Gå til innhold

Går fra mannen min. Hvordan ordne det reint praktisk.


millabs

Anbefalte innlegg

Lever en anmeldelse til Politiet på tyveri, så må han forandre holdning. Han takler situasjonen på en veldig umoden måte.

Anonymous poster hash: e2ca9...433

For et idiotisk forslag. At mannen til TS føler seg såret og ikke vil være venner, har ingenting med å være umoden å gjøre. Når man står midt oppe i et samlivsbrudd, er det ikke lett å være rasjonell.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først ville jeg satt opp en liste og se om han er enig. Dersom det blir full klinsj så ta kontakt med FV kontoret for en megling. Synd at dte skal bli så surt. Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

For et idiotisk forslag. At mannen til TS føler seg såret og ikke vil være venner, har ingenting med å være umoden å gjøre. Når man står midt oppe i et samlivsbrudd, er det ikke lett å være rasjonell.

Så enig, endelig en som ser hovedpoenget.

Den som går har det mye lettere enn den som ikke får ta noen avgjørelse, og det er klart mannen føler seg såra oppi alt dette.

Jeg synes faktisk det er kaldt å meddele partner at man ønsker å gå, og i samme prat hive seg over fordeling av ting. Det syntes sannsynligvis mannen her også.

Med mindre man har grunn til noe annet, burde partner få tid til å fordøye samlivsbruddet før fordeling skal diskuteres. Det er det du ville fått hørt på familievernkontoret.

Etterpåklokskap, greit, men det er mye mulig det ikke hadde blitt konflikt av dette i det hele tatt om TS hadde tenkt mer på hvordan hun skulle legge frem ting i stedet for bare hva hun skulle legge frem.

Hun har fått grunne på dette og vurdere i noen uker, for ham starter prosessen idet hun sier definitivt at hun ikke vil mer.

Jeg hadde blitt dritt, møkk forbanna og såra om jeg fikk høre at ekteskapet mitt var over (uansett om det hadde hangla), og opplevde at hun som gikk ikke viste dritt av hensyn, men bare var opptatt av fordeling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, endelig en som ser hovedpoenget.

Den som går har det mye lettere enn den som ikke får ta noen avgjørelse, og det er klart mannen føler seg såra oppi alt dette.

Jeg synes faktisk det er kaldt å meddele partner at man ønsker å gå, og i samme prat hive seg over fordeling av ting. Det syntes sannsynligvis mannen her også.

Med mindre man har grunn til noe annet, burde partner få tid til å fordøye samlivsbruddet før fordeling skal diskuteres. Det er det du ville fått hørt på familievernkontoret.

Etterpåklokskap, greit, men det er mye mulig det ikke hadde blitt konflikt av dette i det hele tatt om TS hadde tenkt mer på hvordan hun skulle legge frem ting i stedet for bare hva hun skulle legge frem.

Hun har fått grunne på dette og vurdere i noen uker, for ham starter prosessen idet hun sier definitivt at hun ikke vil mer.

Jeg hadde blitt dritt, møkk forbanna og såra om jeg fikk høre at ekteskapet mitt var over (uansett om det hadde hangla), og opplevde at hun som gikk ikke viste dritt av hensyn, men bare var opptatt av fordeling.

Bare så det er sagt så har han vært klar over det i flere uker, måneder.

Og det var han som begynte å snakke om leiligheten, og ba meg ta tingene å stikke. Det var da jeg sa at jeg hadde et forslag, men han skulle få tid på å fordøye alt dette da jeg forstår at dette er vanskelig for han!

Jeg hadde ikke tenkt å snakke om fordeling og sånn med en gang, men det var han som startet med å si at han skulle ringe advokat osv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Da hadde vi samtalen idag. Det var ikke spesielt hyggelig.

Han krevde at jeg skulle betale halve husleia i tre måneder.

Og de tingene jeg skulle ha med måtte jeg først sende på en liste til han.

Han mente han skulle ringe en advokat. Jeg sa at dette klarer vi å fordelel oss i mellom, jeg skal ikke være vanskelig, sa jeg. Da fikk jeg til svar at det skulle han være, han har ikke tenkt å skilles som venner.

Vi eier absolutt ingenting, så det er kun snakk om det som er inne i leiligheten.

Hva gjør man i sånne situasjoner?

Typisk enkelte menn det der, så fløyelsesmyk når man er i forhold med dem, men endrer seg når det blir slutt.

Det du burde ha gjort var å si at du ville bo litt for deg selv ei stund for å tenke, så kunne du ha fordelt tingene da i tilfelle brudd. Menn er gjerne mer gode da i håp om gjenforening. Synd at enkelte ikke kan oppføre seg voksent nok til å ordne opp på ordentlig vis.

Dessverre vet man jo ikke på forhånd hvordan de vil opptre før det skjer. Håper du får ordnet det :) Kan hende han roer seg etterhvert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk enkelte menn det der, så fløyelsesmyk når man er i forhold med dem, men endrer seg når det blir slutt.

Det du burde ha gjort var å si at du ville bo litt for deg selv ei stund for å tenke, så kunne du ha fordelt tingene da i tilfelle brudd. Menn er gjerne mer gode da i håp om gjenforening. Synd at enkelte ikke kan oppføre seg voksent nok til å ordne opp på ordentlig vis.

Dessverre vet man jo ikke på forhånd hvordan de vil opptre før det skjer. Håper du får ordnet det :) Kan hende han roer seg etterhvert :)

Satser på at det gjør det. Gir han noen dager nå på å samle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobilian

Typisk enkelte menn det der, så fløyelsesmyk når man er i forhold med dem, men endrer seg når det blir slutt.

Det du burde ha gjort var å si at du ville bo litt for deg selv ei stund for å tenke, så kunne du ha fordelt tingene da i tilfelle brudd. Menn er gjerne mer gode da i håp om gjenforening. Synd at enkelte ikke kan oppføre seg voksent nok til å ordne opp på ordentlig vis.

Dessverre vet man jo ikke på forhånd hvordan de vil opptre før det skjer. Håper du får ordnet det :) Kan hende han roer seg etterhvert :)

Mens kvinner flest takler det kjempefint når mannen går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler ikke du husleie der? Da har du fri tilgang til leiligheten og kan hente det som regnes som dine personlige ting og din andel av felles-tingene.

Jeg gjorde som noen før her foreslo, tok med meg brødrene mine og en stor lastebil og var ute i løpet av 5 timer.

Nå til dags trenger man jo ikke lenger brødre, man leier ett flyttebyrå også pakker du og de bærer også kjører du avsted til ditt nye liv.



Anonymous poster hash: 43dc2...80c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens kvinner flest takler det kjempefint når mannen går. :)

Det er jo ikke rart at de takler det bra når de får friheten tilbake og slipper å måtte slave for en mann lenger!

Anonymous poster hash: f36ea...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk enkelte menn det der, så fløyelsesmyk når man er i forhold med dem, men endrer seg når det blir slutt.

Det du burde ha gjort var å si at du ville bo litt for deg selv ei stund for å tenke, så kunne du ha fordelt tingene da i tilfelle brudd. Menn er gjerne mer gode da i håp om gjenforening. Synd at enkelte ikke kan oppføre seg voksent nok til å ordne opp på ordentlig vis.

Dessverre vet man jo ikke på forhånd hvordan de vil opptre før det skjer. Håper du får ordnet det :) Kan hende han roer seg etterhvert :)

Her er det jo åpenbart at det er mannens svik/ svikt som er årsaken til bruddet. Da skulle det bare mangle at ikke ts fikk beholde leiligheten, mens mannen ble sparket på dør. Han burde enten oppleve å komme tilbake til en leilighet der alle låsene var skiftet ut og ingen lukket opp for ham, eller han burde vært kastet på dør med max 10 minutters frist for å samle med seg det han måtte ønske å beholde av sakene sine. Hvorfor skal kvinner alltid måtte være så snille og overbærende med sine håpløse ex'er??

Anonymous poster hash: f36ea...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo åpenbart at det er mannens svik/ svikt som er årsaken til bruddet.

Hvor fant du den informasjonen?

Hun ønsker jo å skilles som venner.

Så lenge hun betaler på leiligheten har hun vel tilgang tilgang til den og kan hentet ut det hun mener er hennes, dersom han ikke ønsker å gå gjennom tingene sammen med henne.

Når mobilabonnementet blir en egen sak er det nok ikke så mye å sloss om. Advokat er en særdeles dårlig ide.

Anonymous poster hash: be3da...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så kjedelig at du går fra mannen din da. Kan dere ikke prøve ordne opp i problemene da.

Ta liten tur på byen, kjøp dere is, og prøve å ordne opp i det.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fant du den informasjonen?

Hun ønsker jo å skilles som venner.

Så lenge hun betaler på leiligheten har hun vel tilgang tilgang til den og kan hentet ut det hun mener er hennes, dersom han ikke ønsker å gå gjennom tingene sammen med henne.

Når mobilabonnementet blir en egen sak er det nok ikke så mye å sloss om. Advokat er en særdeles dårlig ide.

Anonymous poster hash: be3da...79f

Så lenge hun har måttet ta initiativ til å forlate ham, er dette et bevis på at han ikke strekker til. Send ham på dør!! Du fortjener langt bedre! Kanskje det beste ville være å slippe å ha noen mann i det hele tatt??

Anonymous poster hash: f36ea...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun har måttet ta initiativ til å forlate ham, er dette et bevis på at han ikke strekker til. Send ham på dør!! Du fortjener langt bedre! Kanskje det beste ville være å slippe å ha noen mann i det hele tatt??

Anonymous poster hash: f36ea...9fc

Jeg antar at dette er ironi...

Men jeg har sett tåpeligere innlegg her som IKKE var ironi, så ...jeg er ikke sikker

Så lenge hun har måttet ta initiativ til å forlate ham, er dette et bevis på at han ikke strekker til. Send ham på dør!! Du fortjener langt bedre! Kanskje det beste ville være å slippe å ha noen mann i det hele tatt??

Anonymous poster hash: f36ea...9fc

Sorry. Skjønte først nå at du driver med ironi.

Har sett for mange tåpelige innlegg her som var alvorlig ment....

Anonymous poster hash: be3da...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg antar at dette er ironi...

Men jeg har sett tåpeligere innlegg her som IKKE var ironi, så ...jeg er ikke sikker

Sorry. Skjønte først nå at du driver med ironi.

Har sett for mange tåpelige innlegg her som var alvorlig ment....

Anonymous poster hash: be3da...79f

Du har åpenbart ikke tilstrekkelig erfaring med håpløse menn til å forstå at dette på ingen måte var ironi.

Anonymous poster hash: f36ea...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Det er jo ikke rart at de takler det bra når de får friheten tilbake og slipper å måtte slave for en mann lenger!

Anonymous poster hash: f36ea...9fc

Yeah, well, om du finner deg selv slavende for noen, har du det vel i deg å slave - uansett kjønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har åpenbart ikke tilstrekkelig erfaring med håpløse menn til å forstå at dette på ingen måte var ironi.

Anonymous poster hash: f36ea...9fc

Selvsagt fins det en bråte med håpløse menn. Og en haug håpløse kvinner. Uten at det er tema i denne tråden.

Her diskuterer vi en TS som ønsker å skilles som venner. Og som ikke tar opp hvem som var den mest håpløse og årsaken til bruddet.

Og vi diskuterer hva hun bør gjøre når han velger å ikke ta imot en utstrakt hånd.

Tåpelige generaliseringer basert på dine uheldige erfaringer, med konklusjon om at det kanskje er best å ikke ha noen mann i det hele tatt, kan du med fordel holde for deg selv.

Anonymous poster hash: be3da...79f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...