Gå til innhold

Småbarnsforeldre - angrer dere på at dere fikk unga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag når jeg var på butikken så slo det meg...at alle foreldrene som hadde unger med i butikken så sure og slitne ut. Greit nok det kan være en tålmodighetsprøve i butikken med unger, men jeg kan liksom ikke se for meg straks de går ut døra på butikken så er de plutselig blid som noen lerker igjen. Det må da være kjipt å gå rundt å være så sure og leie sammen med disse ungene?

Holder dere ut? Det kommer jo en tid da unger er greiere å ha med å gjøre. Når de blir voksne og du kan ha normale samtaler med de.



Anonymous poster hash: 13bcb...2c5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, takk for det.

Mange er nok sure fordi:

1) de er skilt/brudd har skjedd og de har delt bosted og 50/50

2) ingen sex, romantikk eller flørting - null oppmerksomhet annet enn "har du gjort ditt og datt" /"ikke gjør slik" osv.

3) lite alenetid

4) mindre og dårligere søvn

Anonymous poster hash: f8dd5...7a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe de fleste småbarnsforeldre angrer. Selv har jeg valgt å ikke få barn, og har det tydelig mye bedre enn de i mine sosiale sirkler som har barn. Jeg kan gjøre det jeg vil, og er ikke hindret av en liten skrikeunge. :)

Stakkars foreldre, synes synd på de som har ødelagt livene sine slik.



Anonymous poster hash: c288c...1d1
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg angrer absolutt ikke. Ja, du vil nok se meg sliten og lei ute blandt folk noen ganger når barnet slår seg helt vrang. Men det skal så lite til før det snur igjen. De gode stundene(som det tross alt er fler av) veier opp for de gangene jeg har lyst å rive meg i håret av frustrasjon.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Og jeg ser sjelden par + unger i butikken. Det er som regel en forelder + ungen(ene). Regner med det er stor sannsynlighet disse er single? For var de et par så er det vel vanlig kanskje en av de er hjemme med ungene mens den andre går ut å handler?



Anonymous poster hash: 13bcb...2c5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg vil tippe de fleste småbarnsforeldre angrer. Selv har jeg valgt å ikke få barn, og har det tydelig mye bedre enn de i mine sosiale sirkler som har barn. Jeg kan gjøre det jeg vil, og er ikke hindret av en liten skrikeunge. :)

Stakkars foreldre, synes synd på de som har ødelagt livene sine slik.

Anonymous poster hash: c288c...1d1

Du trenger ikke synes synd på meg. Jeg har ikke ødelagt livet mitt. Vi kunne levd et lykkelig liv også uten barn, men vi tok et veloverveid valg, og har ikke angret et sekund.

Man tar de valgene som passer for seg. Vi har for eksempel valgt å ikke få flere barn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Og jeg ser sjelden par + unger i butikken. Det er som regel en forelder + ungen(ene). Regner med det er stor sannsynlighet disse er single? For var de et par så er det vel vanlig kanskje en av de er hjemme med ungene mens den andre går ut å handler?

Anonymous poster hash: 13bcb...2c5

Alternativ c: den andre foreldren er på jobb

Anonymous poster hash: 11d17...9ee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes generelt det e ente sure folk ute om dagen, unger eller ei.

Er ikke det rart nå som det går mot våren?

Kanskje alle menneskene er deprimerte, kanskje de egentlig går rundt og er sure fordi de ikke får seg noe, eller at de ikke har råd til ny BMW, kanskje de har dårlig råd?

Ærlig talt, at folk er sure er vel sjeldent noe med andre mennesker enn seg selv..

Anonymous poster hash: 11d17...9ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var feil å bruke order sure. Kanskje jeg heller skal si ulykkelige og uten...ja rett og slett ser det ut som mange av de ikke har noe gnist i øynene.



Anonymous poster hash: 13bcb...2c5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg angrer. Livet mitt er rett og slett jævlig med små unger.

Anonymous poster hash: 3f761...cff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler både at de med barn og de uten barn ser ut som de har lite livsgnist og/eller litt slitne. For enkelte er kanskje livet lekene lett, men for de fleste er det ofte ganske krevende på en eller annen måte; det være seg økonomi, helse, jobb, tid, lite søvn, for høye forventninger etc.



Anonymous poster hash: 72f54...1c5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tilfeldigheter at de ser slitne ut akkurat da du ser dem. Men å ha med seg små barn i butikken er ikke alltid så morsomt.

Men det er klart at man får mindre alentid og søvn, og bare det gjør deg sliten.

Men disse små barna vokser og blir større. Ting blir lettere og man får tilbake mye av alenetiden sin igjen. Det er klart de første årene er mest slitsomt.

Men angrer gjør jeg så absolutt ikke!!!



Anonymous poster hash: 0e387...0c3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer aldeles ikke på at jeg fikk jentebabyen min :) <3

Hun er kosete, rund og søt!

De gangene jeg er sliten (ikke så ofte), så er det forde jeg valgte å legge meg for sent på kvelden.

Det er så stas å se henne leke med andre barn, og å kle henne i de peneste klær fra barnebutikkene <3

Hun og jeg kommer til å holde sammen i tykt og tynt, når hun nå blir større.

Og hun blir helt sikkert å ta vare på mammaen sin, slik jeg gjør for henne :)

Jeg føler meg privilegert som har skapt meg en egen familie.

Huset er nybygd, og full av liv.

Og ette planen skal vi få et gull til :)

Det blir så fantastisk å feire alle høytider med hele familien samlet..

Og så en dag får jeg kanskje æren av å bli bestemor ^^

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angrer aldeles ikke på at jeg fikk jentebabyen min :) <3

Hun er kosete, rund og søt!

De gangene jeg er sliten (ikke så ofte), så er det forde jeg valgte å legge meg for sent på kvelden.

Det er så stas å se henne leke med andre barn, og å kle henne i de peneste klær fra barnebutikkene <3

Hun og jeg kommer til å holde sammen i tykt og tynt, når hun nå blir større.

Og hun blir helt sikkert å ta vare på mammaen sin, slik jeg gjør for henne :)

Jeg føler meg privilegert som har skapt meg en egen familie.

Huset er nybygd, og full av liv.

Og ette planen skal vi få et gull til :)

Det blir så fantastisk å feire alle høytider med hele familien samlet..

Og så en dag får jeg kanskje æren av å bli bestemor ^^

Omg..... :sjokkert:

Anonymous poster hash: 69a63...795

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer aldeles ikke på at jeg fikk jentebabyen min :) <3

Hun er kosete, rund og søt!

De gangene jeg er sliten (ikke så ofte), så er det forde jeg valgte å legge meg for sent på kvelden.

Det er så stas å se henne leke med andre barn, og å kle henne i de peneste klær fra barnebutikkene <3

Hun og jeg kommer til å holde sammen i tykt og tynt, når hun nå blir større.

Og hun blir helt sikkert å ta vare på mammaen sin, slik jeg gjør for henne :)

Jeg føler meg privilegert som har skapt meg en egen familie.

Huset er nybygd, og full av liv.

Og ette planen skal vi få et gull til :)

Det blir så fantastisk å feire alle høytider med hele familien samlet..

Og så en dag får jeg kanskje æren av å bli bestemor ^^

Håper ikke den rosa bobla sprekker en dag ;)

Anonymous poster hash: f2ce6...b68

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke den rosa bobla sprekker en dag ;)Anonymous poster hash: f2ce6...b68

Å være stolt av barnet sitt, har da ingenting med rosa boble å gjøre :)

Og uansett hva som måtte skje, så får jeg ta den kampen.

Noen mennesker er bare egnet til å få barn, og andre ikke..

Jeg er vertfall en person som er positivt innstilt på livet, i både med og motgang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag når jeg var på butikken så slo det meg...at alle foreldrene som hadde unger med i butikken så sure og slitne ut. Greit nok det kan være en tålmodighetsprøve i butikken med unger, men jeg kan liksom ikke se for meg straks de går ut døra på butikken så er de plutselig blid som noen lerker igjen.

Skjønner at det er vanskelig å forestille seg, men sånn er det jo. Jeg HATER å være på butikker med ungene, jeg blir så stressa av det. Men innimellom må det til. I dag har jeg vært på handletur med en 4-åring og en 8-åring, og det er virkelig forferdelig. I det øyeblikket vi setter oss i bilen for å kjøre hjem igjen er både voksne og barn blide igjen.

Anonymous poster hash: ec3bc...419

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du meg idag? :D Jeg var sliten og lei på butikken, var streng mot barnet mitt og de i køen bak så nok på meg som en sliten, pissed off mamma.

Nei, jeg angrer ikke. Aldri. Jeg klarer ikke å se for meg et liv uten sønnen min. Han er alt for meg! Hverdagen min dreier seg om han, planlegging av sosialt liv for egen del og for hans del dreier seg om han, alt dreier seg om han. Han opptar all min tid, hele tiden. Også de dagene han er hos sin far. Alle valg jeg tar, så tenker jeg på hvordan de påvirker mitt barn. Jeg går glipp av ting som reising, festivaler, konserter, fester, eventer og lignende, men det gjør i grunnen ingenting i den store sammenhengen. Innimellom kan jeg føle at ting hadde vært enklere uten barn, egoistiske tanker om selvrealisering og egen-interesser kan noen ganger dukke opp, men jeg får bare håpe at jeg lever lenge og er frisk lenge. Da kan jeg jo gjøre alle disse tingene jeg innimellom savner nå. Å få barn er den største velsignelsen et menneske kan oppleve, i mine øyne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer ikke i det hele tatt!

Anonymous poster hash: f0695...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du meg idag? :D Jeg var sliten og lei på butikken, var streng mot barnet mitt og de i køen bak så nok på meg som en sliten, pissed off mamma.

Nei, jeg angrer ikke. Aldri. Jeg klarer ikke å se for meg et liv uten sønnen min. Han er alt for meg! Hverdagen min dreier seg om han, planlegging av sosialt liv for egen del og for hans del dreier seg om han, alt dreier seg om han. Han opptar all min tid, hele tiden. Også de dagene han er hos sin far. Alle valg jeg tar, så tenker jeg på hvordan de påvirker mitt barn. Jeg går glipp av ting som reising, festivaler, konserter, fester, eventer og lignende, men det gjør i grunnen ingenting i den store sammenhengen. Innimellom kan jeg føle at ting hadde vært enklere uten barn, egoistiske tanker om selvrealisering og egen-interesser kan noen ganger dukke opp, men jeg får bare håpe at jeg lever lenge og er frisk lenge. Da kan jeg jo gjøre alle disse tingene jeg innimellom savner nå. Å få barn er den største velsignelsen et menneske kan oppleve, i mine øyne.

Dette!

Anonymous poster hash: 89bdc...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...