Gå til innhold

3-åring sier "gå bort" til mor of vil bare til far


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen erfaringer fra da barnet var liten at barnet er hengiven og glad i begge foreldre - men inne i mellom kan barnet klart foretrekke far, f.eks ute på en lekeplass der det skal huskes, akes osv:

Barnet kan finne på å vifte bort mor og si "bort" og spørre etter far.

Har ikke opplevd dette før.

Noen som har eller som har innsikt i tematikken?

-undrende mor-

Anonymous poster hash: c6d06...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr mest sannsynlig at hun er så trygg på deg at hun tester deg og tester hvor langt hun kan gå. Du må bare vise henne at hun aldri kan skyve deg bort (det er det hun tester).

Det kan også bety at hun er utrygg på far slik at hun viser sin kjærlighet til ham og vinne hans kjærlighet ved å skyve bort deg. "Se pappa! Jeg liker deg best! Da liker sikkert du meg best også"

Det kan også bety at pappa er favoritten og hun er sjalu på deg.

Altså mange muligheter. Men uansett så må du ikke vise henne at du blir såret eller lei deg. Stå støtt og hun vil gi seg etterhvert :)



Anonymous poster hash: 98bec...d6f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr mest sannsynlig at hun er så trygg på deg at hun tester deg og tester hvor langt hun kan gå. Du må bare vise henne at hun aldri kan skyve deg bort (det er det hun tester).

Det kan også bety at hun er utrygg på far slik at hun viser sin kjærlighet til ham og vinne hans kjærlighet ved å skyve bort deg. "Se pappa! Jeg liker deg best! Da liker sikkert du meg best også"

Det kan også bety at pappa er favoritten og hun er sjalu på deg.

Altså mange muligheter. Men uansett så må du ikke vise henne at du blir såret eller lei deg. Stå støtt og hun vil gi seg etterhvert :)

Anonymous poster hash: 98bec...d6f

Dette høres ut som et klokt og nyansert svar fra en fagperson som kanskje i tillegg har egne barn også.

Takk!

Anonymous poster hash: 98565...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...