Gå til innhold

VELDIG trente menn og kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest alegria

Eg har jo nett sagt at eg gjer det :klem:

Rareste unnskyldningen jeg noen gang har lest, men du må jo selvfølgelig få mislike hvem du vil synes bare det var en tullete grunn :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg pleier å si når jeg møter nye mennesker om de spør om hobbyene mine: "Jeg er opptatt av å trene og se bra ut"! Også ler vi godt alle sammen!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Snakk om å sette folk i bås. Mislike folk som liker å ta vare på seg selv, eller er fornøyd med seg selv liksom :)

Kom på ein ting til eg ikkje likar: Folk som omtaler seg sjølv som "fit", "stram", "ta vare på seg selv", " spiser sunt".

I ein diskusjon om korvidt ein skal gå frå mannen sin er det fullstendig irrelevant å ta med at du er "fit" (syner ikkje til deg som eg siterte, altså. Snakka generelt om mentaliteten på KG)

Ordet "fit" bør bannlysast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Rareste unnskyldningen jeg noen gang har lest, men du må jo selvfølgelig få mislike hvem du vil synes bare det var en tullete grunn :P

Poenget mitt er at eg har inga problem med å innrømme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Kom på ein ting til eg ikkje likar: Folk som omtaler seg sjølv som "fit", "stram", "ta vare på seg selv", " spiser sunt".

I ein diskusjon om korvidt ein skal gå frå mannen sin er det fullstendig irrelevant å ta med at du er "fit" (syner ikkje til deg som eg siterte, altså. Snakka generelt om mentaliteten på KG)

Ordet "fit" bør bannlysast!

Men hvorfor kan man ikke omtale seg selv som fit hvis man ER fit? Hvis folk spør meg om jeg spiser sunt, sier jeg jo selvføgelig ja jeg spiser sunt, fordi jeg gjør det. Tar også vare på kroppen min, skal jeg liksom juge og si at jeg ikke gjør det hvis folk spør?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjølvsagt :)

Eg kjem frå ein familie der trening er livet, så eg har litt bakgrunn :P

Trente mennesker har en tendens til å prate veldig mykje om kva dei trener, korleis dei trener, kven dei trener med, kva dei et, kva dei ikkje et, kva du bør ete osv. Det verste eg ser er folk i treningskle! Også desse x-buksene som så mange jenter går med for tida!! Du får ikkje meg til å tru at alle desse kjem frå eller er på veg til eit treningssenter.

Trente folk har ein litt sånn sjølvgod handling. "Her kjem eg og skal trene" evt "Her kjem eg og du skal tru eg skal trene".

Eg har den same tanken om jenter/damer som pynter seg fordi det td skal ta fly, dei skal på kino osv. Slike jenter/damer ser eg ned på.

Også kan eg kanskje nemna tilslutt at eg har negative assosiasjonar til både trening og oppdolla beibs. Altså assosiasjonar frå barndommen.

Jeg skjønner. Og jeg kjenner til mennesketypen du snakker om! :ler2:

Men jeg tror du skal være forsiktig med å tro at alle trener for å kunne gå rundt og være selvgode. Noen av oss har det til og med som jobb og startet i veldig ung alder. Jeg er i det nysgjerrige hjørnet i dag - ser du ned på Therese Johaug fordi hun trener mye?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Men hvorfor kan man ikke omtale seg selv som fit hvis man ER fit? Hvis folk spør meg om jeg spiser sunt, sier jeg jo selvføgelig ja jeg spiser sunt, fordi jeg gjør det. Tar også vare på kroppen min, skal jeg liksom juge og si at jeg ikke gjør det hvis folk spør?

Kvifor skal du omtale deg sjølv som "FIT"? Kan du ikkje sei du er hyggeleg? At du er snill, respekterar andre, jobbar som *--*, at du er omgjengeleg, at du likar astronomi?

Å ete sunt for deg vil kanskje ikjke sei for nokon andre

Går du rundt og seier: "Hei, jeg heiter Lise og er fit. Jeg spiser sunt og tar vare på kroppen min"?

Kvifor er kroppen din viktigare enn det du har inne i hovudet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Jeg skjønner. Og jeg kjenner til mennesketypen du snakker om! :ler2:

Men jeg tror du skal være forsiktig med å tro at alle trener for å kunne gå rundt og være selvgode. Noen av oss har det til og med som jobb og startet i veldig ung alder. Jeg er i det nysgjerrige hjørnet i dag - ser du ned på Therese Johaug fordi hun trener mye?

Berre kom med det :)

Eg ser generelt ned på treningsfolk, Johaug er blant dei. Ho er eit driavande idrettsmenneska, for all del, men kva er ho om ho ikkje hadde trena?

Eg har inga problem med å oppføra meg rundt dei, syne dei respekt og alt det der, men første inntrykket er som oftast at dei er ikkje nokon som fengjer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Kvifor skal du omtale deg sjølv som "FIT"? Kan du ikkje sei du er hyggeleg? At du er snill, respekterar andre, jobbar som *--*, at du er omgjengeleg, at du likar astronomi?

Å ete sunt for deg vil kanskje ikjke sei for nokon andre

Går du rundt og seier: "Hei, jeg heiter Lise og er fit. Jeg spiser sunt og tar vare på kroppen min"?

Kvifor er kroppen din viktigare enn det du har inne i hovudet ditt?

Jeg omtaler meg ikke meg selv som fit. Men hvis noen spør hvilken kroppstype en person har og de er fit, skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan si de er fit? Det du skriver gir ingen mening. Det er ingen som sier, hei jeg er fit,hvis noen spør "hvem er du?"

Å spise sunt er nok for de fleste å ha et variert kosthold med kjøtt, grønnsaker og karbs. Tviler på at noen mener et sunt kosthold er å leve på pizza Grandiosa.

Det er jo ingen som sier slikt som du påstår uten videre, hvis du har opplevd det lurer jeg på hvilke mennesker du møter. Det er normalt å omtale seg som fit hvis noen spør hvordan man SER UT, ikke hvordan man ER. :bond:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Jeg omtaler meg ikke meg selv som fit. Men hvis noen spør hvilken kroppstype en person har og de er fit, skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan si de er fit? Det du skriver gir ingen mening. Det er ingen som sier, hei jeg er fit,hvis noen spør "hvem er du?"

Å spise sunt er nok for de fleste å ha et variert kosthold med kjøtt, grønnsaker og karbs. Tviler på at noen mener et sunt kosthold er å leve på pizza Grandiosa.

Det er jo ingen som sier slikt som du påstår uten videre, hvis du har opplevd det lurer jeg på hvilke mennesker du møter. Det er normalt å omtale seg som fit hvis noen spør hvordan man SER UT, ikke hvordan man ER. :bond:

Så sånn seriøst: om nokon spør deg om korleis du ser ut så svarar du "fit"?

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Så sånn seriøst: om nokon spør deg om korleis du ser ut så svarar du "fit"?

Nei det gjør jeg ikke. Jeg er ikke super fit, jeg er godt trent - men har flotte former, dvs hofte og rumpe som jeg er meget stolt over. Men jeg er ikke det jeg definerer som fit, dvs definerte muskler osv.. Så jeg sier vel bare at jeg er slank, thats it. Hva mener du man skal si da? Hvis noen lurer på hvordan kroppen din ser ut? Beskriver du hver lille detalj?

Endret av alegria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjerner og planeter

Nei det gjør jeg ikke. Jeg er ikke super fit, jeg er godt trent - men har flotte former, dvs hofte og rumpe som jeg er meget stolt over. Men jeg er ikke det jeg definerer som fit, dvs definerte muskler osv.. Så jeg sier vel bare at jeg er slank, thats it. Hva mener du man skal si da? Hvis noen lurer på hvordan kroppen din ser ut? Beskriver du hver lille detalj?

Vil du nokon gong oppnå det å vera fit? For eg trur mange jenter i dagens samfunn alltid vil søkje etter noko betre.

Du kan svare; slank, normal, fyldig

Bra du er stolt over kroppen din. Eg håpar og du er stolt over noko du har i hovudet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg synes ikke det er pent. Blir litt som å se "indre organer" fra utsiden. Pluss at jeg synes det er usexy med folk som er overdrevent opptatt av kroppen sin.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre kom med det :)

Eg ser generelt ned på treningsfolk, Johaug er blant dei. Ho er eit driavande idrettsmenneska, for all del, men kva er ho om ho ikkje hadde trena?

Eg har inga problem med å oppføra meg rundt dei, syne dei respekt og alt det der, men første inntrykket er som oftast at dei er ikkje nokon som fengjer meg.

Jeg har vanskeligheter med å forstå hvorfor idrettsinteresse eller idrettstalent skulle ta så mye plass i et menneske at det har dyttet vekk alle andre positive egenskaper og interesser, men ok, det er din erfaring.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg omtaler meg ikke meg selv som fit. Men hvis noen spør hvilken kroppstype en person har og de er fit, skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan si de er fit? Det du skriver gir ingen mening. Det er ingen som sier, hei jeg er fit,hvis noen spør "hvem er du?"

Å spise sunt er nok for de fleste å ha et variert kosthold med kjøtt, grønnsaker og karbs. Tviler på at noen mener et sunt kosthold er å leve på pizza Grandiosa.

Det er jo ingen som sier slikt som du påstår uten videre, hvis du har opplevd det lurer jeg på hvilke mennesker du møter. Det er normalt å omtale seg som fit hvis noen spør hvordan man SER UT, ikke hvordan man ER. :bond:

Hvem i alle verden er det som spør hvilken kroppstype andre har? Nei, asså, Per er mer pæreform, gunnar er langskalle, herbert er kortskalle, Ingunn er epleformet, mens Anniken, hun er "fit".

Det er ikke normalt å omtale noen som "fit" hvis en lurer på hvordan vedkommende ser ut. Da sier man for eksempel, "høy/lav" "skalla/hår", hårfarge, øyefarge, brun hud/lys hud, slank/stor.

"Fit" kan jo bety hundre forskjellig ting, og beskriver ingenting ved personen bortsett fra at sannsynligvis fettprosenten er lav (antar det er definisjonen på "fit"). Jeg har hørt muskuløs sagt om menn hvis det er veldig fremtredende. "Fit" har jeg aldri i mitt liv hørt i en seriøs setting, og det tviler jeg på at jeg kommer til å gjøre også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Vil du nokon gong oppnå det å vera fit? For eg trur mange jenter i dagens samfunn alltid vil søkje etter noko betre.

Du kan svare; slank, normal, fyldig

Bra du er stolt over kroppen din. Eg håpar og du er stolt over noko du har i hovudet ditt :)

Nei, jeg trener fordi jeg liker å se bra ut, er det noe galt i det?

Jeg er veldig stolt over meg selv helhetlig, både utseende og det jeg har i hodet mitt ;-) Det virker som du sitter med en tanke om at mennesker som er veltrente ikke er særlig smarte? Det virket sånn på det siste du skrev, som at det var spydig ment. Ikke vet jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Hvem i alle verden er det som spør hvilken kroppstype andre har? Nei, asså, Per er mer pæreform, gunnar er langskalle, herbert er kortskalle, Ingunn er epleformet, mens Anniken, hun er "fit".

Det er ikke normalt å omtale noen som "fit" hvis en lurer på hvordan vedkommende ser ut. Da sier man for eksempel, "høy/lav" "skalla/hår", hårfarge, øyefarge, brun hud/lys hud, slank/stor.

"Fit" kan jo bety hundre forskjellig ting, og beskriver ingenting ved personen bortsett fra at sannsynligvis fettprosenten er lav (antar det er definisjonen på "fit"). Jeg har hørt muskuløs sagt om menn hvis det er veldig fremtredende. "Fit" har jeg aldri i mitt liv hørt i en seriøs setting, og det tviler jeg på at jeg kommer til å gjøre også.

Ok, så hvem i all verden sier uten videre at de er fit uten at noen spør da? :bond:

Hvem er du til å definere hva som er normalt? Fit er jo et ord som beskriver en kroppstype, hva er så galt med det? "Jeg er fit, har grønne øyne, brunt hår" osv.. Hva er galt med det kontra "jeg er slank, har grønne øyne, brunt hår"? haha klarer liksom ikke forstå det.

Endret av alegria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...