Gå til innhold

forelsket i venn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det feil av meg å ikke si noe? Han har fått seg kjæreste og jeg veit det ikke blir oss. Jeg har ikke fortalt det for jeg vil ikke miste han som venn. Kjent hverandre i over tre år.

Anonymous poster hash: 5852b...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Honeyblossom

Jeg ville latt vær å si noe og heller bare latt det gå over av seg selv.

 

Har selv opplevd at en kompis har sagt han er forelska i meg og det gjorde hele forholdet vårt ganske kleint og vi er ikke like gode venner lenger idag :/

 

Betyr ikke at det kommer til å skje med deg såklart, men det er min erfaring med det hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det feil av meg å ikke si noe? Han har fått seg kjæreste og jeg veit det ikke blir oss. Jeg har ikke fortalt det for jeg vil ikke miste han som venn. Kjent hverandre i over tre år.

Anonymous poster hash: 5852b...f47

Hvor forelsket er du? Er det slik at du uansett ikke orker treffe ham sammen med den nye kjæresten? Isåfall kan du vel si det?

Anonymous poster hash: 91140...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor forelsket er du? Er det slik at du uansett ikke orker treffe ham sammen med den nye kjæresten? Isåfall kan du vel si det?

Anonymous poster hash: 91140...281

Må innrømme jeg gråter etterpå når jeg har truffet dem men treffer henne skjelden.

Tviler på at han veit jeg er så betatt. Men er det veldig uærlig? :-S men jeg tror ikke vi har det samme forholdet dersom jeg sier det så det er ikke til min fordel.

Anonymous poster hash: 5852b...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke si noe... Han har kjæreste og som du sier vil det ødelegge forholdet mellom deg og han. Men han skjønner nok tegninga etterhvert om du slutter å henge med han, så hvis han evn liker deg innerst inne vil han starte å savne deg etterhvert og kanskje gjøre det slutt med dama ( i bestefall fra din side).
Hadde jeg vært deg ville jeg bare trekt meg gradvis unna og sørget for å dratt fra stedet før dama hans kommer, om hun kommer når dere henger sammen osv.



Anonymous poster hash: a39cb...244
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg gråter etterpå når jeg har truffet dem men treffer henne skjelden.

Tviler på at han veit jeg er så betatt. Men er det veldig uærlig? :-S men jeg tror ikke vi har det samme forholdet dersom jeg sier det så det er ikke til min fordel.

Anonymous poster hash: 5852b...f47

Uff, stakkars deg :-(

Du burde ikke utsette deg selv for dette. Jeg kan bare forestille meg hvor vondt det må gjøre å møte de to sammen. Det hadde jeg virkelig ikke orket mange gangene. Er du sikker på at du orker å fortsatt være venn med ham om forholdet deres fortsetter? Hvorfor det, egentlig? Er det ikke vanskelig å være venn med en man er ulykkelig forelsket i?

Anonymous poster hash: 91140...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, stakkars deg :-(

Du burde ikke utsette deg selv for dette. Jeg kan bare forestille meg hvor vondt det må gjøre å møte de to sammen. Det hadde jeg virkelig ikke orket mange gangene. Er du sikker på at du orker å fortsatt være venn med ham om forholdet deres fortsetter? Hvorfor det, egentlig? Er det ikke vanskelig å være venn med en man er ulykkelig forelsket i?

Anonymous poster hash: 91140...281

Jo det har du jo rett i men jeg bryr meg jo masse om han og tror det er verre å miste han helt. Men forelskelse går jo over.

Anonymous poster hash: 5852b...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes du skal si det. ærlighet varer lengst! det er faktisk sant

 

Er det virkelig verd det hvis vennskapet ikke overlever? Forelskelser går jo som oftest over til slutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig verd det hvis vennskapet ikke overlever? Forelskelser går jo som oftest over til slutt.

Forelskelser varer så lenge de får næring. Om en fortsetter å treffe vedkommende, vil den med stor sannsynlighet ikke gå over.

Anonymous poster hash: 91140...281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelskelser varer så lenge de får næring. Om en fortsetter å treffe vedkommende, vil den med stor sannsynlighet ikke gå over.

Anonymous poster hash: 91140...281

 

Jeg tror ikke jeg er enig i det, men så har jeg ikke veldig mye erfaring med det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forelsket i min beste kompis... dessverre er det å min kjærestes beste venn...



Anonymous poster hash: d4dd3...765
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si det til han, han har kjæreste og mest sannsynlig vil han avvise deg. Beklager å fortelle deg dette, men jeg tror du risikerer å bli veldig såret om du sier noe. Prøv heller å unngå han til ting har bedret seg... Det er selvfølgelig ikke feil av deg å holde dette for deg selv, vi har alle lov til å ha våre hemmeligheter.



Anonymous poster hash: e6b0b...965
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, er du flink å observere? Har du en intuisjon (magefølelse) og stoler på denne ? Har du en evne å reflektere?

Det er samspillet med din venn jeg er nysgjerrig på. Hvordan han er rundt deg, hvordan han er rundt andre, og hvordan han er rundt sin kjæreste. Se for deg han sammen med andre, hans kjæreste - og legg merke til hans øyne og smil. Hans kroppsspråk. Du trenger egentlig ikke gjøre så mye annet enn å bare observere dette. 

Om du da reiser tilbake til tid, til et eller annet øyeblikk der dere er alene, et hyggelig minne, har han samme smil, kroppsspråk og blikk da ? Eller er det noe som er .. annerledes? Hva om han er sammen med kjæresten sin, og ditt og hans blikk møtes, om så kun for et øyeblikk, hva sier hans øyne, og hva sier magefølelsen din?

Deler han mye med deg, som han ikke deler med andre ? Nære ting? 


Dette kan gi deg et svar på om han faktisk har følelser for deg også, selv om han ikke sier noe til deg om dette, og kanskje heller aldri vil si noe.


Med tanke på at han nå har fått seg kjæreste, så er det også stor sannsynlighet for at han vil trekke seg mere unna. Om han har følelser for deg, så blir disse nå gravd ned. Han vil nå vanne frøet til hans nye kjæreste. La det spire og gro.

Nå vet jeg jo ikke om dere har en underliggende tiltrekning til hverandre, eller om begge parter har/har hatt følelser for hverandre. Men om vi tar utgangspunkt i at dere har det, samt at dere fortsetter vennskapet - så vil jeg garantere deg at dette vil bli synlig på et eller annet punkt igjen, om du bare er flink å observere / lytte til din intuisjon. Et blikk kan så si utrolig mye. Det samme kan kroppsspråk (måten han evt. tar på deg kan også si mye). Det samme kan ord, eller en handling. Hva om en fyr flørter med deg, kan du ense sjalusi fra han?


Men det jeg har skrevet om til nå, det handler ene og alene om dette er gjensidig eller ei.


Om du vet med deg selv at det er noe der, fra begge sine sider, så betyr ikke det at det er RETT.
 

Det er avhengig av så mangt. Det kan være noe så banalt som at det er mye mere praktisk for han å være sammen med henne, kontra deg. Kanskje på grunn av interesser, eller det økonomiske. På grunn av barn. Noen tenker med hjernen, andre med hjertet. Det er ikke nødvendigvis negativt å tenke med hodet, men når alt kommer til alt, så vil en nok heller kunne bli 100% lykkelig da.


Du kan også se på det slik (om du vet eller ikke vet om det er gjensidige følelser er ikke så relevant):
 

Dersom du skal fortsette vennskapet med han, vil det ikke da bli ulidelig for deg, å være rundt han, spesielt når han er sammen med kjæresten? Du holder han nemlig nær deg, og du vil dermed heller ikke kunne slippe andre innpå deg. Det er selvpining. Slipper du bomben med at du er forelsket i han, så kan det gå 2 veier. Den ene veien er lykke (da blir det dere), den andre veien er et ødelagt vennskap. Men det ødelagte vennskapet kan også være verdt det - for da vil begge parter trekke seg tilbake. Det som en gang var, vil begraves for godt. Da kan kanskje en annen person så en aldri så liten spire i ditt hjerte, som med tiden vil kunne gro.
 

Endret av Rights
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forelsket i min beste kompis... dessverre er det å min kjærestes beste venn...

Anonymous poster hash: d4dd3...765

Shit den var litt verre ja! Håper det går bra med deg :-)

Anonymous poster hash: 5852b...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, er du flink å observere? Har du en intuisjon (magefølelse) og stoler på denne ? Har du en evne å reflektere?

Det er samspillet med din venn jeg er nysgjerrig på. Hvordan han er rundt deg, hvordan han er rundt andre, og hvordan han er rundt sin kjæreste. Se for deg han sammen med andre, hans kjæreste - og legg merke til hans øyne og smil. Hans kroppsspråk. Du trenger egentlig ikke gjøre så mye annet enn å bare observere dette.

Om du da reiser tilbake til tid, til et eller annet øyeblikk der dere er alene, et hyggelig minne, har han samme smil, kroppsspråk og blikk da ? Eller er det noe som er .. annerledes? Hva om han er sammen med kjæresten sin, og ditt og hans blikk møtes, om så kun for et øyeblikk, hva sier hans øyne, og hva sier magefølelsen din?

Deler han mye med deg, som han ikke deler med andre ? Nære ting?

Dette kan gi deg et svar på om han faktisk har følelser for deg også, selv om han ikke sier noe til deg om dette, og kanskje heller aldri vil si noe.

Med tanke på at han nå har fått seg kjæreste, så er det også stor sannsynlighet for at han vil trekke seg mere unna. Om han har følelser for deg, så blir disse nå gravd ned. Han vil nå vanne frøet til hans nye kjæreste. La det spire og gro.

Nå vet jeg jo ikke om dere har en underliggende tiltrekning til hverandre, eller om begge parter har/har hatt følelser for hverandre. Men om vi tar utgangspunkt i at dere har det, samt at dere fortsetter vennskapet - så vil jeg garantere deg at dette vil bli synlig på et eller annet punkt igjen, om du bare er flink å observere / lytte til din intuisjon. Et blikk kan så si utrolig mye. Det samme kan kroppsspråk (måten han evt. tar på deg kan også si mye). Det samme kan ord, eller en handling. Hva om en fyr flørter med deg, kan du ense sjalusi fra han?

Men det jeg har skrevet om til nå, det handler ene og alene om dette er gjensidig eller ei.

Om du vet med deg selv at det er noe der, fra begge sine sider, så betyr ikke det at det er RETT.

Det er avhengig av så mangt. Det kan være noe så banalt som at det er mye mere praktisk for han å være sammen med henne, kontra deg. Kanskje på grunn av interesser, eller det økonomiske. På grunn av barn. Noen tenker med hjernen, andre med hjertet. Det er ikke nødvendigvis negativt å tenke med hodet, men når alt kommer til alt, så vil en nok heller kunne bli 100% lykkelig da.

Du kan også se på det slik (om du vet eller ikke vet om det er gjensidige følelser er ikke så relevant):

Dersom du skal fortsette vennskapet med han, vil det ikke da bli ulidelig for deg, å være rundt han, spesielt når han er sammen med kjæresten? Du holder han nemlig nær deg, og du vil dermed heller ikke kunne slippe andre innpå deg. Det er selvpining. Slipper du bomben med at du er forelsket i han, så kan det gå 2 veier. Den ene veien er lykke (da blir det dere), den andre veien er et ødelagt vennskap. Men det ødelagte vennskapet kan også være verdt det - for da vil begge parter trekke seg tilbake. Det som en gang var, vil begraves for godt. Da kan kanskje en annen person så en aldri så liten spire i ditt hjerte, som med tiden vil kunne gro.

Takk for svaret :-)

Synes det første året var vi på flørten men jeg bruker mye tid på å åpne meg å stole på folk og jeg merket at noe lå i luften da men toget gjikk og jeg hadde mine problemer og trengte å være alene en stund. Men han støttet meg gjennom perioden men holdt avstand. Så sa han ikke noe om kjæresten til meg før de ble samboere og da var det noe en felles venn av oss sa og han bekrefter d og han nevner henne ikke og tar henne skjelden med.

Men han er privat av seg da....

En periode etter det var vi ikke like nære liksom. Men det siste året har vi blitt mye bedre venner og han deler mye men ikke om henne men foreksempel om faren sin og nevøer.

Låner meg penger og vil gjerne hjelpe meg med ting. Sier han passer på meg.

Han ble snurt da jeg gjikk ut med en fyr en stund og smørblid da jeg fortalte jeg ikke likte han.

Personlig synes jeg han liker meg litt mer enn han burde og jeg har falt orntelig.

Han har ikke gjort noe han ikke burde eller sagt noe og ikke jeg heller..... Men jeg der kanskje det jeg vil se? Han er åså en så god venn at jeg tåler å bare være venn. Men burde kanskje trekke meg unna :-S

Anonymous poster hash: 5852b...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, jeg føler med deg...

Jeg hadde nok valgt å ikke si noe. Prøve å ikke gi forholdet "næring", men enkelt er det ikke. Det må være vondt å se han sammen med ei anna ei. 

Jeg er litt i samme situasjon. Har en kjempegod venn som jeg er veldig glad i (vi har vært venner i 7 år nå). Jeg vet at han også er veldig glad i meg, og ingen av oss har noen andre. Men pga. visse ting så har vi valgt å ikke la vårt forhold utvikle seg til noe mer (vi har snakket åpent om dette). Dessverre er ikke dette så enkelt.... Vi tiltrekkes stadig mot hverandre, tilbringer mye tid sammen, og han er den jeg ringer hvis jeg trenger noen å snakke med. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal kutte dette, for jeg vil jo ikke miste han heller. Nei, det er ikke enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...