Gå til innhold

Hva er deres planer i sommerferien med barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter noen år med mye reising blir det i år to uker på hytten på Sørlandet!

Ungene gleder seg til en rolig ferie, og det gjør vi voksne også.

Billigere blir det og;-)

Anonymous poster hash: 45855...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke noen spesielle planer. Regner med at det blir litt tid hos familie og en tur til Dyreparken i Kristiansand. Så skal vi kose oss sammen hjemme med sykkelturer, venner og teltur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har delt opp ferien i år og skal ut på litt forskjellig:

* 5 dager til London

* flere camping og hytteturer, både alene og sammen med andre

* en uke på gran canaria

* ett par uker camping i danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brasil. ♡:-D barnas alder 4, 5 år og 3 år. Også har jeg en på en mnd nå.

Anonymous poster hash: 73275...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Italia en uke, og en uke hos svigerfamilie i Holland. Og noen dager hjemme imellom slagene. Minien skal ha langhelg med besteforeldre på morsiden på slutten av sommeren, mens vi skal feire svigerfars runde dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal være hjemme, gå turer, dra på lekeland, ha piknik i hagen og på stranda, være med venner, få familiebesøk og grille masse. Har en 2-åring så for han det viktigste er å ha lang fri fra barnehagen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal en uke til Danmark og Tyskland. Tar med telt og farter rundt. :danse:

Barna er 13 og 11 år.



Anonymous poster hash: d87be...d18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal reise en uke til min bestefar et annet sted i Norge, hvor vi også planlegger noen utflukter i nærmeste storby og fjellturer. Ellers blir vi hjemme, avbrutt av noen kortere turer på hyttetomta vår, hvor vi planlegger å telte og bli kjent med området rundt.

I fjor var vi bare hjemme, bortsett fra et par dager i telt på fjellet (telttur med to små barn gikk egentlig greit, men nattamming på timesbasis anbefales ikke på et tynt liggeunderlag...). Da brukte vi nærområdet mye - gikk på turer i skogen med barna i sele/eldstemann gikk noe selv, dro på stranda, var med besteforeldre i båt, kaféturer, besøk av og hos familie og venner, var mye i hagen osv. Jeg syns hjemmeferie er helt topp, og hvertfall med små barn vil jeg si underholdningskravet deres er svært lite. Men nå er jeg nok ikke blant dem som bare elsker pakking og mye reising med små barn. Kombinert med at jeg heller ikke er noen varmeelsker, syns jeg Norge er topp om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal en uke i Kristiansand i hytte og på Dyreparken. Og så skal vi på camping senere, og så skal vi være hjemme, og ta litt dagsturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene er 5 og 3. Vi har ingen konkrete planer, men vi har sesongkort i sommerland så vi kommer til å være der ganske mye. Dette gir også gratis inngang til tusenfryd, så vi regner med å ta noen turer dit. I tillegg har jeg lyst til å ta med ungene til dyreparken, og kombinere med å besøke mine gamle besteforeldre. Noen dager i Oslo på museer og Aker brygge. Eller blir det turer i skogen, bading og grilling på verandaen, besøk av og hos venner med barn, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker på Grand Canaria. Ellers blir vi bare hjemme, de har vært i syden 3 ganger i år, så det får holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to jenter på 1 og tre år.

Vi skal være hjemme, på hytta og dra til en dyrepark i nærheten :-)

Anonymous poster hash: 5064a...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal besøke litt familie og venner, også skal vi være mye på hytta 😊

Vi har alltid litt prosjekter på gang der, så det blir å pusle i vei med det.

Eller tar vi det som det kommer etter vær og forhold. Blir somregel mye bading, besøk og sole seg i hagen og slikt :)

Jeg liker å bruke ferien på å lade opp og få "påfyll", så vi pleier aldri dra på de store feriene.

Anonymous poster hash: 82b40...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun på hytta her, i år som i fjor. Ikke fordi vi ikke har råd til noe annet, men 2 åringen elsker å være der og vi koser oss masse vi også. Har i tillegg en ganske fersk baby, så ser for oss mer styr enn kos om vi skal reise langt. Sparer det heller til ungene er litt større. :)



Anonymous poster hash: 1cf78...be1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal vi til USA i 5,5 uke. Har ei som er nesten 5, så det er hun og jeg som skal på tur :) Det blir 3,5 uker i Flroida, hvor vi skal bo hos noen vi kjenner :) De har ordnet med årskort til Disneyparkene for oss ettersom det var billigere med årskort enn å kjøpe 3 dagers pass feks. Også er det jo masse fordeler med det og rabatter i souvenir butikkene - jeg regner med det blir lagt igjen litt penger der :) Så vi skal kose oss på stranda med våre venner, barbeque i hagen, plasking i bassenget dems, maaaange turer til disenyaparkene (har bestilt en del ting på forhånd, slik som å spsie med prinsessene osv), krokodillesafari skal vi også på :)

De siste to ukene skal vi til California, bare kose oss, før vi skal ha to overnattinger i New York på veien hjem :) Ellers blir det å være hjemme, teltturer, kose oss på stranda og mange turer til dyreparken Kritstiansand ettersom vi har årskort der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gøy å lese hva alle skal, og det er jo koselig å få litt tips i samme slengen :)



Anonymous poster hash: 5e9f4...64e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal vi til USA i 5,5 uke. Har ei som er nesten 5, så det er hun og jeg som skal på tur :) Det blir 3,5 uker i Flroida, hvor vi skal bo hos noen vi kjenner :) De har ordnet med årskort til Disneyparkene for oss ettersom det var billigere med årskort enn å kjøpe 3 dagers pass feks. Også er det jo masse fordeler med det og rabatter i souvenir butikkene - jeg regner med det blir lagt igjen litt penger der :) Så vi skal kose oss på stranda med våre venner, barbeque i hagen, plasking i bassenget dems, maaaange turer til disenyaparkene (har bestilt en del ting på forhånd, slik som å spsie med prinsessene osv), krokodillesafari skal vi også på :)

De siste to ukene skal vi til California, bare kose oss, før vi skal ha to overnattinger i New York på veien hjem :) Ellers blir det å være hjemme, teltturer, kose oss på stranda og mange turer til dyreparken Kritstiansand ettersom vi har årskort der :)

Dette høres jo ut som en kjempe tur :)

Anonymous poster hash: 5e9f4...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter veldig med å bestemme hva vi kan gjøre ut av årets sommerferie. Dette blir guttungen vår på 2 år sin første reise, og vi ønsker ikke å reise en plass hvor det går en hel dag til selve reisen for sønnen vår sin del. Bor litt kinkig til med tanke på fly, da nærmeste flyplass er lille Bodø lufthavn, som tar 1-2 timer tog/buss å komme fram til fra hjemstedet vårt. Har tenkt på en uke i en av de vanlige "sydendestinasjonene" men er veldig usikker.

En liten weekendtur til England med moren min og guttungen, for å besøke au-pair familien som jeg bodde hos i ungdommen, er det eneste som er bestemt så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...