Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Så flink du er! Og gratulerer med 55,4 :biggrin: Det er fantastisk :Nikke:

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Glemt å svare her! Tusen takk! :hoppe:

I det siste tror jeg vekta har vært ødelagt, så har ikke fått sjekka ordentlig. Fikk mistanken bekrefta før i dag da jeg bare hadde gått opp 400 gram etter etedag. (Den dagen i uka jeg spiser hva jeg vil og mye av det). Da pleier vekta å vise minst halvannen kilo ekstra pga vannvekt.

Nå prøver jeg meg også på å leve uten gluten i to uker, så jeg kan se om det er det som gjør at jeg ofte ser ut som jeg er gravid når jeg har spist!

**

Har bestemt meg for å begynne på et nytt treningsopplegg. Det var så gøy med Insanity, det å bare jogge litt nå og da + gå turer med vofse er lissom ikke nok. Trenger litt mer hardtrening, og det hadde ikke gjort noe å få litt mer muskler heller. Både fordi det overfladisk nok ser bedre ut, og fordi vofse er blitt en stor unghund på tredve kilo som vil hilse på ALLE HUNDER I HELE VERDEN og fullstendig har glemt månedsvis med passeringstrening fordi det finnes damer der ute. :fnise:

Skal begynne med Focus T25. Det er samme treneren som i Insanity, Shaun T. Men det er kortere økter, bare tjuefem minutter. Det er uten pause, veldig harde økter, og mindre hopping enn i Insanity. Det er tre nivåer, Alpha, Betha og Gamma. Hver varer i 25 dager, så til sammen varer treningsopplegget i tre måneder. Men i motsetning til Insanity er det også bare fem dager i uka, alle ukedagene. Man trener mandag-torsdag, har en dobbeltøkt (altså en time) på fredag, tar mål og veier seg på lørdag og slapper av på søndag.

Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det i og med at jeg hele veien har hatt fredag som etedag, og det vil føles litt dumt å ete masse usunt når jeg har trent dobbeltøkt. Men det finner jeg nok utav. På den ene siden gjør det ikke noe, for treninga teller jo uansett, på den andre kan jeg jo selvsagt jo gjøre det på andre dager.

Kommer nok uansett ikke til å gjøre det så ofte som det er satt opp, for det blir bare stress, og jeg vil få jogga litt også.

Får se om jeg stenger vofse inne på et annet rom eller trener et annet sted, for å bli småbitt og jokka på av åtte-ti kilo var ille nok, tredve kilo...neitakk! :ler:

Blir spennende å se om jeg får det til. Driver og søker jobber også, så om jeg får noe må jeg gjøre litt om på timeplanen. Men håper å få til treninga tidlig på dagen, tenk så digg å være ferdig med den før man begynner på ting!

Jeg vet ikke helt når jeg får begynt, det skjer en del framover. Men jeg skal oppdatere her når det skjer.

Og kjøpe ny vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I dag begynte jeg med Focus T25!

Har jogga en del mellom sist innlegg og dette, blant annet en fin tur til Mariholtet fra Østmarksetra og tilbake. Men nå nærmer pollensesongen seg, og i sommer må jeg nok trene mest inne, for i fjor ble jeg kjempedårlig av å jogge ute når det var gresspollen.

Første økt på Focus T25 er en Cardio-økt. Hvis noen lurer på mer om opplegget kan jeg forklare, men veldig kort fortalt skal man trene 25 min hver dag, dobbelt på fredag, måle seg hver lørdag og tøye på søndag. Det er fasene Alpha, Beta og Gamma, og hver fase varer fem uker. De består av fem videoer, og det følger med en kalender for hvilke økter som skal gjøres hvilken dag. Det blir hardere for hver fase, Alpha-fasen er introduksjonen.

Jeg har jo trent Insanity i fjor, så jeg er vant til at å trene med denne treneren er beinhardt, du ligger på gulvet og tror du skal dø, du svetter så det renner og du har rett og slett ikke flere krefter igjen når det er ferdig.

Så hardt var ikke dette. Det var mer slitsomt for musklene enn for kondisen, jeg er bedre trent i utholdenhet enn i muskelstyrke. Det var litt forskjellige øvelser som jumping jacks, squats og utfall. Man starta roligere og bygde det opp enn i Insanity hvor det er rett på beinhardt.

Så det var slitsomt, men ikke dødelig, og det er egentlig bare å gjøre det fortere og øke intensiteten om man vil ha det hardere. Klarte i alle fall å gjennomføre uten pause, bortsett fra når jeg holdt på å tryne når jeg skulle ta en lunge/utfall på den ene siden og så hoppe til andre siden og gjøre det igjen.

Veldig fint med bare 25 min, og at de har forska på at det gir resultater likevel! Da klarer jeg forhåpentligvis å faktisk gjøre det hver dag, ikke bare noen ganger i uka som jeg gjorde med Insanity.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag to av Alpha-fasen. Dagens program heter Speed 1.0. Det var relativt lett å følge tempoet, selv med den fæle øvelsen burpees, for det er ikke så lenge av gangen.

Hver gang man har gjennomført en økt skal man krysse av for "nailed it" eller "barely made it". Jeg tolker det sånn at jeg har nailed it når jeg er fornøyd etter økta, føler jeg har gjort mye, og helst ikke hatt pauser. I dag ble det en blanding, føler jeg, for det var en del øvelser som krevde koordinering. Det å gjøre forskjellige ting med armerne og beina er av en aller annen grunn dritvanskelig for meg. Er en grunn til at jeg aldri har drevet med dans. Skjønte ikke alltid øvelsene, og gjorde det jeg fikk til, som innimellom ble litt tilfeldig hopping! Men jeg holdt meg da i bevegelse, og det er vel det viktigste, og at det jeg gjorde ligna på det man skulle gjøre. Er alltid litt vanskelig når man ser en video for første gang, blir bedre etter hvert.

Gøy å trene så ofte, får mer energi! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens video: Total Body Workout. DET var mer som Insanity, det!!! Masse planke- og pushup-øvelser, og jeg er så svak i arma! Skulle være flink å gjøre det uten knærne nedi (det er en modifisert versjon av alle øvelsene), men da endte jeg jo med å ta masse pauser fordi jeg ble så sliten. Så neste gang tror jeg at jeg får ta deler av det modifisert. Herlighet så slitsomt det er å stå i planke og hoppe inn og ut, eller å ta push ups med beinet på linje med albuen...!!

Ble i alle fall god og sliten, og det var digg å være ferdig med trening klokka 10!!

Måtte stenge vofse på soverommet, da. For han oppførte seg fint så lenge jeg hadde beina på bakken, jogga og hoppa foran tven. Men da jeg gikk ned i planke kom han ned og skulle bestige meg! :fnise: Var ikke så lett å trene med en tredvekilos hund på ryggen. Han syns det var kjempedårlig gjort å stenge han inne, selv om han kunne se meg hele tiden. Men jeg orka ikke å ikke få trent fordi han skulle stå oppå meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Dagens video: Total Body Workout. DET var mer som Insanity, det!!! Masse planke- og pushup-øvelser, og jeg er så svak i arma! Skulle være flink å gjøre det uten knærne nedi (det er en modifisert versjon av alle øvelsene), men da endte jeg jo med å ta masse pauser fordi jeg ble så sliten. Så neste gang tror jeg at jeg får ta deler av det modifisert. Herlighet så slitsomt det er å stå i planke og hoppe inn og ut, eller å ta push ups med beinet på linje med albuen...!!

Ble i alle fall god og sliten, og det var digg å være ferdig med trening klokka 10!!

Måtte stenge vofse på soverommet, da. For han oppførte seg fint så lenge jeg hadde beina på bakken, jogga og hoppa foran tven. Men da jeg gikk ned i planke kom han ned og skulle bestige meg! :fnise: Var ikke så lett å trene med en tredvekilos hund på ryggen. Han syns det var kjempedårlig gjort å stenge han inne, selv om han kunne se meg hele tiden. Men jeg orka ikke å ikke få trent fordi han skulle stå oppå meg!

Blir bare ekstra sterk da:P

Haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir bare ekstra sterk da:P

Haha :)

Hahaha, ja, det kan du si! I dag måtte jeg starte videoen på nytt SJU ganger fordi han var så slitsom. Ikke så veldig behagelig med en hund som løser ut stresset sitt med å jokke på meg når jeg prøver å holde "downward dog" :fnise: Masse planke og andre mageøvelser, for i dag het videoen "AB Intervals".

Det gikk overraskende greit etter å ha stengt vofse inne på et annet rom og fått opp volumet på tven så jeg ikke hørte maset hans! :P Jeg har hatt en ryggoperasjon, og før den kunne jeg ikke engang ligge på ryggen. Så derfor har jeg knapt ryggmuskler i korsryggen og pleier å få veldig vondt lenger opp når jeg gjør mageøvelser. Men det gikk ganske mye bedre nå. Klarte nesten alt uten pauser, men trengte noen, da.

I morgen er det dobbeløkt med to videoer og så er det måle-seg-dag på lørdag og tøying på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre hvor høy du er? :) Utrolig bra jobb, forresten!!

Tusen takk! Jeg er 164 cm. Så jeg var regna som overvektig da jeg veide 69 kg før trening ble en del av livet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det hva Shaun T kaller Double Day Friday. Hver fredag skal man gjøre to økter på 25 min hver. Den første var Cardio, som jeg gjorde på mandag også. Den var litt mer slitsom i dag, tungt å gå fra utfall høyre side, ned i knebøy på midten og utfall venstre...fort! Mister balansen litt.

Deretter var det en som heter Lower Focus. Og det skal jeg love dere at det var. Masse knebøy og utfall med pulseringer. Måtte bryte flere ganger, men kom raskt tilbake. Driiiiittungt. Kommer til å være sååh støl i helga. Jeg er også med på noe som heter April Wallsit Challenge, som høres skikkelig teit ut, men det går ut på å sitte på veggen hver dag, og tiden øker fra dag til dag. Det trener beina veldig. I overkant tungt etter den Lower Focus-videoen!

Her er challengen:

post-41744-0-05027800-1396636994_thumb.j

I morgen er det dagen da man tar mål, og søndag er det tøying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøyingsvideoen på søndag gikk greit, det var litt vanskelig fordi en tredve kilo tung hund prøvde å bestige meg mens jeg tøyde, og fikk det vel egentlig til også, fra diverse vinkler. Det hadde sikkert sett veldig morsomt ut hvis man så det utenfra! :fnise: Ligge på ryggen med knærne mot magen og holde, mens det er et hundehode oppå toppen av beina som lager jokkelyder, for eksempel!

I dag var det Cardio igjen, den er den "enkleste" videoen. Den klarer jeg helt uten pauser og modifiksajoner, og nå holdt jeg ikke på å tryne fullt så mye når man skal ta utfall mot venstre, hoppe opp og ta nytt utfall mot høyre. Eier jo ikke balanse!

Greide ikke 1 min 10 sek på Wall Sit Challenge, så jeg må prøve igjen etterpå.

Edit: Nå gikk det! Men det er TUNGT, altså! Hvordan i alle dager skal jeg klare fem min på slutten av måneden?!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) :) :)

I går var det Total Body Workout, som er den tøffeste på Alpha, med masse planke og pushups. Det gikk likevel bedre enn sist. Jeg greide å hive meg ned på modifier-versjonen (med knærne nedi) i stedet for å stoppe helt opp, og jeg klarte også mange av øvelsene jeg ikke klarte sist. Og det selv om jeg bare har gjort det én gang før.

I dag var det Speed 1.0, som egentlig er et program som trener hele kroppen veldig fort. Er litt bokseelementer her, som jeg liker veldig godt, og selv burpees gikk bra. Klarte å gjennomføre hele økta uten pauser og uten å modifisere. Det eneste jeg gjorde "galt" er at jeg ikke alltid greier å koordinere sånn som man skal. Men jeg gjør så godt jeg kan! :)

Allerede halvveis i uke to!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er imponert! Du er så flink :-D

Aww, tusen takk! :)

I dag var det Cardio igjen (samme som på mandag). Klarte også i dag uten modifsering eller pauser, og greide også å holde et høyere tempo enn på mandag, og holdt følge med de i videoen hele veien. Moro og SLITSOMT! I morgen er det både mage og bein som skal få kjørt seg med to videoer.

Holdt på å gi opp Wall Sit-greia, fordi jeg sleit så fælt med 1.10. Men i går fant jeg ut at hvis jeg tar tidtakning på telefonen i stedet for stoppeklokke er det lettere. For da kan jeg surfe på tlf og tenke på noe annet før det lyder en alarm om at jeg er ferdig. Mye lettere enn å bare sitte der og kjenne at det er vondt og se på stoppeklokka at det er leeenge igjen. Men fem min i slutten av måneden skjønner jeg ikke hvordan skal gå. 1.30 er jo leeenge!

Spiste lunsj på Lille Persille, glutenfri havrevaffel med vaniljeyoghurt og bær. Nam!! :spise:

Så gikk jeg tur med vofse i regnet og fikk gått en del bakker og i terrenget, så det ble en god del trening det også!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det Double Day Friday.

Videoene var Lower Focus med veldig mye fokus på bein, hvor det blant annet er den del stå i squat og i utfall og pulsere. Veldig tungt, men jeg klarte hele uten pauser og uten å gi meg, stoppe eller gå opp ut av de harde posisjonene! Etterpå var det AB Intervals med masse mageøvelser, plankerelatert og sitte med håndflatene ved siden av hoftene og løfte beina på ulike måter. Her måtte jeg modifisere litt, men mindre enn sist. Jeg har veeeldig lite muskler i korsryggen, fordi jeg hadde en slags godartet svulst der som var veldig smertefull og store deler av livet ikke har kunnet ligge på ryggen. Den ble operert i 2012, så det tar tid å lære å bruke de musklene. Men det kommer! Er veldig glad jeg kan trene mageøvelser jeg ikke kunne før!

I morgen er det :fnise: STATurday! Altså ta mål. Søndag tøying og så igang med uke tre! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hoi, ikke skrevet på én uke. Det betyr ikke at jeg ikke har trent. Vært tro til opplegget. Det går stadig bedre. Nå klarer jeg alle videoene uten pause og modifisering unntatt den som heter Total Body Circuit og AB Intervals. Den førstnevnte er veldig mye planke, og den andre krever mye magemuskler og korsryggmuskler, og det har jeg lite av. På fredag var det for sikkerthetsskyld dobbeltøkt med akkurat disse to videoene, så da var jeg ganske gåen. Det blir mer av TBC de neste to ukene, nemlig annenhver dag!

Ellers går treninga bra, har holdt på med T25 i tre hele uker. To uker igjen med Alpha før det går over til Beta, som også varer i fem uker. Greit å få til 25 min daglig!

Lørdagen forrige uke målte jeg meg, men hadde ikke så mye forskjell. Det hadde jeg heller ikke denne lørdagen. (Altså i går). Ingen spesiell ending i hverken vekt eller centimeter, selv om jeg har trent hver hverdag. Så jeg har funnet ut at jeg må skjerpe kostholdet. Jeg så nemlig en jente i en Facebookgruppe for kvinner som tar T25. Hun så omtrent ut som meg, slank, men med dårlg trent mage. Etter å ha trent tre uker T25, like lenge som meg, var hun synlig strammere. I går tok jeg også fullstendig av på etedagen med pizza og masse smågodt og potetgull. Kan ikke holde på sånn lenger, altså, det er ok med etedag, men det trenger da ikke ta så VOLDSOMT av. Det er ikke noe godt engang når det blir så mye, og jeg føler meg dårlig, og at jeg kaster bort all treninga.

Skal bli flinkere til følgende kostholdsmessig:

* Ikke ta av på etedagen.

* Heller la meg få lov til en liten snacksting innimellom enn å fråtse hver lørdag.

* Spise mindre karbohydrater, og holde meg til mer sunne varianter. Fullkornsris og quinoa er greit til middag (pleier å ha sånne ting), og havregryn er greit til noen retter. Men ikke brød og pasta.

* Spise litt mindre meieriprodukter.

* Spise oftere. Jeg har en tendens til å spise lite frokost og lunsj, mye middag og halvmye kvelds.

* Ikke drikke lettbrus (gjør det ikke så ofte, men oftere i det siste, og får jo bare søtsug).

Noen tips til hva man kan spise til frokost og lunsj hvis man ikke skal spise mye brødmat eller meieriprodukter? Spiser oftest glutenfrie knekkebrød (linfrøknekke) med lett geitost til frokost, natruell yoghurt med havregryn, bær og litt honning (eller eple i stedet for havregryn) til lunsj og nutrilettbar til mellommåltid. Men jeg blir ikke så mett, og tydeligvis ikke så veldig fin heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir visst litt sånn ukentlige oppdateringer her inne nå! Er ferdig med uke fire av Alpha (mangler bare stretch-videoen som skal tas i dag). Spennende at det er én uke igjen og så er det i gang med helt nye videoer i Beta. Da er det også vekter. De tyngste jeg har er bare 2 kg. Det er mange repetisjoner såvidt jeg har skjønt, men kanskje jeg bør kjøpe noen tyngre også.

Uansett.

Jeg har vært flinkere med kostholdet denne uka. Har spist minimalt med meieriprodukter og de torsdag, fredag og i dag har jeg ikke spist det i det hele tatt. Merker faktisk veldig stor forskjell på oppblåsthet. Gluten ga meg oppblåsthet, magesmerter og luft i magen, men har følt meg oppblåst også etter at jeg kutta ut det. Når jeg står over ting som yoghurt, cottage cheese og ost ser magen min mye bedre ut! :hoppe:

Klarte også å ikke ta helt av på gårsdagens etedag. Delte sjokolade og potetgull med samboeren i stedet for at vi satt der med masse hver, og spiste kebab til middag (og ikke til lunsj + stor middag). Følte meg mye bedre da, og hadde ikke lyst på alt da engang, så det er litt igjen.

Ikke spist noe brød eller pasta.

Så har nesten fått til alt jeg bestemte meg for forrige uke!

Treningsmessig går det bedre og bedre. Den eneste videoen jeg sliter skikkelig med er Total Body Workout. Cardiodelen går strålende, planke- og pushups (med oblique pushups feks) er vanskelig, og jeg har ikke sjans til å få brystkassa i bakken med rette pushups. Men jeg blir stadig bedre. Det var to runder med den denne uka, og kommende uke er det tre (annenhver dag). Målet er å klare å gjennomføre uten å måtte ta pauser. De andre videoene går fint. Det er slitsomt og intenst, og når det magevideoen må jeg ta bittesmå pauser noen få ganger, men det går! Jeg er veldig fornøyd med progressjonen.

Klar for uke fem! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har så langt gått veldig bra, og nå fant jeg ut av noen av T25-videoene faktisk ligger på Vimeo. Da kan jeg prøve å linke til dem innimellom, så blir det lettere å forstå, ikke bare babbel om noen videoer man ikke kan noe om.

Total Body Circuit er den vanskeligste i Alpha. Det er den som har mest plankeøvelser og pushups. Den er tre ganger denne uka, som er den siste uka før jeg går over på fem uker med Beta. (I innlegg #402 og #403 i denne tråden står det litt om hva T25 er). Jeg gjorde Total Body Cicuit (TBC) på mandag og i dag. På mandag følte jeg at det gikk litt trått, og jeg ble VELDIG sliten etterpå. I går trente jeg AB intervals, som stort sett er mageøvelser. Det var tungt, men jeg ble veldig fornøyd, klarte å gjennomføre uten pauser.

I dag følte jeg at jeg endelig kunne krysse av på NAILED IT på TBC. Jeg klarte alt uten pauser, jeg sto på fra start til slutt og den eneste gangen jeg trengte å ha knærne nedi og modifisere var de siste fem minuttene når det ble oblique-knee-pushups. Veldig fornøyd! :hoppe:

Nå er det bare to økter igjen så har jeg holdt på med dette opplegget i fem uker og er klar for neste nivå! *spennende*!

TBC er altså sånnn her! (Mulig noen fjerner videoen på linken etter hvert, men nå funker den, i alle fall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med Alpha! :danse: Jeg har altså for første gang gjennomført en del av et treningsprogram akkurat som det skal være, ikke gjort det sjeldnere. Jeg har jo trent mye video. Jillian Michaels-pakker og i fjor tok jeg hele Insanity. Men jeg har alltid gjort det enten annenhver dag eller 2-5 dager i uka. I starten var jeg for syk av utbrenthet til å trene hver dag, og jeg synes fortsatt Insanity er for INSANE til å ta daglig. I tillegg er hver økt på 1 time, og noen dager er det halvannen, så det tar rett og slett mye tid. Og jeg hadde to uker pause da vi fikk valp. Men denne gangen har jeg fulgt planen kontiuerlig. 25 min hver dag, måling på lørdag og tøying på søndag.

Vel, jeg målte meg ikke forrige lørdag, da. Jeg hadde ikke noen forskjell fra uke 2-3, og i uke 4 var det den tida i måneden. Så da tenkte jeg at jeg heller skulle skjerpe kostholdet de siste to ukene og vente litt med måling.

Så i dag gjorde jeg det, og det er forskjeller!! Jeg er nede på 55 komma noe igjen, jeg går alltid rett opp igjen når jeg er "innom" det. Og jeg har gått ned noen cm her og der. Og det viktigste er at jeg ser forskjell. Jeg ser slankere ut og mer markert på magen, og jeg har litt mer armmuskler. Gleder meg til Beta, for det er der folk har merket mest forskjell.

Legger ikke ut noe bilder her foreløpig, kanskje etter Beta eller Gamma. De er på henholdsvis fem og fire uker. Hva som skjer etter det vet jeg ikke. Kanskje en hybrid-trening med alle tre øktene eller kanskje noe som heter Body Beast. Men da må jeg kjøpe flere og tyngre vekter.

Mål før og etter Alpha (på engelsk fordi det er det som står på skjema) :P

Vekt:

Før: 56.9 (mensuke - så jeg har egentlig ikke gått ned en hel kg)

Etter: 55.7

Chest (måler over brystene)

Før: 79 cm

Etter: 78 cm

Waist

Før: 68 cm

Etter: 66 cm

Arm

Før: 26.5 cm

Etter: 28 cm (Her kommer musklene!!)

Thigh

Før: 56 cm

Etter: 54.5 cm

Endret av Rainbow81
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...