Gå til innhold

EL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal prøve i begynnelsen på august(jippiiii) men hvordan vet jeg når det er mest sjans? Uten å ta disse rådyre testene. Jeg har gått på p-piller i 9 år og har ikke peiling på når jeg har størst sjanse til å bli gravid...

Anonymous poster hash: d87ae...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kostet 60 kr å kjøpe ca 60 el-tester og 30 g-tester på ebay for min del. Finnes massevis av pakkekomboer der til en billig penge :)

Ellers har jeg ikke så mye kunnskap om testfri prøving. Tror du i alle fall kan holde oversikt over utflod så du etterhvert lærer deg når du har el-slim. Veldig individuelt, men andre kan oppleve stikkinger, ømme bryster m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha regelmessig sex, det holder for de aller fleste. Dersom du ikke blir gravid kan du vurdere å begynne med testing og slike ting, men der er lite nødvendig å tenke på det nå. Personlig synes jeg testing etter EL tar vekk noe av det som gjør prøveperioden koselig.

Anonymous poster hash: 33ac5...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostet 60 kr å kjøpe ca 60 el-tester og 30 g-tester på ebay for min del. Finnes massevis av pakkekomboer der til en billig penge :)

Ellers har jeg ikke så mye kunnskap om testfri prøving. Tror du i alle fall kan holde oversikt over utflod så du etterhvert lærer deg når du har el-slim. Veldig individuelt, men andre kan oppleve stikkinger, ømme bryster m.m.

Kjempesmart! Har du link til de du bruker? Er de sikre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gå ut i fra er at du eggløsning (+/-)14 dager FØR mens. Om du akkurat har sluttet på hormonell prevensjon vil du nok trenge noen sykluser for å få oversikt.

Finnes forskjellige apper som hjelper deg å holde oversikt over syklusen. Selv syns jeg disse funker best om en har stabil syklus. Når har jeg ikke prøvd alle, men de jeg har prøvd er det vanskelig å overstyre(dvs de lar deg ikke flytte f eks eggløsningstidspunktet om det skjer utenfor "normalen")

Jeg har ikke stabil syklus for tiden, så derfor lager jeg min egen oversikt i et excelark.

Man er fruktbar 4 dager før el og 1 dag etter(4 dager før fordi sædcellene kan leve i 3-5 døgn i deg i påvente av et egg, 1 dag etter fordi egget lever ca 1 døgn etter at det er sluppet fra egglederen)

Anbefaler deg å vente med å bruke eggløsningstester, det gir fort unødvendig stress og forventinger.



Anonymous poster hash: fa44d...f71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned app (womanlog f.eks) som lar deg å holde oversikt over din syklus. I womanlog kan du også logge pms-symptomer.



Anonymous poster hash: 0da06...158
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde såpass uregelmessig mens etter pilleslutt at jeg følte jeg måtte bruke tester. Har også et godt sexliv, men en god del sjeldnere enn "alle andre" som klarer å ha sex annenhver dag. Ville derfor ha muligheten til å time det litt.

Har dessverre ikke link til akkurat det kjøpet, for det var typen som ordnet det, så linken ligger inne hos han. Men om du søker etter "Ovulation test" under Health Care på ebay, dukker det opp masse treff. Velg en selger som har høy anbefaling fra andre (de har ofte et gullmerke på seg), og lurt å velge noen som sender fra Europa. Min pakke ble bestilt fra Kina, så den brukte vel like over en uke på å komme. Når man er prøver er det alt for lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt fra to-streker.no og fra billigstest.no. Synes ikke prisen der er så ille heller.

Skal sjekke ebay neste gang, har mye god erfaring med kjøp på ebay. Det er helt genialt!



Anonymous poster hash: 0aab0...c64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...