøpte meg en iPad der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om hjelp når jeg trenger det, men når de ansatte står å spiller spill mens det er kunder i butikken, kan eg finne et annet sted å handle

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjøpte meg en vaskemaskin på nettsiden til Lefdal forrige uke. Sånn collect@store, eller hva det heter.. Bestill på nettet og hent i butikk. Maskinen var på tilbud, og den var utsolgt i lefdalbutikken i hjembyen min, så jeg forhåndsbestilte for å være sikker på å få kjøpt. Skulle hente den neste dag. Når jeg bestilte den fikk jeg senere på kvelden bekreftelse på sms om at maskinen var klar for henting innen 24t. Fikk også samme beskjed på mail, med referansenummer på bestillingen.

Så, tidlig neste dag dro vi avgårde på langtur til Lefdal for å betale og hente maskina. Mannen i kassa kunne ikke finne hverken meg eller bestillingen min på dataen sin, og ba oss gå å spørre i hvitevareavd..

Vi gjorde så, men dama der fant meg heller ikke på dataen sin. Da begynte jeg å bli litt oppgitt og viste henne smsen jeg hadde fått av de, men hun bare trakk på skulderne.

Jeg sa jeg hadde fått referansenummer på mail, om hun kanskje ville taste inn det for å se om hun fikk opp noe da, men hun bare "det hjelper ikke, når hverken navnet ditt eller telefonnummeret ditt kommer opp når jeg søker, nytter det ikke med noe referansenummer".

Så spurte jeg, ja hva gjør vi da? Da sa hun "har ikke peiling, jeg kan ikke hjelpe dere".

Moren min begynte å bli irritert hun også på det tidspunktet, og lurte på om vi ikke fikk kjøpt maskina da, siden hun liksom ikke kunne hjelpe oss.

Joda, vi kunne få kjøpe den for de hadde flere på lager. Så vi fikk nå med oss en maskin til slutt.

Men jeg reagerte litt på holdningen til hun selgeren. Jeg jobber selv i butikk og du sier ikke til en kunde at du ikke kan hjelpe de. Det er ALLTID noe man kan hjelpe til med. I det tilfellet her kunne hun bare funnet frem maskinen til oss istedetfor å bare stå der som et spmtegn når feilen faktisk lå hos DE.. Så hadde jo et "beklager" vært på sin plass også, hadde maskinen vært utsolgt hadde vi kjørt milevis til denne butikken til ingen nytte

Anonymous poster hash: 4c010...650

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Spør om hjelp når jeg trenger det, men når de ansatte står å spiller spill mens det er kunder i butikken, kan eg finne et annet sted å handle

Klag til sjefen. Var en kollega av meg som sendte sms mens en kunde stod og ventet på hjelp - kunden klagde til sjefen, og vel... det ble ikke godt mottatt. Jeg tror ikke folk skjønner hvor effektivt det faktisk er å send en mail til sjefen eller droppe av en kommentar mens de er i butikken neste gang. For det blir tatt videre, og det blir ikke tatt lett på. Når man er på jobb er man på jobb, det kan alle være enig i. Det er ikke slemt å klage med mindre det er småplukk, det forbedrer servicen.

Jeg synes det er ganske drøyt med folk som spiller og kødder med diverse ting mens det er kunder som venter på hjelp, det kan senke omdømmet til butikken mange hakk, og sjefen fortjener å få vite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en vaskemaskin på nettsiden til Lefdal forrige uke. Sånn collect@store, eller hva det heter.. Bestill på nettet og hent i butikk. Maskinen var på tilbud, og den var utsolgt i lefdalbutikken i hjembyen min, så jeg forhåndsbestilte for å være sikker på å få kjøpt. Skulle hente den neste dag. Når jeg bestilte den fikk jeg senere på kvelden bekreftelse på sms om at maskinen var klar for henting innen 24t. Fikk også samme beskjed på mail, med referansenummer på bestillingen.

Så, tidlig neste dag dro vi avgårde på langtur til Lefdal for å betale og hente maskina. Mannen i kassa kunne ikke finne hverken meg eller bestillingen min på dataen sin, og ba oss gå å spørre i hvitevareavd..

Vi gjorde så, men dama der fant meg heller ikke på dataen sin. Da begynte jeg å bli litt oppgitt og viste henne smsen jeg hadde fått av de, men hun bare trakk på skulderne.

Jeg sa jeg hadde fått referansenummer på mail, om hun kanskje ville taste inn det for å se om hun fikk opp noe da, men hun bare "det hjelper ikke, når hverken navnet ditt eller telefonnummeret ditt kommer opp når jeg søker, nytter det ikke med noe referansenummer".

Så spurte jeg, ja hva gjør vi da? Da sa hun "har ikke peiling, jeg kan ikke hjelpe dere".

Moren min begynte å bli irritert hun også på det tidspunktet, og lurte på om vi ikke fikk kjøpt maskina da, siden hun liksom ikke kunne hjelpe oss.

Joda, vi kunne få kjøpe den for de hadde flere på lager. Så vi fikk nå med oss en maskin til slutt.

Men jeg reagerte litt på holdningen til hun selgeren. Jeg jobber selv i butikk og du sier ikke til en kunde at du ikke kan hjelpe de. Det er ALLTID noe man kan hjelpe til med. I det tilfellet her kunne hun bare funnet frem maskinen til oss istedetfor å bare stå der som et spmtegn når feilen faktisk lå hos DE.. Så hadde jo et "beklager" vært på sin plass også, hadde maskinen vært utsolgt hadde vi kjørt milevis til denne butikken til ingen nytte

Anonymous poster hash: 4c010...650

Hva er egentlig greia med rævdårlig service på Lefdal? :klo:

Lefdal på senteret her borte har for øvrig god service i hvitevareavdelingen, men alle de andre avdelingene og resten av butikken er utrolig lite serviceinnstilte og du føler at de aller helst vil at du bare skal gå.

Skulle kjøpe nytt høytaleranlegg til maskina mi da det gamle jeg hadde gikk i pennalet i høst, dro til Lefdal for å kikke og ba om litt assistanse. Først måtte jeg vente i ti minutter da det ikke var noen i avdelingen, og tre andre ansatte begynte å lete etter han som hadde Data/Lyd-avdelingen den dagen.

Så virket han som kom for å hjelpe meg både uinteressert og ukvalifisert for avdelingen.

Jeg sa jeg trengte nytt anlegg og litt hjelp til å finne ut hva som var bra til en ikke alt for dyr penge.

Svaret?

"Tja, vi har jo disse da....."

og det var det.

Ikke noe informasjon, ikke noe forslag, ikke noen anbefalinger.

Han bare pekte generelt på hylla der alle høytalersettene stod og jeg måtte selv spørre ham ut for å få noenlunde svar i stedet for at han automatisk sa noe om de forskjellige settene som er vanlig der jeg kommer fra.

Endte opp med at jeg kjøpte tredje generasjon av det jeg hadde som døde, på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en dag var jeg og handlet i en Ark-butikk. Det var mye folk, så jeg stod i kø en liten stund. Da jeg kom frem til kassen, dro den ansatte ut en skuff under kassen og begynte å rive av gavepapir som hun rullet sammen og satte i en eske bak seg. Dette holdt hun på med en stund, til jeg forsiktig spurte om jeg kunne få betale. Svaret jeg fikk var "ehm... vel... det blir så mye kø når alle skal ha varene sine pakket inn, så jeg må nesten bare få rullet litt papir så vi har det klart til senere" :klaske:



Anonymous poster hash: 18d6d...71e
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her en dag var jeg og handlet i en Ark-butikk. Det var mye folk, så jeg stod i kø en liten stund. Da jeg kom frem til kassen, dro den ansatte ut en skuff under kassen og begynte å rive av gavepapir som hun rullet sammen og satte i en eske bak seg. Dette holdt hun på med en stund, til jeg forsiktig spurte om jeg kunne få betale. Svaret jeg fikk var "ehm... vel... det blir så mye kø når alle skal ha varene sine pakket inn, så jeg må nesten bare få rullet litt papir så vi har det klart til senere" :klaske:

Anonymous poster hash: 18d6d...71e

Ooooog det kunne hun ikke gjort ETTER at du hadde fått betalt? :klo:

Merkelige mennesker altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooog det kunne hun ikke gjort ETTER at du hadde fått betalt? :klo:

Merkelige mennesker altså.

Det var det jeg også tenkte. Og skapte jo kø for å prøve å unngå kø! :daane:

Anonymous poster hash: 18d6d...71e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her gjorde jeg selv:

Kunde kommer løpende bort til meg en fredagskveld.

Kunde: Selger dere BARE øl?

Meg: Ehh... hæ?

Kunde: Selger dere BARE øl?

Meg: Ehh.. vi selger ikke BARE øl... selger jo mat og sånt også.

Kunde: Hæ? Nei, selger dere øl av MERKET "Bare"?

Meg: *flau* ...nei.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle poste en pakke i går. Posten er rett ved siden av kassen på butikken, og jeg kom inn og stelte meg der. Han i kassa så at jeg kom, og tok ferdig kunden han holdt på med. Og ble sittende. Det var ingen andre kunder i butikken, jeg forsøkte å kremte litt men ingen reaksjon. Så jeg gikk bort til han og sa at jeg skulle poste noe.

Han kom bort, og bare glante på meg. Sa ikke et eneste ord.
Meg. "Jeg skulle gjerne postet denne pakken jeg (gave uten noe rundt). Har du noe jeg kan putte den i? :)"
Han: " Det står der " sier han, og går.

Jeg klør meg litt i hodet, og roper etter han: " Skal jeg bare se hvilken av de boblekonvoluttene jeg får plass til pakken i da eller?" Han mumler ja, og jeg krabber over pappesker for å komme frem, og finner en som passer ganske fort. Så står jeg der og venter, alene. Han er like ved, ser meg, og kommer ikke.

Meg: "Har du en penn?"

*Himler med øynene, kommer labbende bort med en kulepen og GÅR. Igjen! *

Tar ca et minutt og skrive på det jeg skal ha, og jeg går bort og huker tak i han igjen. Spør om jeg ikke kan få betale. Joda, kan vel få til det. Han veier pakken, piper inn konvolutten og jeg spør pent om han ikke skal sjekke om den passer i det "hullet". Han himler med øya, trer pakken igjennom så den deiser i stolen under, og sier " Ja, den passa den. Men det viste jeg jo!".

Jeg betaler, og handler i samme butikk. Når jeg har betalt for varene hos samme fyr, kom jeg på at jeg skulle hente en pakke også. Så jeg sier at jeg glemte at jeg skulle hente en pakke også, og fyren himler med øya, igjen, og jeg gir han tlf min med sporingsnr-på. Han slipper telefonen ned igjen på rullebåndet, i stedet for å gi den til meg, labber bort og henter en pakke som han nesten hiver på båndet. Jeg sier at det er et par dyre hodetelefoner i esken, og får til svar "Men de pakker da sånt godt inn, så det går vel bra".

Jeg er glad jeg hadde en bra dag. For normalt ville jeg hissa meg opp lenge før jeg kom hjem og skrev mail til butikksjefen, hadde jeg åpna kjeften hadde jeg vel ikke klart å stoppe.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og spiste med forloveden min i går kveld. Han bestilte bord på en populær restaurant vi har hatt lyst til å prøve for noen uker siden og når han reserverte ga han beskjed om at han sitter i rullestol og at bordet måtte være i hovedetasjen og ikke på mezzaninen (den ligger ca en halv etasje over hovedetasjen og det er ikke heis/trappeheis dit).

Ved ankomst ble vi ønsket varmt velkommen av en meget blid hovmester som ba oss følge henne. Da hun var et par trinn oppe i trappa til mezzaninen stoppet min kjære henne. Samtalen var omtrent som følger:

Forloveden: Unnskyld, men jeg har bestilt bord i hovedetasjen. Som du kanskje ser sliter jeg med å komme meg opp trapper. *peker på rullestolen han sitter i*

Hovmesteren: Vi har gjort klar et bord til dere der. Hovedetasjen er full i kveld.

Forloveden: Jeg bestilte bordet for flere uker siden og ba spesifikt om et bord i hovedetasjen på grunn av at jeg er rullestolbruker og kan ikke komme meg opp trappa til mezzaninen. Om hovedetasjen var fullbooket da jeg bestilte skulle dere gitt meg beskjed om dette og ikke tatt imot bestillingen min.

Hovmesteren: Jeg aner ikke hva som har skjedd, men vi har altså kun bord på mezzaninen for øyeblikket. Hovedetasjen er som jeg allerede har sagt full. (Tonefallet var irritert og nedlatende.)

Forloveden: Så vi får ikke bordet jeg har bestilt?

Hovmesteren: Jo, vi har jo bord til dere her oppe.

På dette punktet mistet min kjære tålmodigheten og vi forlot restauranten. Vi endte opp med å spise på en kinarestaurant i nærheten. Ble ikke helt den romantiske kvelden vi hadde planlagt for å si det sånn. Hvor vanskelig er det å forstå at en som sitter i rullestol ikke kan komme seg opp en trapp på 15-20 trinn?

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og spiste med forloveden min i går kveld. Han bestilte bord på en populær restaurant vi har hatt lyst til å prøve for noen uker siden og når han reserverte ga han beskjed om at han sitter i rullestol og at bordet måtte være i hovedetasjen og ikke på mezzaninen (den ligger ca en halv etasje over hovedetasjen og det er ikke heis/trappeheis dit).

Ved ankomst ble vi ønsket varmt velkommen av en meget blid hovmester som ba oss følge henne. Da hun var et par trinn oppe i trappa til mezzaninen stoppet min kjære henne. Samtalen var omtrent som følger:

Forloveden: Unnskyld, men jeg har bestilt bord i hovedetasjen. Som du kanskje ser sliter jeg med å komme meg opp trapper. *peker på rullestolen han sitter i*

Hovmesteren: Vi har gjort klar et bord til dere der. Hovedetasjen er full i kveld.

Forloveden: Jeg bestilte bordet for flere uker siden og ba spesifikt om et bord i hovedetasjen på grunn av at jeg er rullestolbruker og kan ikke komme meg opp trappa til mezzaninen. Om hovedetasjen var fullbooket da jeg bestilte skulle dere gitt meg beskjed om dette og ikke tatt imot bestillingen min.

Hovmesteren: Jeg aner ikke hva som har skjedd, men vi har altså kun bord på mezzaninen for øyeblikket. Hovedetasjen er som jeg allerede har sagt full. (Tonefallet var irritert og nedlatende.)

Forloveden: Så vi får ikke bordet jeg har bestilt?

Hovmesteren: Jo, vi har jo bord til dere her oppe.

På dette punktet mistet min kjære tålmodigheten og vi forlot restauranten. Vi endte opp med å spise på en kinarestaurant i nærheten. Ble ikke helt den romantiske kvelden vi hadde planlagt for å si det sånn. Hvor vanskelig er det å forstå at en som sitter i rullestol ikke kan komme seg opp en trapp på 15-20 trinn?

Så utrolig dårlig! Hva med å beklage feilen i alle fall, og kanskje spørre noen i hovedetasjen pent om de kunne vurdere å flytte seg ovenpå mot en liten kompenasjon?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og spiste med forloveden min i går kveld. Han bestilte bord på en populær restaurant vi har hatt lyst til å prøve for noen uker siden og når han reserverte ga han beskjed om at han sitter i rullestol og at bordet måtte være i hovedetasjen og ikke på mezzaninen (den ligger ca en halv etasje over hovedetasjen og det er ikke heis/trappeheis dit).

Ved ankomst ble vi ønsket varmt velkommen av en meget blid hovmester som ba oss følge henne. Da hun var et par trinn oppe i trappa til mezzaninen stoppet min kjære henne. Samtalen var omtrent som følger:

Forloveden: Unnskyld, men jeg har bestilt bord i hovedetasjen. Som du kanskje ser sliter jeg med å komme meg opp trapper. *peker på rullestolen han sitter i*

Hovmesteren: Vi har gjort klar et bord til dere der. Hovedetasjen er full i kveld.

Forloveden: Jeg bestilte bordet for flere uker siden og ba spesifikt om et bord i hovedetasjen på grunn av at jeg er rullestolbruker og kan ikke komme meg opp trappa til mezzaninen. Om hovedetasjen var fullbooket da jeg bestilte skulle dere gitt meg beskjed om dette og ikke tatt imot bestillingen min.

Hovmesteren: Jeg aner ikke hva som har skjedd, men vi har altså kun bord på mezzaninen for øyeblikket. Hovedetasjen er som jeg allerede har sagt full. (Tonefallet var irritert og nedlatende.)

Forloveden: Så vi får ikke bordet jeg har bestilt?

Hovmesteren: Jo, vi har jo bord til dere her oppe.

På dette punktet mistet min kjære tålmodigheten og vi forlot restauranten. Vi endte opp med å spise på en kinarestaurant i nærheten. Ble ikke helt den romantiske kvelden vi hadde planlagt for å si det sånn. Hvor vanskelig er det å forstå at en som sitter i rullestol ikke kan komme seg opp en trapp på 15-20 trinn?

Hvilken restaurant var dette? Fortjener public shaming!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...