Gå til innhold

Klassisk; betatt av terapeuten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så har jeg et par ganger nå gått til en fyr med en treningsskade, og innser nå at jeg er skikkelig betatt. Har samboer, og ville aldri funnet på å gjøre noe, ymse frempå om noe osv osv. Men må le litt av denne klassiske greien :) han er usedvanlig veltrent,og har et fantastisk smil. Må innrømme det er en fjern fantasi at det hadde skjedd mer på kontoret,men sånn i realiteten ønsker jeg meg selvsagt ikke dette. Tvert om gikk jeg etter forrige behandling hjem og hadde det morsommere med min kjære enn på lenge... ;)

Flere som har det slik?

Anonymous poster hash: 514c6...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det forhåpentlig håp for meg også ;) grugleder meg til neste time. Og til å bli frisk ;)

Anonymous poster hash: 514c6...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er 'klassisk' er vel å bli betatt av terapeuten i betydning psykolog/psykoterapeut. Ikke fysioterapeut/personlig trener. Det blir da noe helt annet.

Anonymous poster hash: cede3...1dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er 'klassisk' er vel å bli betatt av terapeuten i betydning psykolog/psykoterapeut. Ikke fysioterapeut/personlig trener. Det blir da noe helt annet. Anonymous poster hash: cede3...1dc

hvorfor er det "noe helt annet"? Det er da det samme; man får hjelp og knytter et bånd til en person, og følelsene utvikler seg til en liten forelskelse. Mange opplever det.

Ganske uskyldig (og ufrivillig), så lenge en ikke gjør noe i praksis.

Jeg synes bare synd på alle terapeutene som må takle alle de betatte damene, hehe.

Anonymous poster hash: 10c70...b51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt.. Du er jo utro i tankene. Bytt terapeut.

Seriøst,fantaserer du aldri om andre?

Kan dessverre ikke bytte terapeut da han er den eneste som tilbyr den behandlingen. Bor ikke i de største byene.

Anonymous poster hash: 514c6...c52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det "noe helt annet"? Det er da det samme; man får hjelp og knytter et bånd til en person, og følelsene utvikler seg til en liten forelskelse. Mange opplever det.

Ganske uskyldig (og ufrivillig), så lenge en ikke gjør noe i praksis.

Jeg synes bare synd på alle terapeutene som må takle alle de betatte damene, hehe.

Anonymous poster hash: 10c70...b51

Det er noe annet, fordi det ene handler om kroppen og det andre om sjelen. Man faller ofte for psykologen fordi det er en person som lytter til deg, og interesserer seg for alt du har å si. Man utleverer seg selv, bretter ut sjelen uten at den andre dømmer. Den andre fortsetter å være der og vise interesse. Ikke ulikt en kjæreste.

Kan skjønne at man også kan bli betatt av en kjekk lege eller personlig trener. Men det blir likevel noe annet.

Anonymous poster hash: cede3...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe annet, fordi det ene handler om kroppen og det andre om sjelen. Man faller ofte for psykologen fordi det er en person som lytter til deg, og interesserer seg for alt du har å si. Man utleverer seg selv, bretter ut sjelen uten at den andre dømmer. Den andre fortsetter å være der og vise interesse. Ikke ulikt en kjæreste.

Kan skjønne at man også kan bli betatt av en kjekk lege eller personlig trener. Men det blir likevel noe annet.Anonymous poster hash: cede3...1dc

Men hva slags bånd folk knytter er jo ikke noe du kan fortelle dem. For mange kan det å trene og få hjelp også være like givende som en deprimert som har en psykolog som lytter. Det er bare jobben deres. Psykologens interesse for pasienten er jo (stort sett) ikke noe annet en jobb og interessen for å få personen frisk så psykologen kan ta til seg en ny pasient og hjelpe.

Anonymous poster hash: 10c70...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad jeg ikke har det slik. Er bare glad han hjelper meg med skadene jeg driver å pådrar meg.  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva slags bånd folk knytter er jo ikke noe du kan fortelle dem. For mange kan det å trene og få hjelp også være like givende som en deprimert som har en psykolog som lytter. Det er bare jobben deres. Psykologens interesse for pasienten er jo (stort sett) ikke noe annet en jobb og interessen for å få personen frisk så psykologen kan ta til seg en ny pasient og hjelpe.

Anonymous poster hash: 10c70...b51

Det er ikke bare deprimerte som går til psykolog! Det gjør mange forskjellige folk som trenger å få orden på livet og tankene.

Selvsagt kan du også falle for legen din eller treneren din. Det jeg mener er bare at tittelen på innlegget ditt er noe misvisende. De færreste omtaler en fysioterapeut eller lege som 'terapeuten' sin.

Anonymous poster hash: cede3...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt.. Du er jo utro i tankene. Bytt terapeut.

Gud hjelpe meg. Ikke rart folk mener der florerer med utroskap, hvis dette betegnes som utroskap!

Anonymous poster hash: ae60c...945

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare deprimerte som går til psykolog! Det gjør mange forskjellige folk som trenger å få orden på livet og tankene.

Selvsagt kan du også falle for legen din eller treneren din. Det jeg mener er bare at tittelen på innlegget ditt er noe misvisende. De færreste omtaler en fysioterapeut eller lege som 'terapeuten' sin.Anonymous poster hash: cede3...1dc

Det heter fysioterapeut, det er en terapeut, jeg kaller ikke psykologer terapeuter.

Anonymous poster hash: 10c70...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor er det "noe helt annet"? Det er da det samme; man får hjelp og knytter et bånd til en person, og følelsene utvikler seg til en liten forelskelse. Mange opplever det.

Ganske uskyldig (og ufrivillig), så lenge en ikke gjør noe i praksis.

Jeg synes bare synd på alle terapeutene som må takle alle de betatte damene, hehe.

Anonymous poster hash: 10c70...b51

Det er noe annet å brette ut sjela si til en psykoterapeut, enn å komme til en fysioterapeut med en idrettsskade.

Anonymous poster hash: a1343...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter fysioterapeut, det er en terapeut, jeg kaller ikke psykologer terapeuter.

Anonymous poster hash: 10c70...b51

Da er det du som har misforstått noe. De fleste kaller psykologer og psykiatere for terapeuter, og behandlingen de gir for psykoterapi.

Anonymous poster hash: a1343...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det du som har misforstått noe. De fleste kaller psykologer og psykiatere for terapeuter, og behandlingen de gir for psykoterapi.

Anonymous poster hash: a1343...492

Misforstått? Det er vel heller du son misforstår som ikke skjønner at en fysioterapeut også er en terapeut....

Anonymous poster hash: 10c70...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Misforstått? Det er vel heller du son misforstår som ikke skjønner at en fysioterapeut også er en terapeut....

Anonymous poster hash: 10c70...b51

Joda. Men på samme måte som en barnehagetante er en tante.

Anonymous poster hash: cede3...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Men på samme måte som en barnehagetante er en tante.

Anonymous poster hash: cede3...1dc

Lol, som i "jeg stikker ned til fysioonkel og får orden på nakken min? "

Tror jeg skal prøve det "hei onkel! "

Han bare "???!"

Syns jeg ser det 😄

Selvfølgelig er fysiterapeuten en terapeut. 😄

Digresjon slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, som i "jeg stikker ned til fysioonkel og får orden på nakken min? "

Tror jeg skal prøve det "hei onkel! "

Han bare "???!"

Syns jeg ser det 😄

Selvfølgelig er fysiterapeuten en terapeut. 😄

Digresjon slutt.

Et annet eksempel: Om noen forteller at de er forelsket i legen sin, vil du kanskje bli overrasket om du finner ut at det er tannlegen det er snakk om? Ettersom man vanligvis ikke omtaler tannleger som 'leger'.

Anonymous poster hash: cede3...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet eksempel: Om noen forteller at de er forelsket i legen sin, vil du kanskje bli overrasket om du finner ut at det er tannlegen det er snakk om? Ettersom man vanligvis ikke omtaler tannleger som 'leger'.

Anonymous poster hash: cede3...1dc

Mhm. Ja da ville jeg nok blitt ganske sjokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...