Gå til innhold

Missdior styrer og steller; lager fine forhold for en liten baby!


missdior

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flink du er! :-D det frister vel mer å være ute når det er fint vær kan jeg tenke meg :)

:hoppe: Joda, men sofaen frister ALLTID mer... Fikk iallefall rørt meg litt i dag :)

Enig med Rusket her. Du er flott som du er! Og så er du veldig søt, også. Nemlig. Så ingen grunn til å bli deprimert over at du la på deg litt, det er som det er. Jeg la på meg 10 (!) kg i vinter, på grunn av at jeg ikke fikk trent, og ikke orket tenke sunt.

Men nå er jeg i full gang igjen, og tenker at selv om jeg ikke merker noe på vekta, merker jeg noe på den fysiske formen; at jeg holder ut mer, om du skjønner? Vekta er bare et pekepinn, det som er viktig, er at jeg er fornøyd med innsatsen jeg gjør, og at jeg blir i bedre form til å ta meg av ungene mine. =)

Så søte og gode dere er med meg :klem: Ja, jeg har ikke lagt på meg så mye, men det er fortsatt skikkelig nedslående! Men da får vi være flinke til å motivere hverandre :hjerte: Kjenner jo at formen er bedre, så den har iallefall ikke dalt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Jeg må inn å lese litt her også jeg! Så flink du er!!! Aldri trent så mye i hele mitt liv som du har skrevet på denne korte tiden :fnise:
Og... til innlegget du skrev til pappen din :trist: Møkkamann. Du er så sterk og flott og fin, ikke la slik vås definere hvem du er. For du er verdens flotteste Missdior, og du gjør alt riktig på din måte. :hjertesmil::hjertesmil: Han er ikke flott, og han gjorde ingenting riktig.

.....

ps.

Hvis du sliter med å finne gode matrutiner og tips og triks, anbefaler jeg virkelig å prøve moderat lavkarbo. Ikke så hardt at du går i ketose, men virkelig kutte karbohydratene. Det vil hjelpe kroppen din å miste vekt, selv når du har en uke eller to uten trening :) Husk at egg og bacon til frokost er en perfekt start. riktig fett og nok protein :tommel: (dropp banan og brød). Lag egne knekkebrød, sååååå godt.

... Og ikke surv over 2 kg, det er bare kroppen som samler vann! :blomst: Jeg går opp 2-3 kg hver gang TR skal komme! Men så forsvinner de igjen etter en uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Jeg må inn å lese litt her også jeg! Så flink du er!!! Aldri trent så mye i hele mitt liv som du har skrevet på denne korte tiden :fnise:

Og... til innlegget du skrev til pappen din :trist: Møkkamann. Du er så sterk og flott og fin, ikke la slik vås definere hvem du er. For du er verdens flotteste Missdior, og du gjør alt riktig på din måte. :hjertesmil::hjertesmil: Han er ikke flott, og han gjorde ingenting riktig.

.....

ps.

Hvis du sliter med å finne gode matrutiner og tips og triks, anbefaler jeg virkelig å prøve moderat lavkarbo. Ikke så hardt at du går i ketose, men virkelig kutte karbohydratene. Det vil hjelpe kroppen din å miste vekt, selv når du har en uke eller to uten trening :) Husk at egg og bacon til frokost er en perfekt start. riktig fett og nok protein :tommel: (dropp banan og brød). Lag egne knekkebrød, sååååå godt.

... Og ikke surv over 2 kg, det er bare kroppen som samler vann! :blomst: Jeg går opp 2-3 kg hver gang TR skal komme! Men så forsvinner de igjen etter en uke.

:klem: til deg! Dere er så flinke til å få meg opp av gjørma, og det er jeg evig takknemlig for :hjerte: Jeg er helt totalt avhengig av brød! Så lavkorbo er bare å glemme :ler: Men vi har to-tre karbefrie dager i uka, og da spiser jeg ikke brød eller pasta eller noenting med slike karbohydrater :) Fine dager det også, men brødskiva mi med gulost og paprika kan ingen ta :ler:

Har du en oppskrift på hjemmelagde knekkebrød? Har lyst til å prøve det :) De 2 kgene er borte nå da, så sier meg fornøyd med det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være flink og logge alt jeg spiser!!

Frokost: En Youplait dobbel 0% med sitron og fiber, tre skiver ananas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til deg! Dere er så flinke til å få meg opp av gjørma, og det er jeg evig takknemlig for :hjerte: Jeg er helt totalt avhengig av brød! Så lavkorbo er bare å glemme :ler: Men vi har to-tre karbefrie dager i uka, og da spiser jeg ikke brød eller pasta eller noenting med slike karbohydrater :) Fine dager det også, men brødskiva mi med gulost og paprika kan ingen ta :ler:

Har du en oppskrift på hjemmelagde knekkebrød? Har lyst til å prøve det :) De 2 kgene er borte nå da, så sier meg fornøyd med det :jepp:

Hihi, nei skjønner. det finnes lavkarbobrød da, de er ikke så verst. eller bare spis så grovt du kan. :jepp:

KNEKKEBRØD:

125 gr mandler

60 gr hasselnøtter

- Finhakk disse

3 dl solsikkekjerne

2-3 dl sesamfrø

2 ss fiberhusk

5 dl vann

1-2 ts salt (evt en bitteliten dært)

Bland alt det tørre, og ha i vann.

La svelle i 10-15 minutter

Spre det utover to stekebrett, 160 grader i varmluft

Steker i 70 minutter.

Sett begge brettene i ovnen, bytt plass etter 35 minutter (så de får stå oppe og nede begge to)

eventuelt 70 minutter hver for seg hvis du ikke har to brett :) Disse er sååååå gode!!!

Et annet tilbehørtips til maten (kjempegodt med kyllingfilet og det du måtte ha ved siden av)

Hakk para- og cashewnøtter og bland det inn i creme fresh, stekes i panna til det er gyllent brynt. dødsgodt oppå kyllingen.

Husk at når man prøver å gå ned i vekt er en stopper mye fruktsukker: druer, bananer og ananas. Det er alt for søtt. drikk maaaaaaaaaasssseee vann :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, nei skjønner. det finnes lavkarbobrød da, de er ikke så verst. eller bare spis så grovt du kan. :jepp:

KNEKKEBRØD:

125 gr mandler

60 gr hasselnøtter

- Finhakk disse

3 dl solsikkekjerne

2-3 dl sesamfrø

2 ss fiberhusk

5 dl vann

1-2 ts salt (evt en bitteliten dært)

Bland alt det tørre, og ha i vann.

La svelle i 10-15 minutter

Spre det utover to stekebrett, 160 grader i varmluft

Steker i 70 minutter.

Sett begge brettene i ovnen, bytt plass etter 35 minutter (så de får stå oppe og nede begge to)

eventuelt 70 minutter hver for seg hvis du ikke har to brett :) Disse er sååååå gode!!!

Et annet tilbehørtips til maten (kjempegodt med kyllingfilet og det du måtte ha ved siden av)

Hakk para- og cashewnøtter og bland det inn i creme fresh, stekes i panna til det er gyllent brynt. dødsgodt oppå kyllingen.

Husk at når man prøver å gå ned i vekt er en stopper mye fruktsukker: druer, bananer og ananas. Det er alt for søtt. drikk maaaaaaaaaasssseee vann :hoppe:

Takk for oppskrift :jepp:

Jo, men frukt er bedre en sjokkis assa!! Jeg er sulten igjen, men jeg har ikke lyst på noenting. Matlei.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk litt i stå om dagen, men jeg har iallefall ikke gått opp noe! Siden jeg startet "denne" gangen har jeg gått ned 5 kg blank. Halvveis til målet mitt innen påske, men har som sagt stått stille i lengre tid. Total vektnedgang siden jeg startet i det hele og det store er nå 7,1 kg. Lang til målet om endelig nedgang på 40-50 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Her var det lite liv. Hadde ikke gått opp noe etter turen til Berlin, heller ikke ned noe.. Det må man være fornøyd med. Nå gleder jeg meg bare til jeg er ferdig med lungebetennelse og all slags dritt så jeg får trent igjen. Det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det Miss? Er motivasjonen på topp? Hva er planen videre? (Bli med i slanketråden så gjør vi det sammen alle mann!!)

Motivasjonen er på supertopp :hoppe: Planen er å kutte massivt på karbo, holde meg under 1500kcal om dagen, gå minst 5 lange fjellturer i uka og bevege meg minst 30 min hver dag. Spise sunt og variert, men ikke grue meg til måltidene.... :) Drikke mer vann!

Hehe, jeg prøvde meg på forrige slanketråd, men ble bare lei meg da jeg ikke gikk ned så mye som jeg håpet, så denne gangen er målet mitt hemmelig :jolie::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen er på supertopp :hoppe: Planen er å kutte massivt på karbo, holde meg under 1500kcal om dagen, gå minst 5 lange fjellturer i uka og bevege meg minst 30 min hver dag. Spise sunt og variert, men ikke grue meg til måltidene.... :) Drikke mer vann!

Hehe, jeg prøvde meg på forrige slanketråd, men ble bare lei meg da jeg ikke gikk ned så mye som jeg håpet, så denne gangen er målet mitt hemmelig :jolie::ler:

*blande meg inn*

Både lavkarbo OG lavkalori? Pass på at du får i deg nok næring, det er fort å gå i bakken på for lite mat! Da blir det også enda vanskeligere å nå målet. Det er kjempebra at du drikker mye vann, forresten, og jeg tror at fjelltur er den beste form for trening; den er både fysisk og mentalt styrkende.

*motivasjonstale*

Ikke glem at alt du gjør består av valg. DU velger å spise en sjokolade. DU velger å bli sittende i sofaen istedenfor fjelltur. DU er sjef over DIN kropp, og alle de små valgene du tar i løpet av en dag (å gå ut døren, spise en sunn lunsj, ikke spise sjokoladen) er de faktorene som gjør at du får suksess. Så når den lille stemmen i hodet ditt sier "ånei, jeg vil ikke gå fjelltur i dag, jeg vil spise sjokkis..." så må du bare ikke høre på den. For du kan nemlig velge å la være å høre på den!

Ikke tenk at du savner sukkeret eller sofaen. Tenk at det er to ting som har ført til at du er der du er i dag (litt overvektig og misfornøyd med egen kropp). Vil du virkelig fortsette å stappe i deg det som gjør deg deppa? NEI, det vil du ikke! Det er ikke verdt det! Det er ikke verdt enda lenger tid deprimert og misfornøyd i egen kropp.

Du har muligheten til å gjøre noe med problemet ditt. Da må du faktisk ta den muligheten. MOVE YOUR ASS.

Ved slanking og livsstilsendring er trening 20% og kosthold er 80%. Tankegangen din er det viktigste; for den er kunnskapen om regnestykket. Uten kunnskap får du ikke regnet deg frem til det riktig svaret. *motivasjonstale slutt*

MASSE lykke til MissDior. Jeg heier og heier!

PS: Ganske så festlig bilde jeg fikk av dere. MrDior naken i dusjen, du med ti liter vann overalt og totalt kaos i en leilighet UTEN persienner :fnise: Hadde vært gøy å være naboen deres da!

PPS: Håper du skjønte noe av det jeg skrev...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...