Gå til innhold

Foreldrene mine er så gjerrige - lar meg ikke låne bilen (alle andre får lov)


Gjest Kaja

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Dette er det dummeste jeg har hørt. Snakk om å ha en ovenfra-og-ned holdning :riste:

Det må du da gjerne synes. Selv mener jeg at jeg har en realistisk holdning. Les statistikker. Hvilken aldersgruppe er mest utsatt i trafikken for ulykker og dødsfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 20 nå, har hatt lappen i litt over 1 år.
Fikk bilen min (stygg, gammel skranglekasse) når jeg begynte med øvelseskjøring (for min far turde ikke å la meg kjøre hans bil...). Jeg betale 3/4 av bilen selv med oppsparte midler, mens min far betale 1/4 som bursdagsgave.

Får fortsatt ikke låne min far sin bil (nå har han kjøpt ny da, så den får jeg hveeeert fall ikke låne). Får kanskje låne min mor sin, hvis jeg trenger det, og hun ikke har behov for bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer narsissistfaktene dine fram igjen ja. Hvorfor bryr du deg i heletatt om bil, en bil har jo ikke en master lizzom. Unge mødre gjør per i dag noe viktigere en snerpete legestudenter. Hvis du ikke ahr fått det med deg så er verden så overbefolket at medisin bare gjør at så mange overlever at det blir dårligere kår for alle. det er som yellowstone, da råvdyrene ble fjerna og elgpopulasjonen fikk herje fritt de spiste opp alt av trær slik at den generelle helsa blant elg og andre planteetere var dårlig, samt at skogene døde. Da ulvene ble utplassert igjen ble elgpopulasjonen redusert, men elgen fikk generelt bedre helse, og skogen blomstret

Så ikke sleng rundt om deg med nedlatenheter til unge mødre som sørger for at det er noen der til å ta seg av resten når man er for gammel, når du selv bare driver å søker status innenfor et felt som bare gjør oss overbefolket og gir oss dårlig helse. 19 år, bor hjemme og klager over de som forsøker å gi deg e veiledning, skjerpings.

Anonymous poster hash: cc793...e3b

Og mødre bidrar ihvertfall ikke til overbefolkning? :fnise: De som får barn ung, får jo som oftest fler barn enn de som får barn når de er litt eldre (ganske logisk også). Så det argumentet der var helt latterlig. Og selvfølgelig utrolig kynisk. Så vi her oppe i norge kan bare kose oss på kafé med alle barna våre mens de sultende barna i India og Afrika bare kan ha det så godt? Virker utrolig meningsfult.

- Hilsen fremtidig legestudent :)

Må forresten tilføye at jeg ikke har noe imot din livsstil, men at du har noe imot min, og på dette grunnlaget er latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kresne folk. Vi kjøpte en gammal volvo vi. Til 1500 kr. Funka bra i 5-6 år.

Anonymous poster hash: 7b32f...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har TS fortalt oss hvorfor hun ikke får låne bilen utover det noe vage "de er gjerrige"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og unge i dag er så bortskjemte at de burde skamme seg.

De gidder ikke å jobbe. De er late og vil ha alt servervet på sølvfat!

Du må ikke tro at de foreldre generasjonen ikke har jobbet hardt for pengene sine.

De hadde ikke de samme mulighetene som vi har i dag til bla utdanning.

Renta var skyhøy og lønningene var ikke noe å skryte av. Mange hadde vanskeligheter med å få endene til å møtes.

LOL, bullshit. Idag sitter denne foreldre generasjonen i mellomleder stillinger i olje relaterte bedrifter og tar ut opp mot 1 mill i året for å gjøre ingenting/slett arbeid. Null verdiskapning, bare suger ut til egen forbruk, Det er besteforeldre generasjonen før dem, som skaffet hustomt og hyttetomt til forldre generasjonen.

Anonymous poster hash: 60ec2...48b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 24 og tviler på at jeg kommer til å få låne bilen til m&p på noen år. Har ikke hatt lappen et år ennå, men jeg og sambo har spleiset på en liten, søt Toyota til 30000. Det funker veldig bra. Veldig få av mine jevnaldrende fikk låne mor og fars bil da vi var 18-20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

LOL, bullshit. Idag sitter denne foreldre generasjonen i mellomleder stillinger i olje relaterte bedrifter og tar ut opp mot 1 mill i året for å gjøre ingenting/slett arbeid. Null verdiskapning, bare suger ut til egen forbruk, Det er besteforeldre generasjonen før dem, som skaffet hustomt og hyttetomt til forldre generasjonen.

Anonymous poster hash: 60ec2...48b

Alle sammen? Hvilken generasjon egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så mange av mine venner som tok lappen da vi var 18-19, men de som gjorde det fikk kjøre foreldrenes bil(er). Jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke får kjøre foreldrenes bil. Mine nære venner (som for mine foreldre var som ekstra barn) fikk kjøre mine foreldres bil, til og med kolleger i starten av tjueårene (altså under 23) som så vidt har hilst på mamma og pappa har fått kjøre bilen deres. Og det er ikke noe vrak til 10 000 heller. Jeg har fortsatt ikke lappen i en alder av 25, men hadde jeg tatt den for syv år siden så hadde jeg fått bruke mamma og pappas bil så mye jeg ønsket.

Jeg forstår at mamma og pappa er i overkant snille med å låne bort bilen til mine (og deres) venner, men at ikke ens egen unge skal få kjøre bilen er jo - i mangel av bedre ord - helt dust.



Anonymous poster hash: ed7df...6ec
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mødre bidrar ihvertfall ikke til overbefolkning? :fnise: De som får barn ung, får jo som oftest fler barn enn de som får barn når de er litt eldre (ganske logisk også). Så det argumentet der var helt latterlig. Og selvfølgelig utrolig kynisk. Så vi her oppe i norge kan bare kose oss på kafé med alle barna våre mens de sultende barna i India og Afrika bare kan ha det så godt? Virker utrolig meningsfult.

- Hilsen fremtidig legestudent :)

Må forresten tilføye at jeg ikke har noe imot din livsstil, men at du har noe imot min, og på dette grunnlaget er latterlig.

Åh gud, det er ikke fødselsraten vår som gir overbefolkning. Det er overlevelsesprosenten og de ressursene hvert enkelt individ konsumerer. GAAAAD. Å produsere nok unger til å finansiere sin egen alderdom er selvfølgelig noe vi må akseptere.Det er helt essensielt for overlevlse. det som gjør oss overbefolket er det at folk overlever det som var en sikker død før, pga medisin, men ikke minst det at mange ressurser går bort på å lindre den minste lille plage. Det er jo nesten blitt et krav for tennåringsjenter som sliter med puppekomplekser å få psykologisk støtte samt kanskje til og med en plastisk kirurg på kjøpet som gledelig gir bort en boobjob til ei som krever å få leve sykdomsifritt i 100 år, der 30 av dem skal være rene ferien i spania. Det er også bortkasta å utdanne kvinnelige leger, spesielt mtp hvor liten evne dere har til å se hvordan ting henger sammen, men også siden dere kun tar utdanningen for å finne dere en velstående mann som må jobbe 120 % fordi dere planlegger en karriære med 80% stilling siden lønna er bra nok, samt tlang mammaperm og tidlig pensjonsalder for å leve ut mer glam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri lånt bort bilen til noen unge (eller noen annen).

Nei, da hadde jeg heller hjulpet denne til å kjøpe egen bil slik jeg selv gjorde når jeg fikk sertifikat.

Som jeg forøvrig krasjet med like etterpå hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk låne bilen hjemme samme dagen som jeg fikk førerkortet. Og det skal mine barn også. De skal ikke kjøre et gammelt vrak hvis det står en ny og trygg bil i gårdsplassen.

Syns reklamen til Trygg er bra, der foreldrene til jenta lar kjæresten låne bilen dems!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du da gjerne synes. Selv mener jeg at jeg har en realistisk holdning. Les statistikker. Hvilken aldersgruppe er mest utsatt i trafikken for ulykker og dødsfall?

Jeg trenger ikke å lese statistikk. Jeg er blant dem som allerede har mirakuløst overlevd nøyaktig en slik ulykke du beskriver. Hjelper ikke å være snartenkt hvis de eneste alternative exitrutene veien byr på er like dødelige som den du er på vei rett inn i.

Men du må gjerne sitte der med teorien din og tro at alderen beskytter deg. Personlig synes jeg det er et større problem med de menneskene som blir ett år eldre hvert eneste år, uten å ta med seg noe ydmykhet på veien.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi

LOL, bullshit. Idag sitter denne foreldre generasjonen i mellomleder stillinger i olje relaterte bedrifter og tar ut opp mot 1 mill i året for å gjøre ingenting/slett arbeid. Null verdiskapning, bare suger ut til egen forbruk, Det er besteforeldre generasjonen før dem, som skaffet hustomt og hyttetomt til forldre generasjonen.

Anonymous poster hash: 60ec2...48b

Lol? bullshit??

Hvordan kom de seg i disse stillingene da??

Fikk de det gratis?

Jeg foreslår at du ser på hvordan barn og unge har det nå, kontra før.

Det var ikke snakk om å få alt en peker på!

Regner med at jeg traff en nerve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg trenger ikke å lese statistikk. Jeg er blant dem som allerede har mirakuløst overlevd nøyaktig en slik ulykke du beskriver. Hjelper ikke å være snartenkt hvis de eneste alternative exitrutene veien byr på er like dødelige som den du er på vei rett inn i.

Men du må gjerne sitte der med teorien din og tro at alderen beskytter deg. Personlig synes jeg det er et større problem med de menneskene som blir ett år eldre hvert eneste år, uten å ta med seg noe ydmykhet på veien.

Du vet ingenting om hva jeg kan ha opplevd i trafikken. Det du skriver er for dumt til å kommentere, så dette er siste ord fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den dagen de vil ut på noe og vil ha sjåfør, eller vil at du skal 'svippe på butikken' for dem, så kan du hvertfall le godt - da kan de betale taxi i stedet! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser ikke helt hvordan man skal få lån når man er fulltidsstudent? Man må ha en inntekt på mer enn 150 000 for å få banklån, spesielt som så ung. Ingen tvil om at jeg kommer til å tjene mye penger når jeg er ferdig med utdannelsen, og at jeg da kan kjøpe meg dyr bil selv, men frem til da hadde det vært fint å kunne låne. Det er helt latterlig av deg å sammenligne oss to, du har fått barn i så ung alder og det forteller jo mye om hva målene i livet er. Virker ikke som du kommer til å ta mastergrad eller noe. Jeg ofrer ikke utdannelsen for å tjene 300 000 resten av livet så jeg kan få lån til en grei nok bil.

Utrolig hva slags logikk enkelte har....

Du tar FEIL.

Fikk billån i Sparebank1 som 18åring og lærling, 100 000 i lån, med ca 9-10 000 utbetalt per måned, nedbetalt over 17 måneder og siden dette har blitt en skrytetråd så må jeg vel nevne at bilen kosta 350 000 og resterende som ikke var banklån var sparepenger fra sommerjobb og diverse (ca 30 000 fra konfiormasjon og 10 000 fra resterende gaver og resten sparing før dere kommer med påstander om at jeg er en bortskjemt drittunge, men jeg har faktisk jobba for pengene)

Til TS, det er ikke en selvfølge å få låne bil av mor og far, og om du ikke har råd til en bil til 15-20 000 som 18?åring så hva har du bedrevet livet med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar FEIL.

Fikk billån i Sparebank1 som 18åring og lærling, 100 000 i lån, med ca 9-10 000 utbetalt per måned, nedbetalt over 17 måneder og siden dette har blitt en skrytetråd så må jeg vel nevne at bilen kosta 350 000 og resterende som ikke var banklån var sparepenger fra sommerjobb og diverse (ca 30 000 fra konfiormasjon og 10 000 fra resterende gaver og resten sparing før dere kommer med påstander om at jeg er en bortskjemt drittunge, men jeg har faktisk jobba for pengene)

Til TS, det er ikke en selvfølge å få låne bil av mor og far, og om du ikke har råd til en bil til 15-20 000 som 18?åring så hva har du bedrevet livet med?

Vil bare si at det er ikke nødvendigvis innkjøp av bil man ikke har råd til. Mange har nok sparepenger til å kjøpe bilen, men ikke nok penger i hverdagen til å betale årsavgift, forsikringer, reperasjoner, service, drivstoff osv. Dette må også tas med i beregningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at de er gjerrige bare fordi de ikke låner deg SINE bil! Du får spare og kjøpe din egen da vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ingenting om hva jeg kan ha opplevd i trafikken. Det du skriver er for dumt til å kommentere, så dette er siste ord fra meg.

Så det at jeg har en formening om ditt opprinnelige innlegg basert på min faktiske og brutale erfaring av det du skisserte, det er så dumt at det ikke er verdt å kommentere?

Tror det er greit at det var siste ord fra deg, ja.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...