Gå til innhold

så utrolig sliten av ordet 'spire'


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, finn på noe nytt. Teit å kalle en baby for spire.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, alt hva folk henger seg opp i. Jeg er stolt av spiren min!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :)

Det burde være en tråd her med "ord som irriterer" :)

Jeg har mange!

Spire er greit, poden derimot...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Har jeg aldri lagt merke til, men det høres utrolig teit ut:p

Enig med eplebit her, hva er greia med "poden"? :klo: Har aldri hørt noen si det, men ser stadig at det skrives her inne. Stygt ord.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du fysisk sliten av ordet, eller er du bare lei av det? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker tanken på å fortelle at jeg er blitt "smelt på tjukka" den dagen det skjer for vår del. :jepp:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du fysisk sliten av ordet, eller er du bare lei av det? :klo:

Jeg antar ts mener lei. Og det er greit det. Jeg er f.eks lei av Lol. Og en rekke andre ord.

Hehe hva kommer egentlig uttrykket bolle i ovnen av?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Jeg tror jeg skal satse på å bli en overekkelt "Vi er gravide"-dame når den dagen kommer.

Og si lekre ting som "Vi har opplevd noen strekkmerker, men vi skal nok tåle den biten også. Vi møtte jordmoren i går og hun sier at vi har rett så bra hofter til barnefødsler. Vi tror hun er fra forrige århundre ahahaha men vi er selvsikre på at vi skal få ut barnet på greit vis. Mer kaffe?"

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal satse på å bli en overekkelt "Vi er gravide"-dame når den dagen kommer.

Og si lekre ting som "Vi har opplevd noen strekkmerker, men vi skal nok tåle den biten også. Vi møtte jordmoren i går og hun sier at vi har rett så bra hofter til barnefødsler. Vi tror hun er fra forrige århundre ahahaha men vi er selvsikre på at vi skal få ut barnet på greit vis. Mer kaffe?"

Neeeei ikke vi! Vi vi vi, jeg er gravid, ikke vi. Haha! :snurt:

(Nei jeg er ikke gravid).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Haha :)

Det burde være en tråd her med "ord som irriterer" :)

Jeg har mange!

Spire er greit, poden derimot...

Jeg HATER poden!!!!!!!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Har jeg aldri lagt merke til, men det høres utrolig teit ut:p

Enig med eplebit her, hva er greia med "poden"? :klo: Har aldri hørt noen si det, men ser stadig at det skrives her inne. Stygt ord.

Pode og spire passer nå bra sammen iallfall, siden begge hører hjemme i gartneriet.

Og nei, jeg bruker dem ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Men sånn for å være litt mer seriøst, ja - enkelte utrykk blir brukt til døde på forumet her, men jeg tror det å ikke kalle "spiren/frøet/avleggeren" for "fosteret" eller "barnet" for tidlig i svangerskapet, er inngrodd i oss for å ikke male fanden på veggen. De fleste som blir gravide vet jo at mange graviditeter ender i SA (nok et KG-utrykk jeg blir gal av. Mest fordi jeg brukte en måned her inne før jeg fant ut hva det var) og at de derfor har et behov for å distansere det bittelitt, om enn ikke i ordlaget.

En venninne av meg og mannen kalte det ufødte barnet for "Vår lille rochak test" fordi ingen av dem klarte å se en unge på ultralyd-bildene uten å myse med øya og halveis gjette hva de så. Da ungen var født innrømte hun å ha hatt litt angst på slutten for at barnet skulle bli født med en merkelig formet fødselsmerke i fjeset - hun var redd for at hun hadde malt fanden på veggen. No pun intended.

Så jeg forstår godt at folk har bruk for å bruke litt søte utrykk, hvertfall i starten. Det ufarliggjør det litt, og det å bruke botaniske utrykk umenneskeliggjør det bittelitt også.

Men jeg er også veldig enig med TS i overbruk... Jeg forstår godt at spire-ordet blir brukt og forstår enda bedre at det blir et fast forumutrykk på et nettsted som dette, men jeg håper inderlig at folk tar humoren i TS sitt innlegg og forsøker å bruke litt mer fantasi for å gjøre det morsomt for seg selv og oss andre. Kanskje vi får overvære fødselen av noen nye utrykk? Om lille celledelingen til mamma? :gjeiper:

...eller en trillingmor som venter et kull til høsten?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det er litt fjernt å si babyen når embryoet bare er noen cm. Men jeg tenker at "spiren" er et forumuttrykk, man driver jo ikke å snakker om den i det virkelige liv, da er det mer "graviditeten"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...