Gå til innhold

Treningsdagboka til Violet Hill


Violet Hill

Anbefalte innlegg

Etter grundige vurderinger har jeg bestemt meg for å opprette en treningsdagbok :) kan sikkert skrive side opp og side ned om bakgrunn og motivasjon, men skal prøve å begrense meg:

Er i slutten av tjueårene og har trent jevnlig i ca ti år. Hva jeg trener, og hvor ofte, varierer med tid og lyst. Har dessverre en tendens til å nedprioritere trening i hektiske perioder, men håper at dagboka kan bidra til bevisstgjøring av hvordan jeg prioriterer tiden min.

Det er flere år siden sist jeg veide meg, men jeg har gått til innkjøp av vekt i dag, og den stanset på 63,4 kg, som er fordelt på 1,68 m. Lever forsåvidt fint med tallet, men har noen få ekstrakilo rundt livet jeg gjerne kan bli kvitt.

Fremover kommer jeg til å bruke tid på å jobbe med treningsmønster- og vaner, samt å lage mål for treningen. Dette blir gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens treningsøkt fortjener eget innlegg, selv om den ikke på noen måte var ekstraordinær. Har trent styrke sammen med en gjeng fra jobben. En av kollegene mine er instruktør og kjører en relativt enkel, men tøff styrketime. Dessuten er det utrolig deilig å trene i arbeidstiden, i og med at jeg kan gå hjem kl fire og være ferdig med dagens trening :)

I morgen hadde jeg egentlig avtalt å gå på ski med en venninne, men hun måtte trekke seg. Hittil i vinter har jeg vært litt treig når det gjelder å komme seg ut i løypene alene, så nåprøver jeg å bestemme meg for om jeg skal melde meg på en kondisjonstime, eller bare bestemme meg for at denne gangen skal jeg komme meg avgårde. Det hjelper vel å sove på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fulgt oppskriften og veid meg om morgenen uten klær, og nå havnet vekten på 62,7. Dermed er vel tirsdag veiedag. Skal prøve å ikke bli opphengt i det, men synes det er morsomt å følge litt med. Får vel ta en runde med målebåndet også.

Har meldt meg på spinningtime. Tenkte at jeg skulle prøve å få med meg noen på skitur, hvis ikke drar jeg på timen etter jobb. Ingenting er som å være ferdig med to av ukas økter på en tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på spinning etter jobb. Kjente godt at jeg trente styrke på beina i går, men det gikk sånn tålelig greit.

I følge pulsmåleren til Sats var jeg veeeldig effektiv, lå faktisk på 99 % av makspuls store deler av timen, og på et tidspunkt lå jeg faktisk tolv slag over makspuls :fnise:

I morgen blir det treningsfri, og kakefeiring i anledning pappas bursdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått 14,47 km på ski med gode venninner på hyttetur. Det holdt egentlig bra, var veldig mye vind og gjenblåste spor. Satser på å rekke en tur i morgen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neimen hei :) så hyggelig med et livstegn fra noen andre i boka :fnise:

Har gått ca 18 km på ski. Betraktelig bedre føre enn i går, men til gjengjeld ingen sol. Nå er jeg spent på hvordan det blir å trene styrke på beina i morgen etter helgens to skiturer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ut på oppdrag for jobben i dag, så da gikk jeg glipp av styrketimen :( men jeg innså at det kanskje var greit med en hviledag etter skiturene. Satser på å komme meg på yoga før jobb i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!! Så hyggelig :) jeg har sniklest litt inne hos deg også, bare ikke kommet så langt som til å legge igjen kommentar ennå. Måtte ha en litt myk overgang tilbake til KG :)

Da har jeg vært på yoga. Likte instruktøren veldig godt, men fy søren - det var tungt! Kanskje jeg skal prøve å gå fast på den timen. Begynner å tenke at jeg kanskje skal satse på en styrkeøkt, en yogatime og to kondisjonsøkter per uke. Jeg pleier å klare tre økter i uka fint, og burde få til fire dersom en er i arbeidstiden og en er før jobb. Særlig nå i skisesongen.

Fikk for øvrig ikke veid meg i dag ettersom jeg sov hos kjæresten min i natt. Får ta det i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 63,4 i dag tidlig. Tilskriver det altfor mye sjokolade på hytteturen :fnise: Ikke akkurat noen god utvikling, men jeg fikk i det minste pushet jeg trengte for å pakke treningstøy for å dra på spinning etter jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på spinning med favorittinstruktøren :)

Hadde litt problemer med å komme opp i puls. Mulig det var noe feil med klokka igjen, ellers var jeg bare sliten i beina etter gårsdagens økt. Må uansett få somlet meg til å sende inn pulsmåleren for batteriskifte.

Har lyst til å gå på ski i morgen, får se an hvor sliten jeg er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt krøkkete avslutning på uka treningsmessig, men fikk til ca 3 mil på ski i går og er veldig fornøyd med det! Nå har jeg imidlertid verdens største gnagsår på den ene hælen, så da blir det nok en liten stund til neste skitur. Får trene styrke og spinning så lenge. Spent på om jeg kommer meg på trening før jobb i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blitt fint lite trening i denne uka. Føler at jeg har brukt gnagsårunnskyldningen for det den er verdt nå :fnise: det begynner å bli bedre nå, så vi får se om jeg ikke får til noe i løpet av helgen. Veide meg for øvrig på tirsdag, og der var det ingen endring skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk ca en mil på ski i går med en kollega, veldig fin tur :) vekten viste 62,9 i går. Nå merker jeg at jeg begynner å bli veldig motivert for å jobbe mot sommerkroppen. Har veldig stramt program om dagen, men skal ha ferie de to neste ukene og da regner jeg med at jeg får vært mye i aktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent på å skøyte i oppoverbakke. Dagen derpå, og etter å ha drukket sjampis i ettermiddag. Måtte stadig ta pause så da tenker jeg vi kaller det intervalltrening :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på ski, Sognsvann øst - Ullevålseter - Frognerseteren - Sognsvann vest, ca 15 km totalt. Det var nydelig vær og jeg hadde alt for mye klær på. Det var veldig hardt føre og glatt der sola stod på, men det gikk bedre inne i skogen. Veldig fornøyd med at jeg kom meg ut alene, det er lenge siden sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på ferie, og prøver å være aktiv, men det er jo så mange fristelser :fnise: på onsdag spilte jeg squash med søsteren min, det var veldig gøy!

På torsdag løp jeg på tredemølle. Tok det ganske rolig, men synes det gikk veldig bra tatt i betraktning at det er 1,5 år siden jeg siste gjorde det. Var også på introduksjon til dykkekurs, kanskje ikke veldig fysisk krevende, men pulsen var i hvert fall høy nok :fnise:

Hadde planlagt å dra på sykkeltur i dag, men det har begynt å regne, så jeg får se an litt. Ellers blir det nok ny runde på tredemølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...