Gå til innhold

Har jeg krav på info?


Lillemeg85

Anbefalte innlegg

Som mor OG far har man rett til å vite om ting som angår deres barn. Denne regelen er absolutt, og kan ikke endres, med mindre det foreligger dom over at den andre parten ikke skal vite noe. Først da kan man nekte å informere.

Også kommer man til hvorvidt man som x-part har rett til å vite hva som foregår ift de andre barna som ikke er dine. Det har du ikke rett til, men du har rett til å vite bakgrunn til at ditt barn er kalt inn. Jeg foreslår at du tar kontakt med skolen ift hvorfor ditt barn er innkalt. I.o.m at vi ikke vet bakgrunn for at dette møte, vil det bare bli spekulasjoner. Får du beskjed om at du ikke kan få vite, fordi det i utg.pkt ikke gjelder ditt barn, men en annen sin felles husholdning. Så få du roe deg med det. Du ville fått beskjed om det var noe viktig ift ditt barn.

Alt. kan du jo spørre ditt eget barn om det er noe viktig du bør få beskjed om. Selv om familære forhold hos x-sens nye familie også påvirker ditt barn, og kan virke relevant for deg å vite om, så har man ikke rett til å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men det kan også være et problem de har hjemme hos seg som ikke involverer ts. Et problem som dette barnet ikke har hos ts. Jeg skulle gjerne tatt med ungene her til familiekontoret (f.eks.og selvfølgelig sammen med far) men så lenge mor har noe hun skulle sagt så blir det ikke aktuelt, for hos henne er de gullunger og gjør aldri noe galt. Dette er veldig dumt for ungene....yngstemann har til og med bedt om psykolog men mor

nekter. Så av og til er det like greit at bf tar tak uten at mor blander

seg ja. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

7c4cabb49eb6e92d4ac05333fc2ac876"] 7c4ca...876

Hvordan vet du om møtet?

Hvordan vet du hva som er problemet hjemme hos dem?

Hvorfor ringer du ikke rektor, sosiallærer, helsesøster eller andre kontaktpersoner på skolen og ber om en forklaring på hvor du står oppe i dette?

Anonymous poster hash: 4a1d7...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på å være med, det gjelder også ditt barn!

Anonymous poster hash: 3fced...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på å være med, det gjelder også ditt barn!Anonymous poster hash: 3fced...22c

Far og stemor har sikkert ikke lyst til å brette ut om privatlivet sitt til eksen. Det har hun strengt tatt ikke noe med. Hva barnet angår, er det viktig kommer hun til å få vite det likevel, men kanskje ikke detaljer om livet til far og kona.

Anonymous poster hash: acbc5...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite det da jeg ringte skolen... Fordi at ting ikke er så lett for barnet vårt... Å pga valg bf tar som påvirker henne... Å da sa skolen at de hadde hatt møte med de å forklart de hva barnet følte osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanlig er dette blant foreldre som fortsatt bor sammen?

Synes det er rart at man skal holdes utenfor noe som angår ens eget barn bare fordi foreldrene ikke bor sammen. Det som skjer i eksens hjem med eksens nye familie er jo høyst relevant for hele barnets liv, ikke bare akkurat de dagene det er hos eksen.

Hvor vanlig det er hos foreldre som bor sammen er helt irrelevant.

Taushetsplikten er lik for alle.

En forelder må få betro seg, søke råd eller gi uttrykk for bekymring i en fortrolig samtale. Enkelt nok å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...