Gå til innhold

Er det vanlig å spørre om antall sexpartnere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I veldig mange tråder er det snakk om hva som er akseptabelt antall sexpartnere

for en mann/kvinne (gutt/jente) å ha hatt.

Er det virkelig vanlig å spørre hverandre om dette når man treffer en ny person man evt. kan bli kjæreste med?



Anonymous poster hash: 212a9...e9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er viktig å finne ut av om dama er skikkelig eller en h... ja.



Anonymous poster hash: f60fb...d01
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok ganske vanlig. Men om jeg tror at jeg ikke liker svaret, spør jeg ikke. Jeg er ikke blant de som MÅ vite det.

Endret av Aprilcch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Jeg synes det sier mye om personen:

- Har han hatt over 10 onenightstands (negativt)

- Har han hatt faste forhold (tilsier erfaring, positivt)



Anonymous poster hash: 90d89...c67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg egentlig ikke om antallet sexpartnere, men jeg kan godt spørre om hun har hatt sex med mange. Jeg er mer opptatt av at hun ikke har noen kjønsykdommer, ettersom jeg ikke vil bli smittet selv. Kan tenkes at det er større sjanse for at hun har kjønsykdommer hvis hun har hatt sex med mange. Ettersom mange jenter kun bruker p-piller.

Anonymous poster hash: 8cb77...35b



Anonymous poster hash: 8cb77...35b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting med rundt hvor mange seksuale partnere hun kan ha hatt tidligere.

Hvorfor folk spør er tullete i min mening, da svaret uansett aldri eller ekstremt sjeldent er positivt. Det å begynne å lure på og sammenligne seg selv med tidligere partnere skaper bare elendighet uansett. Folk får rett og slett bli litt mer sikre på seg selv og stole på at man strekker til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier jo veldig mye om hvordan du ser på sex. Hvis du har hatt sex med mange, og mange one night stands, så virker du jo som en person som har lett for å ha sex med fremmede når anledningen byr seg. Hvem skal si at du ikke kan finne på å gjøre det i perioder hvor forholdet går ned i en bølgedal. Jeg tror at de som har hatt mange one night stands har lettere for å være utro, enn de som vil bli kjent med personene før de har sex med dem.



Anonymous poster hash: 60400...797
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Jeg synes det sier mye om personen:

- Har han hatt over 10 onenightstands (negativt)

- Har han hatt faste forhold (tilsier erfaring, positivt)

Anonymous poster hash: 90d89...c67

Vil heller ha en som har hatt en del one night stands enn en som har hatt mange faste forhold. Spesielt hvis han har vært i mange forhold som har røket etter forholdsvis kort tid, så tenker jeg at han ikke er noe å satse på. Heller en som har vært singel en stund og pult litt rundt når han ikke var i et forhold. Ville dog ikke tatt opp det med antall sexpartnere.

Anonymous poster hash: 50c0c...54a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Jeg synes det sier mye om personen:

- Har han hatt over 10 onenightstands (negativt)

- Har han hatt faste forhold (tilsier erfaring, positivt)

Anonymous poster hash: 90d89...c67

Med mange faste forhold så slår det vell en varselslampe der også? Hvorfor har han så mange faste forhold, og hvorfor ble de brutt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det er spesielt vanlig.

Vi har snakket om det i mitt forhold, men det kom ikke opp før vi hadde vært sammen lenge, og jeg husker ikke engang hvorfor det ble nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis/når du er ung og usikker er det nok mer vanlig enn når du blir eldre og mer erfaren (ikke minst med tanke på antall partnere).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke om det er vanlig når man har passert 30, men for min del har det nesten alltid kommet opp på et eller annet punkt i de forholdene/flørtene jeg har hatt.

Før jeg ble sammen med hun jeg er med nå synes jeg det var greit å ha et overblikk av den andre personens erfaringer/historie. At personen har et par forhold bak seg ser jeg som positivt.. Det er et lite red-flag om en attraktiv jente på 20-25 aldri har vært i noe forhold for eks. Ift antall sexpartnere ville jeg aldri spurt direkte selv, men svarer hvis jeg blir spurt eventuelt om det kommer opp naturlig.

Det er jo dumt å spørre hvis du mistenker du ikke vil like svaret.. Selv om antall ikke er så viktig vil jeg si at jeg ikke ser på det som positivt hvis dama har ligget med mer en dobbelt så mange som meg. Antall generelt merker jeg at jeg bryr meg mindre om med aldern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er mest vanlig blant unge. Da er man som regel også mer usiker på seg selv mtp dette.

For min del, (er over 30),er det sjelden jeg har blitt spurt om dette. De gangene det har skjedd har det vært snakk om menn som åpenbart har vært usikre på seg selv, og av eget utsagn hadde hatt lite dameerfaring.

Å stille et slikt spørsmål om man er kjærester er vel greit, men å spørre før man er i et forhold blir bare rart etter min mening. Sannsynligheten for å få et ærlig svar kan da også være ganske varierende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis/når du er ung og usikker er det nok mer vanlig enn når du blir eldre og mer erfaren (ikke minst med tanke på antall partnere).

Ser at jeg skulle formulert spørsmålet litt annerledes, altså om det er vanlig blant unge mennesker i dag.

Jeg er ikke ung og har aldri vært borti det så det er derfor jeg lurer. :)

Anonymous poster hash: 212a9...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller ha en som har hatt en del one night stands enn en som har hatt mange faste forhold. Spesielt hvis han har vært i mange forhold som har røket etter forholdsvis kort tid, så tenker jeg at han ikke er noe å satse på. Heller en som har vært singel en stund og pult litt rundt når han ikke var i et forhold. Ville dog ikke tatt opp det med antall sexpartnere.

Anonymous poster hash: 50c0c...54a

Ville passet meg litt for å tenkt dette - de som har vært i faste forhold har erfaring med damer/menn over tid, og er gjerne mye bedre i senga. De som bare puler rundt, har gjerne bare lært å stikke den inn og kjøre den inn og ut. Jeg har iallfall hørt en del om at de som er one night standere, egentlig er som jomfruer i senga når det kommer til faste forhold. De vet ikke hvordan damer får orgasme f.eks.

Anonymous poster hash: 90d89...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser at jeg skulle formulert spørsmålet litt annerledes, altså om det er vanlig blant unge mennesker i dag.

Jeg er ikke ung og har aldri vært borti det så det er derfor jeg lurer. :)

Anonymous poster hash: 212a9...e9d

Jeg er i midten av 20-årene, og har kun ligget med 1 !

Forholdet varte i 4 år, og det var viktig for meg å ha kjæreste (altså en jeg kunne gå på kino med og holde i hånda, ikke bare ha sex med ;)

Jeg tror nok grunnen til at jeg kommer til å spørre om antall sexpartnere, er for å finne en som er litt lik meg selv. Ville selvfølgelig reagert dersom en kar hadde ligget med 40 stk....

Anonymous poster hash: 90d89...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man tro KG (og det skal man jo ikke alltid) så er det livsviktig.



Anonymous poster hash: 52657...9de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det slutta jeg med da jeg var 18. Har ikke opplevd at menn har spurt meg heller.

Hadde du spurt hvis du syntes en mann var veldig god / veldig dårlig i senga da? :fnise:

Jeg blir alltid nysgjerrig jeg,..

Anonymous poster hash: 90d89...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...