Gå til innhold

Gir du bursdagsgave til alle venninnene dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Ja, det gjør jeg. Men jeg har bare tre nære venninner, resten er mer som bekjente/kolleger/studievenner å regne, og de kjøper jeg ikke gave til med mindre det er noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks!

Kommer helt an på, er jeg invitert til ei vennine så tar jeg med noe.

Også Kommer det veldig an på hvor nære relasjoner jeg har til dem :)

Anonymous poster hash: 6e5da...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, gir til runde dager, ellers ikke. Vi er alle godt voksne og "har alt" og de fleste har nok med å kjøpe til familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har rundt 12 kjempegode venninner, og gir dem alle julegaver. Det går greit mtp at alle ikke har bursdag samme dag, selv om alle har bursdag på høsten og vinteren. Julegaver derimot blir en litt dyrere affære, fordi alle gavene kjøpes inn samtidig, og da er gavene gjerne satt på fullpris. Men mtp verdi så prioriterer jeg bursdagsgaver fremfor julegaver, vil heller gi en finere bursdagspresang, fordi jeg vet jeg har bedre råd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel ikke, med mindre jeg er invitert i bursdagsfeiring. Da har jeg med gave til nære venninner. Men om det ikke blir feiring blir det gratulasjon på bursdagen og eventuelt at vi finner på noe koselig, som å gå ut og spise.

 

Jeg feirer aldri bursdag selv siden det er på et tidspunkt nesten alle er opptatte på (slutten av sommerferieen) og det ender som regel opp med at jeg ikke får bursdagsgaver tilbake selv, med mindre jeg går inn for å feire bursdag, men som sagt så er det vanskelig å finne et tidspunkt som passer for de jeg vil invitere, da alle som regel blir spredd til ulike deler av landet.

 

Jeg har uansett nok med å gi bursdagspresager til nær familie, vi er mange. Blir heller gaver til noen få venninner til jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Nei, men vi feirer ikke bursdager med hverandre, heller. Unntakene er når vi feirer rundt tall. Da gis det selvsagt gaver :) 

 

Til jul gir jeg til noen ganske få. De andre har jeg avtalt med at vi ikke bytter gaver lenger. Jeg er over 40, og vi sluttet med gavebytting mens vi var i 20-årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, med mine tre aller nærmeste så tar vi oss heller en tur på kino/teater/parken/utstilling eller lignende.
Til enkelte lenger ut i kretsen så tar jeg vel med en flaske vin hvis jeg blir invitert i selskap, men sluttet å gi gaver/ting i pakker som når vi var tenåringer.



Anonymous poster hash: 76865...33d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett bare hvis jeg er bedt i bursdag. Ellers kan jeg gi gave hvis jeg vet personen trenger en ekstra liten oppmuntring fordi bursdagen for eksempel er midt i eksamenstida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun hvis jeg er bedt på bursdagsfeiring. Hvis det er gode venninner gir jeg noe de ønsker seg, er det mer perifere venninner gir jeg en flaske vin :)



Anonymous poster hash: 1351e...764
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gir ikke bursdagsgave til venninner i det hele tatt. Bestevenninna får en liten julegave.

Sender melding og gratulerer, da

Anonymous poster hash: 42d31...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøper bursdagsgave til bestevenninna mi som har vært en av mine nærmeste i over 20 år. De andre venninnene mine ringer jeg eller sender melding og gratulerer med dagen til. Men,hvis de feirer dagen sin og jeg blir invitert så kjøper jeg såklart en gave. 

 

Til jul derimot så gir vi en liten oppmerksomhet til hverandre, som oftest ei flaske vin/god olivenolje/spesielt krydder/god sjokolade. Dette er en avtale vi har, at vi ikke skal gi dyre gaver til hverandre til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi er voksne og kan selv kjøpe det vil vil ha.

Anonymous poster hash: 76abe...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tre nære venninner som det er aktuelt å gi til, men i år har ingen gitt til meg, så da skal ingen få tilbake. Sikkert like greit, så sparer vi alle penger som vi heller kan bruke på å spise ute sammen eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...