Gå til innhold

Sunnere mat og mer aktivitet skal bli = - 8 kilo!


Froz1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sala21

Har du en treningsdagbok? Du går også turer? Gjerne si ifra når du merker en forskjell!

Jeg skriver ned alt jeg spiser i en treningsapp, og jeg har fått opp øynene litt for noen mat jeg trodde var sunn, men viste seg å være tre ganger mer kalorier enn hva jeg skrev som du sikkert har lest over her, hehe.

Uansett, keep it up, du også!

Jeg har ikke treningsdagbok, men har tenkt på å opprette en for å ha den å "svare" til slik at jeg kanskje blir flinkere ;)

Jeg går litt turer, men jeg liker også å trene litt på treningsstudio, og svømme.

Hvilken app bruker du? Jeg har sett litt på myfitnesspal, og synes den ser veldig grei ut, så nå har jeg lastet den ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker myfitnesspal. Den er veldig bra og enkel og bruke. Jeg har også appen mapmywalk. Denne setter jeg på før hver gåtur og den viser da hvor jeg har gått, antall km, kalorier brent etc. Og den kobler seg til myfitnesspal og registrerer der automatisk hvor mye du har trent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet mitt er ganske i dass for tien siden jeg ikke får meg noen jobb, begynner jeg å bli desperat. Også snakket jeg med en helt utrolig pms-dame på nav idag som var skikkelig frekk, så jeg satt der med tårer i øynene..... fml..

Derimot er jeg stolt over at jeg ikke har tydd til usunn mat i denne drit-tiden... Silver lining :)

Derimot er jeg ikke like motivert på gåturer. Blir ca 30 minutter for tiden, enn en time :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet mitt er ganske i dass for tien siden jeg ikke får meg noen jobb, begynner jeg å bli desperat. Også snakket jeg med en helt utrolig pms-dame på nav idag som var skikkelig frekk, så jeg satt der med tårer i øynene..... fml..

Derimot er jeg stolt over at jeg ikke har tydd til usunn mat i denne drit-tiden... Silver lining :)

Derimot er jeg ikke like motivert på gåturer. Blir ca 30 minutter for tiden, enn en time :/

Syntes du er flink, jeg! Som ikke gir opp selvom ting går det i mot. Jeg vet jo selv at det er vanskelig å la vær å proppe seg full av dritt når ting er vanskelig. Å ikke tenk på at du ikke går like langt som du pleier, 30 minutter er bedre enn sofaen. :klappe: Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du er flink, jeg! Som ikke gir opp selvom ting går det i mot. Jeg vet jo selv at det er vanskelig å la vær å proppe seg full av dritt når ting er vanskelig. Å ikke tenk på at du ikke går like langt som du pleier, 30 minutter er bedre enn sofaen. :klappe: Stå på!

Takk du :blomst:

Ble en liten Subway til middag idag da... Uten gåtur. Så føler jeg MÅ gå minst en time idag. Skal se om jeg letter på ræva om en halvtimes tid :) Har bare så lyst på en jobb !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skriver jeg det for mine egne øyne at jeg kan se forskjellen. Veide meg mandag og da viste den:


74,1 kilo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sala21

Jeg bruker myfitnesspal. Den er veldig bra og enkel og bruke. Jeg har også appen mapmywalk. Denne setter jeg på før hver gåtur og den viser da hvor jeg har gått, antall km, kalorier brent etc. Og den kobler seg til myfitnesspal og registrerer der automatisk hvor mye du har trent :)

Det hørtes jo veldig smart ut! Tror du mapmywalk registrerer jogg også?

Det er da man begynner å kjenne at man har motivasjon, når man kan gå gjennom dårlige perioder og likevel ikke ty til usunn mat (som man jo gjerne vil:P ) Stå på vidre! Dette har ikke vært den beste uken for meg, men har vært bortreist så når jeg kommer hjem i morgen skal jeg rett å trene (håper jeg haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk du :blomst:

Ble en liten Subway til middag idag da... Uten gåtur. Så føler jeg MÅ gå minst en time idag. Skal se om jeg letter på ræva om en halvtimes tid :) Har bare så lyst på en jobb !!

Skjønner det! Tok veldig lang tid før jeg fikk meg jobb også og enda er det bare midlertidig kontrakt. Det skaper jo mye stress å ikke ha en fast inntekt eller en jobb å gå til! Håper det ordner seg for deg snart :) Hvilket jobbfelt er det du søker etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo veldig smart ut! Tror du mapmywalk registrerer jogg også?

Det er da man begynner å kjenne at man har motivasjon, når man kan gå gjennom dårlige perioder og likevel ikke ty til usunn mat (som man jo gjerne vil:P ) Stå på vidre! Dette har ikke vært den beste uken for meg, men har vært bortreist så når jeg kommer hjem i morgen skal jeg rett å trene (håper jeg haha)

Hei!

Jeg vet ikke om appen registrerer om du går eller jogger, men den noterer antall km og hvor lang tid du bruker og dermed brente kalorier utifra dette. Når du jogger kommer du lengre på kortere tid, så tror det skal gå bra :)

Lykke til!

Jeg gikk ingen tur igår. Eller for to dager siden. Dette er for dårlig :P Derimot har jeg vært flink med mat :) Spiste jo en subway igår (6 inches), kl 6, og jeg ble så mett at den holdt for resten av dagen! Med unntak av et glass juice.

Endret av Froz1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det! Tok veldig lang tid før jeg fikk meg jobb også og enda er det bare midlertidig kontrakt. Det skaper jo mye stress å ikke ha en fast inntekt eller en jobb å gå til! Håper det ordner seg for deg snart :) Hvilket jobbfelt er det du søker etter?

Takk for fine ord :hug:

Jeg søker mest innenfor administrative stillinger nå. Mulig innenfor markedsføring om drømmejobben kommer, men jeg tenker en kontorjobb er best nå. Må komme meg rolig inn i jobblivet igjen etter jeg ble utbrent i høst :)

Hadde et intervju idag da. Ikke den mest interessante jobben (kundeservice), men er jo en fulltidsjobb og ok betalt. Så får krysse alt av fingre og tær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord :hug:

Jeg søker mest innenfor administrative stillinger nå. Mulig innenfor markedsføring om drømmejobben kommer, men jeg tenker en kontorjobb er best nå. Må komme meg rolig inn i jobblivet igjen etter jeg ble utbrent i høst :)

Hadde et intervju idag da. Ikke den mest interessante jobben (kundeservice), men er jo en fulltidsjobb og ok betalt. Så får krysse alt av fingre og tær!

Ok! Krysser alt som kan krysses for deg :-) Å som du sier at selvom det ikke er den mest interessante jobben så er det jo en jobb. Også er alle jobber et ben innafor uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvorfor viste vekten 74,9 idag tidlig????

Eneste jeg kan komme på er at det ble litt mye salt til maten igår, og kveldsmaten ble 100 g fet ost.....

WTF? :( Vil ikke sulte meg heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat idag:

Frokost: Juice og eple
Lunsj: Yoplait dobbel 0 % yoghurt
Mellom: En liten bolle
Mellom 2: Frokostblanding
Middag:: Laks og salat


Vet det ble dum snacks idag, men har også vært utrolig kvalm i hele dag som jeg har prøvd å dempe..


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært noe flink i helgen :(

Jeg har vært skikkelig kvalm i flere dager, og når jeg spiste så døyvet det kvalmen :( Not good....

Ville ikke poste det, men burde så jeg kan bli bedre imorgen. Starte dagen med en detox-kur og fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk jeg kjempelangt!

Men appen sluttet å funke etter 5 min så ifølge appen så gikk jeg 0.5 km, haha. Men lover jeg gikk mer enn det :D

Jeg gikk fra helt fra nord i byen til nesten helt sør i byen :P

ellers begynte dagen bra slik jeg hadde planlagt. Jeg hadde et eple og skyr til frokost.

Til lunsj spiste jeg en sånn toro hurtigmat, men det sto på pakka at måltidet var 350 kcal. Og de kan vel ikke sette det om det er mer kcal? Så syntes 350 kcal var ok lunsj.

Til middag er jeg litt usikker, jeg har allerede spist en halv bolle med frokostblanding (Fy, froz1!) men kan kompensere ved å ha kokt egg, paprika og litt ost litt senere ikveld som "middag" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

April!

Frokost: Et kokt egg og kaffe
Mellom: Eple

Og nå er klokka 3. Det var godt å sove lenge idag :D Men fikserer mye på tanken at nå som det er april må jeg for faen få meg en jobb. Jeg søker hver eneste dag, men ting skjer ikke! Så idag var det en stilling ute og jeg brukte en time idag tidlig på å renskrive søknaden min direkte til det selskapet. Og håper! Fristen går ut 9 april, så... De trengte noen med kundeservice-bakgrunn og ville vite hvor mye erfaring søkeren hadde. Da var det godt å kunne skrive: over 4 års erfaring :) Bare synd at fristen ikke er: snarest. Da pleier jeg å få intervju dagen etter jeg har søkt.

Oh well :)

Planen videre idag er å gå tur (selvfølgelig) driver å tenker på en god rute. Det er mye enklere å gå tur hvis turen har en mening, som å gå til en butikk langt borte.

Maten idag tenker jeg blir:

Middag: Tomatsuppe uten makaroni (Den fra Coop er veldig få kalorier! Husker ikke nøyaktig nå, men ca halvparten av Toro sine kalorier :)

Kvelds: Grønnsaker og litt fransk ost.

Hvis jeg er flink idag da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sala21

Så flink du er! Du høres ut som du virkelig prøver å få ting til å skje! Krysser fingrene for deg :D

Du får bare stå på når du har sånn en fin plan med middag og kvelds. Jeg har spist hjemmelagde fiskekaker idag, da er det mye mer fisk i dem og mye sunnere. :)

Håper du har hatt en fin dag så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Du høres ut som du virkelig prøver å få ting til å skje! Krysser fingrene for deg :D

Du får bare stå på når du har sånn en fin plan med middag og kvelds. Jeg har spist hjemmelagde fiskekaker idag, da er det mye mer fisk i dem og mye sunnere. :)

Håper du har hatt en fin dag så langt :)

Takk! Blir så glad når jeg ser at folk følger og kommenterer :D

Jeg laget visst ikke suppe idag nei. Jeg hadde igjen 4 små fiskepinner. Ikke det verste, men ikke det beste heller. Derimot gjorde jeg opp for det ved å gå 8 km idag :)

Ha en fin dag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei, nå har jeg skumleste litt her som ønsket og jeg ser ikke at alder eller høyde er nevnt(?)

Første jeg reagerer på er at du spiser alt for lite noe som vil forklare at du hele tiden sprekker på ting.

I og med at du er arbeidsledig og er litt nedfor så anbefaler jeg at du bruker tiden du har på å komme igang med trening. Gåturer er bra, men få litt jogging innimellom. Tro meg når jeg sier at de små joggeintervallene vil bli lettere og lettere å gjennomføre og bli lengre og lengre. Jogging og aktivitet vil lette på humøret og gi deg endorfiner som vil lette på humøret :)

Kostholdet er ikke bra. Enten underspiser du eller så spiser du mye "tomme kalorier"

Få mer balanse mellom proteiner, fett og trege karbohydrater. Ikke bare vil du få et mer stabilt blodsukker, men du vil ikke være sulten mellom måltider og du vil føle deg mer tilfreds. Du må gi kroppen nok næring så du kan leve med livsstilen resten av livet med et moderat underskudd så du går ned jevnt, men også spise smart så kroppen kvitter seg med fett ikke muskler.

Eks:

Frokost

Eggerøre med skinke og avokadomos evt eggewraps(vips sammen egg med salt og pepper og lag "pannekaker" og fyll opp med skinke, avokado og salat)

Evt havregryn med litt honning og kanel

Lunsj

Kylling med pinjekjerner og salat

Mellom

Frukt og mandler

Middag

200 gram kjøtt-fisk med en søtpotet/en ferdigkokt knytteneve fullkornsris/fullkornspasta og masse grønnsaker

Dessert

Fruktsalat(melon, mango, pære etc)

Kvelds

Skinkeomelett med salat

Her har du masse god mat med næringsstoffer fra alle grupper slik at kroppen får det den trenger. Let etter inspirasjon på matblogger til morsomme oppskrifter. Jeg lagde f.eks sjokoladecookies uten sukker med kidneybønner med inspirasjon fra bakekona.no :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...