Gå til innhold

Hvor ofte krangler dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt enkelt, ca hvor ofte krangler dere? Da mener jeg ikke smådiskusjoner om halvirriterende ting, men krangler om litt større ting?

Gjerne legg med hvor lenge dere har vært sammen, om dere er samboere eller gift osv.

Jeg håper alle klare å respektere hverandres svar, og ikke dømme noens forhold her! Noen krangler mye, noen lite, men det finnes ikke noe fasitsvar på hva som er best!


Anonymous poster hash: f41e3...e1e



Anonymous poster hash: f41e3...e1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blubbs

Vi har vært sammen 1,5 år og har så og si bodd sammen siden vi ble sammen (selv om vi ikke leier sammen, så har vi bare vært 10-20 netter fra hverandre denne tiden).

Vi kranglet overhode ikke noe de første 15 måneder. Men de siste 2-3 måneder så har vi hatt noen fighter. Jeg regner med at vi er i ett sted i forholdet hvor vi begynner å bli så trygge på hverandre, at endel ting vil tas opp.

Gjennom de siste 2-3 måneder så har vi kranglet ganske masse faktisk. Men det kommer annpå hva man ser på. Vi har nok bare hatt 1-2 krangler om større ting, men dessverre hatt ukentlige diskusjoner (om uviktige ting) som vi kanskje har dratt noe langt, ved å ikke prate sammen på noen timer, legge oss sinte, eller annet.

Angrer alltid etterpå, det er såååå dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift, og kan feire 23-års bryllupsdag snart. Vi kranglet en del de første årene men nå er vi ferdig med det. Vi kjenner hverandre veldig godt og klarer å snakke sammen, dersom noe er ugreit. Og vi har lært oss å si "unnskyld".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er samboere, og har vært det i noen år nå. Kan komme på en litt større krangel som vi har hatt. Ellers går det bare i smådiskusjoner, men siden begge hater å diskutere og krangle, så blir det heldigvis ikke spesielt mye. Sier det vi mener, så er vi ferdige med saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har enda ikke hatt en ordentlig krangel, tre og et halvt år inn i forholdet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Vi er gift, krangler vel 1-2 ganger i året sånn ca. Vi kjenner hverandre svært godt å har alltid vært flinke til å kommunisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har enda ikke hatt en ordentlig krangel, tre og et halvt år inn i forholdet :)

Oi, det er sykt! Så bra :)

Anonymous poster hash: a0807...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i 7,5 år, bodd sammen i 6,5 år, hatt barn sammen i 2,5 år og har aldri hatt det jeg vil kalle en stor krangel. Vi kan være uenige, og vi har selvfølgelig vært temmelig irritert på hverandre, men vi har aldri hatt en krangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært samboere/gift i ca 7 år, krangler vel en gang eller to i året men det varer aldri mange minuttene.

Ingenting vi egentlig er uenige om, hender bare at vi begge er i dårlig humør samtidig og misoppfatter noe den andre sier og begge to gjør en stor ting ut av noe helt ubetydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har enda ikke hatt en ordentlig krangel, tre og et halvt år inn i forholdet :)

Ja, jeg kjente også et par som aldri hadde kranglet i løpet av de tre første årene. De kranglet vel omtrent ikke under skilsmissen heller..

Anonymous poster hash: 39065...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen tre år, kranglet endel i begynnelsen (usikkerhet og dårlig kommunikasjon), nå kanskje tre - fire ganger i året? Men vi gjør fort opp, og det blir stadig sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi småkrangler ganske fort, men etter noen år sammen har begge lært å la visse ting gå litt fortere enn før. "Pick your fights!"

Store krangler har vi sjeldent heldigvis. Jeg leste faktisk en gang at det var sunt for forholdet å småkrangle iblant. Da slapp man at mange småting bygde seg opp over lengre tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest thesledge

Vi har vært sammen i 2 år. Er i avstandsforhold, og en periode kranglet vi alltid minst en gang per besøk, og ofte en gang mens vi var fra hverandre. Nå krangler vi nesten aldri, kanskje en gang i halvåret. Blir noen smådiskusjoner her og der, men vi blir fort enige og sier unnskyld. Begge har lært å la ting gå litt fortere enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel hatt en krangel, eller vet ikke om det kan kalles en krangel engang..... Noen diskusjoner har det blitt, men vi er heldigvis flinie til å kommunisere så vi er flink til å snakke om ting som ulmer før det blir krangler utav det :-) er gift, 2,5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Vært sammen i 2 år, aldri hatt noen skikkelig krangel. Er selvsagt uenig om ting i blant, men ikke slik at vi kjefter/roper, sier stygge ting eller blir sure på hverandre. Skal sies at han er veldig rolig og fornuftig av seg, så ikke lett å krangle med ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke så ofte. Har vel hent en gang eller to. Har bare vært sammen i seks måneder. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i 3,5 år +/- alt ettersom hvordan du regner det da vi holdt på en stund før vi ble offisielt sammen.

Det første året: så og si ingenting. Helt i starten var det små tilfeller av f.eks. kommunikasjonssvikt og usikkerhet, men det ble ikke krangling av det, bare litt frem og tilbake med dårlig stemning, ellers var alt fryd og gammen.

Etter 1 år flyttet vi sammen og da startet vi og krangle en god del. Forholdet var ellers veldig bra - men av en eller annen grunn så tente vi hverandres plugger hele tiden. Jeg tipper at vi hadde 2-3 krangler i måneden.

Etterhvert stabiliserte dette seg veldig. Kranglingen gikk over til å bli diskusjoner og ingen av oss ble like hissige som før.

Det skal også sies at vi hadde en "krise" i forholdet etter rundt 2 år. Vi hadde akkurat kjøpt leilighet og kranglet og var uenige i omtrent alt. Stresset med flyttingen gjorde at begge to gikk hverandre på nervene og ikke tok hensyn til den andre. Det endte med at jeg sov 2 netter hos foreldrene mine, bare for at vi ikke skulle gå i tottene på hverandre. Når jeg tenker tilbake på det nå så synes jeg nesten at det er flaut at det gikk så langt, men jeg tror at vi begge lærte en del av det. Og begge er innstilte på å ikke havne "der" igjen. :)

Nå har vi det egentlig bedre enn noen gang, selv om jeg hadde mine tvil det første året vi bodde sammen og kranglet mye. Men det virker som om vi begge har lært hverandre å kjenne mye bedre og blitt mer tolerante. Jeg kjenner igjen når han blir sutrete og vet at da skal jeg ikke trykke på knappene hans for da eskalerer det og vice versa. Rett og slett så tror jeg at vi begge har infunnet oss i de tingene som gjør oss forskjellige og bare godtatt det på en helt annen måte.



Anonymous poster hash: 50222...cee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som at enkelte par krangler for å holde liv i forholdet.

Jeg hadde klikket etter kort tid om jeg skulle holde ut krangler som

- hvor saksa skal ligge i skuffene

- hvem som spiste hva og derfor bør kjøpe inn mer av det

- hvordan hånklene skal henge / ligge brettet på badet

- hvor støvsugeren skal stå

- hvem som skal gå ut med søpla

- hvilken vei toalettpapiret bør henge

Jo eldre jeg blir jo mindre tåler jeg fraser som

" åh, du er alltid så ... "

" du skal alltid... "

" bestandig skal du..."

" du er akkurat som... (et eller annet familiemedlem med en eller annen horribel uvane) "

Jeg tar gjerne en diskusjon om husarbeid, økonomi og praktiske gjøremål,

men det gjør jeg aller helst litt rolig, litt planlagt og under mest mulig ordnede former.

" Don't wash your dirty laundry in public " er og en fin regel.

Jeg blir utrolig flau på andres vegne, når de står i matbutikken og høylytt krangler

om de skal kjøpe melk med eller uten skrukork, fra Tine eller Q,

om de skal kjøpe skyllemiddel eller la være - i fall de allerede har en flaske hjemme og da vil risikere å ende opp med TO flasker skyllemiddel...



Anonymous poster hash: c71e6...b02
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...