Gå til innhold

Mens og blødninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Forrige tirsdag fikk jeg mensen, men det sluttet etter denne ene dagen. Jeg har ofte småblødninger før selve helvete bryter ut, men denne gangen ble det med den dagen. Er det flere som har hatt så langt opprom mellom blødningene?

Jeg og samboer skal begynne pp1 når EL kommer neste gang.

Takker for alle svar:-)



Anonymous poster hash: e1fba...250
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det lenge siden du sluttet på eventuell prevensjon? Og har dere hatt ubeskyttet sex denne perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke du gravid da? Har du tatt testen? Det er nemlig sånn det skjedde når jeg ble gravid, mensen kom litt tidligere og varte bare en dag. Så ventet jeg 2-3 dager og tenkte at det var vel på tida å ta en test, og den var positiv. :) Var visst festeblødning og ikke mens det der.

Anonymous poster hash: 3b778...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden du sluttet på eventuell prevensjon? Og har dere hatt ubeskyttet sex denne perioden?

Har kun brukt kondomer, sluttet på pilla for flere år siden. Ubeskyttet sex ja, hm, skulle ønske jeg kunne sagt nei, for vi er alltid så forsiktige, men vi hadde et samleie der han tok noen støt uten kondom, hvor jeg sa til han at nå må du få på deg noe, for det er den "rette" tida. Men han kom ikke uten kondomen, så hvis det er alt som skal til for at jeg skal bli gravid, så får jeg virkelig passe på i fremtiden.

Men er ikke du gravid da? Har du tatt testen? Det er nemlig sånn det skjedde når jeg ble gravid, mensen kom litt tidligere og varte bare en dag. Så ventet jeg 2-3 dager og tenkte at det var vel på tida å ta en test, og den var positiv. :) Var visst festeblødning og ikke mens det der.

Anonymous poster hash: 3b778...689

Har ikke tatt noen test, venter på mensen jeg, og det gjør mannen og, for han gleder seg til sex annenhver dag, så hvis jeg allerede er gravid, så tror jeg han kommer til å føle seg snytt ;) Uff, nå ble jeg skikkelig nervøs! Vi skulle jo uansett begynne prøvingen ved neste EL, men i denne perioden her så har jeg malt en del!

Hvordan er det å bruke allergimedisiner om en er gravid?

Anonymous poster hash: e1fba...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 år gammel og første graviditetstest i går kveld. For en skummel opplevelse! Følte hele livet sto på en vippe :-) Den ble negativ, så nå lurer jeg på hva denne blødningen egentlig kan ha vært. I går hadde jeg vondt i den ene eggstokken min, så lurer litt på om jeg nå skal ha EL igjen... Skjønner ingenting, har alltid hatt stabil syklus, men en-dagers-mens kan jeg godt leve med ;-)

Hva tenker dere? Vi regnet ut at det var 16 dager fra EL og samleie, til blødning på tirsdag, nå er det 24 dager siden samleie.

hmmmmm...



Anonymous poster hash: e1fba...250
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig normalt med hormonforstyrrelser en ellerannen gang i løpet av livet.
Spesielt etter p-pilleslutt.

Stresser du mye?
Spiser du nok?
Har du nettopp sluttet på prevensjon?

Det kan ha mange innvirkninger på blødningsforstyrrelser.



Anonymous poster hash: cdcda...d27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig normalt med hormonforstyrrelser en ellerannen gang i løpet av livet.

Spesielt etter p-pilleslutt.

Stresser du mye?

Spiser du nok?

Har du nettopp sluttet på prevensjon?

Det kan ha mange innvirkninger på blødningsforstyrrelser.

Anonymous poster hash: cdcda...d27

Eneste jeg kan tenke meg er at jeg har tenkt en del på dette med barn i det siste, ingen andre unormalheter. Ikke gått på piller på mange år, men er nesten helt sikker på at jeg har begynt på ny eggløsning nå, så da er det jo bare å "hompe" i vei ;)

Anonymous poster hash: e1fba...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke ny EL uten å ha hatt mens. Og en dag med litt blod høres lite ut når hele slimhinnen i livmoren skal støtes ut. Men er du sikker på at du hadde EL for 24 dager siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjelp! Jeg har fortsatt ikke fått mensen, men har hatt vondt i eggstokkene flere dager nå, litt over en uke. Har "slim"/væske nesten hver dag. Hva tenker dere? Kan cyster gjøre at mensen uteblir?

Anonymous poster hash: e1fba...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at syklusen har blitt to uker lenger uten noen spesiell grunn. Etterpå har den vært tilbake i sammme, gamle tralten. I følge legen min er det slett ikke uvanlig at kroppen roter litt nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...