Gå til innhold

"Du besto venninnetesten" ... Øøh


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som har vært ganske av og på de siste årene. Vi har hatt lengre perioder hvor vi ikke var venner ettersom jeg var venn med hennes kjæreste (før jeg ble venn med henne), og dette var totalt uakseptabelt osv. Hun var rett og slett smålig psykotisk mot meg i denne perioden. De har nå slått opp.

Vi går på samme studie, og jeg føler derfor at jeg bør være venner med henne "for fredens skyld". Vi er gode venner altså, men jeg merker jeg holder litt avstand pga hennes tidligere oppførsel. Hun har nå fått seg ny kjæreste (for rundt 1 år siden), og jeg har blitt greit kjent med han ettersom hun tar han med på omtrent alt av arrangementer, de kan ikke gå uten hverandre noe sted.

Her om dagen var hun hjemme hos meg, og vi hadde bare en slapp kveld hvor vi satt i hver vår side av sofaen med hver vår pc. så litt film, pratet, surfet litt osv.

Jeg begynner å få litt meldinger av kjæresten hennes, som først utartet seg hyggelig, men som etter en stund begynte å gå over i mye mer seksuelle toner. Jeg sendte et skjermdump til henne av de "litt penere" delene av samtalen, og sa at hun muligens burde ta seg en prat med kjæresten sin. Jeg hadde ikke sendt noe seksuelt tilbake, men vært avvisende.

Da begynner hun å gapskratte, og etter et par minutter klarte hun endelig å snakke og sa at jeg besto venninnetesten, og hvor sykt morsomt det var. Hun hadde sittet å skrevet til meg fra kjæresten sin profil for å finne ut om jeg var "en skikkelig venninne" eller "ute etter å stjele mannen hennes" (antar jeg) slik hun anklaget meg for i sitt tildigere forhold.

Jeg syntes IKKE dette er OK. Ble direkte pinlig berørt på hennes vegne, at hun syntes dette var morsomt i det hele tatt, og at hun sitter og skriver slike meldinger fra kjæresten sin profil viser jo bare mangel på respekt av hans privatliv. Hvis jeg snakker med noen på Facebook vil jeg vite hvem jeg snakker med. Hun drev på sånn med sin ekskjærestes profil også.

Hvordan kan jeg ta opp med henne på en "grei" måte at jeg ikke syntes dette er OK? Ble faktisk ganske sjokkert av hele opptrinnet...



Anonymous poster hash: 7a8f2...216
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RompeRusk

Dette hadde vært en alvorlig deal breaker for min del.

Hadde nok gitt henne beskjed om å kontakte meg når hun har vokst opp

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Hadde ikke giddet å ta det opp med henne i det hele tatt, bare dumpet henne som venninne.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette avtalt med typen hennes? Sannsynligvis, da han kan se det på egen profil?



Anonymous poster hash: cec90...59a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh. Jeg er mann, men om en kompis hadde funnet på lignende hadde han ikke vært noen kompis av meg lenger. Jeg flørter definitivt ikke med kjærestene til kompiser av meg, men jeg skal da faen ikke gjennom noen prøve for å bevise det. Det er så jævlig sært og så jævlig ubehagelig at jeg ikke hadde giddet å omgås vedkommende. Ikke i protest, mest fordi vi befinner oss på totalt forskjellige planeter.



Anonymous poster hash: b7d8e...a51
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette avtalt med typen hennes? Sannsynligvis, da han kan se det på egen profil?

Anonymous poster hash: cec90...59a

Han visste det ikke.

Vi møttes senere den kvelden alle sammen, og jeg nevnte det for han. Han lo litt ukomfortabelt virket det som, mens min venninne satt og gapskrattet da hun fortalte det som hendte om igjen.

TS.

Anonymous poster hash: b0d44...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud. Utrolig spesiell oppførsel. Tror lett jeg hadde droppet henne etter det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh. Jeg er mann, men om en kompis hadde funnet på lignende hadde han ikke vært noen kompis av meg lenger. Jeg flørter definitivt ikke med kjærestene til kompiser av meg, men jeg skal da faen ikke gjennom noen prøve for å bevise det. Det er så jævlig sært og så jævlig ubehagelig at jeg ikke hadde giddet å omgås vedkommende. Ikke i protest, mest fordi vi befinner oss på totalt forskjellige planeter.

Anonymous poster hash: b7d8e...a51

Sånn føler jeg det også.

Selv om HUN tydeligivs er usikker på sitt forhold vil ikke JEG måtte bevise for henne at jeg er en god venn og ikke noen "man stealer". UTROLIG ukomfortabelt. Har i det siste sakte kuttet henne ut pga annen oppførsel, men pga jeg møter henne på studiet hele tiden (ikke lenge til skolestart nå), og har MANGE felles venner med henne + vi har samme hobby så er jeg liksom rundt henne hele tiden.

Kuttet henne totalt ut sist gang hun drev på lignende med ekskjæresten, men så havnet vi på samme studie... Herregud.

TS.

Anonymous poster hash: b0d44...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddet å ta det opp med henne i det hele tatt, bare dumpet henne som venninne.

Vi er rundt hverandre hele tiden, så jeg føler jeg må ta det opp med henne.

Et studie med ganske tett studiegruppe, har omtrent samme vennekrets + vi har samme hobby som er et ganske tett lokallag...

TS.

Anonymous poster hash: b0d44...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om hun mangler noen sosiale antenner.

Det er jeg 90% sikker på at hun gjør..

TS

Anonymous poster hash: b0d44...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn føler jeg det også.

Selv om HUN tydeligivs er usikker på sitt forhold vil ikke JEG måtte bevise for henne at jeg er en god venn og ikke noen "man stealer". UTROLIG ukomfortabelt. Har i det siste sakte kuttet henne ut pga annen oppførsel, men pga jeg møter henne på studiet hele tiden (ikke lenge til skolestart nå), og har MANGE felles venner med henne + vi har samme hobby så er jeg liksom rundt henne hele tiden.

Kuttet henne totalt ut sist gang hun drev på lignende med ekskjæresten, men så havnet vi på samme studie... Herregud.

TS.

Anonymous poster hash: b0d44...46c

Nei, enig i det. Skjønner at det ikke er så lett å kutte henne ut, men jeg hadde i hvert fall ikke brukt noe tid på henne som venninne. Hun forstår kanskje ikke hvorfor du reagerer, folk er idioter, men det er vel bare å bite tennene sammen når du møter henne ikke omgås henne mer enn strengt nødvendig. Noe videre vennskap hadde jeg ikke giddet. Det er greit nok å være litt usikker, det kan de fleste bli iblant, men jeg gidder ikke være intetanende prøvekanin. Slik oppførsel er tilgivelig frem til man fyller tolv år.

Heldigvis tror jeg at mine kompiser bare hadde spurt rett ut hvis de var i tvil og så prøvd å måke meg ned hvis det viste seg at jeg faktisk ønsket å prøve meg på damene deres, de hadde ikke arrangert noen "kompistest". For det du beskriver hadde jeg virkelig ikke giddet. Det er ikke så mye det at jeg tar det personlig, jeg tror ikke jeg har gitt noen grunn til å tro at jeg holder på sånn. De ter bare at den tankeprosessen og den umodenheten som ligger bak å gjennomføre en slik test, særlig på folk man kaller venner, hadde gjort at jeg hadde følt at vi neppe hadde så mye til felles likevel.

Anonymous poster hash: b7d8e...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er rundt hverandre hele tiden, så jeg føler jeg må ta det opp med henne.

Et studie med ganske tett studiegruppe, har omtrent samme vennekrets + vi har samme hobby som er et ganske tett lokallag...

TS.

Anonymous poster hash: b0d44...46c

Du må ikke være venn med henne selvom dere omgås hele tiden. Bare overse henne fremover, resten av deres felles venner bør forstå hvorfor du ikke gidder å holde kontakt med henne mer.

Anonymous poster hash: 39987...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk om kjerringskrell. dump henne. no kidding.

Jeg hadde gjerne gjort det altså, men ettersom jeg møter på henne i snitt to ganger daglig pga skole/venner/hobby så er det litt vanskelig å bare gå cold turkey og ignorere henne totalt uten at kjerringskrellet sitter igjen som utrolig bitter, sur, og himmel og helvete settes i bevegelse.

Sist gang jeg skulle "dumpe henne" som venn tagg hun på sms/epost/kommentarer på bloggen min (jada..) og gjorde seg selv til offer. Med andre ord orker jeg ikke hele den herva der ettersom jeg tross alt "må" se henne ganske ofte. Vil heller ta en alvorsprat med henne og si at SÅNT er ikke greit, i tillegg til at jeg allerede har distansert meg en del. Vet bare ikke helt hva jeg skal si.

TS

Anonymous poster hash: b0d44...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh. Jeg er mann, men om en kompis hadde funnet på lignende hadde han ikke vært noen kompis av meg lenger. Jeg flørter definitivt ikke med kjærestene til kompiser av meg, men jeg skal da faen ikke gjennom noen prøve for å bevise det. Det er så jævlig sært og så jævlig ubehagelig at jeg ikke hadde giddet å omgås vedkommende. Ikke i protest, mest fordi vi befinner oss på totalt forskjellige planeter. Anonymous poster hash: b7d8e...a51

Dette er en jentegreie uansett. Menn sitter ikke og fjaser om sånt.

Anonymous poster hash: 64797...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg hadde funnet meg en ny venninne jeg :)

Er ikke verre enn å si at det passer dårlig, du må konsentrere deg om studiene, yoga, oppvasken....

Hun tar nok hintet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har åpenbart problemer. Jeg hadde sagt det til henne og redusert kontakten markant

Anonymous poster hash: 805b8...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne nummeret til Dikemark og fortell henne de ba henne ringe.



Anonymous poster hash: 47084...324
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som har vært ganske av og på de siste årene. Vi har hatt lengre perioder hvor vi ikke var venner ettersom jeg var venn med hennes kjæreste (før jeg ble venn med henne), og dette var totalt uakseptabelt osv. Hun var rett og slett smålig psykotisk mot meg i denne perioden. De har nå slått opp.

Vi går på samme studie, og jeg føler derfor at jeg bør være venner med henne "for fredens skyld". Vi er gode venner altså, men jeg merker jeg holder litt avstand pga hennes tidligere oppførsel. Hun har nå fått seg ny kjæreste (for rundt 1 år siden), og jeg har blitt greit kjent med han ettersom hun tar han med på omtrent alt av arrangementer, de kan ikke gå uten hverandre noe sted.

Her om dagen var hun hjemme hos meg, og vi hadde bare en slapp kveld hvor vi satt i hver vår side av sofaen med hver vår pc. så litt film, pratet, surfet litt osv.

Jeg begynner å få litt meldinger av kjæresten hennes, som først utartet seg hyggelig, men som etter en stund begynte å gå over i mye mer seksuelle toner. Jeg sendte et skjermdump til henne av de "litt penere" delene av samtalen, og sa at hun muligens burde ta seg en prat med kjæresten sin. Jeg hadde ikke sendt noe seksuelt tilbake, men vært avvisende.

Da begynner hun å gapskratte, og etter et par minutter klarte hun endelig å snakke og sa at jeg besto venninnetesten, og hvor sykt morsomt det var. Hun hadde sittet å skrevet til meg fra kjæresten sin profil for å finne ut om jeg var "en skikkelig venninne" eller "ute etter å stjele mannen hennes" (antar jeg) slik hun anklaget meg for i sitt tildigere forhold.

Jeg syntes IKKE dette er OK. Ble direkte pinlig berørt på hennes vegne, at hun syntes dette var morsomt i det hele tatt, og at hun sitter og skriver slike meldinger fra kjæresten sin profil viser jo bare mangel på respekt av hans privatliv. Hvis jeg snakker med noen på Facebook vil jeg vite hvem jeg snakker med. Hun drev på sånn med sin ekskjærestes profil også.

Hvordan kan jeg ta opp med henne på en "grei" måte at jeg ikke syntes dette er OK? Ble faktisk ganske sjokkert av hele opptrinnet...

Anonymous poster hash: 7a8f2...216

Du skriver at dere går samme studie, men ut i fra oppførselen hennes skulle man tro hun gikk på ungdomsskolen.

Anonymous poster hash: 0433a...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...