Gå til innhold

Hardc0re sin vei til 60 kg!


Mystica

Anbefalte innlegg

Mitt første innlegg her på forumet (men langt ifra min første bruker.....). ;) HEI!

Jeg er ei frøken på 170 cm som skal bli slank, og etterhvert FIT SOM FAEN. Jeg har et slitsomt forhold til mat (ingen spiseforstyrrelser påvist) og tok tak i livsstilen min den 1. januar (som veldig mange andre også har gjort). Det har gått bra så langt - jeg har dessverre veid meg litt for ofte, så er usikker på hvor mye jeg har gått ned, men på en måned har jeg skråsikkert greid å gått ned 2 kg (min startvekt var 76 kg). Da har jeg heller ikke "kjempet hardt". Nå er det på tide og kjempe for drømmekroppen! Januar måned gikk ganske fint, jeg har kommet inn i en god rutine. Jeg trener 3-4 dager i uken, jeg har planlagt hver uke å trene 5 ganger, men latsiden har kommet frem og det har endt med 3-4 ganger. Grunnlaget er satt. Kostholdet har hatt sine opp og nedturer, jeg har som sagt at slitsomt forhold til mat - i helgene har det vært lite næring og litt for mye junk (likevel ikke så mye at det har resultert i vektoppgang). Har prøvd å kutte ut dritt i hverdagene, men har HVER uke splurget i en av ukedagene. Har likevel ikke latt meg knekke av dette.

Jeg har kjøpt meg dagboken fra Get Inspired, men jeg har ærlig talt ikke greid å loggføre noe særlig. Usikker på om det er latskap eller om det bare rett og slett ikke gir meg noe! Tror det er mer den andre grunnen. Det er lite plass å skrive i dagboken, er nok det som er hovedproblemet. Dermed tenkte jeg at det kunne være en god idè å ha en dagbok på nettet! Jeg vurderte en stund å opprette en loggbok hos Fitnessbloggen - men jeg er helt ærlig ikke noe særlig into fitness, og det forumet har jeg allerede hengt en del på - og det har endt med at jeg bare har vært aktiv i et av forumene som ikke handler om trening..... Da de fleste der inne har litt mer peiling enn meg. ;) I denne dagboken kommer jeg til å loggføre øktene mine. Kosthold vet jeg ikke om jeg kommer til å blande inn, kommer egentlig bare til å skrive om jeg har spist bra eller dårlig. Vil legge fokuset mer på trening enn kosthold (jada, jeg vet, 100% på begge deler, men kosthold ønsker jeg ikke å skrive så veldig mye om og jeg får hetta om jeg loggfører matinntaket mitt over lengre tid). Håper noen vil ta seg tid til å lese dagboken min - er alltid på jakt etter "trenings/forumvenner" som motiverer og som holder på med det samme som jeg gjør. :D

Jeg kommer til å veie meg en gang hver måned, samt ta måle midjen en gang i måneden - kommer til å gjøre det i slutten av hver måned. Jeg kommer til å redigere hovedinnlegget for hver måned som går!

Litt fakta om meg

- Jeg har gått opp og ned i vekt de siste 5 årene. Jeg har vært oppe i 88 kg og jeg har vært nede i 64 kg. Hverken de 88 kg'ene eller de 64 kg'ene var sunt oppnådde. Sulting på vei ned, overspising og trøstespising på vei opp.

- Jeg har hatt et av og på forhold til trening i alle de år og har slitt med å finne min favoritt treningsmetode (er det det man kaller det?).

- Jeg har slitt mye med mitt eget selvbilde, men sliter ikke like mye med det nå etter jeg begynte å trene og være mer bevisst på hva jeg putter i meg. Selvtilliten min derimot er veldig lav, og jeg håper at jeg greier å bygge den opp etterhvert.

- Jeg sliter med depresjon, men depresjonen vil dere mest sannsynlig se lite av her da den ikke går noe særlig utover treningen. Kostholdet derimot kan rammes. Og det blir skrevet om i liten grad her.

- Jeg trener ikke å treningssenter grunnet prestasjonsangst. Jeg trener hjemme og bruker videoer fra Youtube. Har manualvekter og matte som utstyr, og så snart jeg blir flinkere kommer jeg nok til å investere i kettlebells.

Mine mål

- Å bli fornøyd med meg selv, få kroppen jeg alltid har drømt om, innse at jeg greier det jeg måtte ønske og å få en sterk, sunn kropp som oser hardt arbeid og viljestyrke.

- Komme meg ned til 60 kg, det er mitt ultimate mål, men jeg vet at reisen blir lang og at jeg kanskje ikke kan oppnå denne vekten på et par uker. Jeg vil også komme meg under 70 cm i midjemål, og jeg vet det er mulig da jeg har vært under 70 cm før.


♥ ♥ ♥ ♥ ♥

31. januar 2014

Vekt: 74,3 kg

Midjemål: 78 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heier på deg! :danse: Du har jo en god start og du er kjempelur som starter dette nå som du kjenner det begynner å gli litt ut, men du er fortsatt i gang!

Selv har jeg også starta en treningsdagbok i dag og målet er 65kg, 1-2 mer gjør ikke noe, men vet jeg kan trives med 65. Nok om meg!

Kommer innom og sjekker oppdatering fra deg senere - spent på dagens trening :)

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg! :danse: Du har jo en god start og du er kjempelur som starter dette nå som du kjenner det begynner å gli litt ut, men du er fortsatt i gang!

Selv har jeg også starta en treningsdagbok i dag og målet er 65kg, 1-2 mer gjør ikke noe, men vet jeg kan trives med 65. Nok om meg!

Kommer innom og sjekker oppdatering fra deg senere - spent på dagens trening :)

LYKKE TIL!

Heier på deg også! Skal titte innom dagboken din. :)

Lykke til du også. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. februar 2014

Kort oppsummering
-> Dårlig økt.
-> Har spist lite før trening.
-> En smule mangel på motivasjon.

Da har jeg gjennomført dagens økt og er temmelig skuffet over meg selv. Jeg presterte dårlig og jeg er usikker på om det er motivasjonen som mangler eller om det er det faktumet at jeg ikke har spist annet enn halvparten av en fruktsalat bestående av tre forskjellige frukter, og en typisk energibar som jeg for øyeblikket ikke husker navnet på. Har drukket rikelig med vann, så tror jeg er litt i underskudd i forhold til hva jeg trente i dag. Jeg svetter som bare det og jeg kjenner det godt i beina - planen var å trene armene også, men det skjedde ikke da jeg ble så skuffet over meg selv at jeg ga opp. Ja, jeg ga opp. Jeg bruker vanligvis ikke trene så tidlig på dag - og jeg bruker heller ikke å spise så lite i løpet av dagen FØR trening, så da skjer vell det som skjer, da. Det gjorde godt iallefall, svetten renner fortsatt langs halsen og i ansiktet. Deilig å kjenne at kroppen prøvde iallefall, så skal prøve å ikke gi psyken og kroppen min juling enda. Cardioen gikk ok, denne videoen var mye mer slitsom enn jeg trodde og jeg slet mye med pusten, men også med beina (merkelig at selv om jeg er veldig sterk i beina så yter de dårlig når jeg trener cardio). Ga meg litt for tidlig kanskje pga pusten, kunne jo bare roe meg ned litt og ikke stresse med å gjennomføre AKKURAT slik som hun gjør det. Pauser på ca. 30 sekunder er vell lov om kroppen bokstavelig talt sekker sammen...? Squat challengen gikk veldig fint, sett bort ifra at jeg ikke greide å gjennomføre denne heller - og etter å ha trent slik som jeg har de siste ukene skulle jeg trodd at jeg kunne det. Men neida. Nå skal det sies at jeg har ikke trent siden sist fredag tror jeg, om ikke torsdag - lengste pausen jeg har hatt siden jeg kom inn i rutinene, så kan bare være det at det er tøft å komme back on track. Kommer nok ikke til å skrive SÅ mye hver gang jeg skal loggføre fremover heller, men akkurat i dag så ja. Dårlig økt, mye skriblerier.

Jeg digger egentlig squat challengen, og skal begynne å planlegge øktene mine fra neste uke av. Da lurer jeg på og presse inn Squat challengen, som da er 10 øvelser m/ 10 reps + en "challenge" for armene, med 10 øvelser og 10 reps. Skal se hva jeg finner ut, for disse øvelsene er så effektive. OG JEG SKAL HA STRAM & STOR RUMPE! Og sterke armer. Så ja.

Fat Burning HIIT Cardio Workout

Jeg gjennomførte 11 min.

The Most Effective Squat Callenge

Jeg gjennomførte 6 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...