Gå til innhold

Tror den ene broren min er adoptert? Hjelp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har to totalt ulike barn.

Både i personlighet og utseende. Eldste er som snytt ut av nesa på meg, og yngste kan definitivt ikke pappaen lyve på seg. Vi bruker å si at vi har fått hver vår unge. Hun som ligner på meg er pappaunge til de grader, og han som ligner pappaen er mammadalt.

Jeg og min søster er også veldig forskjellige. Jeg er helt lys i håret, med masse krøller/fall. Og blir aldri brun i sola.

Hun er mørk i håret og har slett hår. Og blir brun bare noen nevner sol.

Personligheten vår er også helt forskjellig. Noen ganger lurer jeg på hvilken planet hun kommer fra.

Vi er ikke spesielt lik foreldrene våre. Jeg ligner veldig på pappas søster og hun på mammas søster.

Tror du kan ta det helt med ro...

Anonymous poster hash: 99462...708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min og meg ligner ikke mye, sånn rent bortsett fra at vi begge er høye. Jeg er sjenert, han er høylytt og prater i et sett. Jeg er normalvektig, han er relativt stor. Han har alltid fått til det han vil uten å jobbe alt for mye for det, jeg har sliti både på skole og andre steder (har kommet meg dit jeg vil, men har vært mye jobb bak det). I tillegg har broren min helt andre meninger enn resten av familien.

Vi er søsken, biologisk. Men som sagt omtrent rake motsetninger. Alt har med miljø å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange og faktisk. Tror jeg leste et sted at hele 1 av 10 barn lever med en far som ikke er deres biologiske.

Jeg har to kompiser som opplevde å være far til en unge han faktisk ikke var far til. Han andre fikk sønnen sin omtrent levert på døra da ungen var 3. Kjerringa hadde løyet helt bevisst og forloveden levde helt uviten i 3 år.

Samboeren til venninna mi fikk vite da han var 17 at faren hans wgentlig ikke var faren hans.

Så det er mange slike sjebner der ute

Anonymous poster hash: e9114...a6a

En av ti er blant de som sjekker det. Så det gjelder ikke alle, men der det er mistanke om noe slikt.

Anonymous poster hash: af631...d02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er søsken som kan se forskjellige ut selv med samme mor og far. Men samtidig så har jeg en sånn rar følelse i magen om at noe ikke stemmer.  Har aldri sett noen gamle bilder fra der moren min var gravid. Ikke som jeg kan huske i alle fall.

Er det frekt om jeg spør broren min om han kan være adoptert? Eller skal jeg ta det opp når alle spiser middag liksom? Eller så får jeg bare leve med et spørsmålstegn for resten av livet. Han er jo broren min uansett.

Fra ts. :)



Anonymous poster hash: 5355e...d16
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er blond,grønne øyne og lyset i huden,har fregner osv. Mens mine søsken har mørkt hår,mørke øyne og mørkere i huden enn det jeg er. Vi er bare forskjellige. Jeg ligner mest på foreldrene til besteforeldrene mine på den siden. Så trekk kan komme frem lengre ned i en generasjon.



Anonymous poster hash: d3c30...53e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hallo alle sammen.

Jeg er en jente på 18 år, som har en søster og to brødre. La oss si at søsteren min heter Katrine, mens brødrene mine heter Nils og Anders.

Anders er 25 år, og den største i flokken. Han virker så annerledes fra meg og mine to andre søsken. Han er høy, blond og har grønne øyner. Mens vi andre har mørkt hår, blå øyne og ganske lave alle sammen. Moren min er lav og faren min er høy.

Jeg har alltid tenkt tanken på at han kan være adoptert, nettopp fordi han ikke passer helt inn. Ikke på en sånn vond måte, men han virker så totalt forskjellig fra oss andre. Han er veldig høylytt og tar mye plass, mens vi er mer rolige og sjenerte.

Moren og faren min har vært gift i 35 år, så de kan jo ha adoptert han uten at vi vet om det. Jeg var jo ikke født en gang når Anders kom inn i familien. Moren min har aldri sagt noe, men alikevell så har jeg en sånn uggen følelse i magen.

Hvordan kan jeg finne ut dette? :vetikke:

Kan jeg kontakte noen? Setter virkelig pris på hjelp!!

Anonymous poster hash: 5355e...d16

 

Det er helt normalt å lure på dette i tenårene. Og selvsagt er det mulig at broren din er adoptert. Eller at han har en annen far/mor enn dere andre. Men det er ikke egentlig noe du har noe med.

 

Om du spør din mor/far så har de antagelig opplevd at minst ett av dine eldre søsken lurte på det samme ang. seg selv eller andre og at de villlig deler bilder av de kommende foreldre for 25 år siden. Det er ikke noe dramatisk ved å lure på slikt så du har ikke noe behov for å skjule det.

Anonymous poster hash: 4eac3...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er søsken som kan se forskjellige ut selv med samme mor og far. Men samtidig så har jeg en sånn rar følelse i magen om at noe ikke stemmer. Har aldri sett noen gamle bilder fra der moren min var gravid. Ikke som jeg kan huske i alle fall.

Er det frekt om jeg spør broren min om han kan være adoptert? Eller skal jeg ta det opp når alle spiser middag liksom? Eller så får jeg bare leve med et spørsmålstegn for resten av livet. Han er jo broren min uansett.

Fra ts. :)

Anonymous poster hash: 5355e...d16

Jeg hadde nok ikke spurt rett ut om han er biologisk bror rundt middagsbordet. Men du kan jo spørre mor di om hun har bilder fra når dere var små? Fordi du vil lage et album som du kan ha for eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Matronella

Jeg vet at det er søsken som kan se forskjellige ut selv med samme mor og far. Men samtidig så har jeg en sånn rar følelse i magen om at noe ikke stemmer.  Har aldri sett noen gamle bilder fra der moren min var gravid. Ikke som jeg kan huske i alle fall.Er det frekt om jeg spør broren min om han kan være adoptert? Eller skal jeg ta det opp når alle spiser middag liksom? Eller så får jeg bare leve med et spørsmålstegn for resten av livet. Han er jo broren min uansett.Fra ts. :)Anonymous poster hash: 5355e...d16

Vi har ikke bilder av min mor som gravid, noen av oss søsknene, så sånn sett kan vi alle være adoptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere.

Det tipset der var lurt estrella. Kommer derfor til å spørre om hun har noen bilder av oss når vi var små.
Så får vi se hva hun sier. :)



Anonymous poster hash: 5355e...d16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tvilling, så kam med sikkerhet si at søsteren min er min biologiske søster. Hun har blå øyne, blondt hår og er 178 cm høy. Jeg har brune øyne, mørkt hår og er 160 cm. Folk tror knapt på oss når vi sier vi er søsken. Som mange andre soer her trenger man ikke ligne for å være søsken.

Anonymous poster hash: f2a6d...3bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ulik mine to søsken

Jeg var rebellen. Høylydt,kraftig og stritt hår.

Tok jobben som virket som et eventyr for meg.

De to andre er slanke,krøller, utdannelse,stille osv....Aldri slått meg at jeg er adoptert

Anonymous poster hash: 98132...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det viktig for deg å vite om han er adoptert?

Jeg har en venninne som følte seg veldig forskjellig fra sine søsken. Hun var høy, de andre var lave. Kroppsbygging osv var veldig forskjellig fra henne og sine søstre. Foreldrene hadde 4 barn sammen og hadde vært sammen i x antall år.

Viste seg etterhvert at moren og faren hadde hatt en dårlig periode hvor mor flyttet ut. På den tiden hun ikke bodde hjemme ble hun gravid med en annen mann. Foreldrene hennes bestemte seg for å fortsette forholdet, og venninnen min ble født som en del av deres felles barn.

Kom mildt sagt som et sjokk når hun fikk høre dette i voksen alder. Jeg tror egentlig det hadde vært best å aldri fått vite.

Akkurat det samme skjedde med meg, jeg er resultat av en flørt min mor hadde mens hun var separert. Høygravid tok han hun var separert fra, henne tilbake. Forskjellen er at jeg egentlig alltid har visst dette, men tror ikke det var mange i byen som visste det selv om jeg og storesøsteren min er veldig forskjellige. Var ikke så mange "moderne familier" på den tiden, så det var viktig å late som om alt var normalt.

Anonymous poster hash: e4a7e...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...