Gå til innhold

Mars/April 2010


Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Englefjes:

Jeg var gjennom hele graviditeten redd for fødselsdepresjon selv, fordi jeg til tider var veldig langt nede pga tøft svangerskap. Heldigvis har jeg sluppet unna, noe jeg er svært takknemlig for! Tenkt på det så mange ganger, spesielt når jeg har trøtt pga søvnmangel, lei av skriking og lite frihet osv osv, det er jo i akkurat de stundene at det er selve følelsen for barnet som holder meg "oppe" (og den følelsen som gjør, føler jeg, at jeg til tider har klart å la være å hyle, grine og kaste ungen ut vinduet). Så det må være utrolig tøft når den følelsen ikke er der. Håper det går bedre og bedre, og at du virkelig får nyte en del av den tiden når barnet er lite :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom jeg er gravid er jeg i allefall 5+2 og har termin 17.mai! Hurra :)

Hipp hurra! Gratulerer så mye! :klem: Dere er skikkelig tøffe, synes jeg.

Englefjes:

Jeg var gjennom hele graviditeten redd for fødselsdepresjon selv, fordi jeg til tider var veldig langt nede pga tøft svangerskap. Heldigvis har jeg sluppet unna, noe jeg er svært takknemlig for! Tenkt på det så mange ganger, spesielt når jeg har trøtt pga søvnmangel, lei av skriking og lite frihet osv osv, det er jo i akkurat de stundene at det er selve følelsen for barnet som holder meg "oppe" (og den følelsen som gjør, føler jeg, at jeg til tider har klart å la være å hyle, grine og kaste ungen ut vinduet). Så det må være utrolig tøft når den følelsen ikke er der. Håper det går bedre og bedre, og at du virkelig får nyte en del av den tiden når barnet er lite :klemmer:

Tusen takk, Clebra! Der varmer å lese slikt. :hug: Og så bra at du slapp unna slik grufs! Det var virkelig eksremt tøffe tak. Jeg håper aldri jeg opplever noe slikt igjen, og jeg har mange planer for tiltak ifm. en ny barselperiode (som jeg håper kommer en eller annen gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med dere? Noen som skal begynne å jobbe igjen snart så pappaene får ta over litt, og noen som har små som skal være over alt og gjerne spise ledninger ;)

Twiddel: Gratulerer så mye med en liten spire i magen!

Her i huset går det bedre og bedre, Joa liker nesten all mat han får, smake gjør han ihvertfall på alt :gjeiper: Han kuttet ut nattmaten selv, men våkner fortsatt en del ganger for å få smokk og trøst, men blir flere og flere "gode" netter der vi må inn 2-3 ganger, ikke 10-15. Utrolig gøy å se personligheten hans komme sterkere og sterkere frem :hjerte:

Pappaen har også begynt å vokse inn i rollen, og har lyst på en til allerede, så bare jeg som holder igjen ;) Vi koser oss alle 3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg startet tilbake i jobb når vesla var litt over 6 måneder, og det gikk kjempe fint:) Pappan storkoser seg hjemme, og synes det er deilig med litt aleinetid med vesla.

Ellers er hun nydelig! Er over alt, drar seg bortover gulvet i en fei, sitter og reiser seg opp til sittende både på baken og knærne. Er ivrig, glad og interessert! Skjer nye ting hver dag, morsom alder dette. Vi har vært rolige hele veien i forhold til alt og bare nyter. Vi har det rett og slett supert!

og ja, ledninger er spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei hei!

Jeg skal begynne å jobbe i februar, men det er vanskelig å få tak i barnepass. Det ser ut som at jeg må søke om utvidet perm fra jobb og så gå hjemme med penger fra Nav. Huff a meg.

Mannen min og jeg sliter fryktelig i forholdet, og vi har sendt inn separasjonspapirer nå.

hvem hadde trodd det skulle bli sånn?

Er det bare oss eller er det flere her som sliter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg skal begynne å jobbe i februar, men det er vanskelig å få tak i barnepass. Det ser ut som at jeg må søke om utvidet perm fra jobb og så gå hjemme med penger fra Nav. Huff a meg.

Mannen min og jeg sliter fryktelig i forholdet, og vi har sendt inn separasjonspapirer nå.

hvem hadde trodd det skulle bli sånn?

Er det bare oss eller er det flere her som sliter?

Usj, så kjipt, her var vi også gjennom en tøff periode, og går inn i en ny nå med eksamener for min del og fryktelig mye jobb for sambos del. I jula derimot skal vi finne tilbake til hverandre :hjerte:

Små barn i hus tar ofte frem det verste i folk når det gjelder stress og krangling, det er ikke lett å prøve å bygge opp et forhold når noen andre krever så mye av både søvn og tid... Særlig hvis det blir urettferdig fordeling av ansvar :kjefte:

Håper det går bra med deg og den lille likevel! Husk at du har rett på overgangstønad og slikt de neste 3 årene da!

----------------------------------------------------

Her har vi begynt så smått å krabbe og Joa reiser seg opp etter alt, blir ganske mange knall og fall i løpet av en dag! Hittil har han slått hull på leppa 3 ganger :lete::kgbaby:

Sovingen går enda bedre og sjeldent vi må inn i løpet av natten! Dagsoving har alltid gått fint, men noen kvelder er vanskeligere og mer bråkete enn andre :natti:

Gleder oss til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Heihei!

Hvordan går det med de andre mars/aprilbarna?

Min er 10,5 mnd nå og verdens triveligste lille gutt. Jeg koooser meg hjemme og nyter dagene.

Jeg er 27 uker gravid nå, dette svangerskapet går jammen unna i en fei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har ikke deltatt i denne skravletråden tidligere jeg, men fikk lyst til å slenge meg på :)

Gutten vår fyller ett år på onsdag, jeg kan ikke tro hvor fort tiden har gått! Har alltd hørt at folk sier at tiden går fort og de vokser raskt, at man må nyte denne tiden fordi den er over på et blunk, men hadde absolutt ikke forventet at det faktisk var SÅ sant :fnise: Og det er helt utrolig hvor fort de utvikler seg. Virker nesten som at mye av det kom over natta ;) Men det har vært veldig moro å se og observere, vi har kost oss skikkelig med det alle sammen!

Han har vært syk en stund nå, inn og ut av legevakt :( Men ingenting alvorlig, heldigvis! Blir sikker oppfatta som en hysterisk hypokonder av en mamma, men som førstegangsmamma blir man gjerne litt overbeskyttende, jeg er iallefall det :sjenert: Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite mener jeg da.

Han har alt tatt sine første skritt alene (på mandag), men har ikke gjort det igjen. Kommer nok snart tenker jeg :) Verdens herligste lille gutt, som snart skal bli storebror :nigo: Jammen har dette svangerskapet gått fort hittil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei dere!

Da var vesla 14 måneder, tiden flyr, men det føles rart at hun ikke var her for 14 måneder siden.. Hun er sta, fantastisk, søt og bøllete! Har akkurat begynt å gå på ordentlig, ikke så veldig langt av gangen før hun faller fremover og må reise seg opp igjen. Det er en herlig vår/sommer vi går i møte, veldig morsomt å kunne være mer ute -leke og utforske! Har gått i barnehage siden før hun var 10 mnd, det har gått supert!

Er virkelig imponert over dere som allerede hat blitt gravide igjen, det er jeg ikke klar for enda - vil nyte dette litt til, og glemme svangerskap/fødsel litt mer. Mer tanken på andremann blir mindre og mindre fjern, så det blir nok ikke så mange år til.

Har dere det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...