Gå til innhold

Mann ikke bedt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om 14 dager skal min fam ha konfirmasjon. Min bror og kone er fadder til konfirmanten

Nå liker ikke konfirmanten sin fam min bror. Så de har kun bedt kona.

Hun har ikke lyst å dra. Hva ville dere gjort?



Anonymous poster hash: 5c56e...df9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det synes jeg i første omgang som utrolig frekt!

Men hva er grunnen til at de ikke liker din bror? Har de en grunn til å avvise ham?

Hadde mannen min ikke blitt invitert hadde ikke jeg heller gått.



Anonymous poster hash: 98c04...102
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bedt familien om å skjerpe seg og oppføre seg som voksne folk. Hadde det vært min mann som ikke ble bedt ville ikke jeg heller dratt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg forsto dette riktig, men hvis bare jeg ble bedt i konfirmasjon til noen på min side av familien, og mannen min ikke ble bedt med? Da hadde jeg blitt såpass fornærmet at jeg ikke hadde dratt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobber denne broren andre personer?

Slenger han dritt mot dem?

Er han dømt for vold, pedofili, overgrep?

Lager han sur stemning?



Anonymous poster hash: a67fb...672
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs på hvorfor han ikke er invitert.

Anonymous poster hash: 8319e...729

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor liker de han ikke?

Forstår jeg det riktig? Hun som er bedt er ikke i slekt med konfirmanten men kun inngift?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er broren fadderen eller inngift? Leste det som at han er fadderen, og da er det jo i hvert fall veldig rart?

Eller, spørs kanskje, kunne gjerne unngått at en av mine faddere var i min egen konfirmasjon, når jeg tenker meg om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er barnets fadder, men ikke invitert? .. Hvorfor i all verden har de valgt noen de ikke liker som fadder til sitt barn?

Hvis det ikke er noe spesiell grunn, annet enn at de ikke "liker" ham, så er det jo ganske frekt.. Og barnslig, forsåvidt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har bestemt at han ikke er invitert? Er det konfirmanten selv eller familien hans / hennes?



Anonymous poster hash: 0ea6e...e82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har de spurt broren din om han vil bli fadder når de ikke liker han??

Eller blir man automatisk fadder når ektefelle blir fadder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 14 år siden han var fadder. De likte han sikkert den gangen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok reist av hensyn til konfirmanten, det er jo tross alt ham/henne man kommer for. Men ville nok tatt det opp i etterkant og fått klarhet i hvorfor min mann ikke var bedt, dersom det ikke var en helt åpenbar årsak til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er en sabla god grunn til at din bror ikke er invitert, så forstår jeg veldig godt at konen hans reagerer. Hadde en sånn situasjon oppstått i min familie, så hadde jeg også nektet å gå. Man kan ikke invitere kun den ene og ikke den andre. Det vitner om dårlig oppdragelse og idiotiske voksne. Jeg regner med at de voksne er voksne nok til å kunne oppføre seg den ene dagen enn å lage en familiefeide.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man inviterer ikke bare en av parene på en slik fest der det er en selvfølge at begee parene blir bedt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ikke gått. Vi unnlot å gå i en konfirmasjon nå selv om vi var invitert begge. Har ikke hatt noe å gjøre med familien på flere år, ser ikke noen grunn til å gjenoppta kontakten bare for en konfirmasjon.



Anonymous poster hash: 028d3...f7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Sier mest om de som innbyr til konfirmasjonen. Mangler sosialt gangsyn. Kan ikke splitte et par på den måten. Hadde takket høflig nei til et sånt opplegg. Konfirmasjon er ikke anledningen å drive boikott av familiemedlemmer. Det vil jo også bli pinlig for vertskapet når det spørres etter broren, og kona forteller hvorfor han ikke er tilstede...:-/

Ikke det man ønsker å ha som minne om den konfirmasjonen - snakkisen om han som ikke fikk lov å komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på.

Dreier det seg kun om at man ikke har verdens beste kjemi er dette direkte frekt.

Dreier det seg om alvorligere ting, som at din bror oppfører seg så ille at han også er ekskludert fra alle andre familiesammenkomster, så er det jo broren din som burde ta seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts skriver ingenting om hvorfor mannen ikke er bedt. Årsaken er jo avgjørende i dette spørsmålet. Var nettopp en tråd her inne om en brus som ikke ville invitere mannen til venninna pga voldsdommer og narkotika. Det er fullt forståelig.

Ts skriver ingenting om hvorfor mannen ikke er bedt. Årsaken er jo avgjørende i dette spørsmålet. Var nettopp en tråd her inne om en brud som ikke ville invitere mannen til venninna pga voldsdommer og narkotika. Det er fullt forståelig.

Endret av lulle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...