Gå til innhold

Hvor mye får dere i barnebidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nyskjerrig

Anonymous poster hash: aff1c...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4900kr.

Far har samvær i ugangspunktet annenhver helg fredag-søndag (i teorien. I praksis er barnet kanskje ei helg til far hver tredje måned pga det så og si aldri passer for far å ha samvær. Selv om vi bor i samme by). Men han betaler bidrag som om han skulle hatt barnet annenhver helg.

Før noen hyler opp om at jeg sikkert er naver og snylter siden far betaler så mye så må jeg automatisk ha lav inntekt..... men det er feil. Jeg er godt utdannet, jobber og tjener bra, men far til barnet tjener vanvittig bra. Så veldig høy inntekt og lite samvær=høyt bidrag. Vi er begge i 30-årene.



Anonymous poster hash: e0134...ea2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ei krone.

Far forsvant rett etter fødsel og har meldt seg ut. Da jeg var student fikk jeg forskudd fra NAV på omtrent en tusenlapp i måneden, men da jeg begynte å jobbe falt forskuddet bort. Så de siste sju årene har jeg ikke fått noe bidrag i det hele tatt.



Anonymous poster hash: 1846a...821
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stinky

Ikke ei krone.

Far forsvant rett etter fødsel og har meldt seg ut. Da jeg var student fikk jeg forskudd fra NAV på omtrent en tusenlapp i måneden, men da jeg begynte å jobbe falt forskuddet bort. Så de siste sju årene har jeg ikke fått noe bidrag i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 1846a...821

Så krev inn pengene gjennom nav, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så krev inn pengene gjennom nav, da.

Ja, for nå de ikke har fått inn forskuddet sitt i det hele tatt er jo det en sannsynlig tanke ;) Mannen har dratt til utlandet og har ingen inntekt de kan trekke fra med hjemmel i norsk lov. For å kreve inn bidrag må de faktisk få tak i fyren, og det er ikke alltid en mulighet. Men for all del, jeg har fint klart å forsørge barnet mitt selv, men da med trykk på "selv". Null samvær, null bidrag.

Anonymous poster hash: 1846a...821

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så krev inn pengene gjennom nav, da.

Det er nok ikke så enkelt stinky.... dessverre... er i samme situasjon, men får fortsatt forskuddet da. Hender jeg får brev av nav om at dem jobber med innkrevingen, egentlig skal jeg ifølge dem ha 3000 i måneden. Barnet er nå 5 år, ikke sett et rødt øre fra han, nav har betalt forskudd for han hele tiden, så vil tippe han pådrar seg ganske stor bidragsgjeld.

Anonymous poster hash: 051cd...1de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren får forskudd fra NAV på omtrent 1000 kroner. Mor er ikke bidragsdyktig/har ingen inntekt.



Anonymous poster hash: 0799e...d82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha 6410,- pr mnd. Får: Ingenting! Nav står for innkrevingen, men far gjør alt som er mulig for å vri seg unna.

Anonymous poster hash: ff6e3...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så krev inn pengene gjennom nav, da.

Du får lese deg litt opp, det er ikke så enkelt nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4100 kr for et barn. Vi har privat avtale.

Anonymous poster hash: 49d14...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna deres da?

Jeg får 2700:-, et barn. Jeg har barnet ca 60%.

Anonymous poster hash: 8e875...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 barn og inngikk avtale om såkalt "delt bosted og 50/50" fra barna var 3 år.

Vi har selvsagt ikke noe som heter "bidrag" vi deler på absolutt alt og har hver vår bolig i samme nabolag:-)

Anonymous poster hash: 52521...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to barn å får 1200,-....

Anonymous poster hash: 7fe8f...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får 3000 for et barn. Privat avtale. Jeg har barnet 70%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null! Ikke en krone, jeg betaler absolutt alt;sfo, fritidsaktiviteter, nye klær og utstyr som de trenger. Vi har to barn sammen, han tjener godt. Men mener jeg bør være fornøyd med skatteletten jeg får av sforegningene(!!!) jeg er fly forbanna for dette, men vet ikke om jeg orker ta kampen...

Anonymous poster hash: 3007f...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Null! Ikke en krone, jeg betaler absolutt alt;sfo, fritidsaktiviteter, nye klær og utstyr som de trenger. Vi har to barn sammen, han tjener godt. Men mener jeg bør være fornøyd med skatteletten jeg får av sforegningene(!!!) jeg er fly forbanna for dette, men vet ikke om jeg orker ta kampen...

Anonymous poster hash: 3007f...e3d

Du gir jo lite informasjon...

Har du barna 100%?

Har dere delt bosted?

Hvorfor ikke - var ikke barna planlagt/ønsket (fra fars side)?

Hvorfor betaler ikke far - fordi han ikke vil ha/får ha samvær og/eller delt bosted?

Anonymous poster hash: 52521...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du to over her: barna var ikke veldig planlagt-men velkomne. Jeg har de 70%, han 30%. Hvis det passer. Nå har det gått etter avtalen i flere måneder faktisk. Han vil ikke betale, fordi han mener det var jeg som gikk og mitt valg. Dermed burde jeg skjønt at økonomien ble dårligere...

Anonymous poster hash: 3007f...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Jeg tjener såpass mye mer enn ham at de få hundre han kanskje måtte ut med kan han heller bidra med når det er noe som må handles av sesongtøy eller lignende. Han har vel kanskje 30% fast, men stiller alltid opp om det skulle være noe.



Anonymous poster hash: 72810...655
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...