Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Lilywhite: Regner med at TR skal komme tirsdag 16. så jeg går og kjenner på alle mulige (ikke-eksisterende) symptomer :fnise: Vi hadde en veldig fin tur til Budapest. Nydelig sommervær, masse fine severdigheter og ikke minst alenetid :yvonne:

Muffin: Takk, vi hadde det veldig koselig. Godt å komme seg litt bort på ferie og ikke bare gå hjemme og tråkke.

Tusle: Hei, så koselig å se deg her! Ja, her går vi litt på høygir for tiden, i og med at vi er inne i PP1. Alt er nytt og spennend :)

Kameline: Velkommen hit! Føler også at prøving og graviditet er det eneste som står i hodet for tiden, men det roer seg forhåpentligvis etterhvert. Masse lykke til med prøvingen!

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra dere hadde en fin tur. :hjerte:

Jeg tenker også mye på prøving, og kjenner etter for alle tenkelige symptomer, selv om det er for tidlig. :ler:

En uke til IKM for deg da, det blir spennende! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffin: Tror aldri jeg har vært så spent noen gang om TR kommer eller ikke :fnise:

Kameline: Hehe, takk! Jeg så det tidligere i dag jeg også :yvonne:

---

Føler meg litt oppblåst (men det er ikke helt uvanlig før TR, selv om jeg ikke venter den før om en ukes tid) og de siste 4-5 dagene har jeg hatt 3 episoder på kveldstid hvor jeg har følt en slags smerte i magen, opp mot mellomgulvet (altså ikke nederst i/på magen som ville vært mest naturlig) og nesten litt svimmel eller akkurat som om det sitter noe og trykker på brystbenet/mellom brystene, men det er vel bare tilfeldigheter som ikke har noe med (baby)saken å gjøre. Hatt litt PMS i dag også. Ihvertfall liker jeg å skylde på det når tårene kommer for den minste ting.. :roll:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffin: Tror aldri jeg har vært så spent noen gang om TR kommer eller ikke :fnise:

Jeg er også spent. :jepp: Håper veldig på at den kommer presis, eller at jeg skulle være så heldig å få positiv test. Orker ikke gå rundt og vente og vente. :bond:

:kose: Det er mye som skjer med kroppen nå som vi har sluttet på pillen, og jeg kjenner også mer etter. Syns også jeg har fått mer humørsvingninger etter jeg slutta, skulle det ikke være omvendt? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene før IKM er alltid spennende...en kjenner liksom på alt mulig..

Jeg blir fort usikker på om jeg alltid har disse tegnene, men ikke legger merke til dem før jeg ønsker at de skal være der...:fnise:

Sikkert lurt å skrive opp fra syklus til syklus - så kan en bli kjent med hvilke tegn som alltid kommer...gravid eller ikke gravid...:)

Spennende! Litt gøy! Og litt plagsomt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommode: Velkommen hit, og takk for kryssede fingre :) Håper vi er heldig alle sammen og får full klaff i løpet av høsten.

Muffin: Jeg er en tålmodig person, men akkurat nå går jeg bare å teller på fingrene.

Humørsvingninger fikk jeg mer og mer av jo lenger jeg gikk på pillene, så det tar vel litt tid før alle pillehormonene er ute av kroppen.

Kameline: Tenker ihvertfall ekstra mye på symptomer nå som vi er prøvere, og det er sikkert ikke dumt å notere ned litt hvordan kroppen oppfører seg. Veldig spennende og litt plagsomt, ja! :fnise:

---

Jeg vet jo ikke om jeg er gravid, men har hørt at man fra EL til IKM bør leve litt som om man er gravid (med tanke på hva man bør unngå å putte i kroppen), så jeg har holdt meg unna alkohol (men det er ikke noe stort offer for min del), men kaffe er det litt vanskeligere med. Ikke fordi jeg er noen stordrikker, men fordi svigers er det, og vi har vært der noen dager nå. Er ikke snakk om mer enn en kopp eller maks to per dag, og man skal jo ikke være helt hysterisk heller, men planen var å stort sett holde meg unna for det er jo tross alt ikke en drikk jeg ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, i dag har jeg virkelig gjort en innsats hjemme hos foreldrene mine! De er borte på ferie, så jeg har klippet hele plenen (ganske stor), samt beiset en vegg på huset. Sistnevnte tar nokså lang tid siden det er lenge siden sist huset ble beiset og det trekker til seg mye maling. Og jeg kjenner det litt på høyreside av nakken nå, samt i beina. Så jeg håper på litt massasje fra min kjære etterpå :lur:

Ha en fin fredagskveld, damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at vi fikk to rosa streker på gravitesten. Og det er andre gang på 2-3 uker. Lov til å håpe, men jeg kjenner ingen symptomer nå om dagen, så jeg er neppe sanndrømt. Men koselige drømmer er det jo :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameline: Det er lov å håpe ihvertfall :fnise:

IKM i morgen, eller tirsdag, tror jeg. Kanskje onsdag. Er første periode etter pilleslutt, så jeg har ikke full kontroll på syklusen ennå. Noterer flittig i almanakken min da :jepp: , så jeg etterhvert får litt mer klarhet i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke om jeg er gravid, men har hørt at man fra EL til IKM bør leve litt som om man er gravid (med tanke på hva man bør unngå å putte i kroppen), så jeg har holdt meg unna alkohol (men det er ikke noe stort offer for min del), men kaffe er det litt vanskeligere med. Ikke fordi jeg er noen stordrikker, men fordi svigers er det, og vi har vært der noen dager nå. Er ikke snakk om mer enn en kopp eller maks to per dag, og man skal jo ikke være helt hysterisk heller, men planen var å stort sett holde meg unna for det er jo tross alt ikke en drikk jeg ha.

Jeg spurte om det samme i min bok, og konklusjonen ble "alt med måte". :Nikke: Et glass vin, eller en kopp kaffe innimellom går nok helt fint. :)

Snaaaaart testetid! :hoppe: Er spent på dine vegne. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muffin: Ja, alt med måte. Det kan jo ta lang tid før vi "kommer i mål" og da er det viktig å ikke ta fra oss alle livets gleder :lur:

---

Ingen tegn til TR i dag, men regnet egentlig ikke med det heller. Hun dukker vel opp i løpet av uka. Hvis ikke (og hvis jeg klarer å vente), så tror jeg at jeg venter med å teste til fredag/lørdag, slik at min kjære (som bor og jobber i en naboby ca. 1,5-2t unna og dermd ikke kommer hjem før fredag kveld) får vite det samtidig med meg. Men vi får se... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TR :sukk:

---

Har endelig kommet meg på :trene: igjen etter en laber treningssommer, og det gjorde veldig godt. Vekta har gått et par kilo i pluss i løpet av de siste 3-4månedene, og nå er jo høsten offisielt her (sommerferien over, jobbstart, regnvær, 15 grader), så da satser jeg på ny treningsmotivasjon og litt mindre is og sjokolade :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Det positive er jo hvertfall at du nok har kommet inn i en stabil syklus allerede. :jepp:

:duskedame: Heier på deg med treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er heldig hvis det fortsetter slik - og det tror jeg i grunn pga tidligere erfaring. Håper bare at jeg har EL innimellom TR'ene, også. Men det er vel om å gjøre og ikke tenke for mye - ihvertfall ikke i starten. Føler meg litt slik innimellom: :bond:

---

På fredag blir det jentekveld med gode venninner og kolleger! - og bittelitt :vin: (skal på tidligvakt lørdag..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med tante, men som dere sier er det jo positivt å komme inn i normal syklus allerede...! :klem:

Kjenner jeg får dårlig samvittighet når du skriver om treningen - har ikke trent på aldri så lenge :fnise: Vet jeg burde kommet igang...det er jo positivt for et evt svangerskap også...men skrekk og gru så tiltak å begynne...:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...