Gå til innhold

Ikke prøver enda, men kjøpte inn ting til baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har planlagt bli prøvere i januar 2015. I går var jeg innom forskjellige internettbutikker som også selger tøy til spedbarn, jeg klikka bare inn for å se litt. Det endte med at jeg bestillte en body (den var veldig søt :rolleyes: ). Nå føler jeg litt teit/merkelig for å ha bestillt selv om jeg ikke er gravid enda engang!! Er det bare jeg som gjør slikt? :fnise:



Anonymous poster hash: bde2b...b1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det ikke, og jeg er veldig glad for det, på en måte. Jeg har flere spontanaborter bak meg, og det å ha babyting i hus ville nok gjort det veldig sårt. Jeg surfet på nettsider etc, men lånte ingen bøker eller kjøpte blader eller noenting fysisk før jeg var "trygt" gravid, altså inne i andre trimester.

At folk kjøper ting før de blir gravide må de gjøre som de selv vil, jeg tenker ikke så mye på at det KAN være bortkastede penger, men heller at det kan bli en ekstra sår greie + at det er så morsomt å handle når det er en liten en inni der og man vet når hun/han skal bruke det..

Første gravidting kjøpte jeg i uke 13: Et Mamma-magasin. Første babyting kjøpte jeg en stund etter ordinær ultralyd, da begynte jeg å kjøpe babytøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gravid, men har kjøpt to babysokker:) syns de var søte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ikke direkte ting til babyen, men kjøpte en haug bøker om alt fra graviditet til babystell og oppdragelse, rett etter at vi begynte å prøve (men før jeg ble gravid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt spesielt å begynne å kjøpe inn babyting før du er gravid ja. Det er ikke engang sikkert at du eller mannen kan få barn.



Anonymous poster hash: cd1bd...dee
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt spesielt å begynne å kjøpe inn babyting før du er gravid ja. Det er ikke engang sikkert at du eller mannen kan få barn.

Anonymous poster hash: cd1bd...dee

Oddsen for at de skal forbli barnløse er ganske liten faktisk. Men jeg synes det er litt teit. Litt som å kjøpe wonderbaum eller felger til bilen du skal kanskje kjøpe om to år.... Eller tre. Eller kanskje om ni måneder? (uhell skjer selv om man bruker prevensjon). Det virker bare litt ubetenksomt. Om enn entusiastisk.

Anonymous poster hash: 07dad...2a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skader vel ingen, så hvorfor ikke? Er jo litt kjekt å kjøpe en liten ting som minner deg på at dere faktisk skal begynne å prøve snart.

Lykke til og håper du blir fort gravid :)



Anonymous poster hash: 37215...3a1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en body og noen sokker nå, og jeg er bare seks uker på vei. Hvis det ikke går denne gangen, tviler jeg på at det ikke går igjen. Evt kan de gis bort til familiemedlem som venter barn snart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke nødvendig å kjøpe stor enebolig med mange soverom i barnevennlig strøk for et par som ville bodd i en sexy leilighet i New York hvis det blir umulig å få barn.

Men en body er ikke noen kjempeinvestering:-) Jeg har aldri kjøpt klær til fremtidig baby selv, og har nå fått påvist nedsatt fruktbarhet. Det er vondt og stressende, men tviler på at det ville gjort forskjell om jeg hadde en søt body i en skuff.

Så kos deg med bodyen og drømmene!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gjort det selv, men det er mye fordi jeg vil ha den gleden det er å kjøpe inn etter å ha vært på ordinær UL og sett at alt er i orden med den lille. :) Det var veldig stas sist, og jeg gleder meg til å gjøre det om noen måneder igjen. :) Det eneste som "viser" at jeg er gravid her i hus, det er kosttilskuddet som står på kjøkkenet, og sånn blir det en stund til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart, men det er fordi at man aldri vet hva som venter når man prøver å bli gravid. Mange er desverre veldig naive når man går i gang med prøvingen. Jeg var en av de som trodde at jeg ville bli gravid kjapt, men det tok mange år og mye hjelp fra sykehuset for å lykkes. Jeg er utrolig glad jeg ikke hadde noe babyutstyr liggende i den tunge tiden det var å innse at vi ikke klarte å bli gravide på egenhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart, men det er fordi at man aldri vet hva som venter når man prøver å bli gravid. Mange er desverre veldig naive når man går i gang med prøvingen.

Jeg tenker motsatt, synes det er trist med alle som tar sorgene på forskudd og skriver her at de føler de aldri vil bli gravide allerede før de har sluttet med prevensjon, Og bruker eggløsningstester fra første prøveperiode fordi de tror det er så vanskelig. Bortkastet stress for de fleste:-) Jeg var ikke naiv, men synes ikke jeg har nytte av tidligere tanker om mulige fertilitetsproblemer når det nå er slik det har blitt for oss.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har babyplaner neste år, og har allerede kjøpt en liten ting. Men kun fordi den tingen ikke er så lett å få tak i, så vi måtte slå til når vi hadde muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er litt rart, men det er fordi at man aldri vet hva som venter når man prøver å bli gravid. Mange er desverre veldig naive når man går i gang med prøvingen. Jeg var en av de som trodde at jeg ville bli gravid kjapt, men det tok mange år og mye hjelp fra sykehuset for å lykkes. Jeg er utrolig glad jeg ikke hadde noe babyutstyr liggende i den tunge tiden det var å innse at vi ikke klarte å bli gravide på egenhånd.

Helt enig.

Vi prøvde naturmetoden i flere år og spiren satt på 4 prøverørforsøk.

Hadde perioder hvor jeg var svært deprimert fordi det ikke klaffet og da hadde det vært ekstra sårt å hatt babyting i hus.

Du vet ikke om dere kan få barn før dere faktisk har prøvd. Det kan ta lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at babyting i seg selv hadde gjort meg deprimert dersom det viste seg at jeg ikke kunne få. Det er jo sannsynligvis ikke snakk om å henge ting på veggen eller sette en sprinkelseng på soverommet, det er jo bare å legge det vekk i en skuff eller noe.

Selv har jeg faktisk noen babygreier liggende selv, men det er mer tilfeldig. Fant en nydelig barnebutikk i utlandet og kjøpte som babyshower-gave til en venninne som mistet før jeg rakk å gi den. Jeg synes så klart at det er veldig trist at hun mistet - hun var et stykke på vei også, men jeg blir ikke trist av selve tingene. En ting i seg selv har jo ikke negativ verdi med mindre man gir den det selv. Jeg tror ikke at jeg kommer til å ha noe problem med å enten gi denne tingen videre til neste venninne som blir gravid eller bruke den selv hvis jeg blir det. Det er en veldig fin og kjekk ting, og det er jo bare dumt å kaste den.

Jeg skjønner jo at dette kan være tyngre for folk som finner ut at de muligens aldri kan få barn, men det er jo ikke verre enn at det kan legges vekk, kastes eller gis bort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at babyting i seg selv hadde gjort meg deprimert dersom det viste seg at jeg ikke kunne få. Det er jo sannsynligvis ikke snakk om å henge ting på veggen eller sette en sprinkelseng på soverommet, det er jo bare å legge det vekk i en skuff eller noe.

Selv har jeg faktisk noen babygreier liggende selv, men det er mer tilfeldig. Fant en nydelig barnebutikk i utlandet og kjøpte som babyshower-gave til en venninne som mistet før jeg rakk å gi den. Jeg synes så klart at det er veldig trist at hun mistet - hun var et stykke på vei også, men jeg blir ikke trist av selve tingene. En ting i seg selv har jo ikke negativ verdi med mindre man gir den det selv. Jeg tror ikke at jeg kommer til å ha noe problem med å enten gi denne tingen videre til neste venninne som blir gravid eller bruke den selv hvis jeg blir det. Det er en veldig fin og kjekk ting, og det er jo bare dumt å kaste den.

Jeg skjønner jo at dette kan være tyngre for folk som finner ut at de muligens aldri kan få barn, men det er jo ikke verre enn at det kan legges vekk, kastes eller gis bort.

Enig, ting er jo bare ting :) . Jeg har også noe liggende som jeg skulle gi til en venninne. Heldigvis mistet hun ikke, men jeg hadde kjøpt noe til barnet og vi rakk aldri å møtes før hun hadde allerede vokst såpass mye at den ikke passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har vært prøvere i flere år. Holder på med prøverør. Har masse babyting og klær vi har fått. Det plager meg ikke. Det er pakket ned til den dagen kanskje kommer eller så blir det gitt bort.

Anonymous poster hash: e1cc8...5b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri gjort det selv. Har hatt så mange venninner som har mistet opptil flere ganger så den sjansen hadde ikke jeg tatt.

Jeg kjøpte inn ting til lillegutt etter at jeg hadde vært på ordinær ultralyd. :)

Men du er nok ikke den første som har kjøpt inn litt før du har begynt med prøvingen. :)

Folk er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 9 uker nå, å hadde noen ekstra kilo fra før. Så jeg har handlet mammaklær allerede :P

Ellers har jeg kun laget en liste over ting/klær jeg ønsker til babyen :) Litt skeptisk til å begynne å kjøpe ting enda (tross jeg handlet mammaklær).

Anonymous poster hash: 4e85a...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Florida noe år før jeg fikk barn. Der fant jeg noen nydelige babyting, som jeg ikke hadde sett her. Jeg kjøpte de med og la de langt inne i et skap da jeg kom hjem. Det var en ekstra sterk følelse å ta frem disse tingene da jeg ventet mitt første barn. Etterhvert har alle mine jenter brukt disse tingene (typisk jenteting/klær). Jeg har fortalt jentene mine at jeg tenkte på mine fremtidige barn (dem) da jeg kjøpte disse tingene og det syntes de er så koselig <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...