Gå til innhold

Fødeliste terminklubb november-desember 2011


Redlady

Anbefalte innlegg

Her kommer et litt ekkelt og privat spm; dere som har født, blør dere ennå? Jeg stoppet å blø for ca en uke siden, men i dag startet det plutselig igjen. Ganske mye, omtrent som mensen... Bør jeg snakke med legen om dette, eller er det vanlig at det starter og stopper litt innimellom?

Her er fødelisten til terminklubb November-desember 2011.

De som vil kan gjerne komme med fødselshistorien sin her også.

TERMINLISTEN/FØDELISTEN:

Kitsch :babygutt: 10. november

Pitteliten 7. november / :babygutt: 10. november

Trulte:-) 9. november / :babygutt: 13. november

Teriyaki 11 november / :babygutt: 16. november

Emmicke 12.november

Silverdoe 14. november / :babygutt: 24. november

Batinna 15. november

Rubie 19. november / :babygutt::babyjente: 4. november

Smørblomst82 29. november / :babygutt: 26. november

Ebitt 3. desember

Dizzy :babysmokk: 9. desember / :babyjente: 14. desember

Knøtteliten 12.desember / :babygutt: 12. desember

Frøken am 18. desember / :babyjente: 29. desember

^me^ 20. Desember / :babygutt: 20. desember

Redlady 20. desember :babyjente: 12. desember

Smarties :babysmokk: 22. desember

Niennas 25. desember :babyjente: 16. desember

Lolita90 26. desember :babygutt: 13. desember

Cacach 03. januar

Endret av Redlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er fødelisten til terminklubb November-desember 2011.

De som vil kan gjerne komme med fødselshistorien sin her også.

TERMINLISTEN/FØDELISTEN:

Pitteliten 7. november / :babygutt: 13. november

Trulte:-) 9. november / :babygutt: 10. november

Teriyaki 11 november

Emmicke 12.november

Silverdoe 14. november

Batinna 15. november

Rubie 19. november / :babygutt::babyjente: 4. november

Smørblomst82 29. november

Ebitt 3. desember

Dizzy :babysmokk: 9. desember

Knøtteliten 12.desember

Frøken am 18. desember

^me^ 20. Desember

Redlady 20. desember

Smarties :babysmokk: 22. desember

Niennas 25. desember

Lolita90 26. desember

Cacach 03. januar

Rettelse; 13 november :-) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er dei som venter jente?

Eg gler meg til masse gode historier her! :strix: Og at eg forhåpentlegvis SNART kan bidra med historie sjølv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse; 13 november :-) hihi

Sorry, byttet om din og Pitteliten sin dato. Ble litt for mange vinduer oppe samtidig her. Men nå er det riktig :)

Kjempe bra :) Hvorfor er noen i rød?

De som er i rød venter jente, de som er i blå venter gutt. De som er i svart er ikke sagt noe om og de som er både blå og rød venter tvillinger av begge skjønn.

Jeg var nødt til å legge inn farge, fordi det ble rett og slett for mange uttrykksikoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig :) Jeg så ikke at noen var blå og svarte jeg da.. Kanskje litt fargeblind.. Hehe..,Men da skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, her er min fødehistorie :-)

Lørdag ettermiddag (4 dager på overtid) fikk jeg plutselig en rar følelse av at noe var "galt". Jeg følte jeg hadde kjent litt lite bevegelse de siste dagene, samtidig med et veldig "nedpress". Jeg ringte på føden, og de tok meg inn for en UL-sjekk.

Det viste seg at mine antakelser var riktig. Jeg hadde veldig lite fostervann, og dermed lite bevegelse. Derfor ville de ha meg til observasjon over natta, sånn for sikkerhets skyld. Så da sov jeg på sykehuset med belter rundt magen som sjekket fosterlyd.

Søndag morgen fikk jeg beskjed om at de ville sette meg igang. Ikke fordi det var veldig kritisk, men fordi de ikke helt likte dette med fostervannet. Så på formiddagen fikk jeg den første stikkpilla. Derfra skulle jeg få pille hver 6. time frem til riene startet. Fordi jeg ikke var så veldig moden fra før av, så regnet de med at det ville ta et par dager før jeg kom skikkelig i gang. Men de var aldri stresset, de bare observerte meg veldig nøye hele veien.

Det var altså kl. 12. Og så gikk det fort i svingene! Se bare her:

Kl. 12: Første stikkpille - med beskjed om at dette nok ville ta tid, kanskje et par dager.

Kl. 16: Spiste middag, kjente ingenting.

Kl. 18: Første rier - med to minutters mellomrom! Rett på sak - med andre ord.

Kl. 18.45 (omtrent) - vannet ble tatt

Kl. 20: 5 cm åpning - epidural ble satt.

Kl. 21: Full åpning!

Kl. 21.30: Første pressier

Kl. 22.00: BABY!

Neste morgen, da jeg kom trillende med lillegutt for å spise frokost, skjønte ikke morgenskiftet noen ting. Det var jo de som hadde satt pilla, og som hadde reist hjem da jeg gikk for å spise middag i firetiden kvelden før. Og der gikk jeg altså, høyst oppegående og trillet på babyen! Haha..

Så dere som ikke har født ennå - det trenger ikke være så ille verken å bli satt igang, eller å være førstegangs. Jeg er beviset - det er ikke gitt at det blir noen lang affære likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj da gikk det fort ja.. Takker for at du delte historien :) Er alltid spennende å lese.

Kos deg masse med babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flott fødselshistorie! :strix:

Er jo førstegangs eg og, og det ser ut til å bli igangsetting om ingenting skjer i løpet av helga, så det var godt å lese at også sånne fødslar kan gå heeeeilt fint :):jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Takk for flott lesning :strix:

Også så fort det gikk! :jepp:

Tipper det er deilig å ha lillingen hjemme hos dere nå :rodmer:

Gleder meg til å dele min historie! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å lese flere historier ja! Dere får ta min med dere som motivasjon. Ja - det var vondt, men når det gikk såpass fort, så var det til å leve med. Når det er sagt, epidural var en drøm! Hvis noen lurer på om de skal ta det, så anbefaler jeg det! ( jeg hadde også lystgass, men det er det vel ikke alle sykehus som har lenger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, Trulte, men jeg spør likevel: Så du ammedokka som lå i vugga ved "resepsjonen" på Barselavdelinga?

Den med det litt suspekte ansiktet??? :-D (vi lo iallefall godt av den mens vi gikk der oppe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den med det litt suspekte ansiktet??? :-D (vi lo iallefall godt av den mens vi gikk der oppe!)

hehe, for å si det rett ut - den som ser ut som en sexdokke? Herregud, vi ble helt satt ut når vi skulle på omvisning, og så denne dokka! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, for å si det rett ut - den som ser ut som en sexdokke? Herregud, vi ble helt satt ut når vi skulle på omvisning, og så denne dokka! :fnise:

Definitivt! Vi så den da vi satt og spiste frokost, måtte bare le av den! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta bilde av den, og legge det ut her når jeg føder. Den er verdt å se :D

Edit: Kanskje ikke akkurat når jeg føder, men en av de nærmeste dagene etter fødselen ;)

Endret av Niennas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...