Gå til innhold

Helvete løs pga tante!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg støtter overhodet ikke tanten til Ts, men er rimelig sikker på at vi bare har en side av saken her, og at den gjerne er noe vinklet. Jeg går utifra at ts har søkt støtte hos familien etter bruddet med eksen, og at ts har fått hjelp av familie. Hun bor tross alt hjemme. Men, dersom familien til ts er enige med tanten, mener jeg ts skyter seg selv i foten, med å anmelde/stifte et forhold til eksen. Dette vill skyve familien lenger bort. Dersom det evnt blir et nytt brudd, eller eksen begynner å ruse seg igjenn, hva skal ts da gjøre?

Ts skal heller ikke fungere som noen avrusningsklinikk for eksen, hun må gjøre de valgene som hun selv totalt sett får det best med. Og det å omgås narkomane er sjelden rett vei å gå! Man skal huske på at man sjelden vet best selv, gode råd fra pårørende kan ofte være undervurdert

Vel, og en tante som truer med å ringe jobben til denne mannen er helt stabil? TS har ikke gjort noe galt her, det er tanten som har stelt i stand.

Spekulasjoner om at man bare har hørt en side er bare pisspreik fra din side, man får forholde seg til det som står eller la være å svare.

Anonymous poster hash: a1610...58a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SoccerPlayer

Her har du et veldig viktig poeng! Når noen slutter med rus,trenger de støtte og opp.untring! Ikke bli vendt ryggen til,som noen gjør.

En skal vise at en tror på dem,og eksmudering samt mistrohet og fordømmelse,fører noen tilbake. At folk ikke skjønner dette?!

Sant, hadde ikke jeg fått den støtten jeg fikk så hadde jeg aldri klart det. Akkurat når jeg var slutta var det ofte jeg bare ville begynne igjenn å drite i alt og alle pga folk som hakket ned på meg. De skjønner ikke at de gjør alt mye verre når de må være sånn mot de som akkurat har slutta eller vil prøve å slutte.

Endret av SoccerPlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster er rusmissbruker. Har sett henne gå inn i bilen med den ene narkisen etter den andre.

Nå har hun vært stoffri lenge, men om jeg igjen så henne med de drittfolka var det ikke noe jeg kunne gjøre med det. Vil hun seg selv vondt så er hun i all makt til å gjøre det, og la oss andre lide med å måtte se på fra sidelinjen. Man har ingen rett til å tvinge noen til noe.

Men noen måneder nykter? Hvor naiv er ikke du da..??

Anonymous poster hash: 63ca8...936

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle lager et nummer av at han kun har vært rusfri i to mnd? Hvorfor? Jeg kan ikke se at TS skriver at hun skal bli sammen med han igjen?

Han trenger venner, og TS er nok en god støtte for han. Nei, hun skal ikke ta ansvar for å få han "frisk" men jaggu er det dårlig å la venner i stikken for feil de har gjort, når de prøver å ordne opp i livet sitt.

Så kyniske og kalde mange av dere er! TS sier også at hun aldri har ruset seg, selv om hun har vært i et forhold med en som gjør det, så hun viser jo at hun er reflektert og oppegående. Hvorfor skulle hun begynne å ruse seg nå?

TS, du høres ut som en veldig fin person, med en helt forferdelig familie. Tanten din er jo selv rusmisbruker, så da burde jo ikke noen i familien din ha kontakt med henne heller om de har så mye imot mennesker som ruser seg.

Så konklusjonen her er: eksen din er fortsatt rusfri og en hyggelig fyr, tanten din utøver vold mot tantebarnet sitt, stjeler og truer og sitter nå å ruser seg, så hvem har problemer?

Håper du får deg et eget sted å bo snart TS, alle rundt deg høres sprø ut!

Og du, lykke til til eksen din, to mnd er ikke lang tid, men kan være to mnd inn i et rusfritt liv :)

Ta godt vare på deg selv!

Anonymous poster hash: f9786...e9c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare sånn meningsløs kverulering. ALLE burde gå med pepperspray.

Anonymous poster hash: ce49b...7fe

Ingen burde gå rundt med det, akkurat som ingen burde ha kniv, pistol eller tazer heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Må være mer enn at det ble slutt mellom dere grunnet rusproblemer.

Det høres ut på deg som om han bare var snill og grei men desverre var han ruset mye av tiden - ikke det at han gjorde deg noe da eller at det førte til noe spesielt negativt, men altså han var ruset da. Kan ikke på noen måte forstå at de skulle ta sånn på vei hvis dette er tilfelle. Har han banket deg opp, voldtatt deg, kommet med trusler, holdt på og brenne ned huset eller lignende I forbindelse med rus kanskje? :laugh:

Pepperspray er foresten ulovlig. Er kun "forsvarspray" som er lovlig her til lands.

Du var jo på ingen måte i fare når du brukte sprayen. Du visste jo at hun bare ville ha deg unna exen, så og bruke den som du gjorde blir mere en trassig sint reaksjon enn noen form for nødverge.

Tror slettes ikke at politiet kommer til og være på din side hvis du tar dette noe lenger.

De virker kanskje sympatiske når du forteller din versjon av saken, men bare vent til det her blir en faktisk sak og jurister kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sala21

For meg høres det ut som at alle parter bare har hisset seg opp, og ingen klarer å snakke til hverandre som voksne mennesker.

Tanten er jo helt på trynet, man kan ikke oppføre seg sånn, uansett hvor lite man liker det andre gjør. Men jeg regner med at bursdagen (les: alkoholen) hadde gjort sitt for at det ble overreaksjoner her.

Jeg tror faktisk jeg ville valgt å dra på den turen med familien, eller hvis ikke ville jeg forsøkt å snakke med moren. Hvis dere kan snakke fornuftig, uten at du skal prøve å forsvare deg, men forklare din side, og hvordan du følte det (Uten å bli sint) og får moren din til å forklare hvor hennes standpunkt kommer fra så skal du se det blir lettere.

Det jeg leser her er at du gjentar igjen og igjen at det var tanten din som stelte i stand dette. greit nok, men nå har det eskalert til en krangel som kan ende med at du mister familien din. Hvis du vil unngå dette, må du prøve å snakke fornuftig med familien, velg den du stoler mest på. Kanskje det er en utblåsning dere trenger, framfor at du bare vil skylde på tanten din og tanten din bare skylder på deg. Ikke heng deg opp i hvem som er skyld i hva, prøv heller å få frem hvordan dette opplevdes.

vær voksne folk, og SNAKK om ting. Kommunikasjon gjelder også i familien, vet du. Noen ganger må den ene av partene svelge en kamel før man kommer over en vond hendelse. Det er ikke verdt å miste den nærmeste familien på grunn av en tante som virker som hun har et problem med alkohol eller andre ting selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Situasjonen har roet seg ned og jeg kommer til å reise på turen. Har funnet meg en leilighet jeg skal se på neste uke og mamma har faktisk hjulpet meg. Tror hun og de andre mest av alt er glade for at jeg skal få mitt eget sted fordi jeg tidligere har sagt at jeg må bygge opp tilliten til eksen igjen før vi eventuelt en dag flytter sammen.

Noe som jeg stusser litt på er at søskenbarnet mitt som sparket i bilen til eksen(eller kan vel si: kjæresten) min nå har blokkert meg på facebook. Helt ut av det blå, vi to har ikke kranglet, men kjæresten min ringte henne og spurte rolig om hun ville gjøre opp for seg uten politiet innblandet. Hun slang på og sendte han spydige meldinger selv om hun tidligere skrev til meg at hun selvfølgelig skulle erstatte skaden.



Anonymous poster hash: 64297...bbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for hvordan familien din reagerte. En person som går tilbake til en som har valgt rusen etter kun 2 måneder hvor han har vært rusfri, vet åpenbart ikke sitt eget beste.

Hold deg unna denne mannen TS. Har han vært rusfri i to år i stedet for to måneder, kan du vurdere å ta opp kontakten. Men enn så lenge har han nok med å holde seg rusfri, og du bør heller fokusere på å komme videre i livet.

Ved å politianmelde familien din, de som virkelig ønsker det beste for deg, saboterer du selve grunnmuren i livet ditt. Og for hva? Et narkovrak som kommer til å ødelgge framtiden din?

Anonymous poster hash: 21614...1e0

Så vold er greit, så lenge det er (muligens) alkoholiserte tante som utøver den fordi det er "godt ment"?

Anonymous poster hash: 38b56...af8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster er rusmissbruker. Har sett henne gå inn i bilen med den ene narkisen etter den andre.

Nå har hun vært stoffri lenge, men om jeg igjen så henne med de drittfolka var det ikke noe jeg kunne gjøre med det. Vil hun seg selv vondt så er hun i all makt til å gjøre det, og la oss andre lide med å måtte se på fra sidelinjen. Man har ingen rett til å tvinge noen til noe.

Men noen måneder nykter? Hvor naiv er ikke du da..??

Anonymous poster hash: 63ca8...936

Vil si det er stor forskjell på om man selv har vært stoffmisbruker og omgås narkomane, eller om man kun har vært sammen med en som brukte hasj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt dumpet familien min. Ikke for at jeg hadde valgt en narkoman x-kjæreste istedetfor, for jeg hadde dumpet han også, men fordi jeg mener at familie skal støtte hverandre i alle motganger, ikke starte en utfrysningspropaganda og be familiemedlemmer om å velge straks den går imot familiens norm.

En familie skal støtte, verne om, påvirke positivt og være glade i hverandre.

Endret av got2go
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vold er greit, så lenge det er (muligens) alkoholiserte tante som utøver den fordi det er "godt ment"?

Anonymous poster hash: 38b56...af8

Jeg mener selvfølgelig ikke at vold er greit (men å forsøke å holde igjen noen, er absolutt "mer greit" enn pepperspray!! Så jeg synes ikke akkurat du skal komme her å klage over andres vold, når du er den som har driti mest på draget i den sammenhengen).

Men jeg forstår at de er frustrerte og forferdet over hva du gjør med livet ditt. Alt du skriver viser meg at du lager intriger og styr rundt deg, og at du ikke har noen god vurderingsevne. Da blir de som er glade i deg og vil deg vel så frustrerte og desperate at de gjør ting som er litt over streken. Og det er selvfølgelig beklagelig, men nå er ikke folk perfekte.

Anonymous poster hash: 21614...1e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Du siste her som skrev, den du svarte var ikke meg.

Har endelig kommet meg i egen leilighet. Tlfnr til tanten min er slettet, henne er jeg ikke intressert i å ha kontakt med. Angående søskenbarnet mitt så er hun anmeldt for hærværk.

Reagerer litt på siste kommentar om at jeg lager drama og styr rundt meg, dette er det ikke jeg som har gjort, men min tante. Og når jeg ender i basketak med ei som veier oppimot 50 kg mer enn meg så ser jeg ikke på det som feigt eller overdrevet å bruke forsvarsspray for å komme meg bort.

Anonymous poster hash: 64297...bbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener selvfølgelig ikke at vold er greit (men å forsøke å holde igjen noen, er absolutt "mer greit" enn pepperspray!! Så jeg synes ikke akkurat du skal komme her å klage over andres vold, når du er den som har driti mest på draget i den sammenhengen). Men jeg forstår at de er frustrerte og forferdet over hva du gjør med livet ditt. Alt du skriver viser meg at du lager intriger og styr rundt deg, og at du ikke har noen god vurderingsevne. Da blir de som er glade i deg og vil deg vel så frustrerte og desperate at de gjør ting som er litt over streken. Og det er selvfølgelig beklagelig, men nå er ikke folk perfekte. Anonymous poster hash: 21614...1e0

Frusterte over hva jeg gjør med livet mitt? Mitt søskenbarn har nylig misbrukt dop og er sammen med en kriminell, min tante er alkoholiker som blander piller med alkohol. Jeg tror dem burde ta seg en kikk på sitt eget liv. Jeg bruker hvertfall ikke dop selv, har en nykter kjæreste og drikker toppen alkohol fire ganger i året. TS.

Anonymous poster hash: 64297...bbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt spm fra meg TS:

Svigerfar mener det er jeg som burde betale skaden på bilen hvis søskenbarnet mitt ikke ordner opp i dette siden det er jeg som har fortalt familien om min kjærestes rusproblemer ( og det var derfor dem er imot han ) og det har gjort at de er så imot han.

Anonymous poster hash: 64297...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt spm fra meg TS:

Svigerfar mener det er jeg som burde betale skaden på bilen hvis søskenbarnet mitt ikke ordner opp i dette siden det er jeg som har fortalt familien om min kjærestes rusproblemer ( og det var derfor dem er imot han ) og det har gjort at de er så imot han.

Anonymous poster hash: 64297...bbd

Lol, nei. Svigerfar er skikkelig på bærtur. Du kunne tilbudt deg å for eksempel dele på kostnaden med kjæresten, dersom du hadde lyst til det fordi du vil være grei med ham. Men ansvarlig for ditt søskenbarn er du selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er man 26 år så bestemmer man selv og er man dum nok til å være med en stoffmisbruker så bør man få lov til det.

Etter årelang erfaring (dårlig erfaring) så vet jeg at alle som misbruker stoff ikke har noen problemer med så slutte med det........helt frem til dem begynner igjen:(

Angående tanten din så hørtes det helt vilt ut!

Du er som sagt 26 år år og ansvarlig for ditt eget liv.



Anonymous poster hash: 435a9...12a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nytt spm fra meg TS:

Svigerfar mener det er jeg som burde betale skaden på bilen hvis søskenbarnet mitt ikke ordner opp i dette siden det er jeg som har fortalt familien om min kjærestes rusproblemer ( og det var derfor dem er imot han ) og det har gjort at de er så imot han. Anonymous poster hash: 64297...bbd

Det er søskenbarnet ditt som har forvoldt skaden. Det finnes ikke rettsprinsipper som gir noen grunnlag for å søke erstatning hos en annen part enn den som har forvoldt skaden. Hvis søskenbarnet mener at hun måtte skade bilen fordi du har provosert dette frem er hun fri til å fremsette regress mot deg. Det vil si at hun erstatter skaden på din kjæresten bil og krever deg for pengene. Tror ikke det finnes en rett i verden som ville akseptert hennes krav mot deg.

Man kan ikke forvente at familien skal gå helt bananas og skade folk og materiell fordi de er uenig i noens livsførsel og ta forholdsregler for alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

TS her. Begynner å bli en liten stund siden hendelsen nå så jeg tenkte å oppdatere:

Nummeret til tanten min er slettet og vi er ikke lenger på talefot. Søskenbarnet mitt vil ikke gjøre opp for seg og politiet har ikke hørt fra seg. Ser ut som det ender med at jeg betaler bilskaden.

Alle er på min tantes side og hun blir behandlet med silkehansker.

Forholdet til søsteren min er ikke det samme som før og vi har sklidd fra hverandre.

Anonymous poster hash: 64297...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Så din kjæreste mener også at du skal betal for en skade du ikke har forvoldt i likhet med din familie?

Har han hørt om forsikring? Fin kjæreste du har som lar deg unngjelde for din families voldelige adferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...