Gå til innhold

Har jeg krav på info?


Lillemeg85

Anbefalte innlegg

Hvis bf og den nye dama er kallt inn til møte på skolen ang være barn og hennes datter.. Har jeg rett til å vite om det da??? Så lenge det handler om mine barn også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler vel ikke om det!! Men det har vært mye greier så i stede for å være spydig kunne du heller svart på spm! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke involverer barnet du har med BF, har du ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Piiiip

Les da - det står vel at det handler om hennes barn også? Da vil jeg si at du har krav på å vite hva det går i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro du egentlig har rett på å være med på møtet hvis det gjelder dine barn med eksen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men det kan også være et problem de har hjemme hos seg som ikke involverer ts. Et problem som dette barnet ikke har hos ts. Jeg skulle gjerne tatt med ungene her til familiekontoret (f.eks.og selvfølgelig sammen med far) men så lenge mor har noe hun skulle sagt så blir det ikke aktuelt, for hos henne er de gullunger og gjør aldri noe galt. Dette er veldig dumt for ungene....yngstemann har til og med bedt om psykolog men mor nekter. Så av og til er det like greit at bf tar tak uten at mor blander seg ja.



Anonymous poster hash: 7c4ca...876
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært tett kontakt med skolen fordi hun eldste datteren vår sliter en del.. Det er mye problemer hos bf... Deler av samtalen handlet om at de har flyttet sammen (etter kun et par mnd sammen) å at barna sliter med dette...

Trodde jeg å skulle fått vite om det møte? Det handler jo om mine barn å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes du skal tenke at det er positivt at far har kontakt med skolen og at de prøver å gjøre noe med problemet. Hvis problemet er at de har flyttet sammen så kan det være greit at de får snakket ut sammen uten at du som mor er et "forstyrrende" element i samtalen da du ikke ser hva som skjer hos bf. (ja du har sikkert hørt datteren din fortelle hva som skjer, men det er kan være langt fra sannheten) Derfor er det veldig positivt at de prøver å gjøre noe med det.



Anonymous poster hash: 7c4ca...876
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro du egentlig har rett på å være med på møtet hvis det gjelder dine barn med eksen.

Foreldre har selvsagt rett til å ha selvstendig møte med skolen, uten den andre forelderen tilstede.

Anonymous poster hash: de16b...c71

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre har selvsagt rett til å ha selvstendig møte med skolen, uten den andre forelderen tilstede.

Anonymous poster hash: de16b...c71

Det synes jeg i såfall er feil dersom det gjelder viktige ting. Det er jo hennes barn også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg i såfall er feil dersom det gjelder viktige ting. Det er jo hennes barn også!

nå vet vel ikke vi hva dette gjelder, og kanskje vet ikke ts det heller. Så da er det opp til far å vurdere hvorvidt mor bør være tilstede på møte. Om det er et veldig alvorlig problem tenker jeg at skolen vil ta kontakt med mor. Og om dette barnet også har problemer når hun er hos mor så er det opp til henne å ha møte med skolen.

Anonymous poster hash: 7c4ca...876

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet vel ikke vi hva dette gjelder, og kanskje vet ikke ts det heller. Så da er det opp til far å vurdere hvorvidt mor bør være tilstede på møte. Om det er et veldig alvorlig problem tenker jeg at skolen vil ta kontakt med mor. Og om dette barnet også har problemer når hun er hos mor så er det opp til henne å ha møte med skolen.

Anonymous poster hash: 7c4ca...876

Fint i teorien, men et problem dersom den "utestengte" forelderen aldri får vite hva som skjer med barnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis møtet gjelder hva barnefar og konen hans kan gjøre for å få en bedre hjemmesituasjon for barna, så skjønner jeg ikke hvorfor TS skal være med på møtet. Samtidig som at jeg synes at TS bør informeres om barnet har det vanskelig hjemme og dermed også på skolen. Kanskje det foreløpig ikke er så alvorlig, at de vil prøve å ordne opp med barnefar og konen først siden det er der problemet ligger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint i teorien, men et problem dersom den "utestengte" forelderen aldri får vite hva som skjer med barnet.

Den "utestengte" foreldreren får sikkert høre det av sitt eget barn. Er det alvorlig nok tar nok skolen kontakt selv. Det ser ikke ut til at ts vet hva det handler om heller, så da får hun heller vente til skolen, far eller hva det måtte være tar kontakt med henne.

Anonymous poster hash: acbc5...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skolen selv som sa de hadde hatt et møte... Så tenker at jeg da burde få info om hva som ble sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var skolen selv som sa de hadde hatt et møte... Så tenker at jeg da burde få info om hva som ble sagt...

Ja, men da får du sikkert det.

Anonymous poster hash: acbc5...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre har selvsagt rett til å ha selvstendig møte med skolen, uten den andre forelderen tilstede.

Anonymous poster hash: de16b...c71

Det synes jeg i såfall er feil dersom det gjelder viktige ting. Det er jo hennes barn også!

Du har jo en selvstendig relasjon til egne barn.

Man må selvsagt kunne være åpen mot skolen på egne vegne uten å involvere eksen i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skolen selv som sa de hadde hatt et møte... Så tenker at jeg da burde få info om hva som ble sagt...

Skolen har vel både deg, barnefar og stemor som kontaktpersoner ang. deres barn. Dersom de kaller inn den ene og ikke den andre er det vel fordi problemet er noe som gjelder far og stemor. Dersom det har vært noe konflikt mellom deg og far tidligere føler de vel at dette kan virke forstyrrende, eller at det rett og slett ikke er noe utbytte av at du er der. Du blir jo sittende å lytte til detaljer rundt deres samliv som er privat.

Så lenge du har god dialog med skolen, stiller opp på foreldremøter osv. er det ingen grunn til at de bevisst skal "utestenge" deg. Du får nok beskjed om det er noe alvorlig, eller noe som gjelder forholdet deg og far imellom, dersom det skulle vært problematisk.

Anonymous poster hash: fddd8...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo en selvstendig relasjon til egne barn.

Man må selvsagt kunne være åpen mot skolen på egne vegne uten å involvere eksen i dette.

Hvor vanlig er dette blant foreldre som fortsatt bor sammen?

Synes det er rart at man skal holdes utenfor noe som angår ens eget barn bare fordi foreldrene ikke bor sammen. Det som skjer i eksens hjem med eksens nye familie er jo høyst relevant for hele barnets liv, ikke bare akkurat de dagene det er hos eksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...