Gå til innhold

Ord du ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sigrid Bonde Tussvik introduserte meg for ordet 'mellomkjøttet' ( altså området mellom eneren og toeren) fy fader for et ord!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Sigrid Bonde Tussvik introduserte meg for ordet 'mellomkjøttet' ( altså området mellom eneren og toeren) fy fader for et ord!

Har du møtt sigrid bonde tussvik?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Sigrid Bonde Tussvik introduserte meg for ordet 'mellomkjøttet' ( altså området mellom eneren og toeren) fy fader for et ord!

Bruk det latinske ordet "perineum" du, når/hvis du skal omtale dette området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Hm... Jeg er ikke særlig begeistret over grove banneord. Jeg banner ikke selv, og har vokst opp med at det er fy-ord.

Ellers er det ikke mange ord jeg ikke liker, men jeg blir fort litt irritert over hvordan enkelte uttaler ord/bokstaver. Som for eksempel "kjole", "kiosk", "kjempe/kjempegodt". Spesielt mange med bokmål-dialekt (Oslo-dialekt eller lignende) klarer ikke si "k"; det blir "sh". Så.. "shjole", "shempegodt". Hehe... Det er litt komisk, men kanskje det er en egen dialekt? Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Jeg er ikke særlig begeistret over grove banneord. Jeg banner ikke selv, og har vokst opp med at det er fy-ord.

Ellers er det ikke mange ord jeg ikke liker, men jeg blir fort litt irritert over hvordan enkelte uttaler ord/bokstaver. Som for eksempel "kjole", "kiosk", "kjempe/kjempegodt". Spesielt mange med bokmål-dialekt (Oslo-dialekt eller lignende) klarer ikke si "k"; det blir "sh". Så.. "shjole", "shempegodt". Hehe... Det er litt komisk, men kanskje det er en egen dialekt? Ikke vet jeg...

Banner ikke liksom, alle gjør det, det er i instinktet vårt

Anonymous poster hash: 18cff...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Banner ikke liksom, alle gjør det, det er i instinktet vårt

Anonymous poster hash: 18cff...c02

Nei, alle banner ikke ;) Og nei, banning er ikke et instinkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle banner ikke ;) Og nei, banning er ikke et instinkt.

Banning er helt vanlig i nordnorsk språk og kultur. Og tro meg - det kommer helt instinktivt :)

Anonymous poster hash: cb269...42f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Banning er helt vanlig i nordnorsk språk og kultur. Og tro meg - det kommer helt instinktivt :)

Anonymous poster hash: cb269...42f

Det gjør det nok for mange, ja. F.eks. når de slår seg. Men ikke alle banner:) Verken jeg eller mine nærmeste venninner/familie banner (min far hater banning, så jeg måtte be min samboer om å roe ned på det da han skulle møte han, haha). Det er fordi vi har vokst opp uten banning i hjemmet. Men min samboer gjør det; hele tiden. Og jeg kjenner mange som banner, men jeg blir ikke påvirket av det. Det er jo ikke sånn jeg snakker eller er vant til å gjøre.

Men jeg vil nok si at en stor del av spesielt nordlendinger banner. Jeg er nordlending, men liker ikke å banne selv. Nordnorsk banning er morsomt å høre på da :fnise:

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Vet ikke om det er et ord overhodet, men "åssen" er forferderlig.

Det står faktisk i bokmålsordbøker (hvordan).

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle banner ikke ;) Og nei, banning er ikke et instinkt.

Ingen er perfekt...

Anonymous poster hash: 18cff...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fedme. Det er et ekkelt ord, men det er ihvertfall presist (BMI 30 og over). Bastarden "sykelig overvektig" er på et vis verre. Det er snakk om fedme da, så kall nå en spade for en spade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fotballflue

Gøtteri/gætteri eller gøtt/gætt. Det heter godteri og godt. Jeg vet det er dialekt, men det høres helt forferdelig ut i mine ører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringa, gubben, brystvorte.

Ellers generelt alle banneord, syns det høres fryktelig harry ut.

Edit: kom på at jeg liker ikke vulgære ord heller. Får meg ikke til å si (eller nesten skrive) slangordene for kjønnsorganene - for å være pen på det, så vel, fitte og kuk osv., er bare noe jeg skriver når jeg skal fortelle hva jeg ikke liker å skrive eller si ;)

Endret av LatersBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange ord jeg syns er ekle, men enkelte normale ord har jeg faktisk lært meg til å bruke.

F.eks når jeg var barn klarte jeg ikke ordet "baby" (beibi), så jeg brukte alltid å uttale det rett fram slik det skrives haha. Folk syns det var rart, men dette ordet klarer jeg å bruke uten problemer nå! Hatet også ordet rumpe før, men dette takler jeg å bruke nå. Takler heller ikke ordet/navnet Jesus, på grunn av at i slutten sier man suss - som også er et ord jeg hater.

Ellers hater jeg noen ekle ord for kjønnsorgan, som er blitt brukt her jeg kommer fra. F. eks sjur, tisselur, lull osv. ÅÅÅÅH, grusomme ord. Bæsj, tiss, promp, prupp, fjert, buse, vorte, føflekk er heller ingen favoritter.

MENSEN - drittord..

Pupp, pupper. Grusomt.

Tutte, tutt. HAHA.

Kommer ikke på flere ord, dette er noen av de verste (de har jo ekle betydninger også), men det er mange flere. Jeg har sikkert problemer som hater så mange ord



Anonymous poster hash: cdec3...8bb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøtteri/gætteri eller gøtt/gætt. Det heter godteri og godt. Jeg vet det er dialekt, men det høres helt forferdelig ut i mine ører

Jammen gætteri er jo så gætt!

Anonymous poster hash: c8a25...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...