Gå til innhold

Ikke prøver enda, men kjøpte inn ting til baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte ingenting til babyen før etter ordinær ultralyd.

Men vi visste ganske tidlig at det ville bli vanskelig for oss å få barn, og vi fikk til slutt klaff med ivf. Jeg hadde mange småblødninger gjennom hele første trimester og var egentlig ganske overbevist om at jeg kom til å miste, så da våget jeg slett ikke å kjøpe noe. Selv etter ultralyd i uke 13 som bekreftet at alt var bra, våget jeg ikke tro det. Først da vi fikk vite kjønnet på OUL (og at fosteret utviklet seg helt normalt), kjøpte vi de første babyplaggene.

Nå syns jeg det er ganske koselig at absolutt alle babytingene ble kjøpt spesielt for gutten vår. Ikke for en hvilken som helst baby, men for akkurat den som var i magen og som nå er verdens skjønneste 1-åring. Men Myrthel sin historie høres også utrolig skjønn ut, så alle må jo gjøre det som de selv føler for.

Så du er absolutt ikke teit eller merkelig TS. Å planlegge barn er en utrolig spennende tid, og noen finner stor glede i å se på babyklær/babyting allerede før eller under prøvetiden.



Anonymous poster hash: 67470...3b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ei venninne på videregående som hadde en liten boks med ting oppi. Det var litt forskjellig, men deriblant litt barneting til fremtiden (dette var f.eks søte sko som hun fant på ferietur i USA o.l). Jeg ser ikke helt problemet, en ting er hvis man har kjøpt alt mulig av utstyr flere år i forkant, men noen søte babyplagg i en boks eller gjemt unna i skapet?

Jeg kunne fint gjort det selv, hvis jeg hadde kommet over noe som var veldig spesielt og som jeg likte utrolig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Vi prøvde naturmetoden i flere år og spiren satt på 4 prøverørforsøk.

Hadde perioder hvor jeg var svært deprimert fordi det ikke klaffet og da hadde det vært ekstra sårt å hatt babyting i hus.

Du vet ikke om dere kan få barn før dere faktisk har prøvd. Det kan ta lang tid.

Jeg turte ikke kjøpe noe selv, men tviler på et par sokker eller en body ville vært det som gjorde noe fra eller til

til.

Ei barnevogn og seng, derimot- det er noe annet.

Nå er det jo uansett slik at de aller fleste lykkes innen 1-2 år, og man kan jo oppleve triste ting etter den "sikre" perioden også. Men igjen så er jo det såpass tungt at ei vogn fra eller til ikke har noen særlig betydning.

Det er jo ikke sånn at man kommer hjem, ser babysokker og blir minnet på noe man ikke har tenkt på ellers den uka.

Anonymous poster hash: e07b4...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

takk for svar allesammen! Jeg ser at det er endel som synes det er merkelig og risikabelt. Jeg skjønner dere, jeg vet jo ikke om vi kommer til å ha problemer. Men, jeg vil ikke ta sorger på forskudd og satser på at vi får det til naturlig. Jeg har snart ventet i 5 år på at mannen min skal bli klar, derfor var kjøpet en liten påminnelse på at vi faktisk skal bli prøvere, og at det ikke er så lenge til. Det får det til å føles mer virkelig :)



Anonymous poster hash: bde2b...b1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært prøvere i flere år. Holder på med prøverør. Har masse babyting og klær vi har fått. Det plager meg ikke. Det er pakket ned til den dagen kanskje kommer eller så blir det gitt bort.

Anonymous poster hash: e1cc8...5b1

Hvorfor har noen gitt dere det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et plagg før jeg hadde tenkt på barn, faktisk mens jeg ennå var singel. Ikke fordi jeg planla barn, men fordi det var et usedvanlig søtt plagg som jeg bare MÅTTE ha. Det ble lagt innerst i skapet, og det var stas å plukke det frem da datteren min etter mange år hadde meldt sin ankomst.



Anonymous poster hash: 1b215...4d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte ingenting før vi ble sendt på tidlig ul i uke 11 pga blødninger. Da vi fikk vite at alt var ok, kjøpte vi en body.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har noen gitt dere det egentlig?

Ikke meg du har sitert, men hadde også loftet "fult" av babyklær, dyner, potte osv før vi begynte å prøve. Tanta mi fikk barn sent, og jeg tok imot alt de ville bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg har også kjøpt ting før vi begynte og prøve, selv i prøve prosessen kjøpte jeg ting til en kommende baby. Nå ble jeg gravid i pp 22, så de tingene jeg har kjøpt er jeg veldig glad for og ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde litt lang prøvetid og jeg rakk å kjøpe både klær og litt småting. Selv om jeg hadde en senabort og utallige sa var det ikke tingene som gjorde meg trist og lei. Første IVF og vi fikk to nydelige gutter som fikk bruke ting som var ekstra spesielle for meg💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk klær og slikt fordi ellers ville det blitt solgt/kastet. Vi har brukt lang tid og alle andre er ferdig, men vi vil ha tingene etter søsken, oss selv, nieser, nevøer til vårt barn dersom vi en dag får det. Gikke det så blir klærne gitt bort/solgt hvis

Anonymous poster hash: e1cc8...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en bok med hele prøverhistorien hvor det ligger noen ting som vi kjøper underveis. Liker å ha den boken med historien vår og hvor jeg kan skrive ned tanker om prosessen.

Anonymous poster hash: e1cc8...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke nødvendig å kjøpe stor enebolig med mange soverom i barnevennlig strøk for et par som ville bodd i en sexy leilighet i New York hvis det blir umulig å få barn.

Men en body er ikke noen kjempeinvestering:-) Jeg har aldri kjøpt klær til fremtidig baby selv, og har nå fått påvist nedsatt fruktbarhet. Det er vondt og stressende, men tviler på at det ville gjort forskjell om jeg hadde en søt body i en skuff.

Så kos deg med bodyen og drømmene!

Beklager off topic; men hvordan får man vite om man har nedsatt fruktbarhet? :-)

Anonymous poster hash: f25dc...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har babyplaner neste år, og har allerede kjøpt en liten ting. Men kun fordi den tingen ikke er så lett å få tak i, så vi måtte slå til når vi hadde muligheten.

Åh, nå ble jeg så nyskjerrig! Hva da?? :-)

Anonymous poster hash: f25dc...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager off topic; men hvordan får man vite om man har nedsatt fruktbarhet? :-)

Anonymous poster hash: f25dc...956

Jeg ble ikke gravid, og vi oppsøkte fertilitetsklinikk privat og fikk gjort en del undersøkelser. Det er ikke nødvendig å sjekke seg før en har prøvd i ett år, et halvt år hvis du er 35 eller over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...