Gå til innhold

Har han rett å vite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer har en 6 år gammel datter fra tidligere forhold. Det har seg slik nå at vi bor for langt unna til å dra innom og ha samvær, men det er grunnet skolegang. Vi skal flytte nærmere når han er ferdig på skolen i løpet av sommeren.

Det har seg slik at samværsavtalen han hadde med barnemor, var å snakke med datteren på skype og telefon når datra hadde lyst til det. Nå er det snart 3 mnd siden han har fått tak i sin datter og eks. Han er blokkert fra telefon og skype, og når ikke gjennom. Barnemor ville heller ikke forklare til mekleren gjennom familievernkontoret hva som er problemet.

Nå har han fått et brev i postkassa om at datra går til psykolog, og han vet ikke hva det gjelder og er selvsagt bekymret for hva som kan være galt. Han får fortsatt ikke tak i sin eks for å få spurt hva som er galt. Kan han da ta kontakt med det datras psykolog for å høre hva det gjelder? De har delt foreldreansvar, dersom det har noe å si.



Anonymous poster hash: 7cb61...570
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I kraft av å ha foreldreansvar har han krav på å vite.

Har han snakket med politiet? Mulig jeg er på ville veier her, men det kan høres ut som hun / barnet anklager far for noe. Tenker siden mor har kuttet all kontakt, far får ikke noe informasjon og barnet går til psykolog.



Anonymous poster hash: 70bdd...c70
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt noe i samme baner. Han har ikke snakket med politiet nei.

Da ringer han til psykologen på mandag og skal høre hva som skjer der ihvertfall. Prøver bare å samle inn all informasjon han kan frem til en evt. sak.

Skjønner ingenting her, han og barnemor hadde en veldig god tone frem til han ikke fikk tak i henne. Helt uten forvarsel.

Skal sies også at barnemor har lagt seg i hvem han er sammen med, og hva han gjør og ikke gjør. Hun selv fikk seg samboer for halvt års tid siden, uten å gi noe form for beskjed til min samboer. (Og jeg tenker at det er kanskje litt viktigere at barnefar får vite dersom mor flytter inn med noen, da det er hun som har barnet boende hos seg)

Så vi tenker at det kan ha noe med det også, at nå har hun fått det familielivet hun ønsker, og dermed er det ikke plass til min samboer i bildet.

Skal også nevnes at jeg og samboer har vært i lag snart 3 år, og det var slutt mellom de to lenge før den tid.



Anonymous poster hash: 7cb61...570
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selvsagt tenkes at mors samboer, eller noen andre, har gjort noe og far ikke har blitt i formert enda fordi dette er hysj-hysj pga. etterforsking eller fordi det er mulig at far vil bli så sint at han kan gjøre skade.

Huff, dette blir bare spekulasjoner. Skal slutte her.

Håper dere finner ut av det.

Anonymous poster hash: 70bdd...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har faktisk tenkt akkurat den tanken, men er de ikke pliktig å opplyse i slike tilfeller?

Takk! Håper også at alt ordner seg til slutt her nå!



Anonymous poster hash: 7cb61...570
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør ikke far begynne å grave og spørre og leke dektektiv det vil bli oppfattet svært negativt om her er noe med politiet innblandet.

Far bør heller skaffe seg advokat og få tatt opp ting den veien.

Og fars samboer er utenforstående, det er far og ikke samboer til far og kgere som må avgjøre hva far ønsker å gjøre her....

Anonymous poster hash: 80741...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler ikke om å leke detektiv, handler om å få vite hva som skjer i hans datters liv. Er vel bedre å ta kontakt med barnets psykolog for å få høre hva som skjer, enn å bare sitte apatisk og vente på at ting skal ordne seg selv.

Ja, jeg vet jeg er utenforstående. Grunnen til at jeg spør her er fordi far er ikke på KG, og han er usikker på hva han har rett til. Jeg tar ikke avgjørelser på hans vegne, dette er noe han får gjøre. Jeg prøver bare å hjelpe han med å finne ut hva han har rett til å vite og ikke, og hvordan han kan gå frem.

Å få tak i advokat på dette tidspunkt er litt vanskelig, da han vil vente til vi har fast plass å bo og jobb, og råd til å gå til advokat.

Bare fordi jeg er hans samboer, så har ikke jeg lov til å prøve å hjelpe?

TS



Anonymous poster hash: 7cb61...570
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har en 6 år gammel datter fra tidligere forhold. Det har seg slik nå at vi bor for langt unna til å dra innom og ha samvær, men det er grunnet skolegang. Vi skal flytte nærmere når han er ferdig på skolen i løpet av sommeren.

Det har seg slik at samværsavtalen han hadde med barnemor, var å snakke med datteren på skype og telefon når datra hadde lyst til det. Nå er det snart 3 mnd siden han har fått tak i sin datter og eks. Han er blokkert fra telefon og skype, og når ikke gjennom. Barnemor ville heller ikke forklare til mekleren gjennom familievernkontoret hva som er problemet.

Nå har han fått et brev i postkassa om at datra går til psykolog, og han vet ikke hva det gjelder og er selvsagt bekymret for hva som kan være galt. Han får fortsatt ikke tak i sin eks for å få spurt hva som er galt. Kan han da ta kontakt med det datras psykolog for å høre hva det gjelder? De har delt foreldreansvar, dersom det har noe å si.

Anonymous poster hash: 7cb61...570

Dette henger ikke på grep!

Det er faktisk ikke mulig å ha "delt bosted" når man ikke bor nær hverandre.

Man har ikke samvær gjennom Skype!

For en udugelig far!!!!

Anonymous poster hash: 0a8a7...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Udugelig far??? Hvordan vet du det? Synes denne kommentaren var særdeles ufin! Hva om det var barnets mor som flyttet etter at forholdet tok slutt? Mener du da at far er forpliktet til å flytte etter?

Til TS; hvis din samboer er student kan han faktisk ha krav på fri rettshjelp! Jeg råder dere til å sjekke dette :-) Lykke til :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette henger ikke på grep!

Det er faktisk ikke mulig å ha "delt bosted" når man ikke bor nær hverandre.

Man har ikke samvær gjennom Skype!

For en udugelig far!!!!Anonymous poster hash: 0a8a7...ccb

Hun skriver at de har delt foreldreansvar. Det er noe annet enn delt omsorg / delt bosted

Anonymous poster hash: 70bdd...c70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han og du har lav inntekt, kan det hende han har rett til fri rettshjelp. Jussbuss er et annet alternativ.

Anonymous poster hash: 5496b...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være MANGE grunner til å barnet går til psykolog. Det er sannsynligvis ikke noe faren trenger å være nervøs over.



Anonymous poster hash: 1e07d...80f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt noe i samme baner. Han har ikke snakket med politiet nei.

Da ringer han til psykologen på mandag og skal høre hva som skjer der ihvertfall. Prøver bare å samle inn all informasjon han kan frem til en evt. sak.

Skjønner ingenting her, han og barnemor hadde en veldig god tone frem til han ikke fikk tak i henne. Helt uten forvarsel.

Skal sies også at barnemor har lagt seg i hvem han er sammen med, og hva han gjør og ikke gjør. Hun selv fikk seg samboer for halvt års tid siden, uten å gi noe form for beskjed til min samboer. (Og jeg tenker at det er kanskje litt viktigere at barnefar får vite dersom mor flytter inn med noen, da det er hun som har barnet boende hos seg)

Så vi tenker at det kan ha noe med det også, at nå har hun fått det familielivet hun ønsker, og dermed er det ikke plass til min samboer i bildet.

Skal også nevnes at jeg og samboer har vært i lag snart 3 år, og det var slutt mellom de to lenge før den tid.

Anonymous poster hash: 7cb61...570

Nå kaaan det jo være at saken har to sider ;) det er ikke sikkert det bare er hun som er den store stygge ulven her, men at din samboer kanskje ikke er så perfekt og feilfri og uskyldig oppi alt. Det er utrolig hva enkelte mennesker klarer å skjule for sine nærmeste. Jeg anklager ikke, jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på det.

Og det er absolutt ikke sikkert dette handler om deg i det hele tatt.

Hadde jeg vært far hadde jeg personlig reist til der de bor jeg, for å finne ut hva som skjer. Istedenfor å sitte på ræva og først ta et tak når man får brev om at dattera går til psykolog, men det nå bare meg.

Anonymous poster hash: 1bde9...86d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette henger ikke på grep!

Det er faktisk ikke mulig å ha "delt bosted" når man ikke bor nær hverandre.

Man har ikke samvær gjennom Skype!

For en udugelig far!!!!

Anonymous poster hash: 0a8a7...ccb

Hvor står det "delt bosted"?

Og de har gjennom familievernkontor at han har samvær gjennom Skype, grunnet nåværende bosituasjon- som du forøvrig ikke har noe med å gjøre.

Udugelig far??? Hvordan vet du det? Synes denne kommentaren var særdeles ufin! Hva om det var barnets mor som flyttet etter at forholdet tok slutt? Mener du da at far er forpliktet til å flytte etter?

Til TS; hvis din samboer er student kan han faktisk ha krav på fri rettshjelp! Jeg råder dere til å sjekke dette :-) Lykke til :-)

Om han og du har lav inntekt, kan det hende han har rett til fri rettshjelp. Jussbuss er et annet alternativ.

Anonymous poster hash: 5496b...b79

Takk! Skal ta kontakt med advokat :)

Det kan være MANGE grunner til å barnet går til psykolog. Det er sannsynligvis ikke noe faren trenger å være nervøs over.

Anonymous poster hash: 1e07d...80f

Selv om det kan være mange grunner til at barnet går til psykolog, så skjønner jeg at far blir bekymret og nervøs når han ikke får tak i barnemor, og ikke får høre noenting.

Nå kaaan det jo være at saken har to sider ;) det er ikke sikkert det bare er hun som er den store stygge ulven her, men at din samboer kanskje ikke er så perfekt og feilfri og uskyldig oppi alt. Det er utrolig hva enkelte mennesker klarer å skjule for sine nærmeste. Jeg anklager ikke, jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på det.

Og det er absolutt ikke sikkert dette handler om deg i det hele tatt.

Hadde jeg vært far hadde jeg personlig reist til der de bor jeg, for å finne ut hva som skjer. Istedenfor å sitte på ræva og først ta et tak når man får brev om at dattera går til psykolog, men det nå bare meg.

Anonymous poster hash: 1bde9...86d

Selvfølgelig har en sak flere sider, det har det alltid hatt. Og jeg må si at jeg er meget usikker på hva du prøver å antyde her.

Jeg tror heller ikke at det handler om meg. Men man kjenner KG såpass godt. Dersom man ikke skriver at far og mor gjorde det slutt lenge før ny samboer kom inn i bildet, så tror alle at det er pg.a nye samboer at foreldrene gikk fra hverandre.

Og tror du virkelig ikke at han ville reist ned dit om han hadde hatt muligheten? Nå skal jeg ikke gå inn på for mye her, men vi sliter veldig økonomisk og har ikke råd til å kjøpe flybilletter for å fly over hele landet. For ja, man bor på en sånn plass at det faktisk er tilfelle.

Og bare fordi jeg skriver her for å spørre, betyr ikke at han ikke har prøvd å ta i et tak. Artig hvordan fremmede kan konkludere med slike ting, når de bare får bruddstykker av hele hendelsen- for ja, du har ikke rett til å vite mer enn jeg har skrevet uansett ;)

Men nå har jeg fått svar på det jeg lurte på, og kommer ikke innom denne tråden igjen. Ser ikke hvorfor jeg skal det, av den enkle grunn av at nå kommer folk bare til å kommentere og greve etter å vite alt som ikke har noe med spørsmålet å gjøre.

Anonymous poster hash: 7cb61...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vanskelig når han er utestengt slik. Har far foreldreansvar har hso rett å vite. Hvor mye psykologen kan opplyse er jeg vag om. Men kontakt advokat på området. Er han medlem av arbeidstaker organisasjon kan han ofte på fri advokat en del timer. Mor har ikke opplyst som hun plikter virker det som

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er vanskelig når han er utestengt slik. Har far foreldreansvar har hso rett å vite. Hvor mye psykologen kan opplyse er jeg vag om. Men kontakt advokat på området. Er han medlem av arbeidstaker organisasjon kan han ofte på fri advokat en del timer. Mor har ikke opplyst som hun plikter virker det som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...