Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Velkommen Fionel!

Håper du slipper alt dette :blomst:

Et spørsmål til fra min side:

Er i dag på dag 5 med Puregon sprøyter og tar 200 IE dagen fra en sylinder ampulle med innhold 900IE.

Begynte 26.februar og skal da i dag egentlig sitte igjen med kun 100IE i denne ampullen. Derfor stilte jeg den på 200IE i god tro om at den ville stoppe på 100IE slik at jeg kunne skifte til ny ampulle, men den gikk helt ned til 0!

Etterpå nullstilte jeg den og stilte den på 200IE igjen, men da ville den ikke bevege seg (som jeg antar betyr at den er tom).

Hvordan kan er det mulig at jeg fikk en dose på 200IE i dag også, når hele ampullen er på 900IE??

Jeg tok ikke mer fra den nye ampullen, da jeg ikke vil risikere å bli overstilmulert...Får heller ikke kontakt på vakttelefon til klinikken min..

hjelp :trist:



Anonymous poster hash: 117be...312
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første forsøk avbrutt..

Så kjipt... Hadde dere kommet langt i prosessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde hatt uttak og fikk vite dagen etter at det ikke var noen egg som hadde blitt befruktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde hatt uttak og fikk vite dagen etter at det ikke var noen egg som hadde blitt befruktet.

Det var leit... Jeg kjenner at jeg gruer meg til akkurat den delen av prosessen selv, beskjeden om antall egg, befruktningsandel og om de overlever frem til innsett. Har sannsynlig dårlig eggkvalitet som årsak hos oss.

Har dere fått en plan for hvordan sjansen kan økes ved evt neste forsøk? CSI?

Har begynt å spotte selv nå, så det blir AIH kommende syklus, hvis vi greier å time det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Slenger meg på her jeg viss det er greit?

Er i gang med Ivf/Icsi og Startet med gonal-f 8 mars så er på sprøyte dag 3. Oppfølgings time på riksen til fredag, men vet ikke om jeg har kort eller lang regime som folk prater om :/

Har endometriose og mannen har under normalen fordi det ikke var like mange som gjennomsnittet.

Er vårt første forsøk og tilhører riksen.

Lurer på noen ting. Er det vanlig og bli overstimulert? Ser så mange skriver dem har blitt det?

Og merker man eventuelt om man er overstimulert?

Gruer meg selv veldig til utaket, noen som har kommet så langt og vil dele sin erfaring ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var leit... Jeg kjenner at jeg gruer meg til akkurat den delen av prosessen selv, beskjeden om antall egg, befruktningsandel og om de overlever frem til innsett. Har sannsynlig dårlig eggkvalitet som årsak hos oss.

Har dere fått en plan for hvordan sjansen kan økes ved evt neste forsøk? CSI?

Har begynt å spotte selv nå, så det blir AIH kommende syklus, hvis vi greier å time det.

Skjønner jeg godt. Var det jeg også gruet meg mest til. Føler det er svar på om kroppen fungerer eller ikke.

Blir ICSI ved et evt. neste forsøk. Det koster en del mer så vi må se hva vi gjør og når det blir.

Spennende! Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Slenger meg på her jeg viss det er greit?

Er i gang med Ivf/Icsi og Startet med gonal-f 8 mars så er på sprøyte dag 3. Oppfølgings time på riksen til fredag, men vet ikke om jeg har kort eller lang regime som folk prater om :/

Har endometriose og mannen har under normalen fordi det ikke var like mange som gjennomsnittet.

Er vårt første forsøk og tilhører riksen.

Lurer på noen ting. Er det vanlig og bli overstimulert? Ser så mange skriver dem har blitt det?

Og merker man eventuelt om man er overstimulert?

Gruer meg selv veldig til utaket, noen som har kommet så langt og vil dele sin erfaring ?

Du har kort regime hvis du startet rett på Gonal F, uten nedregulering først (som Synarela nesespray).

Vet ikke hvor stor andel som blir overstimulert, men det gir store eggstokker, mange follikler/eggposer, pg gjerne magesmerter og væskeopphopning flere steder i kroppen, som bukhulen eller mellom lungene og brystveggen. Det kan gi f.eks tungpust. Så lenge du går til timene og tar kobtakt hvis du føler deg syk, går det nok fint. Ved kraftig overstimulering må forsøket avbrytes, men det kan gjerne tas ut egg som evt kan bli aktuelle for befruktning og fryseforsøk i en senere syklus.

Så spennende å være igang, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk da endelig beskjed fra både Tromsø (vår helseregion) og Trondheim (fritt sykehusvalg) at vi kan starte opp. Valget falt på Trondheim. Dessverre kræsjer syklussen og Påska, så blir første forsøket med ivf i mai.

Det blir kort regime med sprøyter (jippi :unsure: ) og mest sannsynlig egguthenting (hvis vi kommer så langt) i uke 20. Kjenner at det blir utrooolig spennende, ikke noe artig dette, men gud så godt å komme i gang! Tenk at jeg kanskje vil være gravid om litt over 2 måneder! (må jo prøve å være positiv...)

@ Askmeagain: så leit å høre at det ikke gikk denne gang... Kan høres ut som ICSI er tingen for dere, men det var jo synd at det skal koste så mye mer. Når vet du når dere kan prøve på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med St. Olav på telefon igår, og fikk vite at vi skal komme dit rett over påske :sjokkert:
Klarer ikke helt å skjønne at det endelig er kommet til denne del av prosessen! Vi skal på kort regime, så starter med første sprøyte så snart mensen kommer i april (antatt 16. april)

Flere som skal på kort regime? Henger meg på denne tråden, er så godt å ha dere med på dette, og kunne følge dere! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kort regime med sprøyter (jippi :unsure: ) og mest sannsynlig egguthenting (hvis vi kommer så langt) i uke 20. Kjenner at det blir utrooolig spennende, ikke noe artig dette, men gud så godt å komme i gang!

Jeg går på sprøyter nå, og de spissene er utrolig tynne, glir lett gjennom huden, og når du er innenfor er det som å stikke i smør. Gruer ikke i det hele tatt for å ta dem, de kjennes omtrent ikke i det hele tatt:-) Jeg var kvalm første døgnet etter oppstart, men nå merker jeg ingenting (har lavdosestimulering denne syklusen fordi vi har AIH, ikke ivf enda). Masse lykke til, det er gøy å komme igang med hjelp når en har mistet troen på naturmetoden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Snoker litt hos dere jeg:-) vi har vært prøvere i et og et halvt år, forsøkt enkel pergo kur, uten suksess, skal begynne på runde nr to nå til mandag, håper jeg, denne gangen dobbel dose. Fungerer ikle dette, vil vi henvises vidre. Vet der hva de tar hensyn til i søknaden? Er de veldig firkantet på punktet vedrørende bmi? Jeg er kjempe lav, men har kraftig beinbyggning, så er naturlivis over normal bmi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på sprøyter nå, og de spissene er utrolig tynne, glir lett gjennom huden, og når du er innenfor er det som å stikke i smør. Gruer ikke i det hele tatt for å ta dem, de kjennes omtrent ikke i det hele tatt:-) Jeg var kvalm første døgnet etter oppstart, men nå merker jeg ingenting (har lavdosestimulering denne syklusen fordi vi har AIH, ikke ivf enda). Masse lykke til, det er gøy å komme igang med hjelp når en har mistet troen på naturmetoden!

Åh, det var godt å høre! Jeg må ærlig innrømme at jeg gruer meg litt til sprøytene, men det går nok bra. Jeg er ikke den første, og hvis alle andre kan det, så klarer jeg det også :) Når på dagen tar du dem? Har du dem med på jobb? (var noen som sa det en gang, synes det var litt skummelt mtp at andre skal se)

Snoker litt hos dere jeg:-) vi har vært prøvere i et og et halvt år, forsøkt enkel pergo kur, uten suksess, skal begynne på runde nr to nå til mandag, håper jeg, denne gangen dobbel dose. Fungerer ikle dette, vil vi henvises vidre. Vet der hva de tar hensyn til i søknaden? Er de veldig firkantet på punktet vedrørende bmi? Jeg er kjempe lav, men har kraftig beinbyggning, så er naturlivis over normal bmi.

Hei solstråla. Da starter du på andre runden i dag, lykke til! :strix:

Jeg vet ikke hvor strenge de er når det gjelder bmi. Har hørt at en av legene på St Olavs oppfordrer så å si alle til å gå ned noen kilo, men har ikke vært der selv ennå, så ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Jeg havner uansett på ullevål:-)) ble ikke pergo start i dag, har istedet begynt på provera for og få en blødning før pergo., brevet tiø gunekologen ang vidre henvisning sendes i morgen, synes dette er kjempe skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var godt å høre! Jeg må ærlig innrømme at jeg gruer meg litt til sprøytene, men det går nok bra. Jeg er ikke den første, og hvis alle andre kan det, så klarer jeg det også :) Når på dagen tar du dem? Har du dem med på jobb? (var noen som sa det en gang, synes det var litt skummelt mtp at andre skal se)

Jeg tok på kvelden for å unngå arbeidstiden og tidspunkter hvor jeg ofte gjør ærender. Det går helt fint å ta på jobb også, jeg har tatt på toalettet på jobb, i en kirke, og hadde det vært nødvendig skulle jeg greid det under bordet også. Sprøyten er slik pennemodell som insulinbrukere tar. Jeg gruet meg også første gang:-)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på jeg også :)

Har vært prøvere siden 2009. Ble naturlig gravid i 2010, men mistet i uke 6. Fant ut av mannen hadde for få sædceller + litt dårlig kvalitet i november 2012. Startet opp med ICSI i september 2013, men det endte med svangerskap utenfor livmoren. 7 egg ble hentet ut, 3 befruktet, 1 satt inn og 0 egg på frys..

Så startet vi på andre forsøk i slutten av februar. Nok en gang fikk vi ut 7 egg, 4 ble befruktet, 1 satt inn og 0 egg på frys... Igjen! Blir litt bekymret når ingen av eggene er gode nok for frysen. Betyr det at egget de satte inn mest sannsynlig er like dårlig og ikke vil kunne utvikle seg til å bli noen baby? Noen som vet? Vi har ikke fått noe info om dette, så jeg må spørre når jeg ringer til St. Olavs for å melde fra om forsøket blir vellykket eller mislykket. Har testedag på onsdag, den 26.

Vi har under begge forsøkene fått beskjed om at egget de setter inn er perfekte. Men jeg skjønner nesten ikke hvordan det går an når INGEN av de andre har vært gode nok for frysen.. Begynner å lure på om det er noe galt med meg også..!

Det ble ICSI begge gangene, kort regime.

Krysser fingrene for at det endelig er vår tur nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eggene fra en "verperunde" er ikke like, men de sier ikke at de er perfekte hvis de ikke er det. Det er jo derfor de overstimulerer, for å kunne plukke ut de bra. De må være veldig bra for frys, fordi prosessen belaster egget. Da er det bare sløsing med penger og sykluser å basere behandlingen senere på halvgode egg. Det er vel ca 40-50% som nok overskuddsegg med frysekvalitet av det jeg har sett. Håper vi også kan kpmme igang snart:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Forsøker meg på å joine dere her, jeg også.

Vi skal i gang med første ICSI i mai, jeg starter med nesespray i midten av april. Vi visste på forhånd at mannen min har problemer, men fikk i tillegg vite under utredningen at jeg har PCOS. Jeg er ikke alvorlig rammet, men på en måte bekymrer det meg likevel litt.

Vi orket ikke vente på det offentlige, så vi skal nå først forsøke privat. Om det ikke går bra så kan det hende neste runde blir offentlig.

Noen andre her som har erfaring med Fertilitetsklinikken i Oslo? Og om dere skulle velge mellom Telemark og Riksen, hvilket sykehus ville dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen BlueBella, og lykke til! Det høres ut som om dere har en plan :)

Er det noen her som vet hvordan det blir med reising når man bor langt unna klinikken? Reiser man til og fra hele tiden, eller blir man i klinikken i en lengre periode?
Vi tilhører helseregion nord men har valgt behandling på St Olavs i stedet. Reiseavstanden blir ikke særlig lenger, da alt er langt unna her :) så det blir fly uansett. Flytiden er cirka en time uansett hvilken klinikk det hadde blitt, med bil er det rundt 8 timer hver vei. Jeg lurer på hvordan de gjør det når jeg skal ha invendig ultralyd, reiser jeg til og fra flere ganger da, eller kan man ta det på et lokalt sykehus? Og fra egguthenting til innsetting? Og hva med mannen? Jeg er ikke så veldig bekymret for hvordan jeg skal ordne det på jobb, det blir vanskeligere for mannen. Men det er nå så. Men å skulle bestille flybiletter i siste liten, og ordne med kennel til hunden... det blir kanskje en utfordring. Og man er jo litt avhengig av når mensen kommer, når eggene er modne, osv. Så det er vanskelig å planlegge alt på forhånd. Om det er noen her som har gått gjennom det samme og som vet hvordan det gjøres med disse avstander hadde det vært supert! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også. Skal igang med første forsøk i mai. Kort regime og starter med sprøyter etter påske en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...