Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ok, vi har en fast kunde på jobb. Han er oppe i 50 åra kanskje.. Han skal hver morgen ha kaffe fra Coffee-Deal-koppen sin. Er som oftes alltid jeg som gir han det siden jeg alltid er tilgjengelig i kassa om morgenen. Det som jeg syns er sykt ekkelt og ubehagelig er at han pleier å si "Hei kjære" til meg… :s i en litt sånn flørtete tone.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare til det, så jeg bare ler litt sarkastisk tilbake, haha. Også en gang sa han "jeg reiser til kanariøyene neste uke, du har ikke lyst til å være med?" …..hvordan i huleste skal jeg forholde meg til dette….. Også da han kom tilbake fra turen, viste han meg ut av det blå bilder på mobilen av han og kona da de var på der.. "se, der er bilde av kona og tigeren vi hilste på!" …… OKEIIIIII… ???? Hvordan mennesker er det som randomly viser folk som jobber på bensinstasjon bilder av ferieturene sine?????

Ensomme mennesker. Eller gale mennesker.

Vi har noen sånne på jobb vi også. "Tusen takk, jenta mi" eller "takk, snuppa!" BLÆÆÆH æsj, får lyst til å nekte dem mat når de kommer med sånne kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får ikke sitert innlegget til 'ohdeergod' pga jeg har en gammel drittmobil, men jeg MÅ spørre...er han mannen som kaller deg 'kjære' fra drammensområdet? For det høres akkurat som en som pleier å handle hos oss. :-S

Jeg har blitt kalt både 'kjære' og 'jenta mi' av en sånn sleazegubbe. Neste gang jeg hører 'jenta mi' skal jeg si 'hør nå her, for det første tror jeg ikke den store sterke samboeren min hadde likt at du kaller meg DIN, og for det andre er jeg nesten førti år og kan vel knapt kalles jente!'

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn mann i tettstedet vi bor i og. Han er ikke kunde av meg eller noe så litt off topic, men jeg møtte han en gang jeg skulle ta bussen. Vi ventet sammen og han var gammel og begynte å prate til meg. Tenkte at vi kunne slå av en liten prat når vi først satt der og ventet. Så ut av det blå når han skulle gå av bussen, så kom han bort og gav meg en klem og sa hade!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn mann i tettstedet vi bor i og. Han er ikke kunde av meg eller noe så litt off topic, men jeg møtte han en gang jeg skulle ta bussen. Vi ventet sammen og han var gammel og begynte å prate til meg. Tenkte at vi kunne slå av en liten prat når vi først satt der og ventet. Så ut av det blå når han skulle gå av bussen, så kom han bort og gav meg en klem og sa hade!!

Han var sikkert utrolig ensom :'(

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Jeg hadde også en slik mann på butikken som prata ørene av deg og hang i butikken i timesvis. Alle var utrolig irritert på han, helt til han kom en dag og trengte hjelp å finne en bukse. Kona og datteren hadde død i en bilulykke for et par år siden og de hadde alltid shoppet alt av klær han trengte. Stakkars mann, han hadde ingen igjen, kun oss butikkansatte som var utrolig irriterte på han.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en slik mann på butikken som prata ørene av deg og hang i butikken i timesvis. Alle var utrolig irritert på han, helt til han kom en dag og trengte hjelp å finne en bukse. Kona og datteren hadde død i en bilulykke for et par år siden og de hadde alltid shoppet alt av klær han trengte. Stakkars mann, han hadde ingen igjen, kun oss butikkansatte som var utrolig irriterte på han.

Å herre denne fikk meg rørt :trist:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er MØKK lei kunder som ikke hører etter hva jeg sier.

"Hvilke farge finnes denne i?"

"Sort, blå, lilla, rosa :) "

"Jaha ja, puster den?"

"Det gjør den!"

"Så bra. Hvilken farge kommer den i da?"

Dette skjer med sikkert hver tredje kunde (ikke langt ifra...)

Det var en kunde som var innom forrige uke for å få tilbake penger for en bukse pga åpent kjøp.

Problemet er at han hadde ikke buksen med seg, fordi han mente at han aldri fikk den i posen. Han hadde kvittering og jeg kunne se at den var betalt.

Prøvde å si til han at jeg ikke kan gi han 3000 kr uten videre, men det nektet han å godta. Han ble skikkelig hissig og stormet ut av butikken. Ikke særlig hyggelig opplevelse :( Jeg fikk nummeret hans, fordi jeg skulle forhøre meg med sjefen.

Da jeg ringte han opp igjen og forklarte at vi ikke kunne gi ut de pengene, skrek han nærmest "JAKKEN LÅ I POSEN DEN, HEHE!!! Men uansett dårlig service for at jeg ikke fikk pengene. Jeg kunne jo bare kommet innom med de igjen!" :plystre:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^Men stakkaren var jo sinnsforvirret. Han skulle først returnere buksen, men så skriker han jakke istedenfor.. Stakkaren vet jo ikke hva han har kjøpt engang.. :fnise:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er MØKK lei kunder som ikke hører etter hva jeg sier.

"Hvilke farge finnes denne i?"

"Sort, blå, lilla, rosa :) "

"Jaha ja, puster den?"

"Det gjør den!"

"Så bra. Hvilken farge kommer den i da?"

Dette skjer med sikkert hver tredje kunde (ikke langt ifra...)

*snip*

Tenkte fort "JØSS, hvor jobber du som selger artige vesener som puster med disse rare fargene?!?" Men det var et klesplass som puster, ikke noe levende :plystre:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte fort "JØSS, hvor jobber du som selger artige vesener som puster med disse rare fargene?!?" Men det var et klesplass som puster, ikke noe levende :plystre:

Stussa en del på det samme. Tok lengre tid enn jeg ønsker å inrømme før det gikk opp et lys for meg :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk regelrett rennakjeft av en dame fordi vi ikke har nattåpent her om dagen, for det har bensinstasjonen ved siden av. Nei beklager du.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk regelrett rennakjeft av en dame fordi vi ikke har nattåpent her om dagen, for det har bensinstasjonen ved siden av. Nei beklager du.

Kan hun ikke bare gå på bensinstasjonen ved siden av da? :klo:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Saxofon

Det var en kunde som var innom forrige uke for å få tilbake penger for en bukse pga åpent kjøp.

Problemet er at han hadde ikke buksen med seg, fordi han mente at han aldri fikk den i posen. Han hadde kvittering og jeg kunne se at den var betalt.

Prøvde å si til han at jeg ikke kan gi han 3000 kr uten videre, men det nektet han å godta. Han ble skikkelig hissig og stormet ut av butikken. Ikke særlig hyggelig opplevelse :( Jeg fikk nummeret hans, fordi jeg skulle forhøre meg med sjefen.

Da jeg ringte han opp igjen og forklarte at vi ikke kunne gi ut de pengene, skrek han nærmest "JAKKEN LÅ I POSEN DEN, HEHE!!! Men uansett dårlig service for at jeg ikke fikk pengene. Jeg kunne jo bare kommet innom med de igjen!" :plystre:

Hadde en slik or et par uker siden. Han mente at han ikke hadde fått varen, ville ha pengene igjen osv. Vi gikk igjennom opptakene, vi ser at han får varen og han innrømmet etterpå at han løy. Han er nå politianmeldt.

Vi er jo skeptiske for en grunn.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun ikke bare gå på bensinstasjonen ved siden av da? :klo:

Den er sånn 5 minutter å kjøre med 80-grense.. haha. Tror de gikk. De var sinte fordi de ikke fikk kjøpt burger 30 minutter før stengetid. Liksom, jeg ser problemet, men varmeovnen tar ca 45 minutter å kjøle seg ned før jeg kan vaske den, noe som tar ca 15 min-30 min avhengig av hvor mye man gidder den dagen... Og jeg har bare betalt 30 minutter etter stengetid :fnise: Hos oss skrur vi av en time før stenging, men det var visst ikke greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en slik or et par uker siden. Han mente at han ikke hadde fått varen, ville ha pengene igjen osv. Vi gikk igjennom opptakene, vi ser at han får varen og han innrømmet etterpå at han løy. Han er nå politianmeldt.

Vi er jo skeptiske for en grunn.

Jepp. Vi hadde en kunde som hadde "kjøpt" en dyr vare, og hadde ikke kvittering, men en kollega av meg hadde sagt (mente han) at det var baaaare å komme å få tilbake pengene altså. Null stress. Ringte hun kollegaen han mente det gjaldt, og mens jeg pratet med henne sa han hele tiden "Neida, du trenger ikke spørre henne, tar tid, bare gi meg pengene du så er det greit" om og om igjen. "Det er greit altså, bare gi meg pengene du". Prøvde å si flere ganger at jeg måtte jo bare bekrefte at dette stemte. Tok og satt varen på disken å sa at jeg skulle ringe sjefen for videre bekreftelse. Da jeg snudde meg forsvant han.

Sjekket på kameraet. Han hadde hentet varen i hyllen når det var mange kunder, satt den utenfor døren for butikken, ventet 10 min, tatt den med inn igjen og latet som den var sin for så å forsøke å få igjen pengene for den.

Skjønte jo det var noe tull ettersom A) den kollegaen han beskrev som hadde sagt dette er den strengeste kollegaen jeg har, skikkelig regelrytter. hun hadde ALDRI sagt noen skulle bytte noe uten kvittering. B) Han ble panisk når jeg skulle ringe kollegaen. C) Parkerte utenfor sikkerhetskameraenes rekkevidde (de som stjeler vet dette. vil ikke at vi skal ha reg. nr) D) Var en sigøynerlignende type. Ikke noe rasistisk fra min side, men statistisk sett har vi hatt en god del problemer med akkurat dette trikset, fra samme type folk, og er pålagt å være oppmerksomme fra eventuelt svindel fra disse

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en slik or et par uker siden. Han mente at han ikke hadde fått varen, ville ha pengene igjen osv. Vi gikk igjennom opptakene, vi ser at han får varen og han innrømmet etterpå at han løy. Han er nå politianmeldt.

Vi er jo skeptiske for en grunn.

Forstår at dere butikkansatte må være det men, jeg var på kjøpesenter der et stativ med bukser stod ute på gangen der vi alle går, og det pep hele tiden i tyverialarm når folk gikk inn og ut fra gang til butikk med disse buksene. Likeså med meg, jeg prøvde også buksa, kjøpte den og gikk. Når jeg kommer hjem oppdager jeg at tyverialarmen er fremdeles festet i buksa. og da jeg gikk tilbake til butikken, men bukse og kvittering, så blir jeg møtt med mistro/skepsis, og det var veldig ubehagelig. Jeg er et ærlig menneske som aldri har stjålet noe i hele mitt liv, så blir en møtt på en slik måte når det så tydelig var butikkens feil. Ikke bra.

Anonymous poster hash: 382dd...93b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Forstår at dere butikkansatte må være det men, jeg var på kjøpesenter der et stativ med bukser stod ute på gangen der vi alle går, og det pep hele tiden i tyverialarm når folk gikk inn og ut fra gang til butikk med disse buksene. Likeså med meg, jeg prøvde også buksa, kjøpte den og gikk. Når jeg kommer hjem oppdager jeg at tyverialarmen er fremdeles festet i buksa. og da jeg gikk tilbake til butikken, men bukse og kvittering, så blir jeg møtt med mistro/skepsis, og det var veldig ubehagelig. Jeg er et ærlig menneske som aldri har stjålet noe i hele mitt liv, så blir en møtt på en slik måte når det så tydelig var butikkens feil. Ikke bra.

Anonymous poster hash: 382dd...93b

Vel, det er synd at enkelte ødelegger for alle men vi har lovt til å reagere og være skeptiske selv når vårt system svikter.

Jeg leser forøvrig folk greit og ser stor forskjell på når vi har gjort en feil og når de har gjort en feil. Men uten kvittering eller hyggelig innstilling så kommer du ikke langt. Og de som prøver seg er som regel de sinteste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd! Ler så jeg griner.

Har en selv, fra igår. Egentlig bare trist men. Jeg stod bak en mor og datter i en butikk i går, hvorpå datteren (kanskje 5-6 år gammel) peker på armen til den ansatte og spørr: Hva er DEEEEET? Har handla mye i denne butikken og sett denne jenta med helt herpet arm dekket av arr, men heldigvis ingen ferske sår. Så presterer mora å si, før den ansatte fikk svart: Noe du aldri skal gjøre vaffal. Sånt syns jeg er stygt!

Kjente jeg ble så irritert og pønsket ut hva jeg skulle si til dama men de stakk ganske fort.

Så ble det min tur og den ansatte smiler til meg å starter å slå inn varene mine. Sa til henne at jeg hadde hørt hva dama sa til henne og at hun ikke måtte bry seg om sånt drittpreik. Hun takket å sa at hun var vant til det og brydde seg ikke noe særlig om det.

Hun er en veldig hyggelig og blid jente virker det som og dyktig med det hun driver med. Hadde aldri trodd at hun slet med seg selv, eller har slitt hadde det ikke vært for sårene på armen.

Om du leser dette eller noen kjenner til denne jenta, stå på! =)) håper du har det bra i dag, at du ikke tar til deg sånne tullekommentarer. Fikk en litt dårlig følelse inni meg etter denne episoden.

Og til moren med dattera. Skjerp deg! Håper ikke dattera di blir som deg

Anonymous poster hash: ddd13...6ad

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde ringte nettopp inn og ville at vi skulle levere 35 pizza på 35 minutter!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...