Gå til innhold

Kosthold og trening - ned 25 kg


Askmeagain89

Anbefalte innlegg

Ja, da var det bare å sette i gang med sunt kosthold og trening!

Jeg skal ned 25 kg, forhåpentligvis i løpet av de neste månedene så jeg kan se smashing ut til sommeren kommer :fnise:

Jeg begynte i går og var ganske flink bortsett fra en liten kokesjokoladeglipp. Men vi kastet alle julekakene som var igjen da så sånn sett var vi ganske flinke.

I dag begynte dagen med dobbel 0% yoghurt og en stripe med koke :sjokolade: .. Utrolig dumt, men nå er den snart borte og det blir ikke kjøpt inn noe mer.

Så fortsatte dagen med 3 egg, 30 g pasta og litt gulost og en stripe til med :sjokolade::(

Men jeg holder meg innenfor de 1500 kaloriene jeg får lov å spise så da er det vel greit?

Har ikke blitt noe trening i dag, men planen er å ta det i kveld når jeg har blitt ferdig med oppgaven min

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til :) Skal selv ned 20kg som kom snikende når jeg fikk meg kjæreste og sluttet å trene. Dumme meg :P

Mine 15 kg som kom dette året skal også bort. Lykke til!

Tusen takk! Og selv lykke til :) Dette klarer vi :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til. Kommer til å følge fremgangen din. DETTE SKAL DU KLARE!!:-)

Lykke til! Jeg skal også ned minst 20 kg, så her vil jeg følge med :)

Tusen takk og lykke til Nepenthe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen dro på jobb i går og hadde glemt å kaste bringebærrutene :grine:

Det endte som det måtte, men spiste heldigvis ikke alt. Jeg eier ikke viljestyrke så ting kan ikke være i hus i det hele tatt. I butikken går det greit.

Men for å gjøre opp for den superdumme glippen i går så jogget jeg en time i dag og håper det veier opp noe for tragedien fra gårsdagen. Skal sies at bringebærrutene mine består av 2/3 bringebær ettersom det er det som smaker best på dem :fnise:

I dag har jeg bare hatt tid til å spise en dobbel 0% yoghurt, men mannen lager lasagne og salat så snart blir det middag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det jo lov å skeie ut litt, med god samvittighet;-) fra og med i morgen er det full skjerpings her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var fråtsetiden, altså julen, over :laugh:

Jeg husker lite fra gårsdagen og glemte helt å skrive, men jeg var på tur en times tid kl 5.30 om morningen :sjokkert: Det har ikke skjedd på fem år eller noe sånt så jeg er rimelig overrasket over at jeg gadd. Ellers gikk vel dagen med til rydding, vasking og slike kjedelige hjemmesysler.

Jeg tror, ta det med en klype salt for kortidshukommelsen er ikke helt god, at jeg spiste en yoghurt, to brødskiver med ost og skinke og lasagne i går. Og en liten bringebærrute. Skam på meg :grine: Men nå er de borte da :laugh: Ingen fler igjen!

I dag har jeg foreløpig spist to egg og en yoghurt og gått en minimini tur med hunden. Får se hva dagen bringer, men jeg har pakket treningstøyet så håper at jeg får dratt meg selv på trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink du er. Jeg hadde ALDRI klart å gått tur så tidlig om morgenen :fnise: (om jeg ikke hadde hatt hund da, da blir man jo tvunget. Greit det og;))

Husk å ikke la deg friste til å kjøpe flere bringebærruter på butikken før helga da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink du er. Jeg hadde ALDRI klart å gått tur så tidlig om morgenen :fnise: (om jeg ikke hadde hatt hund da, da blir man jo tvunget. Greit det og;))

Husk å ikke la deg friste til å kjøpe flere bringebærruter på butikken før helga da ;)

Takk :) Det hadde ikke skjedd hvis det ikke var for hunden, nei :fnise:

Bringebærrutene må heldigvis bakes og jeg er så drittlei av å stå på kjøkkenet etter julen så det skjer ikke :fnise: Nå er det helt tomt for godis hjemme og det er veldig bra! I butikken klarer jeg meg faktisk veldig bra.

Mannen spurte forresten om jeg ikke kunne bake kake i går. Jeg så for meg den sunne livsstilen forsvinne sakte men sikkert så jeg sa "Jada, kan bake jeg, men da må vi gå tre-timers tur etterpå for å forbrenne det vi spiser" og da responderte mannen som forventet "Ah, nei, trenger ikke kake"

Han hater å gå tur og generelt være i aktivitet så det er greit å true med når han prøver å ødelegge for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bra trusselen funka. Hadde det samme problemet i går da vi skulle ha middagsgjester og samboeren min ville vi skulle bake kake og ha til dessert. Jeg innser at jeg må jobbe med viljestyrken fremover for dette året SKAL jeg klare og opprettholde sunne kostvaner.

Noe kake ble det heldigvis ikke her heller da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp, da vet jeg hva som funker ;) Jeg elsker å gå tur, men syns det er kjedelig å gå alene med hunden hver gang.

Så bra! Er ikke lett med disse mannfolkene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, har helt glemt å skrive her. Det har vært mye å gjøre de siste dagene så kostholdet har blitt så som så. Den ene dagen fikk jeg knapt spist i det hele tatt. Tror jeg fikk ned middag og det var det.

Så hadde vi en spisedag og det endte med superdårlig samvittighet så jeg var på joggetur i natt :fnise:

Har trent litt styrke hjemme ettersom jeg ikke har hatt tid til å trene ellers. I dag blir det hjemmestyrke og tur.

Har holdt meg til 1500 kalorier da siden jeg knapt spiste den ene dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner til den å få dårlig samvittighet og så trene på natten. :P Har hendt veldig ofte her i gården!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mr. Toad

Ja, da var det bare å sette i gang med sunt kosthold og trening!

Jeg skal ned 25 kg, forhåpentligvis i løpet av de neste månedene så jeg kan se smashing ut til sommeren kommer :fnise:

Ta av over 4 kg per måned er ikke å anbefale. Det er vel faktisk dobbelt av anbefalt øvre grense om man ønsker varig resultat. I tillegg risikerer du å forbrenne mye muskelmasse. Livsstilsendring er alltid bedre enn kur. Det du lister opp i åpningsinnlegget ditt vil langt på vei hjelpe deg å nå din målsetting, men jeg tror du med fordel bør sette et lengre tidsperspektiv enn 6 måneder for dette. Både for å holde seg innen en realistisk utvikling, men også for å unngå skuffelser som kan bli til personlige nederlag. Visst er det mennesker som har klart slik, man kan ofte lese om dem. De man ikke leser om derimot, er de tusener som også har prøvd dette, men ikke klart.

Komme i god form er ikke et halvårsprosjekt. Det er et livsprosjekt. Jeg tror du vil øke sannsynligheten om du setter deg mer overkommelige mål. Uansett, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattjogging? Så flink du er :)

Takk ;) Det må til når man ikke har tid på dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av over 4 kg per måned er ikke å anbefale. Det er vel faktisk dobbelt av anbefalt øvre grense om man ønsker varig resultat. I tillegg risikerer du å forbrenne mye muskelmasse. Livsstilsendring er alltid bedre enn kur. Det du lister opp i åpningsinnlegget ditt vil langt på vei hjelpe deg å nå din målsetting, men jeg tror du med fordel bør sette et lengre tidsperspektiv enn 6 måneder for dette. Både for å holde seg innen en realistisk utvikling, men også for å unngå skuffelser som kan bli til personlige nederlag. Visst er det mennesker som har klart slik, man kan ofte lese om dem. De man ikke leser om derimot, er de tusener som også har prøvd dette, men ikke klart.

Komme i god form er ikke et halvårsprosjekt. Det er et livsprosjekt. Jeg tror du vil øke sannsynligheten om du setter deg mer overkommelige mål. Uansett, lykke til.

Takk :) Dette er jeg fullt klar over ;) Regner heller ikke med å gå ned mer enn maks 10-15 kg til sommeren uansett, men jeg vet at jeg må sette 25 kg som mål for å gå ned de 10-15 kg. Jeg har gjort dette før for mange år siden og det holdt helt frem til i fjor da jeg begynte på hormoner osv..

Men takk for tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...